Fórum - Téma


M626 GE - Brzdy (vše o brzdách)


Fórum 626 GE M626 GE - Brzdy (vše o brzdách)

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2

2010-01-15 18:11:48

poradte mi niekto prosim....odkedy mi menili predne brzdove platnicky sa prehrieva lave predne koleso, az to vyvrcholilo dnes do situacie ze po asi 15 minutovej jazde za prehrialo tak, ze bolo cele zerave...cervene zerave sroby a disk a smradlavo sa z neho dymilo,...tak som to nechal odstavene vychladnut...co to moze byt?? preco to robi odkedy mi menily platnicky?? nevracaju sa??? alebo nesadli na kotuc ?? fakt sa v tom nevyznam.... to koleso bolo tak zerve ze asi bude treba menit cele oblozenie...:((((( + kotuce....:((((

2010-01-15 19:26:41

Takového mechanika bych "do riti nakopal". Vázne Ti asi brzdový váleček,chce to znova rozebrat a vyčistit brzdové válečky(rači oba) a potom vyměnit i kapalinu páč bude vyhřátá.Destičky taky.

2010-01-15 20:03:27

kvapalinu mi menil tiez...:)))))

2010-01-15 20:09:15

jenže tím jak dosáhla bodu varu určo fest bublinkovala a tudíž bude poteřba ji znovu vyměnit.

Jinak rozebrat třmen, rozebrat váleček, zbrousit a vočistit váleček, koupit new opravdou sadu vyměnit všechny gumičky prachovky apod blbosti, vybrousti třmen zevnitř, promazat a složit dohromady Nic jinýho se s tím dělat nedá. A modlit se aby třmen neměl vůle jinak Tě čekaj nový třmeny. Good luck

2010-01-15 20:11:38

přesně jak píše Hans, neriskuj, na brzdách se nešetří

2010-01-15 23:09:12

jo a málem bych zapomněl, pokud ten váleček pístek bude vyrezlej moc (tzn nevrací se právě kvůli tomu že je hodně vyrezlej a tudíž zůstává viset a tím pádem visí i třmen a kolo brzdí pořád) a nepůjde už zbrousit do hladka (musí se opravdu silně lesknout a nesmí na něm bejt vidět smítko) tak bude potřeba koupit novej. Před rokem jsem kupoval dva nové jeden cca á 600kč na moji 626tku... takže investice ne moc velká, horší když ty třmeny budou mít fakt vůli a nepůjde ten pístek z nich vymlátit ani hrubou silou (tj kladivem ) tak je bohužel prů.er a je potřeba nový nebo aspoň repasovaný třmeny

JInak tomu mechošovi bych za to vinu až tak nedával, tohle mohlo klidně vzniknout samo od sebe, tím že jsou prachovky starý a zpuchřelý a popraskaný tak tam prostě proudí bordel, voda sůl a rez a je jen otázkou času kdy bude dílo zkázy dokonáno. Je to teda prasečina si to neodzkoušet, narvat tam nový desky a složit to dohromady, když už třmen odklopím tj jsem ve fázi kdy jdou desky dolů, automaticky mrknu i na pístek.. a jemně ho zkusím jestli jde lehce vysunovat..

tak hodně štěstí a přeju ať to jde jen zbrousit promazat vyčistit a složit dokupy.

2010-01-16 00:03:56

dnes sem resil stejny problem

akorat ,ze ja to nenechal zajit az tak do extremu..zdalo se mi ze auto nejak zmenilo charakteristiku brzdeni tak sem zastavil a omakal kola, leve predni kolo bylo teplejsi nez druhe, cili sekla brzda.

Zajel sem ke kamaradovi do garaze a uz em rozebiral. Promazal a rozhejbal sem plovouci ulozeni brzdice a sel to zkusit, bohuzel to nebylo ono ac to vypadalo ,ze aano.

Nakonec sem musel celou brzdu odpojit a bytahout brzdovej valecek a v ten moment sem prisel na to kde je problem. Prachovka mi na brzdovem valecku praskla (coz nevim jak se mohlo stat kdyz je ani ne rok stara) a brzdovej valecek zacal reznout a tim padem se jiz nevracel zpatky do brzdy. takze sem to osmirgloval tu rez a jiz sem tam nevratil tu pryzovku,protoze byla fakt spatna a slozil sem to, Brzda chodi jako hodinky ,ale nebude to na dlouho, pac se to za chvili bez te prachovky zase zasere a zrezne to....tohle povazuju pouze za docasne reseni nez upravim brzdy z X9 na moje probecko.

