Fórum - Téma


Max6 - Temná část lidské duše


Fórum O vozech našich členů Max6 - Temná část lidské duše


Diskuze o vozidlu

2014 3 III BM 2.0

49 fotek  |  223 diskuzí

Výkon motoru 121 kW (165 PS) . Točivý moment: 210 Nm (155 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, 2.0G i-ELOOP.

Dark Side Of My Soul


1  2  3  4  5 ......... 12

MAX6  
J.
2014-07-28 23:46:39

Tak a je konečně doma. Trocha to trvalo,ale stálo to za to.

Ani nevím jestli má cenu o Mazdičce něco psát,protože o tomhle autě nemá smysl číst nějaké recenze nějakýho Čendy. Tohle auto se prostě musí vyzkoušet na vlastní kůži a udělat si vlastní názor. Ve zkratce je to auto pro lidi,který baví jezdit. Není to žádnej posuňprďoch pro lidi co recenzujou auto podle toho jak kvalitně je doveze do Kňauflandu na slevy,a kolik krabic mlíka ve slevě se jim vejde do přihrádky spolujezdce.

Sice občas mívám pocit že se mazda pomalu uchyluje k produktům pro masu = "můžeš s tim do sklepa pro brambory nebo se i projet na závodnim okruhu",ale pořád tam bije to pověstný srdíčko Mazdy. Ten pocit "masovýho produktu" je asi způsobenej tim že jsem měl tu čest drandit s 626GE, 323BA, 121/Fiesta, 626GF, 323BJ, M6GG/MPS, M3BK, M3BL. Píšu to schválně od těch aut se kterejma jsem zažil ty nejkrušnější chvíle,kdy to auto bylo non-stop na dílně až po ty "bezproblémový". Zároveň přesně v tomhle pořadí mě přijde že se z Mazd stává takovej ten masovej výrobek. Neříkám že to je špatný,ale prostě taková 626GE byla pro mě něco jako titanik ve kterym když otrokář prásknul bičem tak se začalo házet uhlí do kotlů v neskutečnejch dávkách. To samý bylo i s mojí 323BJ i když tam už byl docela razantní rozdíl v elektronice motoru,ale pořád to byl ten humpoláckej motor kterej i kdyby měl díru ve válci a z výfuku šla dýmovnice,tak by vás to dovezlo až na kraj světa a měli by jste úsměv od ucha k uchu. Tohle se tak trošku s těma novějšíma modelama ztratilo,ale.....

...To "ALE" znamená,že pocit z jízdy,když člověk vypne,překryje,zavře veškerý serepetičky a i-stopy,tak je ten pocit pořád mazďáckej a pořád to člověku dokáže udělat obrovskej úsměv. Řekněme až škodolibej úsměv kdy se člověku zatemní mozek a neexistuje jiná myšlenka než jak co nejostřeji projet zatáčkou a projet jí rychleji než předtím. Pokud by vás zajímalo jak by vypadal závod v pekle,tak zapomeňte na spotřebu,zapomeňte na dálnice,chyťte rukama volant, vyprovoďte ty čtyři kola na okresku a sešlápněte plyn. Jen pozor na to až vás někdo uvidí,protože v ten okamžik budou na konci cesty čekat pánové s kazajkou a udělaj vám lobotomii.

Když to tak pozoruju,tak v některejch věcech ohledně samotnýho řízení je lepší a u BM je dokonce o hodně levelů lepší.

Už po nasednutí a ujetí prvních pár zatáček je člověku jasný,že s BMkem rozhodně nebude jezdit jen do toho Kňauflandu, spíš naopak a tohle auto dostane tu pomyslnou nálepku "Auto pro radost" a na ty akce v supermarketech si koupí nějakou šáde nebo jinej koncern,kterej když mu to poctiví český člověk odře košíkem nebo mu jí vykrade nějaká oný osoba,tak mu to bude jedno,protože ví,že jen co dojde pěšky domu,tak mu tam bude stát Mazda3.

No nějak moc jsem se rozbásničkoval,tak už sem prdnu nějaký fotečky ať vás nenudim

Samozřejmně další příspěvky ohledně ošetření karoserie,doplňků atd... se budu snažit dávat co mě budou prsty a baterka v notebooku sloužit a nebo koukejte na profil pokud budete chtít http://www.mazdaclub.cz/v...zidlo/mazda-3-iii-bm-5345

2014-07-29 08:02:14

max6: obrovská gratulace, ať slouží, ať se ti vyhýbají nehody, prostě užij si na plný plyn a naprosté pohodě.

