Fórum - Téma


Máte zkušenosti s palivem etanol E85?


Fórum Pokec všeobecný Máte zkušenosti s palivem etanol E85?



1  2  3  4  5 ......... 9

2011-02-14 18:37:13

Všiml jsem si , že se to dá už natankovat do auta na benzín. Na infolince Mazdy tvrdí, že to Mazda nedoporučuje, ale to tvrdí o plno věcech. Máte s tím někdo zkušenosti?

doris  
Doris
2011-02-14 18:45:13

Do neupraveného motoru se to nedoporučuje. Řešilo se to třeba zde:

http://www.nissanclub.cz/...ethanol-e85-a-ca18-129643

2012-03-11 17:59:57

Naše Mazdy jezdí na E85 už dva roky (MX3,BA1,5 a nyní zkouším i BJ 1840). U BA jsem měl špatný kat. ale STK jsem díky E85 (poměr do 1:1,5) prošel. V základních ot. naměřili lepší hodnoty než u nového auta. Ve zvýšených ot. byly emise v normě. Na 17 let staré BA super. Spotřeba u Mazdy je prakticky stejná. Včera jsem byl s BJ na výletě a PC mi v jednom směru ukázal 7 L a zpátky i s krátkou honičkou s AUDI TD, PC ukázalo 8,4L. Vloni byl ve SM test tří Fábii (benzín, 1:1 a čistý E85), spotřeba u ŠKODY se mírně zvedla. Také se zmínili o studených startech. MX3a BA1,5 do -10 startuje celkem dobře 3-5 ot kliky. U BJ jsem žáden rozdíl nepozoroval (v servisu to vysvětlili větším počtem snímačů v motoru). V podstatě každý jezdí na E85 protože každý benzín u nás obsahuje 15% E85.

2012-03-12 20:52:00

Parkrát jsem natankovala do mazdičky 323P čistý E85 a musím uznat, že to jelo bez problému. I v zimě mi to pokaždé nastartovalo a to mi bylo řečeno, že mohu mít za studena problém. Jak koukám na cenu benzínu, asi se k E85 vrátím. :)

2012-03-21 10:47:46

Když se to smíchá ve správném poměru s benzínem, tak není problém.

2012-04-05 20:58:05

Zdravím mazďáky. Protože dojíždím do práce a zpátky denně 70 km a benzín letos už 4x zdražili, tak jsem se rozhodl taky vyzkoušet ethanol. Mám 626 GF 2.0 85 kW, nalítané cca 215 000 km. Auto je naprosto sériové, bez jakýchkoliv úprav.

  • při natankování 1/3 ethanolu - subjektivně hladší chod motoru a vyšší výkon, spotřeba oproti naturalu se nezvedla, spíš možná mírně klesla. Cena 100 km (natural 38 kč, ethanol 26,70) vyšla na 257 Kč
  • při 2/3 ethanolu - v nízkých otáčkách musím víc sešlapovat plyn, ve vyšších otáčkách mám pocit, že se vytáčí ochotněji než na čistý natural. Spotřeba se zvedla o 0,7 - 0,8 litru. Cena 100 km vyšla na 250 Kč
  • pro porovnání: Cena 100 km na čistý natural vychází na 285 kč

Ve všech případech motor běžel bez problémů, studené starty taky o.k. (starty při 2 - 7 st. Celsia)

  • při natankování čistého ethanolu se zvedla spotřeba oproti naturalu o 1,7 - 1,9 litru, citelně poklesl výkon motoru (je to poznat hlavně při předjíždění) a hodně se zhoršily studené starty. Trvá dýl, než to chytne a ráno při 8 st. Celsia jsem nastartoval až na druhý pokus. Cena 100 km vychází prakticky stjeně, jako při 2/3 ethanolu, takže 250 Kč.

Závěr jsem si z toho udělal takový, že nejekonomičtější a pro motor ještě přijatelný je poměr ethanol : natural 2:1. Motoru naopak nejvíc "chutná" poměr 1:2, ale to bych zase moc neušetřil. Bohužel jsem zjistil, že mám zanesený vzduchový filtr, takže po výměně ty čísla budou možná poněkud jiné.

