Fórum - Téma


Máte zkušenosti s palivem etanol E85?


Fórum Pokec všeobecný Máte zkušenosti s palivem etanol E85?



1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 9

2013-03-30 21:16:39

rony: No věřím ti a jsem rád že máš radost.Ale naše MX3 a 323 (BAaBJ) takové problémy neměly.Jezdily a jezdí úplně stejně.Dokonce motor lepe táhne..odspodu.:

2013-03-31 09:43:17

mojky: jj, záleží na typu auta a roku výroby, zřejmě záleží hlavně na tom, jaké to auto má elektroniku. Třeba Renda má 323 z osmdesátých let a ta mu na to taky jezdí úplně bez problémů bez úprav. Myslím si, že čím novější auto, tím citlivější elektronika a tím hůř ten etanol snáší.

2013-03-31 10:28:03

Neodvážil jsem se natankovat čistej E85, ale 1:1 na 3 MPS s přímým vstřikem nepoznám rozdíl.

2013-04-15 08:46:52

Ahoj, přídám zkušenosti po 5000 km na čisté E85. Jedná se o vůz 323BJ 1.5 16V. Nechal jsem si tam dát krabičku, která jen prodlužuje délku vstřiku - nic víc nedělá. Včetně montáže to vyšlo na 3.500 Kč. Ze začátku, než jsem vše doladil to byla tragédie a už jsem si říkal, že můj motor si s E85 asi nerozumí. Z průměrné spotřeby 7,8 mě to vylítlo cca na 10,5 - problém byl, že mě při montáži nastavili přístřik jen o 8% (spotřeba byla paradoxně daleko vyšší protože lambda kompenzovala chudou směs). Že byla směs chudá, bylo poznat i na "dírách" v plynu při rychlé akceleraci na 2 a 3 stupeň. Když jsem nastavil přístřik na 16%, "díry" zmizely a spotřeba rapidně klesla. Teď jezdím za cca 8,8l/100km. Poslední dobou kdy jezdím jenom dálky, tak za 8,3. Tankuju na ONU v Mošnově za 24,5 Kč, vychází to tedy na 2 koruny na kilometr, což už je oproti benzínu fajn úspora. Jinak startování v zimě (-10st.) jen pro trpělivé jedince - trochu pomohla výměna svíček za iridiové DENSA. Palivový filtr jsem neměnil, mám ho kdesi v nádrži. Celkové zhodnocení - jde to, ale chce trpělivost a hned po prvním nezdaru v nastavení E85 nezatratit.

2013-04-15 13:01:05

Zdrary já tankuji Etanol v Brně - Unicorn, Brno, Žarošická (Vinohrady) a Čerpací Stanice Ab-oil S.r.o. , bratří Křičků 1980/50 Řečkovice, 621 00 Brno

2013-04-19 08:46:10

Tak zatím mám s tou jednotkou naježděných cca 1200 km a mám za sebou jedno zklamání - zjistil jsem totiž, že skutečná spotřeba je hodně rozdílná od té, co ukazuje palubní pc. Po vyjetí 3 nádrží jsem byl nedávno na doladění jednotky a až budu vědět, jaká je skutečná spotřeba po tom doladění, tak dám info. Měla by se prý pohybovat od 8 do 8,5 litru, na benzín mi to bralo 7,5. Jinak jsem nezaznamenal žádné problémy, kdybych nevěděl, že jezdím na etanol, tak bych to ani nepoznal. Jediný rozdíl je ve "vůni" po nastartování auta - už to není cítit po benzínu, ale voní to po lihu

2013-05-16 20:49:55

Tak po najetí víc jak 1200 km s doladěnou jednotkou a spočítání spotřeby, přišlo velké zklamání. Tvrdili mi, že po doladění by se spotřeba měla pohybovat mezi 8 a 8,5 litru, ale skutečnost je rovných 9 litrů A to jsem většinou jezdil trasy kolem 40 km v kuse a 2x jsem ujel 170 km, takže žádné popojíždění po městě se studeným motorem. Je to pro mě velké zklamání a zkusím to reklamovat. Při současných cenách etanolu a benzínu (26,80 a 34,90) mi vychází úspora 13 kč / 100 km a za to ta investice 7000 kč teda rozhodně nestála

Jen pro info - před doladěním jednotky byla spotřeba 9,5 litru, na benzín v tomhle počasí mi to bere kolem 7,2 litru.

2013-05-20 11:49:50

Ke správnému používání se musí auto předělat na ethanol upravit se řídící jednotka a vstřikování. Po té už auto nebude tolik žrát toho ethanolu a hlavně se mu nic nestane. Toť vše, já můžu jen říct, jestli chcete používat E85 tak si na to nechte upravit auto

2013-05-20 12:21:56

sadlopadlo: Předěláním vyřešíš jen studené starty nic víc.. a ty u Mazd včetně BJ nejsou nejhorší....E85 používám už tři roky a žádná Mazda ( MX,BA,BJ) s tím neměla problém....ani se spotřebou protože používá řídicí jednotky Denso. ,BJ 1,8 umí jsezdit s E85 stejně jako na Naturál 7,5- 11...záleží jak na to šlapeš,,

2013-05-20 12:32:14

sadlopadlo: pokud si si nevšiml tak rony to má upravené

2013-05-21 20:05:37

Volal jsem do té firmy, co mi to montovala, kvůli reklamaci a dozvěděl jsem se, že mám možná vadnou lambda sondu. Třeba na tom něco je - všichni tady píšou, jak jim mazdy na etanol bez problémů jezdí a ta moje GF bez přídavné jednotky úplně v háji, s přídavnou jednotkou motor sice šlape normálně, ale spotřeba je skoro o 2 litry vyšší, než na benzín. To je fakt nějaké divné, ta moje mazda bude asi těžkej alkoholik!

