Fórum - Téma


M6-kdy očekávat velké opravy?


Fórum 6 GG / GY M6-kdy očekávat velké opravy?

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2009-09-02 12:45:41

Zdravím všechny příznivce mazda forum a mám následující dotaz či anketu. Mám od jara MAZDU 6 combi 100 KW ročník 2004 najeto 116 tis km koupeno od 1. majitele.

Poté,co jsem přečetl spoustu článků na tema diesel,common rail,kvalita české nafty atd -např

http://www.autoweb.cz/aut...je-past-na-kupujici/11624

Mám dotaz na účastníky fora. Jaké máte vlastní zkušenosti ,při kolika najetých km byla nutnost vyměnit-vstřikování,turbo,setrvačník,případně kolik jste najeli km bez výměny těchto drahých komponent ?

Říká se třeba, že common rail 200 tis km nepřežije..A co můžu jako majitel auta udělat pro to,abych jejich živostnost prodloužil,kromě lití aditiva do nafty.

Díky za odpovědi. kobzar

doris  
Doris
2009-09-02 13:00:52

Záleží na spoustě faktorů, jako je zacházení s autem, kvalita paliva, oleje, styl ježdění a taky štěstí. My ho neměli, odešel nám motor (benzín), když mělo auto najeto 26.000 km, výrobní vada.

Rozhodně u moderních dieselů se nedá očekávat, že by vydržely tolik co ty staré Ostatně žádné moderní auto se už nedá považovat za držák, jsme v době výroby spotřebního zboží.

Ben
2009-09-02 13:22:21

No já sice mám naftový motor poprvé v životě - 105kW, ale podle mého názoru záleží, jak v jakém stavu jsi auto zakoupil, jak s ním původní majitel zacházel. To víš, je to jenom stroj a ten se může kdykoliv porouchat. Přečetl jsem pár odborných článků, kde radí - naftu tankovat u Benziny (top Q, Verva - mají nejlepší složení), po startu, když není motor řádně zahřátý, netýrat turbo přilišných zatěžováním, po hbité dalniční jízdě nebo stoupáním do táhlého kopce po zastavení turbo dochlazoval (nechat alespoň 30s na volnoběh), údajně startovat bez vyšlápnuté spojky (prý dostávají nafrak ložiska a ČR nešvar z autoškoly), pokud možno jezdit delší tratě, udržovat ideální otáčky motoru mezi 2000-3500 ot/min., pravidelnou výměnu kvalitního mot. oleje - myslím, že 15 000 km je optimální, kvalitní pravidelný servis - dnes velký problém a v neposlední řadě, slušné zacházení. Nenapsal jsem nic světoborného. Samozřejmě i přes všechno se může posr... cokoliv, kdykoliv i přes dodržování všech zásad. Přeji co nejvíce km bez problému.

2009-09-02 14:14:09

ten ojel bych menil radsi po 10tkm, kdyz to b ude driv tak nic nepokazis....

A co si kdo myslite o tom startovani se spojkou???

2009-09-02 15:21:00

Doris: trochu bych ti oponoval v tom,že žádné moderní auto není držák. Do letošního jara jsem Měl 14 let staré mondeo 1995 benzín 1,8,na tachometru 240 tis km,4 majitel,spojka před 110 tis,stále držela,motor jako nový,žral v kombíku 8 l/100 km.Za 5 let co jsem ho měl, jsem neměl jediný technický problém,jen se měnily provozní náplně a díly ,které se běžně opotřebovávají-výfuk,silentbloky,destičky atd.Jenom hnily zadní blatníky,ale to je nemoc všech starších fordů.Nemůžu na něj nechat dopustit. Ale byl to holt benzínový motor.

doris  
Doris
2009-09-02 15:52:44

Však ano, Tvoje Mondeo bylo z roku 1995, to byla ještě auta, která vydržela. Po roce 2000(cca) to už ale není o výrobě trvanlivých držáků ale jen spotřební zboží...... K tomu se vztahoval můj předchozí příspěvek . Taky máme Nissan, který je skoro 18 let starý, žádné problémy, skoro vše původní krom spotřebního materiálu samozřejmě. Najeto 320.000km a jezdí jedna radost, dodnes bez koroze díky pečlivé údržbě. Je to diesel.

2009-09-02 19:00:03

Známý má Nissan Pathfinder a tam vyloženě nedoporučují startovat auto s vyšlápnutou spojkou!!

2009-09-02 19:44:35

humusovej článek, ale částečně má pravdu - ojetinu obecně raději benzín osvědčené konstrukce - já benzín nenašel v rozumným stavu a mám diesel a už mám po roce dost problémů

Mara

2009-09-02 22:10:15

No naozaj clovek si potom co vsetko precital uz nevie co ma mysliet, ci je lepsi benzin, ci diesel ja som po 1.3 benzine vyskusal 2.0 diesel a samozrejme sa to neda porovnat, ake teda problemy ste mali s Mazdackymi dieslami rady 6?

