Fórum - Téma


Magnettova BJ


Fórum O vozech našich členů Magnettova BJ




2014-02-09 11:36:26

Ahoj Mazďáci. V této chvíli se na své věnuji těmto dvěma věcem a snažím se najít způsob jak sám opravit, vyměnit, poladit. Kdyby měl někdo nějakej nápad - vše uvítám.

V první řadě chci věnovat něco předním nábojům a zavěšení.

Zjistil jsem když jsem auto koupil, že mám volant asi o pár milimetrů na pravou stranu, první co mě napadlo byla geometrie. Koupil jsem na zimu nové gumy a ty se vůbec nesjíždějí tak jak při špatné geometrii. Volant jsem tedy přestal řešit a posunul ho na konec seznamu oprav.

Další co mám od doby kdy jsem koupil je vibrace od pravého předního kola. Kolo ne- že by vibrovalo jako nevyvážené ale spíš jako když bych jel po dělících pruzích uprostřed rychlostky - Tohle se mi děje jen když otočím volantem a to i při jednom centimetru do strany. (Volantem to nijak nehází ale spíš je to opravdu přirovnatelné těm dělícím čárám - když jedu rovně, tak nic).

Řešil jsem to tady už dávno ale nedopátral jsem se příčiny, jeden tvrdí že je to ložisko a další zase že je to spodní čep, takže vůbec nevím a chtěl bych se k tomu nějak dostat.

Včera jsem přes noc v garáži sundal pravé přední kolo, sledoval kotouč + zkoušel dotažení všech šroubů na tlumiči, ramenu, brzdový třmen... Jediný co jsem zjistil je že vše drží jak má a nakonec jsem vzbudil MAX6 s blbou otázkou. Když sundám kolo a dívám se na plochu kotouče (mezi šrouby kol) tak mi tam chybí červík který se standardně dává jako zajištění kotouče proti posunu... (Když jsem ale mrkl do dírky se závitem, nebyla vyvrtaná díra na protikusu náboje takže i kdybych měl ten červík, tak ho tam stejně nenašroubuju páč někdo nedal kotouč správně díru proti díře)... Max mě uklidnil že se to dotahuje kolem takže tam být nemusí.

Co mě fakt nejde do hlavy, je ta vibrace a nechci teď v zimě kupovat obě věci, protože musím šetřit na léto abych mohl pořídit další a důležitější věci pro svoji .

Další věc která mě denně zaskakuje, je to že mi mizí olej. Po pár prvních dnech kdy jsem koupil jsem vyměnil olej + filtr (samozřejmě). Tohle vše jsem udělal na rovným dvoře a použitím heveru (práce pěkně na ale podařilo se). Po nějaký době jsem zjistil že jezdím s minimem oleje a hledal jsem příčinu. Lekl jsem se že mám špatné kroužky nebo prasklej blok ale nakonec jsem zjistil že mám vanu zasnou od oleje,, Sundat vanu, udělat nové těsnění a nasadit zpět... V garáži jsem demontova moje antikunové opatření a šel na to. To nejhorší co jsem mohl zjistit jsem zjistil jakmile jsem se pořádně podíval za motor...!

Když se dívám na motor a kouknu na levý horní roh motoru, mám ho slitej olejem a teče mi to směrem dolů na okraj vany,, takže těsnění vany je OK.... Teď ale věc kterou bych potřeboval zjistit je ta zda mi to valí od těsnění víka nebo hůře - hlavy...

Nedalo mi to a vyndal jsem "fajfky" ze svíček, kde jsem zjistil další problém! kolem svíček mám olej!

Né tak úplně že by v něm plavali ale když vezmu výšku matice která je na svíčce, tak polovina jí je v oleji. Spodek "fajfky" je u všech 4 suchý, i "fajfka" jako taková není od oleje..

Podle všech manuálů a obrázků je těsnění pod víkem tvarované a není to silikon, avšak když se podívám na svíčku do prostoru motoru, tak asi v polovině, kde je spoj víka ventilů a hlavy, trčí kousek tmavého silikonu takže buď je tak moc na nebo tam někdo nedal originální těsnění.

Tyhle dvě věci beru jako primární, a potřebuju nějaké inteligentní nápady jak nejlépe diagnostikovat chybu, nechci totiž kupovat věci které třeba momentálně nepotřebuju a nevyřeší tuhle chybu. Víko ventilů jsem pro jistotu nesundával, nové momentálně nemám a nerad bych nechal auto stát v garáži, kam se momentálně vlezu jen polovinou auta..

Mám dojem že jednou jede moje jako 1.8 (mám 1.8) a jednou jako 1.5 - Někdy táhne krásně a někdy ne, tak potřebuju zjistit zda to má nějakou spojitost těhle problémů... Házel jsem to na poškozené kabely od svíček ale vzhledem jak jsem s nima kroutil při sundávání už by byli K.O. takže tím to nejspíš nebude....

Rád bych jezdil od jara na srazy i přes celou ČR a taky bych se rád postaral o svoji druhou lásku. Jsem automechanik a rozebíral jsem převážně starý VW a Škodovky,, Mazda je trochu něco jinýho a mám z toho trochu strach... Prosím tedy o komentář k věci.... Díky.

