Fórum - Téma


M626 GE - Špatně startuje motor 2.0


Fórum 626 GE M626 GE - Špatně startuje motor 2.0

Informace o modelu: Mazda 626 GE



2012-10-28 10:19:13

Zdravím

Mám problém se svou 626 kou. V první řadě musím napsat, že je na lpg. Vždycky ovšem startuje benzin. Benzínu tam je minimálně 15litrů. Start se projevuje tak, že motor chytne i napoprvé ale musí dlouho točit (čím větší zima tím dýl) a evidentně má málo benzinu (chudou směs). Takže v průběhu startu se snaží nepravidelně chytat až chytne. Poté je na obě paliva již vše ok. Šroub nastavení volnoběhu jsem nechal seřídit v autoservisu dle otáčkoměru a manuálu- mělo by to být OK. Tlak čerpadla benzinu byl už při 11V nižní. Ale měl jsem doma jiné čerpadlo, které bylo lepší (tlakem maximálním) tak jsem je vyměnil. Baterka je ok mám tam velkou 75Ah a točí to opravdu hodně. Svičky NGK co tam patří cca 15000km nové. Po nastartování i když motor ihned vypnu chytně už perfektně. Nemáte někdo podobnou zkušenost? Klapka vyčištěna. Váhy vzduchu mám 3 všechny stejný výsledek. Čidlo teploty vody i vzduchu OK. Netěsnost potrubí mohu vyloučit vše jsem prohlédl a vše pasuje jak má. Jinak auto má najeto 380000km ale motor do 200000km (je měněn) - olej mezi výměnami vezme do max 0,4L. Jde pravidelně. Také jsem měnil vratnej tlakovej ventil na benzin z jiného motoru - též stejné. Jedná věc se mi ale nezdá. Jak Vám padají otáčky při vyřazení z otáček? Mě na obě paliva jde ručička dolů ale u 1000 otáček se zastaví a do 2 vteřin padne k volnoběhu.. Také když propojím v diagnostice piny na nastavení volnoběhu je rafička otáček asi o 2mm víš jak bez propoje (normálně). Nechci ale teď s tím šroubkem mlet (měl jsem to na seřízení). Jak se vám tyto otáčky s propojem a bez liší? Děkuji za každou radu.

MAX6  
J.
2012-10-28 10:29:28

Ahoj.S tim šroubkem na nastavení volnoběhu by se nemělo moc hejbat protože volnoběh si nastavuje ventil volnoběžnejch otáček co je pod klapkou sání. Ten taky dostává povely od čidla teploty vody jak se má otevírat a vlastně funguje i jako sytič. Je to docela častá závada,že se tenhle ventil ucpe špínou (pokud ti dobře funguje čidlo teploty vody). Takže bych ho zkusil včistit. Ještě si pro jistotu změř tlaky ve válcích. Jestli už nejsou v háji.Když jsou nízký tlaky,tak to má taky tendenci blbě chytat než se to ohřeje.Ty svíčky zvládají i LPG ? Máš tam klasický nebo už platinový nebo iridiový ?

2012-10-28 12:47:31

Díky za radu. Ten volnoběznej ventil jsem ještě nečistil. Změřit tlaky nemám možnost jedině v servisu. Svíčky když jsem to koupil (asi před 1,5rokem) tam byly brisky na plyn ale az zaclo byt kolem 0 tak to spatne chytalo tak jsem dal nove ngk a bez zmeny. Nicméně před chvíli co jsem dojel jsem za chodu dle manuálu odpojil ten volnobeznej ventil a klesly otacky (mirne). Nechal jsem to odpojene a motor jsem vypl a potom nastartoval. Motor drzel mensi otazky asi tak o 200min a po pripojeni elektromagnetu drzel 1000ot/min a kleslo to az po proslapnuti plynu na normalni hodnotu.