Jsou to krátkodobé zkušenosti po najetí pár stovek km na každý poměr. Jak se bude chovat mazda dál, to se ukáže až časem. Do budoucna bych chtěl koupit svíčky Pulstar a širokopásmovou lambda sondu - mělo by to zlepšit studené starty a snížit spotřebu. Do té přídavné řídící jednotky se mi investovat nechce.

2012-04-06 19:21:08

Myslím, že to bude dobré. Já kupuji E 85 v Ostravě za 25,5 Kč. Je i za 27,9 Kč. Mazdy s E85 nemají problém.

2012-04-06 20:47:01

U nás na jižní Moravě je s ethanolem poněkud problém. Není tu moc rozšířený. Jedna benzínka je v Břeclavi, jedna v Hustopečích, jedna by měla být v Hodoníně a v celém Brně jsou snad jen dvě Na netu sice všude píšou, že dvě benzínky Unicornu v Brně ho mají, ale zjistil jsem, že to není pravda. V Brně- Modřicích mi obsluha řekla, že ho nemají a nikdy neměli Hlavně, že ve všech mapách na E85 jsou uvedení, že ho mají. Že by způsob, jak nalákat víc zákazníků? Těžko říct. Majitelé benzínek u nás na Moravě jsou asi pěkní burani - jednak tady máme nejdražší benzín a jednak nikdo z nich nenabízí řidičům možnost ušetřit, třeba zrovna díky ethanolu

2012-04-07 15:04:53

2012-04-10 13:41:44

Ještě článek z druhé strany: http://www.4cc.eu/E85_faq.htm

2012-04-10 21:42:56

Rád bych si někdy přečetl nějakou seriozní studii, všechno co jsem zatím viděl, jsou buď dohady amatérů nebo propagace firem, montujících přídavné řídící jednotky Nejvíc mě zajímá, jaký může mít ethanol bez úprav dopad na samotný motor. Největší průšvih je asi chudá směs, ale jak moc je tenhle přůšvih reálný, jsem se nikde nedočetl.

Zatím jsem na ethanol najezdil nějakých 600 km, což je hrozně málo a zkušenost mám takovou, že čistý ethanol je hotové neštěstí. Hlavně co se týká nárůstu spotřeby a studených startů. Spotřeba přímo raketově stoupá při nižších teplotách, jízdě na nižší kvalty a při vytáčení motoru do vysokých otáček. Na peníze to vychází dokonce hůř, jak na čistý natural! Teď budu dlouhodoběji zkoušet poměr eth:nat 2:1, tak uvidíme. Je to hrozně těžké uvést nějaké objektivní čísla, protože se jednak hodně mění venkovní teplota a jednak styl jízdy - někdy je provoz hustý, pořád předjíždím, jindy jedu téměř celou cestu na pětku... Chtělo by to zkoušet v laboratorních podmínkách

2012-04-12 12:27:06

Čistý ethanol do neupraveného auta napatří. Až bude zima tak to ani nenastartuješ. A spotřeba bude taky ve finále horší.

doris  
Doris
2012-04-12 13:10:31

Můj názor je takový, že pokud je motor určený a stavěný na daný typ paliva, měl by na ně jezdit. Když si člověk pořizuje vůz, musí počítat i s náklady na jeho provoz.. "Když chceš mít koně, musíš mít i na oves". Jakákoliv alternativa náhradního paliva, které je zpravidla cenově výhodnější, může dříve či později přinést problémy. Čím modernější auto, tím to bude nejspíš choulostivější. Po odborně provedené přestavbě by se možná dalo uvažovat o provozu na jiné palivo, ale motor bez úpravy by tím určitě dost trpěl a radikálně by mu to zkrátilo životnost. Když to vemu z jiného soudku - například nafťáky, kde někteří výrobci uznávají záruku pouze v případě, že motor jezdí na naftu, která obsahuje maximálně 5% MEŘO, pak asi dobře ví, co tyhle biozvěrstva dokážou. Na našem trhu "druhořadých paliv za prvořadé ceny" bohužel moc na výber není a člověk musí tankovat to, co naše vláda plná " odborníků" přikývla EU.... A pak to odskáčeme my, když musíme platit nemalé peníze za drahé opravy zničených motorů vlivem nekvalitního paliva.

