Fórum - Téma


Máte zkušenosti s palivem etanol E85?


Fórum Pokec všeobecný Máte zkušenosti s palivem etanol E85?



1 ......... 5  6  7  8  9

2013-09-27 07:49:08

mojky: V návodu k té mé mazdě píšou, že palivový filtr se má měnit každých 90 tis. km. Myslím si ale taky, že není nutné ho měnit, na rozdíl od vzcuchového filtru vydrží mnohem víc. Při tom přechodu na etanol je to ale jistější a v servisu mi tvrdili, že ucpaný palivový filtr může vést ke shoření palivového čerpadla. Auto prý navenek jede normálně, ale to čerpadlo tlačí mnohem víc, až se nakonec spálí. Já jsem teda na etanol najel už cca 11 tis. km a filtr budu měnit až teď - jednak pro jistotu a jednak ucpaný filtr by mohl mít vliv na zvýšení spotřeby. Subjektivně si ale myslím, že ten filtr je v pořádku a že to na spotřebu žádný vliv mít nebude.

Spíš mě udivuje, že spotřebu neovlivnila výměna toho vzduchového filtru. Protože jak už jsem napsal, z toho jak motor ztichl a jak se oživil je poznat, že ten starý filtr už byl dost ucpaný. Takže logicky bych předpokládal, že spotřeba půjde dolů, ale nestalo se tak.

2013-09-27 12:47:17

rony: no jediný problém byl u MX3, tam se musel filtr vyčistit.Auto začalo škubat.Byla to kára na n.d. ale měla STK tak jsme ji vzali a malinko opravili..Slouží dodnes.Měli jsme ji pět let ale nyní už máme dvě BJ 1,5 a 1,8.Vím že palivový filtr je v nádrží tak se mi tam nechce koukat. Ta 1,8 těch skoro 200 udělá no spotřeba různá ale roční průměr 8,8 L.viz mé tankovaní. Nejezdím zrovna pomalu. Jediný problém co byl, že vozidlo chvílí po koupi nechtělo někdy překročit 140... ale jakmile jsem začal pridávát E85 tak klid.Asi se to vyčistilo...věřím v to.E 85 míchám i do sekačky a vím že po prve jsem musel čistit karbec, jinak točí víc...prostě pila...

2013-09-27 17:58:05

mojky: věřím tomu, že E85 když se v malém množství přidá do benzínu, tak zvýší výkon. Když jsem úplně poprvé natankoval E85 v poměru tuším 1:4 k benzínu, tak motor šel tišeji, hladčeji a auto šlo líp do otáček. Z ekonomického hlediska to ale nemělo žádný význam a když jsem zvětšil poměr etanolu k benzínu, tak došlo k výraznému zhoršení - motor naopak výkon ztratil a při otáčkách nad 4000 se auto začalo dusit a musel jsem přeřadit na vyšší kvalt. No a současně s tím šla rapidně nahoru i spotřeba. Proto jsem se nakonec rozhodl pro koupi té přídavné jednotky. Jak už jsem tady psal mockrát, motor s ní šlape v pohodě, výkon zhruba stejný jak na benzín, starty v pohodě, ale spotřeba o 2 litry vyšší než na benzín.

Jinak když jsem pracoval v jedné farmaceutické firmě, tak jsme tam na čištění a dezinfikování chemického náčiní používáli isopropanol (to je taky alkohol, ale trochu složitější než etanol) a mistr si ho už tenkrát přidával do benzínu - jednak to prý stahovalo vodu z benzínu, zvyšovalo to výkon a snižovalo spotřebu.

2013-10-05 08:03:44

Tak po výměně palivového filtru stoupla spotřeba o další 2 deci, takže už su na hodnotě 9,8 litrů! Pravděpodobně to není způsobené výměnou toho filtru, ale spíš tím, že se ochladilo. Musím se ale sám sobě smát, když jsem si stěžoval, že mi to na etanol žere 9 litrů - teď už vím, že to bylo ještě zlaté. Pokud ta spotřeba ještě o trochu vzroste, tak už to výjde úplně stejně jak na benzín

Předevčírem jsem při tankování zkusil do etanolu přidat 10% benzínu, tak uvidíme, co to udělá se spotřebou.

2013-10-08 08:55:04

Zdravíčko ethanolaci , máte zkušenost se svíčkama Denso SKJ16CR-A8 popřípadě VK16 ? Ptám se proto, že mi moje mazdice za chladných ran dlouho točí než chytne.. 15% N95 mix 85%ethanole85.

