Fórum - Téma


M6 GY 2.3i - Variable Valve Timing - nekope


Fórum 6 GG / GY M6 GY 2.3i - Variable Valve Timing - nekope

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2016-04-01 07:31:00

Ahoj, po včerejší krásném průletu z Pardubic jsem došel k závěru, že auto "nekope" při 3,2tis otáčkách tak jako když jsem ho pořizoval.

Máte někdo zkušenosti s poruchou časování ventilu?

Motor je po výměně kroužku (zatím najeto 2500km) a zaslepení EGR.

Předem dík za odpověď

Honza

2016-04-01 13:08:27

ahoj, ja tuto poruchu zrovna riesim, svieti mi kontrolka palivoveho a emisneho systemu a na diagnostike kod p0011, mam domluvenu vymenu toho vvt mechanizmu, buduci tyzden to idem zaviezt do servisu, tak potom az mi to vymenia, tak dam vediet co vsetko tam bolo

2016-04-01 13:32:53

Super :) Blbé je že na domácí diagnostice žádná chyba není a i v Torque je vidět že se časování mění což je divný. Každopádně budu rád když budu vědět co by mě čekalo :)

Tak ať se oprava vydaří :)

2016-09-05 10:00:06

dzodzo: Ahoj, jak dopadla oprava? Stále dle mého VVT nefunguje a teď se k tomu přidalo i Variabilní systém sání kde se přestala pohybovat klapka, která (nejspíš) to ovládá.

Máte tu na klubu s těmi to dvěma vychytávkama zkušenosti?

Dík

Honza

2016-09-05 10:08:27

kikilo: Máš nějaké fotky z výměny kroužků?

2016-09-05 11:42:13

magnetto: AHoj, fotky z výměny musím najít. Měl jsem ale jen tři. Tak snad z toho bude něco vidět. Co si pamatuju byl foceny jeden stírací kroužek a pak motor z vrchu bez hlavy s vloženýma pístama. Aby byl vidět ten karbon na povrchu pístu.Jak jsem u toho nebyl tak je toho strašně málo. Myslíš, že by to bylo špatně složené?

2016-09-05 14:14:22

kikilo: Ahoj, oprava dopadla dobre - vymienali mi to kolecko casovania, to bola najdrahsia suciastka, ale chyba zmizla a motor taha ako ma. Akurat sa mi zda, ze to zacalo zrat viac oleja, predtym som dolieval tak 0,2l na 1000km, teraz musim pol litra aj viac, podla stylu jazdy. Motor drzim vo vyssich otackach, tak mozno aj preto. Ale radsej o pol litra viac oleja ako mat zaneseny motor :)

2016-09-05 15:10:21

dzodzo: Ten olej máš v pohodě :) Mě to bere 1,3l na 1000 km. Koukám že budu muset k někomu kdo má s VVT zkušenosti. Mechanik ke kterému jezdím to viděl poprvé když mi měnil kroužky na pístech.

2016-09-05 19:34:29

kikilo: Tyto motory ač to tak nevypadá jsou dosti složité a to hlavně co se týká časovacího kola, řetězového rozvodu který není tak jednoduché nasadit / vyměnit bez aretace a hlavně, ty vyvažovací hřídele v olejové vaně. Kroužky jako takové jsou v pohodě protože písty jsou jako každé jiné. Největší problém vidím právě v tom složení auta a hlavně dát to dohromady tak aby to jelo.

Můžu se zeptat proč ti měnili to časovací kolo? Tyto motory jsou žrouti oleje už od výroby a také dolévám mezi 0,2 litru - 0,5 litru ale vidím spíš problém v tom, že nejde pořádně změřit. Pokaždé mi to ukazuje jiné hodnoty (ta měrka) a potom mi to přijde že je to přelité.

Auto jinak v pohodě ale sám mám strach o ten motor že se zadře apod.

Ano, strach mám i když jsem dělal několik generálních oprav a výměn motorů - z VVT mám opravdu trochu bobky..