2014-07-29 09:18:31

max6: krasavice, ať slouží k radosti majitele

MAX6  
J.
2014-07-29 09:48:17

Díky kluci.

Aby jste neřekli,že si teď budu jen vozit zadek a nic na tom neudělam,tak se teď zase trocha rozepíšu o ošetření karoserie na tomhle autě.

Jak jsem psal pár větiček ohledně nový M6GJ http://www.mazdaclub.cz/f...lect=126264#message126264 a stěžoval si tam třeba na filc na zadních kolech,tak u M3BM je to rovnou úplná katastrofa a vytopit auto voskem a zestříkat celej spodek je naprostá nutnost hnedka po koupi. Taky jsem auto přivezl v pátek domu,zaparkoval ho a celou sobotu od 8:00 do 18:00 jsem si s tim hrál.

Už první fotka co sem hodim je drastická a nechápal jsem jak si tohle mohli hoši v Hofu dovolit. Je tam vidět spodek podlahy u řidiče (tohle bylo i na druhý straně) kde je jen megatenká vrstva základovky a 2cm čtvereční kde byl jen holej plech. To se jim opravdu nepodařilo.

Celkově musim říct,že ač M6GJ a M3BM jsou ohlodně rozebrání podvozku z 99,9% stený,tak ohledně základního ošetření z fabriky vede na plný čáře M6GJ.

Splácal jsem na to všechno co jsem měl,takže 4 litry/kartuše Dinitrolu 445 na nástřik spodku a podběhů a cca 2,5litru Dinitrolu ML na vystříkání všech možnejch dutin a dveří.

Teď nějaký foto (první je ta s holym kovem):

další tady http://www.mazdaclub.cz/c...mages_category.php?id=201

2014-07-29 09:52:15

max6: udělat si takhle fajn vánoce už o prázdninách, to je paráda. Užívej si to nadšení co nejdéle...

2014-07-29 09:52:17

já věřím, že si zadek vozit nebudeš a budeš nás postupně zahlcovat informacemi, jak si hýčkáš a vylepšuješ......

2014-07-29 09:57:44

max6: To je síla, takový designový šperk a ze spoda je to holé jak kuře. Takhle by se to snad ani nemělo prodávat. Kdybych to neviděl tak nevěřím

MAX6  
J.
2014-07-29 10:02:21

gripengy2.0i: Oproti M6GJ je tam daleko víc toho "fabrikovýho tlumexu",ale to je jen na viditelnejch místech. Stačí takhle sundat pár plastu a filců a je to prostě holota. Tohle projet jednou zimou,když se silničáři rozsolej,tak to musí bejt schnilí na kaši. Fakt musim říct že m´GJ je v tomhle opravdu tisickárát lepší. Nevim jestli v Hofu byli zrovna po chlastačce nebo naopak v Hirošimě byl na směně zrovna nějakej pečlivka.

Každopádně fakt doporučuju každýmu ať to udělá pokud možno okamžitě jen co to přiveze domu. (jak BM,tak GJ)

2014-07-29 10:14:34

max6: ty máš funglovku, tak si to v klidu pořešíš, ale takhle pečlivý bude málokdo, pokud nemá zkušenosti s mazďáckou antikorozní "ochranou". Už 1. zima to načne a dále je na vše pozdě. Kdo kupuje z 2. ruky, pak už jen svádí marný boj. Kéž by na tom byla GJ o tolik lépe, snad se k ní jednou dohrabu a nejlépe dovoz z jihu kde se nesolí.

2014-07-29 20:47:53

Gratuluji z celého srdce k novému mazlíkovi, třeba ji taky jednou pořídím

Do té doby ale věřím že nás ``BééJééčkáře`` neopustíš se svojema radama. Přeji hóódně ujetých kilometrů bez nehod a pokut

MAX6  
J.
2014-07-29 21:16:03

Díky,díky.

Na BJ určitě jen tak nezapomenu. Za a) pořád je doma b) možná si jí nechá přítelkyně c) s tim autem jsem strávil tolik času,že se mi vytetovalo do všech míst na těle.