Odpor elektromagnetu je cca 9ohmu. Co vse se musi oddelat pri cisteni toho ventilu. Díky

MAX6  
J.
2012-10-28 12:55:12

Stačí jenom oddělat hadici co vede od filtru do klapky pro lepší přístup k ventilu. Pak už jenom ventil povolíš a je dole.

2012-10-28 16:10:06

Mrkl jsem na to, ale myslím, že ten obtok je zvrchu - oprava je to obráceně nakreslené než je to v autě... Já sice čistil klapku (to kam dosedá) ale tento obtok jsem venku neměl. Máte typ kde vzit nove tesneni mezi klapku a sání případně je tam někde zkrytá zrada při rozdělání ? Potřebuji to pak taky složit Díky

MAX6  
J.
2012-10-28 19:37:11

Jen takovej hloupej dotaz. Ty máš GE-čko s 2.0FSbenzínem nebo 2.0RF dieselem ?

2012-10-28 19:47:29

Jo je to 2.0 benzin 85kW.

MAX6  
J.
2012-10-28 19:54:59

Tak to je dobře. Tenhle motor mam taky. Už jsem se bál,že je to nafta. Tam ten ventil volnoběžnejch otáček je na 100% zespod klapky. Nahoře neni určitě,jedině,že by jsi měl celou klapku otočenou,ale to by okolo ní foukalo,protože by pořádně neseděla. To samotný těsnní pod klapku se shání blbě.Většinou ho prodávaj jako celou sadu na motor. Ale dá se sehnat bez sebemenších problémů na eBay. Ale nesmíš hledat podle auta,ale podle motoru ( 2.0 FS engine throtle body gasket )

2012-10-28 20:06:39

Teď z toho nejsem moudrej. Když jsem u levého předního kola, nahnu se přes blatník a dívám se na klapku mám ten obtok zvrchu (mohu zdělat poměrně lehce ten elektromagnetickej ventil.. Na leve strane klapky je potenciometr polohy na pravo koncovy spinac uzavrene klapky a lanko plynu. Má to tak doufám být ???

MAX6  
J.
2012-10-28 20:30:49

No jo.Oni to na tom obrázku maj otočený vzůru nohama.On je totiž na některejch FS motorech zespoda.Ale u nás je nahoře. Mě to vůbec nedošlo než jsem se kouknul k sobě. Tak pro jistotu ti posílám správnej obrázek z mého motoru,kde to bude snad stejný.

2012-10-28 22:20:12

No motor vypadá stejně ale třeba ten elektromagnet mám pohledově jiný.. Mám tu cívku v hliníkovém obalu jako na obrázku.. Nicméně nic to nemění na tom, že to budu muset vydělat vyčistit a těsnení bude asi nejlevnější udělat. Je vhodné dát to papírové klasické nebo je tam origo z nějakého klingeritu?

MAX6  
J.
2012-10-28 22:24:39

Jo ten elektro magnet máš jinej,to jo,ale fuguje to stejně. Klapka má papírový sání a u mě ten ventil volnoběžek má gumový těsnění,ale tenhle starčí model nevim.

2012-10-28 22:41:17

Každopádně děkuji za infa. O víkednu to oddělám a rozeberu. Je to opravdu už snad poslední věc na tom autě co může zlobit.. Potom dám info jak to dopadlo. Je to škoda protože až auto chytne tak kromě občasných propadů otáček pod volnoběh jde všechno Ok i spotřeba je parádní..

