Fórum - Téma


Máte zkušenosti s palivem etanol E85?


Fórum Pokec všeobecný Máte zkušenosti s palivem etanol E85?



1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 9

2013-09-15 22:16:42

rony: Hmmmm. Tak to je spotřeba nahouby. To pak vlastně není žádná úspora...

Já jsem se postupným přidáváním dostal na 31% prodloužení délky vstřiku. Výsledek je ten, že auto jede bez problémů, řekl bych že hladce. Dokonce i akcelerace je už slušná, pořád to teda není tak, že bych pocítil nárůst výkonu. Studené starty nejsou uplně na první otočení, jak jsem byl zvyklý u benzinu. Spotřeba podle pc 6,5 - to by bylo naprosto skvělý! Ale myslím, že to kecá. Vidím to tak na 8, ale musím přesně změřit. Zatím tedy relativně dobré, ale pořád jsem s tím spokojen tak napůl....

MAX6  
J.
2013-09-15 22:35:02

http://ethanolpro.tripod.com/id213.html

2013-09-15 22:40:29

max6: Bohužel, přesně tohle si myslím. Nejde to jen tak předělat délkou vstřiku... Ale ksakru, proč na to normálně jezdí renaulty, hyundae (nebo jaxe ten krám píše) a podobný motory?

MAX6  
J.
2013-09-15 22:50:07

pepyx: Protože na se s těma palivama počítalo (hlavně u evropskejch značek) a některý tyhle starčí pekáče maj v ŘJ druhou palivovou mapu pro tyhle paliva. Navíc,tyhle krabičky by správmě měli umět alespoň 2 polohy nastavení - při malý zátěži a při velký zátěži. Ale jak tak čtu,tak evindentě maj jen jednu polohu nastavení a přitom nikdo z vás ani nemá páru jestli má správně nastavený poměr palivo/vzduch aby mu to neničilo motor a předstih by se měl na počítači (za cca 600Kč) taky trocha přenastavit,protože tohle už čidlo klepání nedokáže.

Když už si necháte seřít "správně" poměr vzduch/palivo,tak si aspoň nechte posunout předstih k vyšim hodnotám. E85 má vyší oktanový číslo,takže tam klepání moc nehrozí aspoň budete mít konečně ten víkon kterej vám to sežere.

2013-09-15 22:57:58

max6: V tom případě a podle té tabule, cos sem hodil, bych zvažoval hromadnou žalobu na všechny prodejce "krabiček," který jen rejžujou na dočasném fungování motoru na E85 z důvodu kvalitního zpracování motorů. Přeci, když garantují, že je to naopak šetrnější k motoru, tak se dopouštějí lži, nebo minimálně k nekalé soutěži

MAX6  
J.
2013-09-15 23:08:45

pepyx: Bylo to auto na motorový brzdě když vám tam tu krabičku dávali ? Nebo projeli se aspoň s váma se zapojenym počítačem ? Pokud ne,tak to je prostě univerzální "pigi-pack",což je vlastně jen oblbovač výstupních signálů ŘJ a ke všemu ještě blbě nastavenej a to nikdy z dlouhodobýo hlediska nemůže skončit dobře. Jako první začnou odcházet tlaky na válcích.

Z toho co jsem tady četl,mi jako nejrozumější věc,přijde koupit regulátor tlaku paliva,kterej si seřídit alespoň podle údajů z origo lamda sondy přes OBD a pak nějak přes PC poladit předstih (někdo píše že je dobrý začínat na 5° a dál). Ideální je na tohle ale motorová brzda.

2013-09-15 23:19:44

max6: Ale prdlas MAXI, tu krabičku jsem si zakoupil a zapojil sám... A teď tím blbnu celou celou Mazdu...

MAX6  
J.
2013-09-15 23:31:41

pepyx: Já jen píšu co si myslim,je mě jedno co si děláte s autama Každopádně by to na motorovou brzdu nebo podobnej systém mělo jet,pokud to chcete seřídit správně....

Už jen ta věc,že každej to seřídí cca nějak. Plácnu teď 20% delšípřístřik paliva. Takže teď tam jde o 20% víc paliva na 1 vstřik. To auto,respektive lamda sonda,zaznamená že je jinej poměr vzduch/palivo než má nastaveno ŘJ auta a začne s tim něco dělat. Co udělá,když moc možností nemá: Zkrátí nebo prodlouží samotnej signál toho vstřiku a vlastně tu krabičku obejde. Takže vy nastavíte 120% a ŘJ,protože to trvá cca 60-120km, vám to shodí zase na cca 100%. Tak vy to zvednete na 130%,jenže to je jen 110% (20% vzalo předchozí samoseštelování ŘJ). No a za 60-120km se to znova opakuje. Teda dokud na to bude mít ŘJ v rozum. Navíc to se ještě nebavíme o tom,že ŘJ sama o sobě i s 0% nebo 50% nastavenim přístřiku zaznamenává jinej poměr vzduch/palivo než má od výroby nastaveno,takže se s tim pořád snaží bojovat. Tak si teda vysvětluju funkci já těhle těch "pigi-packů" určenejch pro ethanol. Prostě chytnou signál do vstřiku a prodloužej ho. A jestli to tak funguje,tak po 60km-120km už to tak nefunguje

