Fórum - Téma


M6 MPS cukání


Fórum 6 GG / GY M6 MPS cukání

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2015-08-07 10:04:53

Ahoj taky mi to hlasi chybu na 3 valci a uz mi to zese cuka....nedavno jsem to rozdelal az na vstriky abych kouknul jestli strikaj vsechny zdalo se mi ze ten posledni na liste nesel pravidelne tak sem je prohazel a furt stejny tak sem JENOM opucoval vstriky dratakem aby byly cisty a prostrikal jsem vsechny kontakty ke kterym sem se dostak a cukani prestalo ale neubehl ani mesic a cukani se uz zase objevuje postupne od vysokych otacek az sem zase na nakych 4000 ot tak co vi nekdo co stim..?? :) uz me to fakt neba kdyz to seslapnu a zacne to hrcat jak nakej kram, jo a jinak v tom cukani tomu moc nedavejte ja tomu daval a musel sem delat rozvody (naprasknul sem retez )

2015-08-07 10:40:20

davidchlum: Čau, zkus si nechat změřit tlaky..Třetí válec si PRÝ deformuje.

Pegas, 2015-08-04 21:11:53 napsal:

jendoun: a repas by tady v ČR někdo neudělal? Nebo je to pořád dražší než z tý Číny?

Psalo mi to chybu na 3. válci. resetoval jsem to odpojením baterky a už to zase nic nehlásí, ale cuká to jak prase.

2015-10-13 20:26:47

Takže nakonec jsem se neodvážil dělat opravu sám a dovezl jsem auto do autorizovaného servisu ADJ Jihlava, kde jsem myslel, jak budou mít zkušenosti. No...vyměnili svíčky a přehráli software motoru. Diagnostika prý nic špatného neukazuje. Cukání potom bylo o 80% lepší, ale lehké cukání tam bylo stále. Postupem času se to zase zhoršilo jako předtím. Takže sem tam jel znovu. Přiznali, že nevědějí co s tím, přestože už takové problémy řešili na CX-7, ale pokusí se s tím něco dělat. Rovnou jsem jim řekl, že to risknu a chci, aby vyměnili vstřikovač na 2. a 3. válci za vstřikovače, které jsem jim dodal. Vyčistili EGR ventil a změřili lambda sondy. A hle je po problému! Najezdil jsem už 500 km a vše v pohodě, auto jezdí zase božsky Bohužel nevím co pomohlo, buď výměna vstřiků, výměnou těsnění vstřiků nebo vyčistění toho EGR.

MAX6  
J.
2015-10-13 21:32:03

pegas: Na MPS motoru se tak nějak víc než by bylo zdrávo stává že odchází vstřiky. Mám takový pocit že jsou až přehnaně citlivý na palivo. S těmi vstřiky souvisí i svíčky. Když ty vstřiky nefungují jak mají,tak kvůli rychle proměnlivým teplotám nebo naopak náhlé nahromadění směsi trpí i svíčky.

2015-10-13 22:12:06

max6: Mám najeto 240 000 km. Jestli jsou tam ještě původní, tak to zase na takový motor jde. Ale je zajímavý, že to asi opravdu dělal vstřik na třetím válci, tak jako ostatním tady. Škoda, že nejdou repasovat, za nový chtějí hroznou pálku

2015-10-15 00:56:56

Zdravim vsechny Mpskaře, potrebuju poradit s moji M6 mps pri studenem startu mam problem s tim ze nez pridam trochu plynu tak nedrzi spravne volnobech pada na 600 a motor se jemne trepe jak kdyby jel na tri me prijde po te co pohladim trosku plyn cca na 2000 otacek tak je vse normalni drzi krasnych 750otacek nedela to pokazde ale casto , nekdy se aji stane ze nastartuju, sytic prida sam automaticky skoro na 2000otacek a pote co pomalu padaji dolu na normal tak zase spadnou na tech 600 a hned jak zase pohladim plyn tak je to v ajku nevite nekdo co by to mohlo byt? diky palivo tankuju na shellce stooktan nitro plus

2016-11-11 10:03:50

Zdravím,

čeká mě na mé MPS stejná operace se vstřiky a chci prvně zkusit jejich repas. Chtěl bych se zeptat vás, kteří jste tento zákrok již dělali, jak jste řešili těsnění a o-kroužky při montáži zpět. Použili jste nové originální z Mazdy (kde je vyvažují zlatem) nebo jste použili nějaké jiné řešení?

Díky.

2016-11-11 10:18:09

Zdravím, i já už vyřesil problém s tím cukaním ve vyžších otáčkách. Bylo to špatnou koncovkou na kabelu ke vstřiku, byla v ní asi milimetrová vůle mezi vstřikem a tou zástrčkou, stačilo když sem tu zástrčku dorazil na vstřik a jelo to bez cukání a po týdnu to začlo zase cukat tak jsem to stáhnul stahovací paáskou ke vstriku a je po problému... a to ve 3 servisech neveděli co stím je...

2016-11-27 13:38:56

Rozhodl jsem se na to jít nejdřív přes diagnostiku, ať teda nejdu úplně naslepo po vstřikovačích. Při zaškubnutí se mi tam objeví tato závada:

P0234 - Turbo/Super Charger Overboost Condition (Power Train Control Module)

Zároveň jsem provedl i nějaké online měření dat, na kterých jsem si všimnul jediné podivnosti a to, že mi při každém zaškubnutí skočí tlak turba z 16 PSI na 18 a hned zpět. Jinak třeba tlak paliva, MAF a další vypadaly OK. Přikládám sem realtime hodnoty z volnoběhu, jestli si někdo z vás nevšimne něčeho podezřelého. Záznam z jízdy se mi bohužel nepodařilo pořídit. Závěry z toho zatím žádné nedělám.

