Fórum - Téma


M6 v nafte a mrazy


Fórum 6 GG / GY M6 v nafte a mrazy

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 8

2012-02-03 06:09:23

tak dnes zatim rekord -18, dvakrat nazhaveno, parkrat se prevalila a naskocila. Nicmene uz je tak promrzla, ze i po zahrati je vsechno tak ztuhly az je mi ji lito. Nicmene cim vic mrzne, tim min aut potkavam pri ceste do prace. OMV nafta zatim bezproblemu...

2012-02-03 08:54:13

Ahoj,i já mám stejný problém,auto nastartuje,ze začátku si myslím,že jsem koupil traktor,ale po chvilce si už na volnoběh bručí v pohodě.Nechám ho chvilku ohřát,cca na jednu cigaretu,a v klidu vyrazím.

Za jízdy je pak motor slyšet víc než bych čekal,ale pokud se motor zahřeje,je to v pohodě.Tedy pokud nesešlápnu plyn víc k podlaze,padne 1800-2000 otáček a začne se kuckat a dusit.

Může to být naftou?

I když je motor podle ručičky zahřátý a mám topení nastavený na 29°C,stejně to fouká lehce vlažný.

Je to tedy jev poslední 3 dnů,kdy i u Prahy začalo pořádně mrznout

Dnes jedu ke kamarádovi vyměnit naftový filtr.

2012-02-03 09:11:41

Radeček6 - jseš z kolína ? Ani neškytla potvora jo? Já tady dneska -16°C nechytla na první ale chytla po dvojitým žhavení a pak pohoda, nafta od shellu tak zatím taky dobrá

Smirnoff : no to že je všechno ztuhlý to je děs a taky až mám obavy, zámky takže zavřít dveře je občas fakt námaha a za studena než se to prohřeje tak řazení je taky docela zážitek :D

2012-02-03 09:33:03

Zamky zacinaji taky zlobit, rano se rozjedu a kontrolka dveri sviti, prijedu k praci a chci zamcit centralem a nic, pak zjistim, ze zase jedny dvere nejsou dovreny...chtelo by to vrznout na chvili do garaze, ale kdyz neni zadna k mani, tak to bude muset holt vydrzet. Doufam, ze uz neprituhne, protoze uz bych nemel obavy o naftu, ale o olej. Mam tam 10w40 dexelii a ta je tusim do nejakych -25st. Nekdy si rikam, ze to vubec jede....pedaly ztuhly, razeni ztuhly, sedacky ztvrdly, o tom co zaziva motor ani nemluve.

2012-02-03 09:47:36

pánové, musím se dnes přiznat, že taky problémy, ranní start při -20C v pohodě napoprvé, po 10km začala Magdička cukat, čím dál více, okolo 2000otáček, víš se ani nešlo dostat. Byl jsem rád že jsem dojel do práce..

asi to bude zrosolovatěla nafta a přicpaný paliv.filtr co? co teďkom mám dělat když mám téměř plnou nádrž..? chtěl jsem koupit aditivum, ale to se lépe promísí zřejmě když naleju před tankováním do prázdné či alespoň ploprázdné nádrže..

no uvidíme odpoledne co se bude dít..

2012-02-03 09:55:16

no odpoledne se dít nebude nic,má být víc jak - 10°C i přes den

2012-02-03 10:06:19

ta moje chudera rano startovala a bylo slyset ze ji to boli. spis me dost trapi prevodovka. radilo se dost ztuha a olej budu menit az po vyplate.

jinak receno - po praci vyhodim bordel do prdele a budu parkovat v garazi!

2012-02-03 11:03:48

Cukání při vyšších otáčkách je tipický projev rosolovatý nafty, na commonrailovym civicu mi to při překročení 3000 ot/min rovnou chcíplo. Šplouchnutí aditiva do plný nádrže bych se nebál, ono se to tam už nějak pošplouchá. Nalil bych ho tam a zalil dvěma litry nafty, aby ho to smilo z plnicího hrdla. Mě to tak taky udělali v autorizáku.

