Fórum - Téma


M6 GJ - Orientační ceny za garanční prohlídku


Fórum 6 GJ M6 GJ - Orientační ceny za garanční prohlídku

Informace o modelu: Mazda 6 GJ

Diskuze o vozidlu

2015 6 GJ

126 diskuzí

Palivo diesel. 6-rychlostní Automatická převodovka.


1  2  3  4  5

2016-07-16 10:41:15

Ja teda nevim ale:

oleje sou dneska dobre a nebo o neco lepsi.Zadny neni spatny

olej je odpadni produkt z vyroby ropnych produktu takze je levny na vyrobu sou ho prebytky a sou na nem strasne marze

nikdo nebude olej pancovat neb to nema smysl

takze pohadky o redeni oleju atd sou jen pohadky kterym se rado veri aby bylo o cem u piva a na netu kecat

nevim jak servisy jinde ale treba Autopalace razantne zlevnil takze ja si dokonce nechavam olej menit tam a nekupuju svuj neb uz to neni nutne.Nicmene nikdy smenemel problem si prinest svuj pokud sme chtel mit pocit ze to mam jako pod kontrolou.

ale jak rikam je to jen pocit neb muzete koupit tzv "redenej" olej prece i ten svuj od overeneho prodejce

2016-07-16 11:00:49

stambous: no to s tebou souhlasím, on už když ten olej (5 litrová náplň do motoru) stojí 1.000,- tak je to IMHO dost a dávat 3.000,- v servisu, kde mi stejně dají olej spíše horší než lepší (nalejvanej ze sudu nebo dokonce o třídu horší 5W30) nebo nevymění celou náplň atd. atd.

Se servisy jsem míval dříve lepší pocity, mohl jsem si přinést vlastní olej, někdy i filtr a dokonce být i na místě při servisní prohlídce (občas jsem si i sám něco odhalil na co se technik vysral - např zaraženej kámen v manžetě tlumiče u Toyoty), dneska prý nemůžu přivézt svůj olej a u servisu taky nemohu být.

No už se těším až mi skončí záruka a budu zase jezdit ke svýmu servisákovi. Musím říct, že jsem v globále se značkovýma servisama, jejich přístupem a cenotvorbou velmi nespokojen. Bohužel.

2016-07-17 12:45:25

V celej EU funguje blokova vynimka a nielen ze mozes priniest svoj olej, mozes chodit aj do neautirizovanych servisov, pokial dodrziavpostupy. Vsetko bez straty zaruky.

5w30 nemusi byt nutne horsi olej. Ja som 0w20 prvonapln vymenil za EE Millers Oils (100% original) po necelych 2500km. Nechcel som v lete jazdit s 0w20.

2016-07-17 23:02:54

philipz: ahoj, o tom všem vím, ale jak to funguje v praxi? Máš nějakou reálnou zkušenost?

Já takovou, že přijedu do servisu kam jsem jezdil léta na servisní prohlídku a oni mi řeknou, že změnili pravidla a můj olej mi prostě nevymění, pokud to tak nechci, mohu odjet.

Dále vím, že můžu jet ke svému servisákovi, ten ale nemá placený přístup do elektronické servisní knížky Mazda a tedy mi do ní není schopen servis napsat. Dokonce není schopen u nového motoru přes PC vyresetovat servisní interval (to by možná šlo vyřešit svépomocí studiem manuálu, našel jsem v něm např. jak vyresetovat servisní flexi interval oleje). U Mazdy 6 GH to šlo udělat a uměl to.

Dále mi v servisu řekli, že pokud nebude servis na 20.000km zapsán v elektronické servisní knize odmítne Mazda ČR poskytnout záruku mobility na takový vůz.

P.S. neznám olej pro Mazdu 6 skyactiv o parametrech 0W20, pouze 0W30. Zástupcem Mazda ČR mi bylo řečeno (a je to i v manuálu k vozidlu), že je to jediný olej určený pro motory Skyactiv. 5W30 je pouze povolená alternativa pro tento motor.

2016-07-17 23:19:17

solverino: Ahoj, se podívej do manuálu... . Je pěkné, že nám tady v Evropě nutí oleje se sníženou HTHS viskozitou (A5), sice sníží spotřebu a emise, ale na úkor ochrany motoru...

2016-07-18 09:32:38

solverino: Mazda umožňuje zápis do elektronické servisní knihy, ale je to placené a jestli se nepletu, tak přístup stojí na zápis cca 5Euro (když tak mě opravte). Dále díky tomu přístupu může zjistit i aktualizace softu v motoru, svolávačky atd. Jinak při zadávání je potřeba samozřejmě všech specifikací, přiznejme si, že většinou od svého servisáka nepotřebuješ fakturu, pokud by si ten záznam chtěl, tak je potřeba, tedy i ta cena bude potom jiná. Vlastní zkušenost ohledně servisní prohlídky v autorizovaném a nezávislém je asi taková, že autorizovaný na to má např. 1,5 Nh a tvůj servisák ti vykáže třeba 2 hodiny. Je fakt, že důvěra atd., je další aspekt, který je důležitý a někdy i rozhodující.

