Fórum - Téma


M6 - sviti engine, motor netahne


Fórum 6 GG / GY M6 - sviti engine, motor netahne

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

MAX6  
J.
2013-12-22 21:32:37

petr2503: Tak jako první vyjeď komplet ten benzín co máš v nádrži (nebo ho vysaj). Pak natankuj někde jinde než jsi tankoval teďka. Pokud možno u nějak známý pumpy. Pokud tohle nepomůže,tak vyměň čidlo klepání,případně předtim zkontroluj kabeláž k němu jestli třeba jen nevypadnul konektor k čidlu klepání a nezkratuje se o něco.

Jestli je to tim klepánim (špatnym benzínem),tak pokud nemáš auto nějak moc odhlučněný tak občas můžeš zaslechnout lehký klepnutí (detonaci) v motoru.Na motorkách je to třeba krásně slyšet.

Pokud chceš nějaký podrobnější info o týhle chybě P0328,tak ti to můžu napsat.

2013-12-22 22:20:22

max6: Ahoj, moc dík za pomoc, určitě to vypustím a dám novej benzin, ale jestli mužu poprosit o více informací, prosím na meil nebo interkou.

Děkuji Petr

MAX6  
J.
2013-12-22 22:50:41

P0328:

Chyba P0328 se týká čistě čidla klepání. Tohle čidlo zaznamenává jestli při spalování směsi nedohází k nežádoucí detonaci paliva a vysílá signály do řídící jednotky,která následně upravuje časování zapalování aby k detonaci nedocházelo,ale aby docházelo k hoření. Jednoduše řečeno se tohle čidlo snaží dostat z paliva maximum aniž by docházelo k poškozování motoru (detonaci).

Tohle čidlo funguje na 5V napětí a dává zpátky do řídící jednotky menší napětí. Prostě něco jako automatickej potenciometr (odpor). Chyba P0328 říká,že řídící jednotka zaznamenala,že tohle čidlo dává větší napětí než 4,5voltu (může se lišit podle výrobce auta) a řídící jednotka vyhlásí chybu checkengine (tzv. MIL)

Jak tuhle chybu rozezná samotnej řidič:

Samozřejmě rozvítí se kontrolka checkengine a na diagnostice se vypíše konkrétní chyba. Pokud je chyba P0328 zapříčiněná špatnym palivem,tak řidič může slyšet takový klepání vycházející z motoru (detonace) a nebo klepající odezvu při akceleraci. Pokud je to čidlo rozbytý tak tyto hluky můžou bejt taky slyšet,protože řídící jednotka může špatně upravovat předstih a tím pádem dochází taky k detonaci.

Co způsobuje chybu P0328:

  • poškozený konektor čidla klepání
  • kabeláž k čidlu klepání je někde ve zkratu nebo je poškozená
  • čidlo klepání je nefunkční nebo poškozený
  • čidlo klepání se povolilo z bloku motoru
  • špatný tlak paliva
  • špatný/nekvalitní palivo - většinou má nižší oktanový číslo než je potřeba
  • mechanická závada na motoru
  • poškozená řídící jednotka

Nejčastěji to však bývají: kabeláž k čidlu klepání je někde ve zkratu nebo je poškozená, čidlo klepání je nefunkční nebo poškozený, špatný/nekvalitní palivo

Jak postupovat při odstranění závady (pokud krok nepomůže,přejdeme na další krok):

1) jako první je nejlepší zkusit natankovat do prázný nádrže nový kvalitní benzín s dostatečným oktanovým číslem (pro EU alespoň 94 oktanů a víš)

2) kontrola konektoru čidla klepání

3) kontrola jestli je čidlo klepání dostatečně dotáhnuté k bloku motoru

4) kontrola odporu čidla klepání - mělo by mít okolo 4,87 mega ohmů měřeno přes konektor čidla

5) kontrola kabeláže čidla klepání,případně proměření odporu kabeláže od konektoru čidla klepání do řídící jednotky a kontrola napětí na těchto konektorech

Čidlo klepání u M6 2.3 se nachází viz. obrázek číslo 18-920A

2013-12-22 23:15:39

max6: Moc Ti děkuji MAX, vyčerpavající odpověď a pomoc.

Petr

2014-05-20 18:50:50

ahoj mám mazdu 6 2,0 nafta 100kW r.v.2003 a dnes se mě rozsvítila oranžová kontrolka motoru a ještě ta s tim autem ve smyku,zajímavý je to že to začne svítit jen když šlapu na plyn,nechce to táhnout,ale jak se auto zahřeje kontrolky zasnou a auto jede normálně!nevíte někdo co stím může bejt?zatím nejedu na diagnostiku když to nesvíti furt asi by mě nic nezjistily si myslimdíky za rady

2014-05-20 23:16:59

rudas: Co s tím může bejt, to lépe pozná čínská krabička za 20 dolarů a volně dostupný diagnostický software...