Jinač aby řeč nestála,tak Mazdička dostala nový prahový lišty. Nejsou to teda ty podsvícený co prodávaj u nás,ale mě se hrozně líběj. Jsou z origo příslušenství v USA a Kanadě a v porovnání s těma podsvícenejma stojej polovinu né-li míň.

OEM kód je 0000-8T-L31 = stačí vložit třeba na eBay.com a jsou schodný pro sedan i hatchaback.

Dostanete k nim návod v angličtině,francouzštině a španělštině. Taky dostanete karonový výřezi aby jste věděli kam přesně je nalepit (ano jsou lepící) a hadříky napuštěný asi alkoholem na ošištění místa kam se budou lepit.

Pokud zbyde čas,tak ten návod naskenuju a hodim ho sem do manuálů,ale i bez něj to zvládne každej člověk za cca 5-15 minut všecky čtyři. U předních je jedno který dáte na jakou stranu,ale u zadních je na nich nalepený písmeno L nebo R pro stranu kam se mají dát.

2014-07-29 21:28:56

max6: hmm řádné lišty ale typoval bych tě na větší teda

Kdybych neco takoveho lepil taky musel bych to lepit sam jinak by mi kamos ty hadriky spolykal mozna je to nutny ritual pred lepenim

Edit: beru zpet. Dival jsem se na fotku list zadnich dveri

MAX6  
J.
2014-08-07 15:30:43

Tak další věc co jsem konečně dodělal jsou hliníkový pedály s podložkou na nohu. Instalace je jednoduchá jak facka a teď opravdu nebudu přehánět že se to dá udělat před barákem na sídlišti,protože jsem to dělal před barákem. Ty origo pedály na spojku a brzdu maj jednu obrovskou výhodu a to,že jsou čistě jen obejmutý gumou na pedálu,takže se nemusí nic vrtat,lepit,řezat atd... jako třeba u čínskejch pedálů (ty jsou ale podstatně levnější,takže je to na člověku co vezme). Prostě se ty obyčejný pedály jen svlíknou a navlíknou nový/hliníkový. Neznamená to že by tam drželi nějak fórově,to opravdu ne. Ta guma, i na těch hliníkovejch pedálech, je opravdu mega giga silná,takže natáhnout je chce trocha sílu a trpělivost,ale opravdu nespadnou.

Pak jsem se pustil do podložky na levou nohu. Tu jsem chtěl už jen z důvodu že u předešlí M3BK jsem jí neměl a po čase,pár zimách a pár blátivejch dnech se ten kobereček prostě ošoupe a přestane vypadat hezky. Tady už je potřeba trošku nářadí. Je za potřebí udělat v tom koberci dvě dirky aby se ta podložka dala přišroubovat. Buď vrtačka nebo třeba samořezněj šroubek,prostě něco čim do toho koberce uděláte dvě dirky. Začal jsem tak,že jsem si na zkoušku přiložil tu podložku ke koberečku tak jak jsem chtěl aby pozděli byla přidělaná. Do těch dvou direk do kterých se pak daj šroubky jsem si udělal barvou značku. Potom už jsem mohl podložku odložit pryč. Pro lepší přístup a vrtání je dobrý,možná bych řekl že se musí, odendat plast co kreje pojistkovou skříň (celej plast nalevo od řidičový levý nohy). Takže se vytrhne prahová lišta,potom z toho bočního plastu se vzádu na něm odšroubuje taková plastová matka která vypadá jak čepička no a za celej ten plast se trhne směrem dozádu k sobě. Deklík pojistek co je na tom plastu se může a nemusí vyndat,to je na vás. Já ho vyndal abych celej ten plast mohl líp chytnout. Jak se vyndá tanhle plast,tak se dá lehce odchlípnout ten hlavní koberec a může se už krásně vrtat do těch značek co jsem si tam udělal barvou aniž bych provrtal něco co jsem nechtěl (pod kobercem je kus polystyrénu). Pak už se jen pod ten koberec dá příchytná kovová podložka která má na sobě dva závity a nahoru ta hliníková podložka a už se to jen dvěma šroubama přišroubuje.

