Fórum - Téma


Máte zkušenosti s palivem etanol E85?


Fórum Pokec všeobecný Máte zkušenosti s palivem etanol E85?



1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 9

2013-07-24 05:18:33

Ahoj,

jen poznatky z jízdy na ETHANOL E85. Jedná se o auta ve firmě a rozdílné značky, Mazda 6-2.0 r.v. 2004, Hoanda Acord 2.4 r.v. 2005, Škoda fabia 1.2 r.v. 2003, 2 Ks Renault Laguna 1.6 r.v. 2004.

Všechna auta mají jednotku na ethalon mezi řídící jednotkou a vstřikováním. Všem se snížila spotřeba o cca 0,5 l na 100 km. Po nainstalování jednotky chvíli asi 5 sekund kolísaly otáčky a pak se upravily na hezký drží. Všechny auta jsou živější. Dokonce u té hodny 2.4 klesla spotřeba o 1 l na 100 km a majitel preferuje sportovní jízdu.

Zajímavé je, že jednotka má tři režimy: léto, zima a auto. Jednotky jsou na autech cca tři měsíce a všichni jsou spokojeni.

Uvažuji, že si ji do své M6 také dám.

2013-08-12 19:21:16

Koupil jsem jednotku Flexfuel v 2.4 na Aukru za 1.400,- Kč. Namontoval, motor naskočil hoo o o oo d d dddně nepravidelně a po 5 vteřinách chcíp. Zjistil jsem, že u tří konektorů na vstřiku je jiná polarita než u posleního čtvrtého. Po komunikaci s prodejcem jsme se dopídili, že on používal jednotky dvě na 6 válcovém Huindai a každou řídil 3 válce. Polaritu vstřiku má ale Huindai jinak, než většina automobilek, proto 3 konektory, které používal, přepoloval. Přepoloval jsem tedy tyto 3 konektory zpět, jak byly původně a vše šlape, jak má. To znamená, že motor u 626 GF/100kW chytl a chvilku šel na JEDEN VÁLEC Chápete to? Já ne

No, ale resume je takové, že s přídavnou jednotkou a montáží vlastními silami auto na E85 jede bez problémů!

Zatím ladím bohatost směsi, takže nemohu říct o kolik mi stoupla spotřeba, subjektivně se zvýšil výkon a motor jde hladčeji a tišeji. Jak to doladím a ustálím se na nějakém konkrétním % prodloužení doby vstřiku, dám vědět. Z mého pohledu zatím všechna plus pro Ethanol!

2013-08-22 17:20:47

rony: Ahoj chceš s tím pomoct. Mám stejnou mazdu jako ty a jezdí na E85 už přes 2 roky .

najel jsem na etíka už přes 70.000km takže už to mám vychataný.

Kdyžtak dej vědět.

2013-08-22 18:24:37

Tak tady doplním ten svůj příběh s lapáliemi s etanolovou jednotkou. Volal jsem do té firmy znovu, tam mi sdělili, že ladili jednotku kamarádovi na stejném autě jako mám já a že se jim ju podařilo vyladit tak, že to jezdí se stejnou spotřebou jak na benzín. Tak mi to podle toho nastavili taky a výsledek byl opravdu překvapivý - spotřeba stoupla z 9 litrů na 10 Takže jsem tam volal znovu a bylo mi sděleno, že jsou si na 90% jistí, že to je lambda sondou. Takže jsem před týdnem vyměnil lambda sondu a teď s napětím čekám, co to udělá. Zatím jsem najel jen 200 km a nezaznamenal jsem nějaké viditelné zlepšení. Nemůžu z toho ale dělat žádné závěry, 200 km je na změření reálné spotřeby příliš málo. Takže až budu vědět víc, tak se ozvu. Každopádně toho začínám mít plné zuby, jednotku jsem měnil v březnu a ani po téměř půl roce ladění pořád nefunguje tak jak má.

2013-08-22 19:27:12

frapy: Ahoj. Za každou radu budu vděčný. Původně se zdálo, že vše bude v cajku, ALE. Asi po 100 km, už jen na líh mi auto začalo poškubávat, měl jsem nastveno 5% prodloužení délky vstřiku. Nastavil jsem 7%, podle rady prodejce jednotky, který mi říkal, že právě na 7% mu to jelo skvěle a i míň žralo. Včera na dálnci ve 130 km/h se mi najednou motor začal dusit, nešlo vůbec přidat plyn. Přidal jsem na 10% a dojel domů cca 50 km. Dnes ráno jsem skoro nemohl nastartovat. Velice neochotně motor nakonec naskočil a po 200 metrech mi to chcíplo. Tak jsem teda přidal rovnou na 15%. Ujel jsem dnes cca 100 km a zatím s nastavením 15% auto jede. Rozhodně nemá větší výkon, spíš bych řekl naopak a spotřeba je stejná, jako jsem měl s benzínem - cca 7 litrů, možná 6,8 l/100 km. Na kolik bych to teda měl nastavit? Těch 15% co tam teď mám, mi přijde až moc, na to, že původní majitel spokojeně jezdil na 7%...