Osobně nejsem proti ethanolu nebo třeba LPG, ale tohle palivo uznávám jako 100% bezpečné a bezproblémové jen pro ty motory, které jsou na tohle palivo určiné přímo z výroby. Já sama bych si nikdy auto na LPG nebo E85 nenechala přestavět, leda že bych ho měla na "dorážku". Vždyť motorové díly aut, která jsou z výroby určena na provoz na LPG se liší od těch, co jezdí na benzín. A to o něčem svědčí.

Tolik můj vlastní názor.

2012-04-12 13:32:42

Doris naprosto s Tebou souhlasím máš paleček nahoru

2012-04-12 13:43:45

JJ,etanol akorát v tomto stavu

2012-04-13 20:28:30

Tak jsem konečně objevil článek, kde se píše i o tom, co hrozí při používání ethanolu v neupravených autech. Tady to je: http://www.peviauto.cz/autoservis/ethanol-e85

2012-04-13 20:36:55

A ještě kopie jednoho článku z netu:

Benzin s ethanolem a voda

S přítomností ethanolu v benzinu jsou ale spojeny další, dokonce vážnější problémy. Ethanol projevuje velkou afinitu vůči vodě a doslova přitahuje a absorbuje vlhkost, která se při střídání teplot dostane z ovzduší přes odvětrávací ventil do palivové nádrže. Molekuly vody vytvářejí s ethanolem silnější vazbu, než je původní vazba s molekulami paliva. Voda je těžší než benzin, takže provázané molekuly vody a ethanolu klesají ke dnu nádrže a oddělují se od lehčích molekul paliva. K takové fázové separaci dochází tehdy, jakmile obsah vody v palivu dosáhne zhruba 0,05 %. Pokud nastává takové oddělování fází, vrstva voda–ethanol u dna nádrže může vyvolávat korozi a protože ethanol způsobuje výrazné zvýšení oktanového čísla paliva, je nad vrstvou s vodou benzin s jiným obsahem ethanolu, tedy nestandardní palivo.

Alkohol byl běžně po léta používán jako prostředek pro „vysoušení“ benzinu, to bylo ale v období, kdy benzin byl pouze benzinem. E10 samotný obsahuje již značné množství ethanolu a přídavek dalšího alkoholu může přinášet provozní problémy a zvyšovat problémy způsobené vodou. Dodatečné přidávání alkoholu může také znamenat porušení zásad EPA (US Environmental Protection Agency – někdy USEPA), vztahující se na limity okysličovadel (alkoholů) přípustné v palivech a také specifikací paliv podle ASTM (American Society for Testing and Materials). EPA nastavuje tyto limity tak, aby nedocházelo k poškozování motorů. Všichni výrobci spalovacích motorů dnes garantují, že jejich nové výrobky snášejí maximálně 10% přídavek ethanolu. Jakákoli aditiva s ethanolem, přidávaná do paliva nad tuto hranici, mohou znamenat porušení záruky.