Cili za vsechno muze mechanik ,ktery se ti na ty brzdy jak se rika lidove "z vysoka vysral"

2010-01-16 02:49:30

zajtra to ideme rozobrat tak dam vediet...ale obavam sa ze to nebude tak jednoduche...ze len vysmirglovat :) to koleso vyzeralo jak keby ho vytiahli z pece :D a tych 5 srobov v tme svietilo este asi 3 minuty :D

2010-01-16 08:56:44

Videl bych to na vodici cepy v trmenu

2010-01-17 17:52:00

přesně tak váleček se málokdy přidře ale u vodících čepů se to stává často že zreznou a totálně zatuhnou

2010-01-17 20:57:37

vyčisti celé brzdy hezky kartáčem pak odmontuj brzdič a rozeber ho včetně pístku a vodících čepů kup tak 2 až tři odrezovače jako WD 40 a vystříkej je do nějaké misky a celej brzdič do toho ponoř na noc a ráno bude vše volnější a nemusíš to rvát sikama a tak podobně jen obrousíš ty zbytky co tam budou a navíc povolíš i i ty nečistoty který sou skovaný. Brzdovou kapalinu vyměn né proto že by byla přehřátá to jí vúbec nevadí ale proto že se do ní nejspíš dostaly mikročástečky rzi a vody z toho jak ti to netěsnilo nebo jak se to třelo nebude tam nejspíš patrná žádná nečistota ale je tam a po nějké době by to mohlo zlobyt. pak to celé slož a natříkej nějakou barvou do vysokých teplot a promaž pořádně ty čepy narvi tam co se vejde rvy to i pod prachovky to neuškodí a nestříkej tam žádný mazadlo rvi tam tuk třeba mogul ale musí být do vysokých teplot no a pak vyměn brzdy to je sakra důležité jelikož jsi psal že se rožhavily tak změkly jinak řečeno se vyžíhaly a při opětovném chůladnutí obzvláště v téhle zimě se zkroutily( následkem tepla se kov roztahuje a při chladnutí se ztahuje ale ty jsi tímto přesáhl tepelný limit co udává výrobce a při hladnutí se ti to zkroutilo jelikož to nebylo ve formě jako při výrobě ale ve volném prostoru) nepoznáš to okem to ti ukáže až úchylkoměrka a zkroucený kotouče jsou svinstvo za prvé brzdný účinek klesá na polovinu za druhé to bubnuje do pedálu a za třetí následkem žíhání ti může popraskat kotouč a to je teprv zle a nezapomen vyměnit i destičky ty jsou taky jistě v háji můžou se drolit a nebo zmizí po 5 tisících kilometrech jsou jak se říká přepálené stejný efekt nastane když máš dlouhodobě zrezlé kotouče a pak jedeš desky se přepálej a jdou do háje. přeju hodně štěstí..

2010-01-17 21:03:10

jo a mužeš to udělat tak že to odvezeš do jiného servisu a nechaš tam tohle udělat a pak to co to bude stát dáš na proplacení tomu mechanikovi a když se bude cukat tak to žen k soudu a nemužeš prohrát, jeho povinost je informovat zákazníka neboli majitele vozu o stavu vozidla a když ti tam narve nové brzdy na zrezlé kompomenty a ani nezkusí funkčnost celého systému než předá vozidlo tak je to naprostej břídil a mechanik co když bůh dá bude mít papír aspon o vyučení třeba malíře jinak normální mechanik tohle takhle pohnojit snad ani nemohl a je to naprosto jeho vina a hádal bych se až bych to vyhrál....

2010-01-18 00:04:17

no můj názor je trocu jiný a to zrezlé vodící čepy nečistit ale rovnou vyměnit i s prachovkama pístek pikud neteče a chodí raději nerozebírat alespon se tam nedostanou žádné nečistoty pokud by byl rezavý nebo vydřený už by stejně tekl, samozřejmě vyměnit brzdovou kapalinu, co se týče kotouče po takovém zahřátí bude nejspíš zvlněný to poznáš až dáš třmen dopořádku teda nejlépe oba ten druhý na tom bude asi podobně a nejspíš si i podstatně zkrátil životnost loziska pokud už néni po něm, každopádně je to vina mechanika že ti to dal v takovém stavu, při výměně destiček to musel poznat že ty čepy sou zatuhlé.

2010-01-18 00:24:32

pravda je že když to bude moc opotřebené a vyvyklané tak je lepší to celé vyměnit to už nová prachovka nebo hrst tuku nikdy nezachrání

2010-01-18 15:19:48

prave som sa vratil z toho servisu kde mi to menili...chalan hned ze jasne, kukneme sa na to :D:D povedal ze s brzdami nic neni, ze valcek sa vracia, ze nechape preco to "horelo", ale jeho nazor je, ze mi odisli loziska a preto sa to prehrieva, lebo to koleso sa toci tazsie...ze vymenit loziska...:)) tak ja uz neviem...

takze mozno to nakoniec ani neni jeho vina...???????????????????

2010-01-18 15:23:39

inak, ked som sa vratil zo servisu, asi 10 minut jazdy....sice max tak 50km/h lebo je tu kalamita jak v **** tak ked som skusal to koleso bolo celkom studene...tak mozno tam nieco napravil...neviem....kazdopadne je to tam urcite uz cele posahane....tym jak sa to rozeravilo...ako pisal Bobyk...