Jak jsem napsal,každej ať si do auta namontuje třeba kostelní zvon,ale za mě,by úplně ideální (když by člověk měl peníze), koupit tzv: předřídící nebo zařídící přídavnou ŘJ a tu si nechat na motorový brzdě vyladit. Pak si můžete jezdit klidně na E100 a na výkon X-krát větší než teď se spotřebou koloběžky.

2013-09-15 23:58:29

Ale to je přesně tak!

Ta krabička jen ošálí ŘJ. Ale nevěděl jsem, že jen nachvíli. Jsi opravdu přesvědčen, že to ŘJ dále stále dopočítává? Pokud ano, tak si kolediji o pěkndý průser.....

2013-09-16 00:07:02

Jeden z důvodů proč tvrdim, že když je auto stavěný na benzín, tak má jezdit na benzín a ne na plyn nebo na líh a když je stavěný na naftu (která teda jinak patří do kamen) tak má jezdit na naftu a né na nějaký ekosračky.

Možná to někomu přijde moc konzervativní postoj, ale mě nějakej litr navíc spotřeby nezabije, to radši budu v klidu jezdit, než abych čekal, kdy se objeví nějakej problém nebo se musel jinak omezovat (viz parkování v garážích u plynu)

2013-09-16 00:17:24

Ale to Tě naprosro chápu

U nás v Dobrovici v cukrovaru ten líh vyrábějí. Jejich služební auta na to jezdí 7 let a bez problémů..... Ale je pravda, že mají přestavěnou celou elektroniku... Já to CHCI! Protože nemám rád al us-kaidu, a navíc spalovaním lihu nejsou v ovzduší žádný sračky!

2013-09-16 08:21:18

pepyx: palubní pc se spotřebou skutečně kecá. Mně teď například ukazuje 7,2 - 7,3 litru, ale skutečná spotřeba je 9,5-9,6 litru. A nejde to ani nijak přepočítat. Když mi to např. žralo 9,0 litrů etanolu, tak palubní pc ukazoval 7,6, při spotřebě 9,3 ukazoval 8,3. Takže na palubní pc se vůbec nespolíhej a musíš změřit reálnou spotřebu. A to nějaký čas trvá, protože čím víc najedeš km, tím to změříš přesněji.

K těm ostatním příspěvkům se nemůžu vyjádřit, protože na to nemám dostatek znalostí. Jen tě zklamu s tím, že ani etanol není zcela ekologický. Při jeho spalování vzniká rakovinotvorná látka, nepamatuju si už jaká, ale prostě ani ten etanol nehoří naprosto čistě. Jinak co se týká té mé jednotky, tak údajně jsou v ní 2 nebo 4 procesory, které přepočítávají optimální hodnoty. Ale netuším hodnoty čeho přepočítávají, jenom nevěřím, že dokáže například změnit předstih. Pravdou je, že starty i výkon jsou bez problémů ať už je to prodloužení vstřiku nastavené na jakoukoliv hodnotu. Uvidíme ještě, co to bude dělat, až budou pořádné mrazy.

MAX6  
J.
2013-09-16 10:37:25

rony: To že to nesedí s palubnim PC to je asi v pohodě. ŘJ neví,že je tam nějakej delší přístřik paliva,tudíž s těma hodnotama nepočítá.Jednoduše řečeno ŘJ si myslí,že tam teče míň paliva než tam teče ve skutečnosti = menší spotřeba na palubnim PC. Možná by šlo nějakou kalibrací ten palubní PC trocha sladit,ale to fakt teď nevim. Zkusim se někde poptat jestli se to dá sladit....

2013-09-16 10:59:43

max6: Zkus se poptat, ale je to věc, která mě nějak netrápí. Chtěl jsem hlavně upozornit pepyxe, aby na to vůbec nespolíhal. Spíš mě trápí, že stejné mazdy se stejnou řídící jednotkou jezdí za 8,5 litru a já se nemůžu dostat pod 9. Vyměnil jsem lambdu, svíčky mám NGK, možná by stálo za to ještě vyzkoušet sportovní filtr a vyměnit palivový filtr (může být ucpaný, ale moc tomu nevěřím, protože auto jde za plynem úplně v pohodě). Mám ale obavy, aby to všechno nebyly jen zbytečné investice. Nejvíc se mi líbí ten nápad se zvýšením tlaku paliva a zvětšením předstihu, ale na to jsem příliš velký amatér.