2012-02-03 12:17:14

Presne tak, aditivum moze ist i do plnej nadrze a splachnut ho par litrami. Ono sa to v nadrzi premiesa, no cim plnsia, tym pomalsie. No castejsie nie je problem v "malo" aditivovanej nafte, ale vo vhkosti, ktora v nadrzi skondenzuje a potom uz viete dalej co to robi. Ja som mal 3/4 nadrze a uz aj to stacilo, aby to netahlo. Voda v nafte sa pozna - namodraly bily dym, ein bischen trochen stipe a smrdi. Takze, chce to pred "spanim" natankovat do plna . No i tak, velmi studena nafta sa uz zacina "rozpadat" na jednotlive zlozky a zacne sa chovat ako rosol, spatne tece, filter ich uz neprepusta v tom spravnom pomere... a vyssie vruce zlozky sa hromadia pred filtrom. Nebude na skodu po pol nadrzi filter vypustit a vyplachnut.

to lexxa: myslim, ze menit olej v prevodovke nema moc zmysel, jedine ak mas uz najazdenych cez 100 tis. km od poslednej vymeny

to smirnoff: ja mam tiez 10w40 a nebyt rosy v nafte, uplne v pohode. Nemam sice istotu, ze som startoval pri -20°C, ale zatial sa toho nebojim. A keby aj uz bolo -25°C, to uz rovno nikam nejdem.

2012-02-03 12:31:57

Este taka drobnost, auto som preparkoval pred dom, mam pocit, ze ked bolo pred branou, bolo v prievane a preto sa viac podchladila nafta. Snad to zaberie.

BTW, odporucam vsetkym spontrolovat svorky na akumulatore. Mne sa nedavno stalo, ze som kvoli tomu rano nenastartoval. Potom som vymenil kladnu svorku - smykala sa. Teraz uz dobija dobre a aj starter vyborne pretaca. Ked to skape, potom je jasne, ze olej je ako lekvar.

2012-02-03 13:56:04

vzdy pred tankovanim treba davat prisadu proti zamrzaniu najlepsie VIF zimny, pozor vela prisad v mraze zamrza oni nemrznuce vlastnosti dosahuju az po zmiesani s naftou, preto sa za urcitych podmienok moze stat, ze po dodatocnom pridani sa nic nestane, dokonca sa problemy mozu zhorsit, ked by som uz mal pridat aditivum dodatocne rozmiesal by som ho v bandaske z par litrami nafty.

samotny vif ma v navode pisane, ze pri poklese teploty pod -20 treba davku zdvoj az strojnasobit.

2012-02-03 14:22:32

Je to dobrý, stále jezdí, stále startuje a to nám přituhuje každý den víc a víc:

2012-02-03 14:25:09

Zdravím všechny :) o M6 teď hodně uvažuji prošla výběrem mezi VW pasat, F mondeo, citroen C5..., momentálně jezdím ještě na stařičké audi 80, a jak si tu tak čtu problémi se starty tak nevim nevim :( ... málé srovnání

A80 1,9 TDi (jedno z prvních kód motoru 1Z) a i když dnes ráno bylo -22°C jednou nažhavit a start pravda motor se točil hodně líně ale asi 3-5 otoček a traktor :) tarktor neutichá :) ale za to může díra ve výfuku na celou pěst :)

BTW: jještě jak tu někdo řešil to žhavení 2x- a víkrát, nevím jak dalece jste kdo zkoumali funkce žhavení ale asi 80% systému funguje následovně, žhavící svíčka sama reguluje teplotu danou výrobcem cca 950°C (možná jiná touž si nepamatuji :)) s touto teplotou počítá systém vozidla a ten podle venkovní teploty určí výsledný čas žhavení pokud už musíte žhavit vícekrát chyby je žhavičích tedy v únavě jeho vnitřního regulátoru (asi bimetal nebo polimer) proto se může žhavič tvářit jako fungující ale nenažhaví na dostatečnou teplotu a delší zapnutí ohřívá spalovací prostor déle a to jakože pomůže (nouzově) to mi přípomíná že bych asi mohl zkontrolavat ty moje :)

a přísady do nafty ?? nevím teď nedávám nic a to tankuju převážně v polsku u obchoďáku, dřív se třeba přidával benzím :) ale to bylo ještě tak pro rotačku :) né pro CR (CDi)