2012-11-02 23:01:20

Tak jsem to dnes s tátem rozebral. Není to nikterak složitý. Voda v podstatě nevyteče. Trvalo to 3,5 hodiny komplet a to vcetne vyroby novych tesneni (jsou potreba 2 kusy- udelano z toho zeleneho papiru na tesneni..) a proměření čidla polohy klapky a seřízení koncáku klapky. EGR už mám od dříve zaslepený a teď se chystám oddych z víka dát do nějaké krabičky nebo mezi dát filtr třeba na benzin ať se to sání nezasírá olejenm... Jinak zadrhával se pístek pro regulaci na tom elektromagnetu. Vše jsem očistil vysušil a pístek namazal teflonovým sprejem.. Hrubě jsem nastavil u zahřátého motoru volnobeh (dle otackomeru v aute) dle manuálu a je to. Uvidím jak se bude chovat auto v zimě ale teď funguje vse perfektne. Komu se stává, že pri prudkem pridání a vytoceni a naslednem vyrazení se otacky propadnou pod volnobezne nebo naopak prilis dlouho se drzi kolem tisice a po 2 sekundach spadnou na beznou hodnotu tak tento problem vycistenim odstrani..

Chci se zeptat ale jak merite otacky motoru. Po "zajetí" klapky bych rád nastavil presne otacky volnobehu.. Čím je měříte? Mám k dispozici digitální osciloskop, čítač. Ale nedaří se mi to změřit. Čítač (beru signál z diagnostické zásuvky) mi měří dost nepřesně a skokově a to jsem pouzil tvarovaci obvod na vstupu a osciloskop nechce frekvenci daneho prubehu zmerit. Máte nějaký tip jak na to? Díky

2012-11-04 07:47:29

Tak první včerejší start byl bezproblémový ale je fakt, že nemrzlo. Ale nastal jiný problém Po ujetí asi 1km to prestalo jet na plyn a byl celej omrzlej reduktor- je danej totiz nejvýš. Takze to mám zavzdusnený. Dneska s tím budu bojovat. Akorát se zeptám když nastavuji těch 700ot/min volnobehu tak propojím v diagnostice ty piny pri zahratem motoru kdyz je vse vypnute. Je ale potreba mit odpojenej ten nastavovac volnobehu nebo ne? Já bych to viděl, že by spíš zapojenej neměl bejt ale neví to někdo jistě? Otáčky už nemám problém změřit. Vzpomněl jsem si, že mám na motorce čítač motohodin a když jde motor tak ukazuje otáčky. Sice to při zamotání na jeden kabel k válci ukazuje 2 krát tolik otáček (asi pálí i při výfuku) ale jinak to je ok.

2015-06-28 20:57:14

Zdravím...

Mám problém se startovanim. Pokud startuji za studena, motor točí jak má.

Problém nastává za tepla. Když je motor ohraty, a chcipnu to např. někde u krámu, poté chci nastartovat třeba za 10 minut, startér nechce točit.. Otočí motorem jednou cca za 3 vteřiny, a chytí až tak na 5. Otoceni. Nevíte v čem je problém? Díky

2015-06-30 12:08:48

hromy2212: budeš muset použít vylučovací metodu, zkus to za tepla přes startovací kabely, ale kabely, ne káblíky z tesca. zkontroluj komplet kabely od aku ke kostře a ke startéru, plus svorky. pokud je možnost, zkus jiný aku. jsou to nejjednodušší a nejlevnější metody, jak vyloučit problém mimo startér. pak bych hledal dále.

2015-06-30 20:32:41

Zkusím. Ale i tak.. Když nastartuju, chcípnu, nastartuju,chcípnu atd klidně 10 kraát, ale neohřeju ten motor, takto prostě točí. Nevím, čím by to mohlo za tepla být.. Zkontroluju kabely, ale myslím, že být to kabelama, nezáleželo by na tom, jakou má motor teplotu

Začalo my to dělat hlavně po prekrouzkovani

2015-06-30 22:05:32

v tom případě jste mohli při opravě do něčeho drbnout. něco načnout. špatně dotáhnout nějaký kábl atd. prostě to zkontroluj, než se pustíš do velké akce.

2016-12-03 20:40:49

Dobrý den, prosím o radu pro tatínka, nejde mu občas nastartovat mazda 626 benzin, nevíte někdo kde je uloženo spínací relé startovacího okruhu, prosím o schéma


Odpovědět