2009-09-03 07:53:18

musíš se na to dívat statisticky - prostě u dieselu máš větší pravděpodobnost nákladnějších oprav - je to ale pravděpodobnost

u M6stek jsou problémy s dieselem mimo občas věci s turbem jen v oblasti vstřiků a čerpadla - v podstatě vše jen výmněnné díly - ale bohužel zrovna drahý jak sviňa

Mara

2009-09-16 18:15:42

V nějakým časopise, myslím že to byl svět motorů, byl článek Mazda 6 po ujetí 320 000 km, byl to motor 2.0 100 kw z roku 2003, což je taky můj případ a psali tam že auto jezdí bez sebemenšího problému. Jak po mororové stránce, tak po stránce turba, atd. Měněny poze provozní kapaliny, čepy, silent bloky, atd, atd, atd. Ale záleží na zacházení, na naftě, je toho hodně. Měnil jsem pouze SCV ventil, ale s tím jsem tak trochu počítal, protože když jsem se před koupí zajímal co by mě mohlo potkat a projížděl jsem internet tak jsem několikrát narazil na to že upozorňovali na tuhle závadu. Neměl jsem hold štěstí a neodešel předchozímu majiteloj. Jinak zatím jezdí bez problémů a doufám že to ještě dlouho vydrží.

2009-10-07 13:25:05

Tak jsem dnes mluvil s automechanikem ,který svému švagrovi servisuje M6 r 2003. Švagr jej koupil z druhé ruky a jezdí s ním jako služebním. Má prý najeto 500 tis km. Kromě spojky a běžné údržby žádné zásadní opravy nebyly-ani vstřiky,ani ten SCV ventil. To zní optimisticky ne ?

2009-10-07 13:25:45

jen poznámka-byl to diesel

2009-10-07 13:29:13

každý auto je kus od kusu - když nemáš smůlu, tak jezdíž bez problémů i např s fiatem uno nebo dacií a podobnejma zázrakama

ale platí, že pokud kupuješ ojetinu, tak u benzinu máš nižší pravděpodobnost problémů

Mara

2009-10-07 14:05:07

Mám M6 2003, 100kW naftu, najeto poctivých 164 000 km, jsem druhý majitel, dovoz SRN, vedená serviska, servis v Mazdě, krom výměny oleje a takových těch prkotin, to mi dělá známý. Motor šlape jako švýcary, baterku mám původní,před 2 roky se měnily všechny brzdové desky, letos olej v převodovce, v motoru co 10 000 km. Absolvoval jsem pouze svolávačky - intercooler, trubka serva a kastle + podběhy, jinak je vše v původním stavu . . Na nic jsem nešahal a doufám, že ani dlouho nebudu. Absolutně si nemůžu stěžovat. Je to asi kus od kusu různé.. Dostal mě jeden maník, když jsem ji v létě prodával... Napsal jsem mu, kolik má km, nic jiného ho nezajímalo . Tak mi odepsal, že to je hodně a že děkuje.. Asi je pro některé lidi lepší si koupit stejný ročník, co má pochybnou historii, nalítané 250 000 km nějakým dobytkem, druhým prasákem "omlazený" tachoš na 90 000 km a potom doma nadávat, jaké jsou Mazdy (nebo i jiné značky ) krámy, že se rozsypou v 90 000 km... Někteří jsou nepoučitelní... Už Mazdičku neprodáváme, rozhodli jsme se, že ji dojezdíme co to půjde, nemá cenu se zbavovat super auta

2009-10-07 14:29:48

Marcel ,

Mas moju simpatiu . Ja mam M6 ,2005 - 89t.km. Zdielam tvoj nazor . Len mam obavy o podvozok a výfuk . Možno asi prehnane a chchem byť pedant . Už som objednal veci od Dinitrolu na podvozok a výfuk analyzujem . Chcem - rátam že , očakávam , dobrú a dlhú kilometrovú životnosť .

2009-10-07 16:19:26

Gabriel M6 - nám na M6 loni v Mazdě vystříkali a vytmelili lemy a všechny dveře a minulý týden mi známý co se tím živí vystříkal komplet celé auto - dutiny, prahy, dveře, celý spodek a pořádně zadní blatníky a lemy. Na každý práh mi nastříkal takovou vychytávku - celý práh stříknul nějakým tvrdým černým bazmekem, který je odolný odlétávajícím kamínkům od předních kol a není při pohledu z boku vidět, musíš se předklonit, aby jsi ty pruhy viděl . Stříknul je asi 3 cm od vrchu, proto nejsou vidět. I když mám takové miniaturní origo zástěrky, tak tam přece jen šrámy byly. A výfuk stihnul vyměnit předchozí majitel - nějaký Němčour. Výfuk ještě vydrží hromadu kilometrů..

2009-10-08 06:44:03

Marcel - v Mazde ti to strikali v ramci svolavacky? Ze bych tam zavolal a svoji Majdu nechal osetrit... zvlast pred zimou. Jinak by dost trpela, nekde si chvilku postala a pomerne se ji to na podvozku podepsalo.

2009-10-08 07:06:44

tady někde na foru bylo uvedený, že v rámci záruky na karoserii ti to udělají, jen pokud auto absolvovalo pravidelný kontroly karoserie v minulosti, ale nevim

taky to na ně letos zkusím

Mara

2009-10-08 07:35:35

Marcoss - pravdu díš.. . Předchozí majitel se o Mazdu staral, tak mi to v Mazdě normálně stříkli. Ale pro jistotu mi teď známý vystříkal celé auto, říkal, že v Mazdě na tom ošetření nějak šetřili, když sundal tapecírunk ze dveří... Nastříkal mi všude pěknou vrstvu a říkal, že mám tak na 3 roky klid. Stálo mě to se vším všudy 2 400,- káčé


Odpovědět

1  2