Fórum - Téma


M6 MPS koupě


Fórum 6 GG / GY M6 MPS koupě

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 7

2011-01-05 15:27:59

nazdarek

premyslim o koupi mazdy 6 mps. mohl by mi nekdo poradit na co si dat pozor u toho modelu? jake jsou nejcastejsi zavady a tak.

diky.

2011-01-06 13:25:47

cao, zavady?

zatim jsem zadne nemel, takze bez poruch ...

2011-01-06 16:30:42

Spotřeba benzínu

2011-01-06 23:03:08

Jestli se vejdu s normální jízdou do průměru 10 litrů, tak je to v pohodě, na to jsem zvyklej. Šlo mi spíš o to, jestli se u ní nevyskytuje nějaká závažná chyba, porucha na co bych si měl dávat pozor..

2011-01-06 23:09:54

u takovýhlech aut nemůžeš koukat na spotřebu!

je to o požitku z jízdy, ne o spotřebě ... pokud někdo chce empeso, tak mu musi byt uplne jedno kolik to žere

2011-01-06 23:18:39

Což s tím souhlasím, jen bych nerad, protože to taky budu muset použít i na běžné ježdění, abych když pojedu např. Praha - Brno dvakrát netankoval

2011-01-07 10:30:15

ja auto používám na běžné ježdění ... nejvíc asi jezdím krátké vzdálenosti po městě.

spotřeby si vedu tady - http://www.spotreby.cz/mazda-6-mps-a2933/

na dlouhých tratích, pokud to tedy nebudeš honit, se dostaneš i lehce pod 10 :)

se závadami, jak jsem psal, jsem se zatím nesetkal ... určitě bych se ale díval, jestli neprokluzuje spojka, ta preci jen dostává vcelku zabrat. Mrknul bych na brzdové destičky a stav kotoučů, to také trochu napoví, jak s tím předchozí majitel jezdil ...

2011-01-09 15:37:07

Tak díky za radu, až nějakou seženu tak se o ní s vámi podělím. Jinak ta spotřeba není nízká, ale myslím, že se s ni poperu. :)

2011-01-12 20:59:04

Mám 3MPS /2008).

Tak netrvdil bych, že majitele MPS by spotřeba neměla zajímat. Každého to zajímá, ale některý dělá machra a tvrdí, že mu to je buřt. No budiž.

Jinak u MPS si dávej pozor na spotřebu oleje, tyto motory někdy celekm oleje papjí víc, než je zdrávo, ale je to jednak kus od kusu a jednak, vysoké otáčky dělají své. V létě bych nedávla doporučený 5w/30 ale klidně vyšší viskozitu a to obzvláť, pokud chceš využívat maximální potenciál motoru.

Následující řádky NEDOPORUČUJI ČIST MAZDA FANATIKŮM:

když jsem si MPS pořídil, byl jsem přímo nadšen. Po roce jsem vystřízlivěl. Výkon tam je, to je pravda, ale jaksi nic-buch-nic. Tím chci říct, že motor má dost silnou turbodíru a jeho projev končí někde v 5500rpm, dál už to nemá cenu, prostě pak přestává táhnout.

Paralelně jsem si pořídil Legacy SPEC.B (pro ty, kdo možná přesně nevědí, o co jde - jde o Subaru Legacy s 3,0R H6 180kW, ale podvozek upravený u Bilsetinů ala STI - obrácené uložení tlumičů, tvrdší a kratší pružiny, větší kotouče, jiné stabilizátory...) Přesto, že toto auto má větší váhu, menší výkon (o 11kW) o téměř 100Nm nižší kr. moment, tak jízda s ním je daleko zábavnější, než s MPS (troufám si tvrdit, že ani v M6 4x4 to nebude jiné).Zátah motoru je příjmeně lineární až do 7000, kdy zaáhne omezovač a asopň proti M3MPS je podvozek zcela nahony o kus vpředu. Jasně, nyní srovnávám trochu nesrovnatelné, FWD s 4x4 a samosvorem vzadu (mám VDC), ale kdybych dnes uvažoval znovu, tak bych si jako variantu k MPS dal do hledáčku i toto Subaru.

A navíc, kvalitou zpracování prostě je SUbaru o obrovský kus vpředu. Plechy, antikor. úprava, dílenské provedení, atd...

Porovnání spotřeby: za rok, co mám 3MPS - mám průměr 8,53/100 N98. U Spec.B mám 8,97. Jezdím dle limitů a léta dravosti už mám tak 20 let za sebou, proto ty ízké spotřeby. Čili velmi podobné.