2016-09-06 12:05:31

kikilo: ja som to daval robit do mazda pavlice u znojma, maju tam vrakac na mazdy a specializuju sa na mazdy, vedia zohnat aj nahradne diely

2016-09-06 14:59:08

Muže na VVT mít vliv zaslepený EGR ventil?

2016-09-06 18:00:56

kikilo: to si nemyslim, v mojom pripade to bola unava materialu

2016-09-06 22:36:09

Zjišťuji informace ohledně zaslepeného EGR ventilu a u VVT by zaslepený být neměl. Řídící jednotka to vyhodnotí a je tam chyba motoru > nouzový režim. Nikdo asi nepřišel na to jak to oblbnout..

Navíc, EGR je zbytečné u takového motoru zaslepovat. Je lepší pořídit OIL CATCH TANK.

2016-09-06 22:41:36

u Benzínových motorů co jsou u M6 EGR nemá žádnou kontrolu takže zaslepení žádnou chybu nevyhodí. Osobně vyzkoušeno

A Oil Catch Tank se nedává na vedení EGR, ale na vedení odvětrání klikové skříně.

Oboje jsou sice zdroje nečistot v sání, ale jinak jsou to úplně rozdílné věci.

PS:

Ideální kombinace úprav u 2,3ky jednak pro čistější sání a pro lehké zlepšení performance je:

  • zaslepit EGR (podložka pod ventil nechat průchozí vodní kanál)
  • umístit Oil Catch Tank na vedení odvětrání (vedení od PCV je hodně špatně přístupné člověk musí vědět kde to hledat)
  • následně pořádně vyčistit throttle body (klapku sání)
  • odstranit vířivé klapky v sacích kanálech (pro toto nutná demontáž sání)
  • odstranit VAD a resonace chamber z airboxu

Většina výše zmíněných věcí je v motoru jen z důvodu emisních potřeb, ale ve skutečnosti spíš motoru škodí.

Správným provedením těchto úprav se dosáhne čistšího motoru a lepší odezvy motoru a jako bonus i trochu lepší zvuk motoru ve vyšší zátěži.

Sám jsem na šestce všechny tyto úpravy (a nejenom tyto) provedl a žádná z nich opravdu nezpůsobí žádnou chybovou hlášku pokud jsou provedeny správně tj zachování zapojení všech čidel a podtlaků (případně zaslepení přebývajích podtlakových hadiček od VAD)

2016-09-07 03:36:49

lukex87: Můžu se zeptat na to VAD a taky na způsob provedení zaslepení (spíš tedy jak oblbnout ECU)?

Má osobní zkušenost je, že motor padl do NR a nejel.

2016-09-07 08:35:39

lukex87: resonace chamber je ta šílenost pod airboxem co vede od podběhu? a výřivé klapky jsou jen v MPS a nebo je má i obyčejná 2.3 ? To už je na samostatné vlákno na úpravy :)

Včera jsem zjistil, že klapka co je ovládaná podtlakem a měla by být připojená na el. tak připojená není což by mohl být taky problém. Nevím jak se to jmenuje a v sestavách v manuálech jsem to nenašel a proto vkládám video.

https://www.youtube.com/watch?v=hDLnkpfvvLs

Mazdu povezu do servisu co mají s VVT nějakou zkušenost. Začínám mít pocit že je to važně špatně složený po té malé generálce.

Magnetto: Fotky z malé generálky jsem zatím nenašel.

2016-09-07 18:52:16

kikilo: Přesně tak. Resonance chamber je takovej ten patvar co je naspod airboxu. Jediný jeho účel je aby nebylo slyšet nic ze sání. ale když už se odstraní, tak v airboxu vznike zespoda další vstup vzduchu, který je studenější než vzduch těsně pod kapotou.

Když už se někdo rozhodne ho vyhodit (já to udělal na obou mých šestkách jak atmosféře tak MPS) tak u 2,3i je dobré zároveň vyhodit i VAD (Variable Air Duct) což je klapka na boku airboxu, která se otevírá při vyšších otáčkách aby měl motor víc vzduchu. ale jelikož tahle klapka často zarezá, tak je nejlepší jí úplně vyhodit a nechat to otevřené nastálo.