2012-04-14 06:12:33

Pro ty, co jsou proti ethanolu: vaše názory jsou sice rozumné a logické, ale pořád to jsou jenom ničím nepodložené domněnky. V tom jednom odkazu se sice píše, že u neupraveného motoru chudá směs ethanolu může poškodit motor díky vysokým teplotám a o odstavec níž zase píšou, že bohatá směs může poškodit katalyzátor díky nespálenému palivu. Jak to teda je? Když tam naliju ethanol, bude směs teda chudá nebo bohatá? A když všude píšou, že ethanol má nižší teplotu hoření než benzín, může chudá směs skutečně poškodit motor díky vysokým teplotám? A je ethanol v případě bohaté směsi skutečně škodlivý pro katalyzátor a může ho zničit? Je jasné, že automobilky ethanol do neupravených aut nedoporučují, kryjí se tak proti případným reklamacím. Zrovna tak firmy, které dělají přestavbu na e85 nebudou na svých stránkách psát "udělejte si u nás přestavbu za 8000 kč i když ji vlastně k ničemu nepotřebujete". Jak to teda vlastně je? Je pravděpodobné, že ethanol poškodí motor nebo to jsou jen řeči? Zatím jsem neslyšel o nikom, komu by se to stalo a nečetl jsem o tom ani žádný objektivní článek.

Na druhou stranu z vlastní zkušenosti můžu říct, že čistý ethanol u mého auta natolik zvýšil spotřebu, snížil výkon a zhoršil studené starty, že na něj jezdit rozhodně nebudu. Zrovna tak poměr 2/3 ethanolu se mi nějak neosvědčil. Úspora se pohybuje v rozmezí od 6 do 12 kč / 100 km, studené starty ani výkon se nijak rapidně nezlepšily a tak v tom zase nevidím žádné výrazné plus. Ode dneška budu zkoušet poměr 1:1.

doris  
Doris
2012-04-14 07:53:50

Je to všechno jen o marketingu a v propagaci lze vychválit a dát úžasné vlastnosti i tomu, co je špatné. Mnoho výrobků v reklamě, které jsou označené za prospěšné a bez negativních účinků, se časem ukážou jako naprosté fiasko, bohužel pak už je ale pozdě. Viz zázračná aditiva do motorových olejů na bázi Cl a pod.

Když budu něco prodávat, přece nebudu lidem říkat negativa, byť pravdivá, že..... Však oni se lidé nechají snadno přesvědčit, hlavně když slyší na slovo úspora.......

Pokud by tato alternativní paliva byla 100% bez problémů, výrobce auta by nerušil záruku, že...... A myslím, že výrobci aut dobře vědí, co ty motory snesou, když je sami zkonstruovali. Toto je pro mne jasný důkaz, jak se věci mají a ne jen domněnka.

Článek v odkazu výše je typická propagace přestaveb, nic víc nic míň. Pokud by to skutečně bylo všechno tak perfektní, proč tedy ztratím od výrobce auta záruku? Totéž u LPG, kde jsem rovněž slyšela spoustu chvalozpěvů, jak je plyn pro motor prospěšný...... Český člověk často hodnotí pozitivně jen z důvodu, že je něco levnější, a konejší se pocitem, že mu úspora pokryje opravy způsobené negativním dopadem použitého levnějšího produktu.

Opakovaně vkládám odkaz na diskuzi, kde se o tom bavili:

http://www.nissanclub.cz/...ethanol-e85-a-ca18-129643

Mnozí z těch kluků motorům rozumí opravdu dobře, jezdí i závody a vyznají se. Doporučuji hlaně příspěvky člena jagy.

Na co který majitel jezdí je čistě jeho věc a má na to právo. Jen je škoda, že při prodeji auta novému majiteli se o těchto úsporných tendencích mlčí.

2012-04-14 08:31:38

Myslím si, že nemáš tak docela pravdu. E85 je i v benzínu (15%). V případě většího rozšíření prodeje by stát i rafinerie nutně musely zkrachovat a stát přišel o daně Je pravda, že novější vozidla mají více elektroniky, která hlídá jakost paliva (bohatost směsi u B a hustotu u N). Moderní diesel ti nepojede na směsnou naftu ani na bionaftu protože tyto paliva mají větší hustotu než běžná nafta. Čidla to zaregistrují a omezí výkon nebo tě pošlou rovnou do servisu (vstřikovače jsou drahé a jsou stavěné na určitý druh paliva). Starý Golf 3 jezdi na všechno i na olej z Penny. Jsou země, kde se prodává i čistý etanol E100.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9