Ovšem, když se nědky stane, že mám chuť vyhnat saze, tak MPS je schopna vzíz na mém "proradostzjízdyúseku" klidně 24-28/100, tak 3,0R při stejném režimu "jen 18-20, navíc N95.

MPS není špatná volba, ale mám dojem, že to není až tak dotažené do konce auto.

2011-01-13 14:36:54

Popravdě mám v hledáčku k M6 ještě Hondu Accord 2,4 V-TEC. Akorát mám dobré zkušenosti a autama co mají pohon 4x4 (myslím jízdní vlastnosti), tak že má M6 navrch. Jinak je to zajímavá reakce a možná i důvod k zamyšlení.

2011-01-13 17:59:58

No, to rozhodně ano. Možná si někdo vzpomene, tak asi před půl rokem jsem tu "vyvolal" bouřlivou diskuzi na téma výběru auta, jakožto náhrady za svoji 3MPS. Ve výběru byla tehdá nová M6 s 2,0 benzínem. Auto je krásné nic proti, ale kvalita provedení je opravdu neadekvátní ceně kolem 720.000Kč.

Shodou okolností jsem byl dnes s 3MPS na servisu v AMH Olomouc a když jsem tam čeakl an své auto, tak jsem si hezky popovídal s prodejci a hlavně, v klidu se podíval s odstupem času na ty věci, které mí před tím půlrokem na M6 vadily. Nic se nezměnilo, ty vady na kráse jsem nevydejchal ani dnes a to i přes to, že si říkám, že za 3 roky, než by šla M6 z domu (tak měním auta, po 2-3 letech), by nezrezavěla, ale můj technický cit mi to prostě nedovolí.

Jakkoliv se snažím být nezaujatý, prostě na M6 vidím řadu problémů a zdejší diskuze mě jen ubezpečuje, že s M6 není vše zcela košer.

K tomu SUbaru: taky jsem původně chtěl Hondu, asi 2 roky zpět, než jsem si pořídil své první SUbaru. Šlo o Civic 1,8. Auto se mi líbí, motoricky jede parádně a navíc je úsporné a má jasně sportovního ducha. Pak jsemměl tu možnost svézt se s Accordem 2,0. A tady jsem byl lehce zklamán, motoricky dobré, velmi dobré, živý projev, ochota motoru nechat se vytáčet, ale malé velké auto. STísněné, v Civicu se mi jelo líp, ačkoliv je o kus menší.

A pak jsem se dostak zcela náhodou k Legacy s 2,0R. Po zkušební jízde, kdy jsem ani neřídil já, ale původní majitel, bylo rozhodnuto. To auto mě chytlo za srdce a jsem rád, že jsem si ho koupil. Jen výkonu by mohlo mít víc, 121kW není nic moc. A když jsem s eletos v září svzel s tím modelem SpecB, nmebylo na co dál čekat. Nabízí fakt hodně zábavy, jídzní projev je vynikající a 6tiválec má své kouzlo. Rozhodně bych se na tvém místě po něčem takovém podíval.

Navzdory různým řečem, že jeto uvnitře zastaralé a bez emocí, že to žere, že je na to drahý servis - si dnes říkám - žere to jako každý jiný benzín, vzhled je otázka každého jedince (mně se třeba líbí a co se mi nelíbí,na to si musím holt zvyknout) a celkový dojem je vysoce kladný. Hravost řízení, chování prostě všechno je tak silné, že zůstávám nadále u SUbaru a 3MPS je k prodeji.

2011-01-14 22:04:21

MPS 11/2005, mám jí dva měsíce, asi 12.000 km. Průměrná spotřeba kolem 10,5 l/100 km, občas nějaký ten boost a akcelerace, jinak kolem 110 km/h mimo město a 150 km/h na dálnici. Kdybych se novládal, není problém jít přes 15. Na dálnici v SRN jde bez problémů přes 240 km/h, ale pak je spotřeba ... velká, radši jsem toho hned nechal. Souhlasím s předřečníkem. U mě to byl kompromis, potřeboval jsem výkonnou čtyřkolku a Subaru nebylo k dispozici. Je to dobré auto, ale není úplně dotažené a je třeba si na něj zvyknout. Líbí se mi ..... velmi tuhá spojka a přesné řazení, zátah motoru nad 3.000 ot/min a to, že se s tím dá jezdit i volně, pokud člověk chce a dává si pozor, aby zůstal v oblasti malého plnícího tlaku (bohužel chybí ukazatel ....), jízdní vlastnosti při běžné jízdě, samozřejmě design exterior/interior a výbava. Ujdou ... řízení a brzdy, rychlost připojení zadní nápravy, na ten výkon i spotřeba. Vadí mi .... vysoký posed, vysoká hmotnost, která je na limitu cítit a to, že je třeba si dávat pozor na boost pod 3.000 ot/min (auto se pak chová divně) a to, jak je motor citlivý na kvalitní palivo.