2010-01-18 18:05:42

Ložisko je nesmysl... Když je špatný, tak zatopit umí pěkně, ale to bys ho taky slyšel, strašně by hučelo a při zvednutí kola by tam musela bejt pěkná vůle, jak by bylo vypálený... Přikláním se k názorům výše, a to vodícím čepům...

2010-01-18 18:14:37

ložisko umí zatopit ale kotouč do červena určitě nerozžhaví když si to měl ted v servise tak si byl u auta? nebo si šel pryč?

2010-01-18 22:08:57

určitě ho poslaly pryč nemuže tam být když ví že mechanik to zbodal, pak by mohl totiž vidět jak moc to zbodal a to už se hůř okecává když to člověk vidí takhle nakecaj volovinu jako že ložisko oni z toho vybruslí a zákazník si myslí jak sou tam hodný že si za to neřekli ani korunu. jestly tam byl problém tak ho narychlo odstranili nebo odstranily vadnej komponent a je to nakecat mužou co chtěj. jinak ložisko to snad ani zpusobyt nemůže protože nemá nic společného s brzdama je to samostatnej komponent kterej když odchází tak hučí a ropálí se jen disk nebo plecháč jinak na brzdy nemá vliv. Moje rada je odvézt to do jiného servisu a nechat si to překontrolovat od jiného mechanika třeba do autorizovaného sice to bude stát nějakou korunku ale vyplatí se vědět pravdu. A pak s plnohodnotnou zprávou z autorizovaného servisu dojít do toho servisu kde to zbodaly a prásknout jim to tam na stůl a pohrozit jim oni pak budto couvnou a předělaj to a nebo ne pak už je to záležitost právní. Sázej na to že člověk se na to radši vykašle než to hnát výš kvůli třeba 5 tisícovkám a nechá to udělat jinde ale když to tak dopadne tak si nenech nadělat na hlavu znám to z obou stran a vím jak to chodí. Jinak už když mechanik koukal na brzdy tak si musel všimnou že kolo se točí hůř a v tu chvýli tě měli informovat že ložisko vadné takže tak jako tak jejich chyba zatajily ti závadu na vozidle kterou možná ani nezjistily a opět jejich chyba při servisní prohlídce která má většinou kolem 12 bodu a funkčnost ložisek a podvozkových komponentů se tam kontroluje nezjistily závadu při úkonu při kterém jí zjistit měly takže opět jejich chyba. takže nějaká chabá výmluva že ložisko je naprostej nesmysl a jen naprosto tupej mechanik při výměně brzd nečistí od rzi náboj kola přesný popis výměny brzd zní 1sundat kolo,2 demontovat brzdy očistit náboj kola,3 odmastit náboj kola, 4vyčistit brzdové třmeny a čelisti,5 zkontrolovat stav čepú a prachovek 6namontovat nové brdy ovšem až po přeměření s původnímy brzdamy,7 poté odmastit celé nové brzdy 8nasadit kolo 9dotáhnout kolo na předepsaný moment u osobáku na 110 Nm 10jet s autem na válce a když nejsou tak na zkušební jízdu kde se projeví nedostatky

takže závada na ložisku se objeví už v bodě 2 kde se čistí náboj kola nejčastěji smirkem nebo dráteným kotoučem ve vrtačce až se náboj leskne a při tom musí s nábojem otáčet aby se dostal všude a to každej mechanik pozná že se netočí zrovna lehce jedině že by to dělal učen kterej ví hovno ale pak zase jejich chyba že nezajistily učnovi dostatečný dozor takže tak jako tak je tam někde lévá kterou na tebe hrajou a ty ted jezdíš s vypálenym kotoučem a deskama což znamená že strana na které se to stalo se podstatně rychleji opotřebý a budeš muset dělat nové brzdy mnohem dříve a pak tu jsou rizika jako že ti kotouč popraská a kousne se nebo se ti vydrolí destičky tak jako tak si škodnej ty ted a nebo budeš během tak 5 až 8 tisícu kilometrů

2010-01-18 22:20:14

ještě detail ted jsem si uvědomil když máš ty ložiska tak v háji že ti kvůli nim hoří i brzdy tak proč bylo kolo studené když jsi se vrátil????? proč tohle je zásadní, ti nenabýdly výměnu ložisek když jsou v tak dezolátním stavu že hoří brzdy každej by ti nacpal jak je to nebezpečné a jak tím riskuješ aby měly kšeft a mohly ti to vyměnit???? a navíc kdyby jsi měl na autě tak závažnou závadu jako že ti hoří brzdy od ložiska tak by to ložisko tam snad už ani nebylo a určitě bys to poznal na jízdě, vyděl jsem mnoho vypálenejch ložisek ale nikdy jsem se nesetjkal s tak závažným stavem aby vzniklo to co tu popisuješ, vzpomen si jak ti to s ložiskem říkal kdyby to bylo tak vážné tak by na tebe naléhal ale jestli tě poslal pryč s tím že se to musí udělat tak je to blábol největší..


Odpovědět

1  2