Děkuji za radu.

Pepa

2013-08-26 09:01:19

Tak teď už mám jistotu, že ani výměna lambda sondy nepomohla. Spotřeba se pohybuje mezi hodnotama 9,1 - 9,3 litru, což je o 2 litry víc než na benzín. Takže moje lapálie s etanolovou jednotkou budou dál pokračovat

2013-08-26 09:07:42

rony: Přes prvotní nadšení, jsem nyní rozčarovaný stejně jako Vy. O víkendu jsem najel cca 300 km a auto nejede, tak jak by mělo. U nás v Polabí nemusím překonávat výškové rozdíly, takže to jakžtak jede. Ale o víkendu jsme byli v Českém středohoří a v kopcích auto prostě nejelo. A když jelo, tak žralo jako kráva Na koli procent máte nastavenou jednotku? Já mám 15%, což si myslím, že je až dost, ale stejně to prostě netáhne a chvílemi se motor úplně dusí....

2013-08-26 14:47:55

pepyx: To Vám bohužel neporadím. Já mám totiž jednotku, která je programovatelná a nastavuje se tam přes počítač poměrně hodně hodnot. Nastavení mi dělají vždycky ve firmě, která mi to montovala. Jinak ty problémy, co popisujete, s touhle jednotkou nemám. Startuje to v pohodě, výkon je prakticky stejný jak na benzín a v podstatě všechno funguje jak má - až na tu zvýšenou spotřebu. Upozorňovali mě při montáži, že se zvedne cca o 1 litr, ve skutečnosti je vyšší o 2 - 3 litry a nejsou schopní přijít na to, čím to je. Svádí to na nějakou závadu na autě, ale podle mě je chyba v té jednotce.

S těm jednotkama, které se nastavují ručně přes nějaký potenciometr, nemám žádné zkušenosti. U toho etanolu asi hodně záleží na konkrétním typu auta a z vlastních zkušeností mám pocit, že 626 GF ho snáší dost špatně.

2013-09-04 18:22:23

pepyx: Jestli Vám to pomůže - dnes jsem byl opět na přeštelování té jednotky a dozvěděl jsem se, že teď jsem to měl stažené na 15%, což už je až moc a že to zkusíme na opačnou stranu. Že pro japonské auta se doporučuje 37% tak mi to nastavil na 35. Vy píšete, že to máte na 15% a zdá se Vám to moc, tak se toho zkuste nebát a pořádně tomu přidat - třeba to pomůže. Motor má teď hlubší zvuk a mám pocit, že je auto línější, spotřeba na palubním pc klesla z 8,3 na 7,0 ale to co ukazuje pc má do reálu hodně daleko. Takže až budu vědět, co to doopravdy udělalo se spotřebou, tak se zase ozvu.

Jinak jsem se dozvěděl, že u toho mého auta je blbé, že nemá ODB zásuvku, takže se nedá zjistit, co se v tom motoru přesně děje a tudíž se ta jednotka dá nastavovat jen "experimentálně" a nedá se nastavit přesně tak, jak by měla být. Takže je mi v podstatě asi prd platné, že je programovatelná. No a taky jsem se dozvěděl to, že i když jsou dvě naprosto identické auta, tak nemusí oběma vyhovovat stejné nastavení.

2013-09-04 18:57:51

Ahoj, mě taky montér jednotky tvrdil, že stačí 7% přístřik, ale měl jsem díry v plynu jako prase, prostě to bylo málo. Nastavil jsem tam 15% a od té doby najel v klidu 8000 km. Jezdím za 8,6 na 100km, což je i cca o těch 15% víc než na benzín. Auto je 323 BJ 1,5 16V.

2013-09-04 21:19:05

voyta: Co tady čtu, tak ty 323 na etanol jezdí docela v pohodě. Ale s těma našima 626 je problém, zatím jsem tady nenašel ani jeden příspěvek od majitele 626, který by psal, že mu to na etanol jezdí v pohodě.

MAX6  
J.
2013-09-04 21:24:11

rony: Asi tim,že málo lidí tady má 323 s 1.8FP a 2.0FS jako se dávali do 626GE a GF. Ty 1.5/1.6 jsou i konstrukčně odlišný motory od 1.8/2.0. O mapě v ŘJ nemluvě. Ale čekal bych opak,že právě ty 1.8/2.0 ten ethanol zvládnou absolutně v pohodě a ty 1.5/1.6 budou mít problémy.