Takže ... jsem spokojen, něco podobného jsem očekával, ale vrchol automobilové techniky to není a obecně to auto považuju za dost složité na správné pochopení a ovládání.

doris  
Doris
2011-01-15 14:32:19

Franta.S : To mne docela zajímá, píšeš že jsi spokojen s jízdními vlastnostmi při běžné jízdě. Pokud ale jedeš třeba ostřeji nebo dostaneš auto do extrému, jak bys pak hodnotil jízdní vlastonosti a ovládání auta? Kdysi jsme tu na MC na tohle téma dost debatovali a zajímá mne další názor. Pokud se nepletu, tak předtím jsi jezdil P11C, takže můžeš porovnávat.

2011-01-15 22:38:17

M6 MPS je dost nedotáčivá, což je vzhledem k AWD logické. V momentě, kdy naplno sepne mezinápravová spojka, se vlastnosti auta změní a trochu se to zlepší. Na suchu skoro na limitu, na vodě už trochu dřív a sněhu skoro okamžitě, dá se tomu pomoci i plynem. Primery (stará P11E i novější P11-144) jsou naprosto vyrovnané a na suchu MPS výrazně v dojmu předčí. Zdá se mi, že přes vyztužení podvozku (stabilizátory) a snížení je MPS docela měkké, což je docela cítit ...pozitivně na dírách, negativně v zatáčkách, na můj vkus se docela naklání. Opět, Primera ...hlavně ta o 50 mm níž ... byla o parník lepší.

Jenže já jsem kupoval MPS proto, že i zimě jezdím po Evropě bez ohledu na počasí, a je pro mě důležité, že mám auto, které si poradí i se sněhem. A to MPS splňuje, na sněhu se s tím jezdí velmi dobře, přestože to je "jen" AWD s mezináp.spojkou, funguje rychle a spolehlivě.

Na suchu jen průměr ... ale pořád ještě velmi dobrý ..... bohužel mám za sebou ty Primery, které jsou prostě na lepší. U Mazdy pořád řeším spoustu věcí (na suchu na limitu), nedotáčivost, moment kdy sepne spojka, otáčky motoru a boost, které s tím autem také dokážou zacvičit. Musí se u víc toho přemýšlet.

doris  
Doris
2011-01-16 08:51:33

Děkuji za podrobný popis a srovnání obou aut! Já sice mohu porovnávat jen obyč M6 s 1.8 motorem a starší typ Primery P10, ale ve většině se shodnem. Taky jsou pro mne jízdní vlastnosti Primery o dost lepší a sportovnější , než je tomu u Mazdy6 (hlavně ten náklon v zatáčkách je znát), ač je P10 dnes konstrukčně i koncepčně již hodně staré auto. Jsem ráda, že jsi mne v mém přesvědčení i zkušenostech utvrdil.

2011-01-17 16:16:58

vzdyt je to fuk zabít se dá ve všem :) M6 MPS je dobra kara. akorat bych mozna vic ocenil kdyby mela misto turba kompresor a moznost nastavit si podvozek jako ma treba WRX STI :)

2011-01-17 16:30:08

Podvozek se dá řešit nákupem celé řady coiloverů, amíci hodně používají třeba BC, které není drahé, je slušné a teď se dá dobře koupit i v Čechách. Tyto podvozky jsou, pokud vím, plně nastavitelné.

WRX má také výfukové turbodmychadlo, mechanický kompresor je docela rarita (Mercedes, Xedos).

2011-01-17 16:35:25

jj vim ze subaru ma turbo...blbe jsem to napsal...chtel jsem jen rict ze bych u mazdy ocenil spis ten kompresor....

2011-01-17 16:44:30

Jinak pouziti kompresoru neni zas takova vzacnost. pouziva ho Audi , Volkswagen, Jaguar, Mercedes, Vauxhall, Dodge, Farboud, Land Rover, Aston Martin, no asi bych mohl vyjmenovat všechny automobilky...

2011-01-18 09:07:09

Než bych cokoliv řešil nějakými výměnami podvozkových dílů na 6MPS, tak bych ji radši prodal a koupil bych si radši kooupil Imprezu GT/WRX/WRX STI. je to zcela jiná liga prit 6MPS. záleží jen na penězích.

A nebo Legacy Spec.B .-)


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7