Zjišťuji zda to může být špatně seřízenou jednotkou, nebo svíčkama. Všem díky za radu.

J.K.

2013-10-08 12:45:34

sonyjarek: pouzivam standartni svice NGK BKR5E-11....nebranim se DENSO K16PR -U11

2013-10-08 20:05:24

Ahoj kolego, dnes sem vyndal po 75 tis svice a zjistil jsem na nich, menšinovou opálenost, sám nevím zda to je na škodu či nikoliv. Fotku mám v profilu pokud jde vidět. Mechanik mi říkal pokud e85 tak je lepší iridiové a asi myslel tyhle http://www.autodily-cardo...lovaci-svicka-denso-vk16/

nebo tyto: http://www.autodily-cardo...-svicka-denso-skj16cr-a8/

Otázka je co by bylo vhodnější. Podle mého názoru (možná blbého) ty co mam teď PKJ20CR8 už budou mrtvolky.

Za chladu na e85 to točí 3x než to čapne. Jinak N95, škub jede

Děkuji všem za koment. J.K.

2013-10-08 20:13:56

Ahoj kolegi...abych rekl pravdu tak u vsech Mazd kter jsme meli(MX3,BA,Bj1.5a1.9 jsme pouzivali vzdy svicky predepsane výrobcem a menili po 15-20 tis.km.Ty starty byly za mrazu trosku delši asi stejne jak pišes.Pravě jsem to konzultoval se syne...dela diagnostia.... řika že to neřeši.Vždy tam je nejaky benzin....

MAX6  
J.
2013-10-08 20:18:10

sonyjarek: Ahoj, PKJ20CR8 jsou studenější svíčky,takže se hoděj spíš do teplejších podnebí nebo když autu hodně nakládáš. Mazda je umožňuje,s tim problém neni,ale má je napsaný pro tvoje auto jako studenou variantu. Pokud půjdeš znovu do Densa tak zkus spíš PKJ16CR8. Podle Mazdy,je to pro tvoje auto standardní varinata (ani studený ani teplý),takže ti to bude i líp startovat v zimě a možná na ten ethanol to taky bude lepší.

Jinak platinový nebo iridiový svíčky běžně v autech vydžej těch cca 60-90000km. Až na tu na třetim válci nevypadaj zas tak špatně. Bohužel nedokážu soudit co s nima dělá ohledně životnosti ethanol.

2013-10-08 20:29:37

Předem zdravim kolegy Mojku a MAXE6

Abych pravdu řekl, čumim jak blázen když Mojky píše že svíce se mění po 15-20 tis

No někde sem se dočetl, že svíčky ty co tam jsou maj životnost 90tis. Podle faktur a výpisu mazdy z Prahy to tak vychází. Možná se mýlím, asi šla doba dopředu - na 120L sem je měnil co 5 tis :D:D:D:D

Max6: co říkáš na tu fotku, svíčky vnitřek čistej venek karbon a na izolaci opáleny- nevim neviděl jsme to ještě:(

To co říkáš, že jsou studený je asi možný, auto měl majitel co jezdil dost po dálnici, tak asi kvůli tomu tyhle.

Já jezdim město a často, tak potřebuju opak .

Já doufám že ty starty se zlepší, v zimě sem měl jednou problém sN95 kdy bylo -22°C, tak to točilo 3x, jinak bez problému do těch max-20°C.

Jinak kde doporučujete zakoupit svíce? Mojka MAX6 ?

Přeju pěkný večíer všem. J.K.

Díky

MAX6  
J.
2013-10-08 20:33:49

sonyjarek: Já třeba používam klasický uhlíkový svíčky (prostě to co mi píše katalog mazdy) a ty jsou opravdu po 30000km na kaši. Nebo né na kaši,ale je na nich vydět hodně velký opotřebení. Na novejch motorkách se třeba používaj irídioví svíčky a ty tam vydržej 12000km a přitom na autech klidně i těch 90000km. Asi záleží na konstrukci a výkonu motoru.

Za mě: Já je nakupuju na internetu na zbozi.cz a jsem spokojenej.

2013-10-08 20:43:43

To máš pravdu na cbf jsme měl iridiovou svičku a výměna po 24tis. Čeho jsem si všimnul je na první a na třetí je opotřebování ve smyslu té jehly, byla už dosta nepravidelně zdeformovaná.

