Fórum - Téma


M6 mps problem se zadnimy koly


Fórum 6 GG / GY M6 mps problem se zadnimy koly

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2012-08-24 09:50:54

zdravim vyskytl se mi tento problem:kdyz prudce zatocim a jedu tak mi hrabe venkovni kolo jako kdyby byl diferak zaseklej jenomze sem to mel na zvedaku a kola jdou krasne lehce proti sobe jestli nekdo vite poradte diky...

2012-08-25 14:15:35

čau, hele a v jaké rychlosti ti to tak cca dělá?....jo a jinak, trochu odbočím, mám taky 6mps a nějak se mně zdá, že má až moc velkou spotřebu mot. oleje. Jakou máš ty spotřebu? abych si udělal obrázek trochu.

2012-08-25 16:30:51

cau hele dela to kdyz jedu uplne pomalu kdyz treba couvam mezi auta nebo jedu s plnym rejdem a kdyz jedu rychlejc tak mi neprijde ze to dela ale treba to nejde jenom cejtit a stim olejem po koupi sem ho nechal vymenit a od ty doby sem nic nedolejvalje to tak 3 mesice

2012-08-27 14:00:06

ozývaj se z toho nějaký varovný zvuky? To je dost podstatná věc která tu nezazněla

jinak problémy s diferákem bejvaj u MPSky docela častá záležitost a všechno začíná poměrně nenápadně. Víc Ti k tomu napíše MAX

2012-08-27 22:50:28

no asi dvakrat v tom tak divne luplo ale uz dlouho zase nic..

MAX6  
J.
2012-08-28 08:10:40

Jestli se to kola protáčej lehounce tak diferák bude v pořádku. Tim že ti venkovní kolo hrabe myslíš že zabírá nebo naopak se zasekává ? Dělají to obě dvě ?

Když to tohle dělá,nerozsítí nebo neblikne ti kontrolka trakce nebo protismyku ?

MAX6  
J.
2012-08-28 08:12:43

Sapi: My dolejváme tak 3/4 litru na jednu výměnu oleje (15000Km) a používáme 0W30 a auto už má najeto něco 125000km

2012-08-28 08:28:26

na zvedaku se kola tocej lehce proti sobe ale pri jizde mam pocit ze jdou obe kola stejne proste kdyz prudce zatocim a rozjedu se tak de cejtit jak to venkovni kolo jede pomalejc a prohrabava....

MAX6  
J.
2012-08-28 09:13:53

To spíš vypadá,jako by byl zapojenej zadní náhon,ale to je blbost.

Neproblikne ti přitom kontrolka na palubovce (buď 4WD nebo DSC) ?

Jestli ti to totiž nepřibržduje elektronika.

MAX6  
J.
2012-08-28 09:21:52

Ještě bych zkusil,jestli když máš zvedlý auto a točíš oběma zadníma kolama stejnym směrem,jestli se ti roztočí kardanka.

2012-08-28 11:11:57

asi dvakrat se mi rozsvitila kon. dsc ale to sem se otacel na sterku a hrnulo se to kdyz to bylo na zvedaku a roztocil sem jedno zadni kolo tak se roztocila i kardan a i s jednim prednim kolem (krizem)

MAX6  
J.
2012-08-28 11:16:54

Možná se pletu,ale mam pocit že to je špatně. Ten kardan by se neměl točit,když je auto vyplý,jedině že by jsi točil předníma kolama. V tý zadní diferenciálový skříni je něco jako magnetická spojka,která zapíná zadní nápravu v poměru od 0%-50% vůči předku. Jestli ona totiž neni pořád seplá a i při nízký rychlosti ti to nějakym způsobem nezabírá a diferák nedělá to co má.

Jestli si se na tom štěrku otáčel pomalu,tak by DSC nemuselo svítit. taky je možný že ti to venkovní kolo přibržďuje brzdovej asistent,protože je popletenej a nebo je nějaký ABS čidlo na pokraji záhuby.

To jsou moje dvě teorie.

Jestli nějakym způsobem zjistíš,že je to opravdu mrtvej diferenciál,tak hodně štěstí. V Mazdě za novej chtěj 92000Kč a neuměj to opravit. Jedině ho sehnat z USA za nějakej cca 30000Kč. Ale jestli když je předek na zemi a zadek zvednutej a zkoušíš hejbat oběma kolama a to druhý obě se lehce točej proti sobě,tak by v něm problém bejt neměl. Zkusil bych se zaměřit na tu spojku v zadnim diferáku nebo vyresetovat elektroniku.

2012-08-28 11:53:20

tak ja to este hodim na zvedak a necham predni kola na zemi a zadni se budou tocit lehce proti sobe tak je diferak v poradku..??jestli sem to dobre pochopil

MAX6  
J.
2012-08-28 11:57:51

Když budou přední kola na zemi a zadní kola ve vzduchu,tak s těma zadníma musí jít lehce točit a musejí se točit každý na jinou stranu. Zkus takhle rukou roztočit jak levý kolo,tak i pravý kolo. Pokud se to druhý (zrovna neroztáčený) bude točit na druhou stranu než to roztáčený tak je diferenciál v pořádku a vyděl bych to na tu elektronickou spojku nebo zkusit vyresetovat elektroniku jestli neni chyba v DSC.

2012-08-28 12:16:54

ok zitra to vezmu na zvedak a dam ti vedet a s tim resetovanim to se jen vypoji baterka..?? jestli jo tak sem to nedavno delal protoze sem mel nakej vysokej volnobeh ale tohle to dela furt..

MAX6  
J.
2012-08-28 12:23:04

odpojíš baterku,šlápneš cca 30 vteřin na brzovej pedál a je to

2012-08-29 11:42:30

tak sem to mel na zvedaku a kdyz sou predni kola na zemi tak se zadni kola tocej proti sobe a roztaci to i kardan ale kdyz jedno chytnu tak s tim druhym uz nejde hnout a na prednich kolech to dela to sami ale neroztaci to kardan..

MAX6  
J.
2012-08-29 11:56:58

Když vydržíš do večera tak bych to ozkoušel na našem MPS,ale je mi to hrozně divný,protože ta spojka je v zadnim diferenciálu a tudíž by to mělo bejt s tim kardanem přesně naopak než ty píšeš. Ale nechci kecat. Až budem mít na dílně volno,tak tam s tim zajedu a zjistim to.

2012-08-29 12:04:03

ok budu cekat a doufam ze to bude stejny..:)

MAX6  
J.
2012-08-30 13:32:10

Ahoj,tak jsem to ozkoušel. Auto jsem si připravil následovně: zařazný neutrál,přední kola na zemi,zadní kola ve vzduchu, vypnutej klíček v zapalování

Když točim jakym koliv zadnim kolem,tak kolo na druhý straně se točí opačnym směrem - kardanka se nehejbe

Když jedno z kol zaseknu aby se nemohlo hejbat, tak druhym kolem jde pořád točit - kardanka se nehejbe

Když zkusim hejbnout kardankou,tak se jenom cukne a zadní kola se cuknou.Víc s ní hejbnout nejde (zabrzdí jí přední diferenciál)

Pokud si dáš auto do polohy jako já a při hejbání se zadníma kolama se ti hejbe i kardanka,tak máš špatnou spojku co je v zadní diferenciálový skříni. Ještě bych zkusil zkouknout jestli máš v diferáku vůbec nějakej olej a případně ho vyměnit.


Odpovědět

1  2  3  4