No a věc u který jsem se asi nejvíc zapotil byl plynovej pedál. Ne že by to bylo nějaký náročný to ne,ale spíš je to psychycky náročný,protože do plynovýho pedálu se musí vyvrtat dvě díry o velikosti 8mm (doporučuju začít od 2mm vrtáku) a tam když bych to po tak by novej pedál asi nebyl úplně levnej. No ale povedlo se. K pedálu přišel takovej papírovej "návrh",kterej se přilepil na pedál a v tom návrhu už byly vyznačený dvě místa kam se maj ty díry udělat. Takže jsem začal 2mm vrtákem a udělal díry přesně do těch "ukázkovejch" direk na papíru. Potom jsem ten papírovej návrh sloupnul a postupně vyvrtával větší a větší dirky až do 8mm. Pokaždym zvětšení díry jsem přiložil hliníkovej pedál a kouknul jestli ty díry přesně sedí a případně je vrtákem trošku docentroval. No jak bylo vyvrtáno,tak už jen zbejvalo očistit (nehtem nebo nožíkem) ty odštěpky plastu,nasadit pedál a dát do něj takový špunty který se pak přitáhli šroubama.

Samozřejmostí je,že ke každý sadě (plyn, spojka/brda, opěrka) dostanete manuál v několika jazycích,ale češtinu nečekejte,jedině když to koupíte v ČR,tak tam by mohl bejt,ale to nedokážu potvrdit ani vyvrátit,protože jsem kupoval ze zámoří.

Nevýhody: Proti brzdovýmu a spojkovýmu pedálu nemám nic,ale proti plynovýmu pedálu a tý podložce mám drobnou vítku. Jestli jste někdy měli tyhle pedáli na jiný mazdě (i ty čínský),tak na sobě měli takový gumový plastový špunty aby noha neklouzala a fakt to fungovalo. Tyhle špunty jsou tady jen u brzdy a spojky. Takže už po pár metrech jsem zjistil že z plynovýho pedálu docela klouže bota (bylo mokro). Ta podložka taky nemá ty špunty,ale ty díry jsou takový vystouplý,takže bota se tam chytne,ale ten plynovej pedál je prostě moc hladkej. Takže tady, pokud by to někomu vadilo, bych spíš volil ty čínský. Teda stačí jen ten plynovej pedál.

OEM kódy:

plynový pedál - BHN1 V9 091 nebo BHN2 V9 091

spojka a brzda - BHN1 V9 097 nebo BHR1 V9 097

podložka na nohu - BHN1 V9 095

Pozor tohle by měly být kód pro MANUÁLNÍ převodovku,takže pro automaty koukejte jinam

Kompatibilita - Mazda3 BM, Mazda6 GJ, Mazda CX-5

2014-08-07 15:37:05

max6: perfektní popis, vypadá to nádherně. jelikož jsem většinou v životě měl ojetiny a přesně jak píšeš, podložka pod nohu v autech chybí a je to tam hnusné. Takže super, že jsi to tam dal.

2014-08-07 15:49:32

MAX6: Je to hezké, jen jsem překvapen že fungl nová troječka má takové odporné orig. pedály. Čekal bych teda větší luxus ale vyřešil jsi to krásně.

Čekal bych že v orig. bude alespoň vyryté logo

MAX6  
J.
2014-08-07 16:06:28

magnetto: Taky jsem čekal platinový pedály potažený diamantama,ale bohužel ty gumový pedály byly stejný jako u všech modelů

2014-08-09 00:45:06

max6: To je právě škoda.. Já nahradil ty svoje za SPARCO ale myslel jsem že ty v tvé nové krasavici budou mít alespoň vytlačené logo nebo nápis MAZDA...

Je fakt že je to spíš vzhledová věc ale mohli to tak udělat., Každopádně ty pedály jsou krásné a hodí se k tomu.

2014-08-11 12:41:19

Krása tahle červená novým Mazdám sluší, vypadá bombasticky na trojcce i šestce. Budeš mě muset svézt, až k tobě pojedu konečně pořešit tu brzdovku.

Ale jinak nechápu - tolik let se řeší koroze jako největší slabina Mazdy, a oni to ani po takové době nedokáží udělat pořádně.

MAX6  
J.
2014-08-18 17:02:10

Dneska byl takovej malinkatej Mooding na autě. Už jsou doma odlehčený matice od D1 Spec,tak se hnedka musely prdnout na káru. Jedna klasická matice váží asi jako 4 tyhle odlehčený,takže super váhovej bonus

2014-08-18 18:19:32

max6: parádní


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 12