Jinak co psal předchozí článek RONY že se mu to dusí od 4tis je poněkud divné, u mě je to naopak do 3 tis to je skoro stejný (výkon) a od 4tis to vypálí jak raketa ´´, dost opravdu to jede.

RONY ozvi se..

Díky MAX6

2013-10-09 12:26:46

sonyjarek: Na základě zdejší diskuze jsem se dnes rozhodl ,že se kouknu na svíce. BJ mám dva roky a tak jsem dva roky na to nekoukal. Mezitím jsem začal i na tomto vozidle používat E85 v různých poměrech ale celkově to vychází tak na 60% E 85, cenově tak průměr za tu dobu co na to jezdím 28,50 až30 Kc/, spotřeba kolem 8,8 L Nějak to neřeším.Jednou Natural jindy E85. Jezdím sportovně...bavím se když mám na Škodu TDI. Mám tam NGK BKR 5E-11,čili standart. Zdají se být dobré. Nevím kolik mají najeto protože já je neměnil.

2013-10-09 13:15:22

Zdravím, moje svičky jsou tam 4 roky a rozhodl jsem se že pujdou do věčných lovišť maj 3/4 života za sebou

Kelly Densa nevedou...:(:( MAX6 musim z internetu... Dnes 10°C chytla na 2 otočku, obávám se že ta zima dá startům dost zahulit:(:(

Spotřebu sem počítal od full nadrže na 2cvaknutí a stejnej stojan atd atd. a vychází to na 11,3l/100km, oproti N95 což je 10,2l/100km rozdíl 1,1l. Což je docela dost, ale musim brát v potaz to že, jsem to nešetřil a jezdil tak abych si v duchu nemyslel jak jsem ušetřil tedy docela vela svižně. Uvidíme co ukáže times.

Jo ještě si myslím, že se snad ta spotřeba změní novýma svíčkama, to mi snad nevyvrátite ne?? Co MAX6?? :D

2013-10-09 20:52:16

sonyjarek: Ahoj. Tak se konečně ozývám, včera jsem se sem nedíval, nebyl čas. To auto se mi nad 4000 otáček dusilo když jsem jezdil na etanol bez přídavné jednotky. Někdy to bylo krátkodobé, že sebou jen párkrát škublo a pak jelo dál a někdy úplně ztratilo výkon a musel jsem přeřadit na vyšší kvalt. Hodně nepříjemné to bylo hlavně při předjíždění. Zajímavé taky je, že ze začátku auto bralo ten etanol v pohodě, ale čím dýl jsem na to jezdil, tím to bylo horší. Podíl na tom mělo i to, že jsem postupně zvyšoval poměr etanolu až na čistý etanol, ale pak když jsem se zase vrátil k poměru tuším 1:3 (etanol:benzín), tak už se ty problémy s otáčkama nelepšily. Nakonec jsem se vrátil k benzínu, protože jsem se bál, že tomu motoru něco udělám. Starty v teplotách pod 10 stupňů stály taky za prd, většinou to chytlo až na druhý nebo i třetí pokus. Všechno je to v tomhle vláknu popsané, ale asi by se to špatně hledalo, protože už je tady toho hodně

Když ti to na etanol bere o 1,1 litru víc, tak to si myslím, že je v pohodě. Když mi tu jednotku montovali, tak mě upozorňovali, že se mi zhruba o litr zvýší spotřeba. Jenže mně se bohužel zvýšila o dva litry a tak o moc levněji než na benzín nejezdím.

Výměna svíček by na spotřebu mohla mít vliv, pokud ty staré byly opravdu špatné. Ale nečekej od toho zázraky, pokud ti spotřeba klesne, tak jen o pár deci. Já jsem měnil svíčky před dvěma lety a spotřeba se mi snížila cca o 1 - 2 deci (benzínu). Teď tam mám platinové NGK PZFR6F 7550 a jsem s nima spokojený. Předtím tam byly nějaké francouzské a když jsem jel do kopce na nízké otáčky a sešlápl plyn, tak motor začal škubat. Po výměně za ty NGK to škubat přestalo.

No a ještě k jedné věci se chcu vyjádřit - píšeš v Kelly Densa nevedou. Ty nakupuješ v Kelly? Vždyť to jsou svině zlodějské a všechno tam mají nehorázně předražené Většinou jsou o 30 a někdy i o 50% dražší, než když koupíš stejné zboží přes nějaký jiný eshop a i když zaplatíš poštovné, tak je to pořád levnější, než v Kelly. Já nakupuju věci na mazdu nejčastěji na haspa.cz, výjimečně na automatejcek nebo mj auto. Tím tady nechcu tvrdit, že to jsou nejlepší obchody, ale mám s nima dobré zkušenosti a ceny jsou oproti autokelly trochu jinde. Zkus tomu věnovat trochu času a někdy si to porovnat.