Jediné co je potřeba při této operaci udělat aby nehlásil motor chybu je nechat elektrickyzapojený ovládací solenoid (takový zelený vedle airboxu) a podtlakovou hadičku, která z něj vede k odstraněné klapce zaslepit například šroubkem aby nedocházelo k přisávání falešného vzduchu a tím k zahlášení chyby chudé směsi.

Vířivé klapky (VTCS - Variable Tumble Control System) jsou jak u MPS tak u atmosférické 2,3. Jsou sice trošku jiné konstrukce:

  • MPS má 8kanálové sání a přímý vstřik takže uzavřené klapky v 1 ze dvou kanálu na válec způsobují v nízkých otáčkách vír vzduchu ve válci.
  • 2,3i má 4 kanálové sání a nepřímé vstřikování a zde klapky přivřením kanálu způsobí v nízkých otáčkách zvýšení rychlosti proudícího vzduchu.

ale ve výsledku mají stejný účel snížit emise v nízkých otáčkách lepší atomizací paliva. Zároveň ale tyto klapky působí ve vysokých otáčkách jako zbytečná restrikce a tím omezují výkon motoru

Při demontáži VTCS se ze svodů pouze vyjme hřídelka a klapky jinak ovládací mechanismus se nechá kompletně zapojený takže motor opět nic nepozná.

Co se týče EGR tak ten je u benzínové šestky ovládaný kompletně elektronicky krokovým motorkem bez podtlakové zpětné vazby. Takže při zaslepení spalinového kanálu a zachování elektrického zapojení EGR motor opět nic nepozná (nejlepší jsem u 2,3ky shledal vložit mezi EGR a hlavu záslepku místo původního těsnění jen pozor skrz EGR vede i vodní okruh, takže je potřeba vše správně utěsnit)

  • nemám odzkoušeno jak se zaslepení EGR chová vůči REadiness kodům pro kontrolu emisí, ale chybovou hlášku to nevyhodí žádnou (v případě potřeby ale myslím není problém na emise záslepku vyndat a potom ji zase vrátit (jsou to 2 šrouby)

Jinak abych se vrátil k původnímu dotazu s VVT nemá žádný z výše zmíněných systémů nic společného. je možné, že došlo při skládání k chybné aretaci vaček a tím možné nesprávné orientaci/pootočení VVT.

Rozvody u Lkových motrů bohužel nemají ozubená kola vůči vačkám ani vůči klice aretována žádnými klínky apod. Vše je jen na třecích plochách závislé na správném dotažení šroubů/řemenic.

2016-09-08 17:15:27

lukex87: Resonance chamber je venku :), VAD - pořešeno :), Oil Catch Tank - měl by jsi nějaké doporučení na koupi a nebo je výhodnější si ho vytvořit?

Dík

2016-09-13 19:13:21

Takže jestli tomu dobře rozumím. Po mé generálce motoru a nastavení rozvodů s aretací pomocí přípravků je i přesto možné, že mi to špatně časuje a do 3 tisíc poškubává či vůbec netáhne a nad ně to vystřelí? Budu dávat auto na opravu po ráně a k tomu si nechám vyčistit EGR, páč to je ta poslední možnost co mě napadá, že to nejede. Ale když tu čtu co všechno může být příčinou, tak asi budu muset vyndat a vyčistit komplet sání a zkontrolovat funkci toho PCV ventilu pod sáním, jak k němu není přístup. A jestli ani tohle nepomůže, tak to fakt zapálím, páč už nevím co s tím. :-/

2016-09-14 07:17:12

johnydo: Než jsem ucpal EGR tak mě to taky při udržovaní konstantních otáček poškubávalo. EGR jsem na zkoušku odpojil a škubání přestalo. Nechal jsem si vyrobit zaslepovací plech (DWG jsem dával zde na web) a už necukne, ale zatím ani nekoupne :) TO se bude řešit.


Odpovědět

1  2