2013-09-05 14:57:39

Zdravim vsechny mazdaky moc sem uz nechodim a nepisi,ale toto tema je mi blizke ja pouzivam etan na sve mazde gf 2.0i uz vice jak dva roky a byly to casy velkeho badani jak a co,no toto palivo potrebuje hlavne zvysit tlak paliva a zvysit napeti ve svickach,tyto motory jsou delany dost jalovy jen aby vydrzely,ale maji hovno jaky vykon cili na vsem dulezitym jsou uskrceny a toto palivo je vysokoockatove ktere se pouziva na zavodech a vykonych aut vseobecne ve svete a cpat do motru krabicky,ktere falsuji udaje pro rj a ta si mysli ze motor je studeny tudiz jedete porad jakoby na sytic no vynalez zkazy bych rekl,takze moje rada je zakoupit reg.tlaku paliva a nastavit na 5baru a pak vymenit civku pro zapalovani za propustnejsi a ted badam z jakeho vykoneho motoru by to slo,protoze nejsem elektro mechanik tudiz chlapi poradte.Honza.

2013-09-05 15:46:12

Tak to jsem z toho fakt jelen.

Nastavení až na 35% ???

No je fakt, že pořád přidávám a pořád to není úplně ono. Teď jsem na 20% a sice jsem relativně spokojen se spotřebou, ale už vůbec ne s výkonem motoru. Přijde mi, že vždycky, když tomu trochu přidám, tak to pár dní jede líp a pak to opět stojí zahovno. Ale to může být subjektuvní... No, budu testovat dál. Jak je to se zápisem do TP? Jdu příští měsíc na technickou a kolega z práce mě děsí, že to musím vyndat, jinak mě s tím vyhodí....

2013-09-05 16:35:09

pepyx: ahoj, taky se porad vaham jestli jo nebo ne, jednou jsem dal pullku nadrze, rozdil jsem nezaznamenal ale kamos co mnel renolt s tim jezdil tyden a motor se mu vy...ndal... tak jsem s tim prestal, tady zase nejaky dalsi info co mne od toho odrazuje...

The octane in E85 is high because it contains a lot of alcohol. Alcohol does not produce as much energy as gasoline when it is burned, which creates performance problems (and possibly starting problems) if the car is not designed to use it. The only vehicles that can safely use it are"flex fuel" vehicles, which are set up to burn most any blend of alcohol and gasoline, up to 85 percent gasoline/15 percent alcohol (the 85 in E85; the "E" is ethanol).

2013-09-05 17:30:44

Pepyx: Já jdu na STK asi za 14 dní, tak pak můžu poreferovat. Co jsem slyšel, tak je dobré je nedráždit, vyjet ethanol a na STKcko natankovat benzín, aby se nedivili, že nenaměří žádné emise. Krabička v motorovém prostoru prý problém není, ani si ji nevšimnou.

2013-09-05 17:51:12

voyta: Ahoj,proc to resis.....smes E85a Natural nevadi.......prijed na STK motor nech pred emisemi zapnuty aby byl teply.Az na Tebe prijde řada tak tam vozidlo pristav.......Vzdy neco naměři ale hodnoty budou nizzsi...max.budou kulit oci...E85 davame do vsech Mazd...pomery ruzne .Jednou E 85 jindy Nat....snazim se udzet prumernou cenu paliva na 28,5-30 korunach.Nemame a neplanujeme zadne upravy.

2013-09-05 18:40:48

pepyx: S tím zápisem do TP je to prý tak, že jdou zapsat jen ty jednotky, které jsou k tomu zápisu schválené a to má údajně v celé republice snad jen jedna firma. Je to ale důležité jen pro podnikatele, kteří potřebují potvrzení, že jezdí ekologicky a můžou s tím vjíždět do nějakých těch zelených zón ve městě a asi platí i menší silniční daň (moc se o tyhle věci nezajímám, tak nemám přesné informace). Mně řekli, že pro policajty stačí, abych s sebou vozil doklad o koupi a atest od jednotky (stejně to s sebou nevozím) a na stk je prý lepší natankovat benzín a zbytečně je nedráždit.

2013-09-05 19:30:39

rony: E85 nebude mit myslim moc vliv na eko pro vjezd do zelenych center... si myslim ja, spis kvuli silnicni dani, nebo necemu takovymu...

2013-09-14 10:56:14

Tak už mám změřenou reálnou spotřebu po tom posledním seřízení. Po nastavení jednotky na 35% se spotřeba zase o něco zvedla a to na 9,5 - 9,6 litru. Takže ať to nastaví jak chcou, nejnižší spotřeba byla 9,0 litrů při nastavení na 27%. S jednotkou už víc experimentovat nebudu, pokud budu chtít snížit spotřebu, tak bude potřeba na tom autě změnit něco jiného. Třeba jak píše Indyjones. Taky jsem slyšel takový názor, že by bylo potřeba změnit i předstih. Jenže když nemám klasický rozdělovač, tak by se asi musel změnit program pro řídící jednotku a to je pro mě neřešitelné. Navíc se mi do nějakého experimentování moc nechce vrážet peníze. Takže nechám jednotku přenastavit na těch 27% a dám si nějaký čas s experimentováním s etanolem pauzu.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 9