2012-02-03 14:32:13

no a ještě mě tak napadla jedna věc :) jak tu někdo řešil problém stím že nemá kde dát auto do garáže od čenou jsou podzemní garáže u obchodů :) není tam sice +25°C ale nerzne tam :) jelikož taky nemám garáž a když už mám na autě zespod spoustu ledu :) tak tam jedu rozmrznout :) stačí 2-3 hodinky idéál zajít do kina :)

2012-02-03 14:47:46

Problém se startováním v těhle mrazech se rozhodně netýká pouze mazdy 6, myslím že spousta jinejch vozů bude mít stejný problémy. Kolikrát to není o autě ale o kvalitě nafty.

Jinak to že 80tka startuje v poho je jedině dobře ale je rozdíl mezi motorem TDi a motorem se systémem CommonRail.

Jinak z rozepsanýho výběru citroena bych nevolil, mondeo dejme tomu i když mi přijde že designerům u kombíku na zádi došla inspirace a prostě to nějak spíchli :-D passat je koncern a oktávku sem si nemohl vynachválit ale tedka co sem sednul do šestky tak už bych nic z tohodle zmíněného ani nevolil

2012-02-03 15:00:18

@Server: A80 je nadherne auto. nad-her-ne!

jinak C5 bych nevolil protoze je to francouz. mondeo nechci protoze to ma tchan a to auto se proste chova v zatackach divne. urcite bych si zvykl ale nemam duvod. passata jsem chtel ale ty ztraceji hodnotu tak pomalu ze s rozpoctem, co jsem mel bych nedosahl na nic co by za to stalo. octavka je super auto ale jak tu nekdo psal... M6 je proste M6. v Brne je nekolik hodne osklivych zatacek (apson na me ceste do prace) a to auto proste drzi a drzi a drzi a drzi a psal bych ze drzi jeste hodne dlouho kdyby mi nebyla zima na ruce. stejnou zatacku jsem bral s Fabii(rv 2000), Octavii(rv 2005) a A A4(rv 2008) a mazda je proste mazda. i kdyz je to velky jako krava se v tom aute proste nebojim a citim se jaksi bezpecneji. co se spolehlivosti tyce tak netusim. mam fesandu teprv mesic...

2012-02-03 15:02:08

přesně tak jak píše xFilda, jezdil jsem teď Octavii, třetí generace, v plné palbě 4x4, sednu zpět do své M6 a věřte mi, je lepší! jizdní vlastnosti, přesnost řízení, jak sedí v zatáčkách ...atd.

Problémy se starty mají všechny diesely, vidím u kolegů z práce jak zůstavávájí doma, protože neodjeli...

2012-02-03 16:25:03

C5 je dobrý na přesun z místa A do B, o řidičcké radosti si to auto může nechat jen zdát.

2012-02-03 16:50:15

tak dnešní a včerejší starty teda taky nic moc. Koupil jsem na pumpě aditivum do nafty od Sheronu (VIF neměli). Ale trošku jsem to přehnal s dávkováním. Omylem jsem tam toho dal zhruba 3x tolik než udává výrobce. Mam to nějak řešit nebo je to v pohodě?

2012-02-03 19:23:49

Tak tady v Kolíně je sice mráz jak sviňa(dnes ráno -19°C), ale bez sněhu, ledu a podobných svinstev, kterým se radši vyhýbám jak můžu. Majda je pro jistotu od středy schovaná v garáži a spinká..

Mám asi nějakej jedovatej termostat a musim se na to podivat (vůbec nevim jak..?).

Páč jak je pod -10°C tak nezatopí ani po půl hodině.... Nemám rád když mi přimrzaj ruce k volantu...

+zeli85: radši bych dotankoval do plný ! Už jsem mluvil s jedním hodným pánem, který mi přiblížil, kterak díky aditivům do nafty o vstřiky přišel... Taky se nezajímal o správné dávkování a japonský nafty jsou přece jenom na péči choulostivější než ňáký hitlervageny...


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 8