2016-11-27 15:03:23

mps666: zkus vyčistit škrtící klapku...

 Goldy
2016-11-27 23:35:51

bajasoft: jak a kdy se přesně to zaškubnutí projevuje? Koukal jsi/zkoušel jsi, jestli všechny senzory fungují jak mají (dle servisního manuálu)?

2016-11-28 01:44:48

bajasoft:

Zaškubnutí, pokud se motor dostane do overboostu je jeho normální obrannej mechanismus.

Jednotka pokud zjistí, že se boost dostal nad povolenou hranici, tak zavře klapku a vypne vstřikování aby se zamezilo dalšímu růstu tlaku turba. Limit těch to ochran je právě 18PSI

Mě se nedávno stalo, že mi začal odcházet EBCS (regulační ventil turba) a při ostré akceleraci (např při předjíždění) se stalo, že zůstal onen ventil trvale otevřen, čímž se turbo nemělo jak regulovat (vlivem zaseknutého boost controleru se neotevřel wastegate) a boost vyletěl do šílenejch čísel.

Samozřejmě jednotka zareagovala a měl jsem pocit, jako bych narazil do zdi, jakej to je škubanec, když zasáhne ten druhej stupeň ochrany (fuelcut)

2016-11-28 15:28:20

Goldy, LukeX87:

Projevuje se to u mě prakticky stejně, jakmile se při prudké akceleraci dostanou otáčky přes pět tisíc začnou tyhle záškuby až bych si vyrazil zuby o volant. Do pěti tisíc není problém. Senzory jsem se snažil prověřit jak nejlépe jsem byl schopen a vypadalo to v pořádku. Ale samozřejmě jsem mohl něco minout nebo špatně interpretovat, jsem jen amatér samouk

Každopádně se mi podařilo najít servisní manuál k 6 MPS a v něm nakonec i tu mou konkrétní závadu s postupem řešení. Buď je to ona zmíněná EBCS nebo problém v hadicích. Tak to prověřím a uvidíme.

2016-11-28 16:06:39

Podle toho, co pisete to vypadá na solenoid, co otvírá a zavírá ten regulační wastegate ventil na turbu. Stejném je na viricich klapkach na sání, zkusil bych je prohodit a bylo by jasno, kdyby se chyba změnila na nízký průchod vzduchu do motoru, tak je špatný solenoid ;) pokud cyba zůstala stejná bude problém jinde.

2016-11-28 21:06:35

To jestli jsou v pořádku hadičky od regulace se dá vyzkoušet jednoduše.

Hadičku co vede od wastegate k solenoidu odpoj od solenoidu (pozor opatrně aby se neulomil plastový náhubek na ventilu) a zaslep ji nějakým šroubkem. Pak když to zkusíš projet, tak by Boost nikdy v celém rozsahu neměl vylézt nad 0,7Bar (cca 10PSI) což je pružinový tlak Wastegate bez regulace.

Pokud tohle bude ok, tak je pravděpodobně chyba v onom elektronickém ventilu.

Pokud Boost poleze i s odpojenou regulací výš než je pružinový tlak, tak je někde chyba v hadičkách případně v samotné mechanice wastegate.

2016-11-29 13:31:04

bajasoft: Ahoj,řeším ted taky cukání na mpsu,vstřiky se kontrolovali a cistili v bosch prostejov,nicmene ty podlozky a o krouzky me vysli bohuzel v originale asi na 8000 kč,protoze se nedaji sehnat jinak nez original,hrůza,nicméně auto škube pořád dál,už jsem vyměnil všechny cívky a svíčky,ale někdo to psal že čistění a kontrola davky stejne nepomohla,tak ted nevim jestli tomu muzu veřit nebo ne že jsou ok.

2016-11-29 20:49:09

Když jsem si já zjišťoval informace o vstřicích, tak jsem přes reference narazil na Jet Servis v Hradci. Repasují tam benzinové vstřikovače a prodávají na ně i montážní sady těsnění za pár stovek. Některá sada by mohla sedět i na vstřiky od Mazdy. O těhle problémech u nás moc informací není, jen pár témat ohledně použití vstřiků z Číny.

V zahraničí řeší problém s těsněním buď použitím profi sad od Corksport a CPE za patřičnou cenu nebo tam údajně velmi úspěšně dávají těsnění z Toyoty za pár destikorun Mají kód 11177-64010 a prý mají větší výdrž než originály.

 Goldy
2016-11-29 21:28:27

bajasoft: taky jsem narazil na tu výměnu za dieselové Toyotacke, ale některý z posledních příspěvků psal někdo ze vydrželi malý nájezd. Takže je otázka jak velké měl úpravy a jinak to bude jen pro toho kdo si to každých pár desítek tisíc km vymění sám. :/

2016-11-29 21:53:14

Goldy: Je to možné. Tady s tím asi nikdo zkušenost mít nebude, aby nám prozradil své výsledky.

jackson8800: jaký kód to háže v diagnostice?


Odpovědět

1  2  3  4