Fórum - Téma


M6 - teplo od motoru


Fórum 6 GG / GY M6 - teplo od motoru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2011-08-14 21:32:07

Tak jsem si celou dobu myslel, že mi M6 přitápí i když je teplota stáhnuta na minimum (mám manuální klimu). A ono je to jinak. Dnes jsem se na to mrkl a zjistil jsem, že M6 má naprosto debilním způsobem vyřešeno nasávání venkovního vzduchu do kabiny. Vzduch musí projít velmi malou škvírou mezi plastem pod stěrači a kapotou motoru. Takže pokud je kapota rozpálená + zahřátý motor tak vzduch procházející touto "škvírou" se ohřeje a dál proudí do kabiny. Pokud u M6 porovnáte (samozřejmě při vypnuté klimě) teplotu vzduchu z výdechů ventilace a venkovní teplotu (ruka z okýnka ), tak je tento rozdíl DOST markantní.

Pokud jedete na večer, venkovní teplota ideálních 18 st., tak se i přes to bez klimy nedá jet. A tento problém se týká samozřejmě i těch co mají klimu automatickou. Musí neustále ochlazovat o dost teplejší vzduch "než je nutné", proto taky jezdím s klimou téměř neustále na vnitřní cirkulaci.

2011-08-16 18:54:57

Dnes, kdy bylo venku 22 st. ve stínu jsem přišel k autu - zkušebně jsem sáhl na kapotu - ano, jelikož svítilo, byla již velmi zahřátá. Samozřejmě po chvíli jízdy se kapota vlivem proudícího vzduchu zchladila, což jsem si ověřil zastavením a kontrolou. Motor byl samozřejmě zahřátý na provozní teplotu. Ani po vzdálenosti 20 km jsem nezaznamenal, že by vzduch z výdechů byl teplejší, než byla jeho venkovní teplota.

Takže jsem si velmi jistý, že vzduch bez zapnuté klimatizace mi mé auto nepřihřívá.

Jistý jsem si i proto, že klimatizaci zapínám až okolo venkovních 25 st., takže s vypnutou klimatizací jezdím poměrně často.

2011-08-16 19:58:45

Diky za postreh!

Po konzultaci s doris se nyni spise priklanim k variante ze veskere teplo jde z motoroveho prostoru pres nedokonale gumove tesneni. Jak bude cas tak na to mrknu a pretesnim.

2011-08-16 20:32:37

tohle me taky celkem trapi teplo mi de da se rict z podvolantu pres tyc rizeni ale nevim jak tomu zabranit

2011-08-26 06:38:07

Tak problém zdá se vyřešen. Chybu nejspíše udělali ti, kteří mi měnili čelní sklo, poškodili těsnění mezi plastovým dílem pod stěrači a karoserií - sice poměrně malá škvíra tam byla, ale po přetěsnění je to fakt rozdíl.


Odpovědět