2016-07-18 18:17:17

Solverino: vlastne skusenosti s ofic. servisom zatial nemam, mam 3700km a olej mi menil moj servisak bez zapisu do servisnej knizky. Mam ale v okoli viacero ofic. servisov a ked nevymeni olej jeden, vymeni druhy. Zaruka mobility je zbytocnost, skoro zadarmo mi ju ponukali aj k poistke. 0w30 je hlupost, sice to servisy davaju, ale prave v tom manuale to pre Europu nie je.

2016-07-18 18:59:18

jtk545: hmm,zajímavé čtení - mrkni sem - o HTHS viskozitě

http://www.oleje.cz/clane...kozita-a-lehkobezne-oleje

zajímavé je, že větší problémy s nízkou viskozitou mají oleje pro benzínové mazdy 0W20 než oleje pro DPF 0W30. Dle tam uváděné specifikace by byl ideální olej 0W40. Budu dávat i nadále olej 0W30 ve variantě přizpůsobené pro DPF (u nafty) s tím, že samozřejmě přidávám do nafty vyzkoušené aditivum VIF.

2016-07-18 19:03:00

sedvo: prima a kam mám přijít s fakturou od svého servisáka, aby mi za poplatek provedli zápis do servisní knihy? už jste to někdo absolvoval? samozřejmě servisák má autoservis, IČO, klasika :)

btw: když mi můj servisál mění olej (přinesu si vlastní olej i filtr) tak to trvá cca 0,5 - 1hod, pokecáme u toho a za práci si řekne cca 500,-Kč (v ceně je i likvidace starého oleje), předpokládám, že i s fakturou to bude cca to samé + DPH

2016-07-18 19:10:04

philipz: jj, také jsem měnil vlastní olej 0W30 DPF po najetí cca 7.500km, do servisky se nezapisovalo, flexi interval jsem si sám vyresetoval podle manuálu (tuším str. 6-26?) ale servisní interval (ne flexi interval u oleje) jsem nenašel (zatím) jak se resetuje (mám na mysli servisní interval 20.000km)

ad olej - tak zrovna u DPF je jedinej doporučenej olej 0W30 (povolená alternativa 5W30) a musí splňovat specifikaci pro DPF (u benzínu je situace jiná). Zrovna u nafty bych se viskozity nebál, dle tribologů při "degradaci" oleje sazemi z nafty dochází k postupnému zvyšování viskozity olej - viz zde https://www.oleje.cz/clan...orovych-oleju---Viskozita

chápu, že u benzínu to ale může být opravdu problém, zvlášť u oleje 0W20

2016-07-18 19:14:42

solverino: ty nemusíš nikam, to musí zadat jenom ten servisák. Tedy zaregistrovat se u mazdy a zaplatit si přístup, ale pozor, každý záznam nová platba

btw: No a autorizovaný nebude o moc dražší o cca 500,-. Kč? Za výměnu oleje

2016-07-18 19:17:50

sedvo: no to ani hovno! :) ptal jsem se na Kladně v Mazdě, kolik chtějí jenom za práci (olej vlastní) a nepamatuji si přesnou částku, ale asi bych dohledal ten email, napsali mi že kolem 3.000,-Kč (předpokládám cenu bez DPH).

kde ti autorizovaný servis vymění olej za 500,-Kč? budu tam jezdit (pokud to není daleko)

2016-07-18 19:41:48

Počítej, normohodina je cca 800,- Kč (tedy v Brně). Jenom výměna oleje prostě nebude stát více peněz, tedy nebude trvat víc než 1 Nh. A když já servisuji a přinesu si vlastní olej, tak včetně originál filtrů nejdu přes 2000,- (a to je standartní servisní prohlídka, tedy vše co se má udělat - sundat kola, prostříkat brzdy atd.).

2016-07-18 20:17:37

sedvo: hmmm,tak takový ceny bych si taky nechal líbit - věnuju víc času hledání lepšího servisu než toho současného, Praha a Středočeský kraj :)

ad olej 0W30 - viz odkaz https://www.autodily-pema...iginal-supra-dpf-0w-30-5l

by při specifikaci ACEA = A3/B4/C3 opravdu neměl mít problém s viskozitou - koukni na odkaz - je to ale olej pro DPF, třeba by šel dát i do benzíňáku?

2016-07-27 11:54:41

solverino: Tak pokud to ma opravdu A3 (ACEA norma pro benzínové motory), takže se určitě dá dát i do benzínového motoru...


Odpovědět

1  2  3  4  5