MAX6  
J.
2014-05-20 23:26:35

rudas: Souhlas se Shr3k. Dokud svícheck engine,tak chybu pozná i krabička za 150Kč. Ale je tam ten problém "dokud" Když to napíchneš ve chvíli kdy nic nesvítí = nic se nevyčte,ale když svítí check engine = i tahla super levná krabičk s ukradenym softem na ulozto ti ukáže minimálně kód chyby a dá se zůžit okruh hledání problému.

2014-05-20 23:39:55

Z uložto není třeba krást... forscan.org

2014-05-21 13:29:45

A ta diagnostická krabička? Kde se dá objednat? Popř. jakou používáte vy?

2014-05-21 15:03:32

http://www.dx.com/s/obd?PriceSort=up&category=725

2014-05-21 15:30:09

jimbo: jestli jsi z Prahy, mám dneska vybalenou tuhle http://www.ebay.com/itm/M...ageName=ADME:L:OU:US:1120 , která je mi k ničemu viz http://www.mazdaclub.cz/f...lect=123355#message123355

2014-06-16 13:09:33

vitus: nevím proč, ale info na mail, že někdo reagoval na tohle vlákno mi přišlo až dnes... Každopádně díky, potřeboval bych to ale taky spárovat s Applem, takže tuhle nevyužiju :(

2014-06-16 15:43:49

jimbo: až mi zase nějakej zapálenej jablečnej fanatik bude tvrdit, jak s tim jablečnym zázrakem všechno funguje, hned ho něčím vezmu po čuni

2014-06-16 21:56:16

vitus: spíš bych řekl, že s iOS funguje jen máloco.. Pokud to není vyvinuté výhradně pro Apple, tak to s tím většinou kompatibilní není..

Našel sem ale tady tohle a mam ověřeno že to fakt funguje: http://gopointtech.com/products/

Bohužel cena cca 120$...

2014-06-16 22:12:59

jimbo: ono staci koupit za par stovek wifi OBD2 a kompatibilni to je..... napr: http://www.dx.com/p/super...-blue-285172#.U59QInb1aF8

2014-06-20 13:53:17

U mňa to bolo ulomeným uchytením hadičiek - tlak turba. Turbo netlačilo.

Tak som to provizórne vyriešil

2014-06-20 16:08:15

vitus: To CDčko které k tomu dostaneš se SW.... Tak z toho uchvám

Škoda že něco takového není i na OBD I.

2014-08-02 11:41:04

Zdravím, v rychlém prolítnutí fóra mi přišlo tohle téma jako nejvhodnější, kam položit svůj dotaz. Dnes se mi při předjíždění (cca 3500ot a pedál skoro na podlaze) ozvala velká tupá rána z motorovýho prostoru. Přišlo mi to jako když praskne nějaká hadice. Každopádně výsledek je, že motor vůbec netáhne, nejde do otáček a výrazně změnil zvuk, neumím ho popsat, ale něco tam prostě hovoří z pravděpodobně levé strany motoru (strany řidiče). Ještě jsem si všiml, že na EGR (zaslepený) byla malinká skvrna oleje. Kdyby měl někdo tip, co se tam mohlo stát byl bych mu vděčný. Jinak žádná kontrolka nesvítí a ani to nekouří.

2015-10-21 14:17:41

rudas: Čau, diagnostika nic nezjistí, pokud nesvítí kontrolka, zbytečně bys vyhazoval peníze.

Minulý týden se mi rozsvítila diagnostika motoru. Objednal jsem se do Mazdy na napíchnutí na kompl. A pro jistotu jsem si udělal fotku přístrojovky, jak tam diagnostika motoru hezky svítí.

Ujel jsem mezitím cca 200 km, než mě po týdnu protlačili na volný termín:

A teď to přijde: kontrolka svítila CELÝ TÝDEN,. po každým nastarování, jízdě. Dneska nastartuju a kontrolka se nerozsvítila. Jedu 2 km do servisu a ta zasr...á kontrolka ne a ne se rozsvítit

Dojedu do servisu, mechanik na to při přebírání koukne a ptá se, proč chci napíchnout na kompl, když to žádnou chybu neháže? Vzteky bez sebe jsem mu ukázal fotku. Tak to napíchli a žádnou závadu na motoru nenašli a mám prý dojet, pokud se kontrolka znovu rozsvítí. Nicméně mi přitom rovnou zjistili, že mi odešel brzdový spínač,

To auto si ze mě dneska udělalo dobrý den

2015-10-28 13:43:34

Ahoj, měl jsem podobny problem s vykonem. začal jsem kontrolou hadiček na vzducháči, trošku teřijou tak zařiznout konec a nasadit.

Dále diagnostikou přeměřit váhu vzduchu. Pokud je to váhou měl by jit černý dým z vyfuku.

Moje závada byla v tlakovým senzoru od turba. Najdeš ho přidělany na intercoleru. Oprava asi 30min náhr. dil z vrakáče 300,- i s poštovnym. zase táhne jak o život :)


Odpovědět

1  2  3