2013-10-09 21:07:10

Tak po přidání 10% benzínu do etanolu se spotřeba snížila o 2 deci, ale ekonomický efekt je naprosto nulový! A to z toho důvodu, že na čistý etanol jsem za 1000 kč najezdil 380 km při spotřebě 9,8 a s 10% benzínu přidaného do etanolu jsem za 1000 kč najezdil taky 380 km, ale při spotřebě 9,6.

Tím pádem jsem vyčerpal všechny možnosti na snížení spotřeby, které mě napadly a nevyžadují větší zásah do auta a dál už nevím, co s tím. Takže končím s experimentama a zkusím nějak spolknout, že se mi ta investice do přídavné etanolové jednotky moc nevyplatila. Je to sice o něco levnější, než na benzín, ale úspora se pohybuje podle ročního období a ceny benzínu a etanolu v rozmezí od 10 do 23 kč / 100 km a to není žádná sláva.

2013-10-09 21:30:04

Pánové, pánové...

To nejsou moc dobré zprávy, co tu píšete...

Po měsíci přidávám další zkušenost s E85.

Z maximálně nastaveného prodloužení vstřiku, které jsem nastavil, o 35% jsem snížil na 30%. Při 35 to sice pěkně jelo, ale hrozně žralo. Teď jsem na skutečné spotřebě 7 na 100. Je sice pravda, že akcelerace a pocitově výkon není vyšší než na benzín, řekl bych, že je to stejné. Pokud to takhle bude nastálo, budu spokojen. Na plné nádrži bych ušetřil cca 800 Kč. Ranní starty jsou špatné, na druhý pokus a dost dlouho točím. Zkusím NGK LPG 6, jestli se to nezlepší.

Co jsem ale zjistil je, rozdílná kvalita E85 na různých pumpách. To mě hodně zarazilo... Na Tank Ono je, alespoň, podle mýho auta, děsivá spotřeba, výkon v háji. To už zkoušet nebudu! Teď jsem objevil jednu malou soukromou pumpu v Mladé Boleslavi, kde mají sice E85 o 2 Kč dražší, ale jede to bez problémů a spotřeba právě těch 7 na 100, možná i trochu méně. Až vyměním svíčky, budu referovat, jestli to pomohlo...

Tak zatím, Mazdar!

2013-10-09 22:07:31

pepyx: Právě proto jsem zkoušel přidat do etanolu 10% benzínu. Někteří totiž prý ten E85 šidí a není v něm tolik benzínu, kolik by správně mělo být. Já osobně podezřívám naše "poctivé" pumpaře i z toho, že jsou schopni do etanolu přilívat i vodu. Když necháš stát benzín, tak se voda a benzín oddělí, u etanolu tomu tak není, takže množství vody jako laik nepoznáš. No a ten můj "etanolservisák" mi dokonce tvrdil, že podle našich norem by v E85 v zimě mělo být správně 30% benzínu a ne jen 15! Vzhledem k názvu paliva to zní sice divně, ale z hlediska zhoršených podmínek v zimě to nějakou logiku má. Třeba ve Švédsku je běžné, že na benzínkách mají etanol s různými obsahy benzínu a můžeš si vybrat, jaký poměr chceš.

2013-10-14 22:31:50

Dobrý den všem kdo se zajímá o E85.

Rád všem odpovím na dotazy na toto téma.Věnuji se přestavbám profesionálně,takže kdo má zájem ať písne nebo zavolá.

MAX6  
J.
2013-10-14 22:45:59

pikaču: Dobrý den, rád bych doplnil svoje informace o tom jak se tyhle přestavby laděj.

Zajímalo by mne,jak při seřizovní jednotky mechanik pozná že nastavil správnej poměr vzduch/palivo (vzduch/ethanol) aby docházelo ke správnému hoření ? Když to teda správně naladí,tak jak dokáže oblbnout originální řídící jednotku, aby se nasnažila poměr vzduch/palivo vrátit zpátk na hodnotu jako kdyby auto jelo na benzín (jsou nějaký speciální lamda sondy,moduly oblbující ŘJ,atd...) ? Jednoduše řečeno: Jak v servisním středisku poznají,že je to správně naladěný,aby nedocházelo ke špatnému hoření v motoru.


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9