2013-09-16 11:02:58

max6: A další problém je, že ta 626 nemá ODB zásuvku, jinak by mi na to napojili krabičku, která 3 dny sleduje diagnostiku a věděli by přesně, co tomu motoru chybí. Takhle je to prý jen takové experimentování naslepo.

MAX6  
J.
2013-09-16 11:13:25

rony: Hmm,ty máš jen OBD1 v motorovym prostoru a nevim jestli se na to dělaj ty paměťový moduly,který to dokážou X dní sledovat.... Co jsem se jen tak opravdu v turborychlosti dočetl (opomenu teď nějakou ŘJ a nastavení předstihu atd...),tak při jízdě "čistej" E85 by se měla prodloužit dýlka vstřikování o 27-30%. Samozřejmě to záleží na autu. Takže hoooooodně hrubej odhad: Předtim jsi jezdil na benzín třeba za cca 8 litrů. S E85 by si tim pádem měl jezdit za 10 litrů při stejnym stylu jízdy a správnym poměru vzduch/palivo. Tohle je ultra hrubej odhad.

Hlavně ty máš toho FS 2.0 a ještě k tomu toho novějšího a jezdit na E85 za 9 litrů nebo 9.5 litru ? To je nádherný. Já mam ten samej motor,ten motor je skoro novej i se všema čidlama a s mym stylem jízdy si frčim na čistej benzín okolo 9,2-9,7 litru. To by na E85 bylo tak za 11 litrů. Takže podle mě máš spotřebu ideální.

EDIT: Jestli chceš zjistit jestli má cenu kupovat třeba sportovní vložku do sání (třeba K&N) a zároveň nechceš zbytečně vyhodit peníze,tak udělej následující: Vyndej současnej vzduchovej filtr a místo něj tam natáhni silonku (to je to co nosej ženský na nohou ). Fakt si nedělam prdel. Vyzkoušej to tak třeba 100-150km.Ta silonka ti zachytí ty největší bordely a ty malý prachoví smítka tomu motoru na nějakejch 150km-250km opravdu neublížej. navíc teď jak je sychravo,tak toho prachu a hmyzu ani moc neni.Pokud se ti s timhle sníží spotřeba aspoň přibližně na to co by jsi si představoval,tak pak má z hlediska spotřeby smysl koupit sportovní vložku nebo sportovní sání.

2013-09-16 12:04:30

max6: Ten hrubej odhad, to je zajímavá a jednoduchá myšlenka i když v praxi to asi funguje trošku jinak. Ale zkusmo jsem to spočítal, v současné době mám jednotku nastavenou na 35% a zvýšení spotřeby mi vychází cca o 33%, takže by to tak nějak odpovídalo. Na druhé straně ale když jsem to měl nastavené na 15%, tak spotřeba oproti benzínu byla větší o 24%. Jinak tvůj styl jízdy bude asi docela divokej (pokud teda nejezdíš po městě), protože já jsem na benzín jezdil za 7,2 - 7,5 litru, když bylo hodně zima, tak to bylo něco málo pod 9 litrů. Je pravda, že plynový pedál sešlápnu až k podlaze jen při předjíždění, jinak ten motor jen lechtám a přes 4000 otáček se dostávám jen krátkodobě a občas. Moje běžná rychlost je tak kolem 100 km/h, po rovinkách lítat rychle mě nebaví (protože to umí každý trouba ) a v zatáčkách se rychleji jet stejně nedá.

S těma silonkama si to ještě rozmyslím, sice to není špatnej nápad, ale před dvěma roky jsem měnil pístní kroužky, tak bych je nerad měnil znovu

2013-09-26 17:53:54

Tak jsem vyměnil vzduchový filtr, protože z ten starý už byl dost ucpaný. Motor se ztišil, je živější, ale na spotřebu to žádný vliv nemělo. O víkendu vyměním ještě palivový filtr, ale taky nevěřím, že tím snížím spotřebu. Na druhé straně tím nic nepokazím a vyměnit bych ho stejně měl, protože etanol uvolňuje bordel z nádrže a palivový filtr se po nějaké době při přechodu na etanol vyměnit má (někdo říká po najetí cca 1000 km, někdo říká po vyjetí tří plných nádrží).

MAX6  
J.
2013-09-26 20:44:29

rony: Někde jsem slyšel,že těch 1000km. Ono když to tak vezmeš,tak 3 nádrže nebo 1000km je v celku jedno.1000km bych bral kdyby jsi těch 1000km najel třeba za dva měsíce. Ty 3 nádrže bych zase bral pokud ty 3 nádrže splácáš dejme tomu za 2-3 týdny. Já musim taky vyměnit palivovej filtřík,ale mam ho jen v nádrži a chtěj za ten kus plastu se sejtkem nehorázný prachy.

2013-09-26 22:56:31

max6: no...ja jezdim na E 85 uz dva roky ( nynejsi vozidlo) a filtr jsem jeste nemusel měnit.Na stare Ba jsem.ho take nikdy neměnil.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 9