204-22-Forum-1

MAX6  
J.
2014-02-09 11:56:37

Tak ohledně toho červíčku v kole. To jsme si včera trochu nerozuměly. Ty kotouče mívají 3 díry,ale není to podmínkou. Dvě bejvaj pro šrouby co se spojej s nábojem aby kotouč při sundání kola nebyl volnej - ty tam bejt nemusej jak jsem ti říkal,protože kotouč k náboji dotáhneš kolem. Ale tenhle malej závit co ukazuješ na fotce,tak to je na klasickej šroub když ti ten kotouče přirezne k náboji a nemůžeš ho sundat,tak tam právě začneš našroubovávat klasickej šroubek a tim ten přirezlej kotouč oddělíš od náboje,takže to se tam dává jen při demontáži kotouče když ho nemůžeš sundat abys do něj nemusel mlátit kladivem.

Ohledně toho plavání nebo jak to nazvat,tak si zkontroluj jak čep řízení,axiální tyčku řízení a čep se silentblokama na rameni. Jak budou mít vůli tak jsou KO. Pokud je rameno ještě origo,tak už má docela na čase aby bylo KO (většinou vydržej ty origo ramena cca 8-12 let).

K oleji u svíček: Jestli máš olej nahoře u svíček,tak je to špatný těsnění pod víkem ventilů. Jestli tam vidíš nějakej silikon,tak už ho někdo sundaval a byl línej ho vyměnit a obmazal ho silikonem. To sice řešení je,ale rozhodně ne dlouhodobý.

Takže sundat víko ventilů tě asi nemine (nemusíš ho sundat hned dneska).Až ho budeš mít sundaný,tak aspoň uvidíš na simerinky u vaček,tak rovnou můžeš zkouknout jestli ten olej nevytejká z nich. Jestli ti ten olej teče po pravym/spolujezdcovym boku motoru kde jsou rozvody,tak tam jediný místa ze kterejch může prosakovat olej jsou: víko ventilů, gufera na vačkách(případně špatnej silikon mezi hornim úchytem vačky a hlavou),gufero na klice/olejový pumpy a nebo z olejový vany případně cca 2cm nad ní ze spodního deklu klikovky. Pokud ti teče z levý strany/řidičový strany,tak tam je zase možnost průtoku od vka ventilů,gufera na klice co je schovaný za setrvákem(to by ale vytejkalo ze spodního kanálku co je na krytu spojky) a nebo vana i spodní kryt klikovky.

2014-02-09 12:04:53

max6: Maxi, Díky za objasnění,, Takový lidi jako jsi ty já mám rád... Kdybych nebyl idiot a myslel na to, tak jsem ti to mohl dat projet když jsem byl u Tebe... Dneska se mlátím do hlavy

Takže hurá po obědě do garáže

2014-02-09 13:02:34

Magnetto: To hejbani kola bych rekl na lozisko , jak jsi psal :) . To by vysvetlilo i to brneni pri zatoceni atd :) . MAs to trochu vyblemcany a jak se to toci tak to mlati. Kazdopadne cepy muzes zajet k nejakymu znamemu a na STK ti rekne - maj na to i masinu. Ae asi bych sel po loziskach, v CR to odchazi velice rado . Kamos jezdil s tim a mel to horsi. Ae spis zkus, kdyz mas nandane kolo, jeslti ti to dela to same. REspektive narvi tam kolo, dej na haver a zkus ho chytit,j eslti ti taky cuka cely :)

Edit : Jo ty sroubky jsou na vyndavani, ale musim rict, ze to moc nefunguje. Respektive to rozseka kotouce na dva kusy , ani jeden ze prednich mi nezby celej..

A k tomu tesneni, to jsme ted tky menil, neni tak drahy. Sice mam nejaky za 800, ae dela se i za 400. COz neni tak zle a je lepsi mit nove. Jinak sundat to viko by nemel byt problem, je tam par sroubku a zatim jsem nevidel, ze by nejakej rupl :) . Ae nahoda je svi**

2014-02-09 13:38:57

vekas: Díky za komentáře a rady kluci, já právě chci všechno dělat svépomoci abych pak i mohl říct, ano mělnil jsem si to sám. Né že bych neměl na servis ale nebudu utrácet za obýrače když za tu cenu můžu koupit např. kabely ke svíčkám apod.

* Tím jsem se nechtěl dotknout automechaniků ... ale vysvětlit proč nejedu s takovýma večma do servisu.

2014-02-09 13:48:04

No do servisu nechod :) . Jen rikam, ze na STK je to nejlepsi, tam ti rekne, jo jsou to ty cepy. Pac ma i diru, ma tam takovou tu posuvnou smejdu a vse ti rekne :) . To by bylo idelani aby ti koncila technicka a rovnou bys vedel i :).Ono to muze byt i vsechno dohromady. To se pak hned lepe diagnostikuje, kdyz mas zarizeni na to. Ae servis ne, to by ses nedoplatil a jeslti na tom , dobre pro tebe :)

Uvidis co s tim udelas :) ja to mam na letnakach, tak to ted tky davam dohromady. Loziska mam tky trosku nacnuty, ae jeste to nemlati do volantu nastesti :) - ono se da jezdit i s tim, jak jsme rikal, kamosovi to nevadilo a jezdil si, to ze to kolo melo hrzonou vuly a zvuky co to vydavalo v zatackach, to jsme se bal

2014-02-10 23:53:30

Tak další věc kterou jsem koupil je těsnění pod víko ventilů. Budu ho měnit zároveň s těsněním olejové vany. Jak budu v tom, vytvořím nějakej návod jak na to... Třeba ho budu sám potřebovat

MAX6  
J.
2014-02-11 10:00:37

magnetto: jak na to najdeš v knížce Jak Na To


Odpovědět