2013-05-23 06:34:24

rony: Lambdu ti zjístí při měření emisí ale také nemusí protože ti řeknou že bud kat nebo lambda.Zkus ji odpojit a uvídíš kol bude spotřeba.U BA jsem měl špatný kat a E85 to na emisích srazil hluboko pod normu (valili oči jak auto 18 let staré může mit lepší hodnoty než nové) a to jsem měl 50/50 poměr

2013-05-23 06:41:25

mojky: kat na lambdu nemá žádný vliv protože tam má jen jednu a ta je před katem

2013-05-25 19:38:37

renda: Neříkám, že kat ma vliv na lambda sondu...vliv má na emise stejně jako lambda...a tá zase na spotřebu....E 85 vychytáš emise při špatném katu, nemusíš měnit kat a projdeš...

2013-06-08 06:42:24

Tak jsme měřili lambdu a funguje normálně. Dalo se to čekat, protože kdyby nefungovala, tak bych měl velkou spotřebu i na benzín a ne jen na etanol. Takže se asi jen vymlouvají a ta jednotka nefunguje zas tak skvěle, jak mi tvrdili. Zkusím tam ještě jednou zavolat a nechat ji doladit, ale už tomu moc nevěřím.

2013-06-16 19:09:55

MPS moc nechutná, schválně jsem ho zkusil, protože v BMW se docela osvědčil, ale MPS cuká, kucká a nejede takže už jen Verva

2013-07-10 19:21:07

Moje 323 S V 1,8 bez u prav jezdi na pul etanolu a pul naturalu uplne v pohode.Rozdil ve spotrebe snad jen na kratke vzadalenosti,ale je to zanedbatelny. Na dalku sem ale s kombinaci etanolu a naturalu jel za 6,4l/100 prez 300km vzdalenost na zimakach a rekneme jeste pred mrazy.Problem je ten,ze se nesmi jet nad 130,pak to zere,jako tank. Me uz se to urcite vyplatilo

2013-07-23 04:01:53

E85 má smysl jedině s úpravou motoru! Jedná se o dost rozdílná paliva a tudíž je jasné, že výrobce nedoporučuje používání jiného paliva než toho, na které je motor určen. To ovšem neznamená že E85 je špatné palivo. Určitě to není bezchybný. Každá záležitost má výhody a nevýhody. Mezi nevýhody E85 patří, jak už bylo zmíněno, že na sebe váže vodu. Tato vlastnost lze eliminovat vhodnými aditivy. Na druhou stranu E85 má lepší antidetonační vlastnosti a daleko vyžší obsah kyslíku než benzín. Po přečtení příspěvků se zkušenostma přestávám věřit, že stačí prodloužit dobu vstřiku. E85 avšak umožňuje zvýšení kompresního poměru, což je celkem radikální úprava. Účinnost ottova cyklu závisí pouze na kompresním poměru a Poisonově konstantě. Poissonovu konstantu ovlivňuje palivo a způsob tvoření směsi resp. kvalita náplně válce. To se těžko ovlivňuje, kompresní poměr se ovlivnit dá. Pokud se zvýší účinnost motoru, stoupne výkon, klesne spotřeba. Toto je má teorie Pokud bych měl možnost, určitě by mě zajímal výsledek v praxi. A na závěr něco k zamyšlení. Jedno z nejrychlejších aut světa - Koenigsegg používá jako palivo výhradně E85 a parametry motoru jsou 5.0 V8 1115HP a udávaná spotřeba 14,7l/100km

2013-07-23 09:09:38

elemkaa:Teorii máš dobrou, ale zkušenosti u Mazd ukazují, že tyto vozy na E 85 jezdí skvěle.MX3 1,6 r.v92 v létě i na čistý (čtyři roky provozu bez závad). BA 1,5 do 75 % E85 a zvedl se výkon dole a max..až na 192 Km/hod(tři roky provozu).BJ 1,9 a 1,5 do 60-70 %. Spotřeba je stejná

2013-07-23 20:01:02

mojky: Myslím si že to je daný hlavně tím, že mazda dělá precizní motory který jsou lehce předimenzovaný a dost toho snesou. Každopádně bez úpravy nedochází ke správnému spalování, mění se teploty, možná i doby zážehu, mění se dohořívání v podstatě se mění i bohatost směsi a všechny tyhle věci způsobujou, že motor nepracuje tak, k čemu byl navržen. A ikdyž toho mazdy snesou dost, nespolejhal bych na to Já jsem velkej fanda E85, ale za předpokladu že ho motor umí využít. Tohle palivo má daleko větší potenciál než ho spalovat při "benzínových" podmínkách


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 9