Fórum - Téma


Maxda Rx8


Fórum RX-8 (obecně) Maxda Rx8

Informace o modelu: Mazda RX-8



2015-11-24 16:17:33

Klubáci, měl bych jeden dotaz, zvažuji koupi teto mazdy po novym roce, chci konkrétně 1350ccm 170kw r.v. 2005, najeto necelých 65000km. Jak je to s dílama, co se nejvíc sere? :) díky všem za info

2015-11-24 16:46:00

halfik: Ahoj Prosím s dotazem Tě přesměruju do fóra, "Kdo má RX-8" tam se diskutuje vše a poradí všichni ROTARY GURUové na stránce

http://www.mazdaclub.cz/f...do-ma-rx-8-71178?kols=157

2015-11-24 17:10:28

Budu upřímnej. Díly jsou drahý ale dají se objednat celkem snadno, servisům se nedá ohledně motoru věřit a když byl předchozí majitel blb tak si koupíš jen pěknou jámu na prachy. První co chceš u ojetiny vědět je komprese motoru. Na měření komprese musíš mít nářadí, nevěř místnímu kutiloj že ti zjistí komprese s normálníma nástrojema!

Předčasně umírá také katalyzátor, ten ale netušim jak zkontrolovat před koupí, asi nijak? Další časté závady jsou např. spojkový pedál který je od výroby příliš slabý a začíná praskat už kolem 80'000km, průměrný svářeč si s tím ale poradí jednou pro vždy. Modelu 2005 (cca do poloviny roku) se může ještě týkat slabší startér, ten sice bude stačit ve většině situací ale se stárnoucím motorem a klesající kompresí bude mít problém. Další mě napadá nedostatečné těsnění na zadních světlech a tedy často se vyskytující vlhkost v nich nebo nádoba na chladící kapalinu ze které při přeplnění teče kapalina přímo na konektory posilovače řízení. A uzavřu to držáky motoru které vrcholu svojí životnosti dosáhnou kolem 70'000km a mají za následek že se auto nadměrně klepe při volnoběhu.

2015-11-24 21:10:40

werwood: Moc hezky jsi to shrnul.

Cat spatny nebo vykuchany hazi chybu citelnou pres OBD II nejcasteji jako P0420 [funkce katu pod hranici stanovenou vyrobcem], ale muze hazet i jinou. Lze ovsem obejit a vuz to nemusi signalizovat.

Zejmena doporucuji auta vybirat s nekym, kdo jim rozumi a zna je. Potom je sance vybrat neco OK. Vzdy to chce nejlepe 200.000 mit kvuli rezerve a celkove i pojistce a tak. Minimum bych bral 175-160 mozna, ale jinak mit na nakup mene a koupit je to hazard.

Celkove po nakupu bych doporucoval, az na par kusu opravdu od naprosto guru majitelu, menit CIVKY SVICKY KABELY i ten STARTER s BATERKOU. Napul prevencea napul jistota. Samo kdyz je garance opravdu, ze to majitel delal a ma tam kvalitni, tak OK, ale ja bych to udelal. To das do 20-25 tisic i s praci, kdyz vis koho se zeptat a u koho ulovit z USA dily a tak.

Specialni test komprse je samo dulezity, ale zase kdyz vuzopravdu nevykazuje problem a startuje presvedcive studeny i teply a celkove nekdo opravdu znaly tech aut po projizdce a tak rekne, vypada to OK, tak bych i bez kompresniho testu to klidne zvazil s tim, ze tech 25.000+ km by melo byt v poho zaruceno [2-3 sezony klid, malo lidi s tim jezdi vice nez 10.000km rocne, ake klidne jsou samo].

Ptej se spise na konkretni kusy a detaily v tom nasem vlaknu KDO MA RX-8, tam vsichni lezou a urcite Ti poradi, jako werwood dobře poradil zde.

2015-11-26 07:18:29

halfik: Pokud chceš RX-8 tak prostě vůbec nic neřeš :-D protože kdyby jsi měl něco řešit tak si to radši nekoupíš :-D ale jinak některým se sere sportovní spojka seriovka je v pohodě :-D ale to bych viděl v jiném tématu. Krom dolévání oleje a výměny svíček nic jineho nevidím. Olej co chvila při agresivnim jezdění myslím tím blbnutí na parkovišti atd. jinak nic dražšího než repas motoru tě nepotká. A na koupi si určitě vem někoho kdo má přislušenství na měření komprese

2015-11-26 09:33:45

jazzus: PŘESNĚ - 200.000,- a proste neresit a jit do toho. Nakup takoveho vozu musi byt s rezervou a vzdy hodne emotivni, racionalita je tam jen castecna

2015-11-26 11:44:25

machbuster: Tak tak já chtěl RX-8 už od mala. Takže to byl sen a nějaké náklady neřeším i když nemám desetitisíce pořád na účtu

2015-11-26 11:46:45

moc všem děkuji za info, jiste mi to dost dalo, popřemýšlim o koupi, ale trochu mě znepřijemnuje ten motor wankel , s kterým jsou prý hodně problémy :/ :(

2015-11-26 16:46:50

Problémy nejsou ani tak s motorem, jako většinou s majitelem. Pokud bude o wankela dobře staráno tak vydrží stejně dlouho jako konvenční motory. Já budu mít na svojí RX-8 už skoro 100'000km a motor furt drží komprese bez problémů a startuje jako nový. Jinak znám člověka co prodává stříbrnou RX-8, 170kw verzi s maximální výbavou (kromě GPS) a hlavně novým motorem (žádný repas) přímo od Mazdy z Japonska. Pokud máš zájem tak napiš PM tady na foru a seženu ti na něho kontakt.

2015-11-26 20:53:22

halfik: Zase ono je to oboji, je to sice trochu problematicka cast, ale tvori hrozne velke charisma toho vozu, vysokootackove a perfektni dojmem. Nemusis jezdit 150+ a mas to jak sen... S konkretnim poradime. Posilej kusy k vyberu a okomentujem.


Odpovědět