Fórum - Téma


M6 GJ - Kvalita pohonných hmot vs. spotřeba


Fórum 6 GJ M6 GJ - Kvalita pohonných hmot vs. spotřeba

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1  2

2014-11-08 19:59:43

Docela by mne zajímalo, jak sami subjektivně vnímáte vliv kvality paliva u svých Mazd na průměrnou spotřebu.

Osobně zkouším různé benzíny, ale zatím nejvíce jsem v rámci ČR spokojen s Vervou 100. U této dosahuji nejlepších výsledků. Výkon nemohu posoudit, není zde moc rovných a prázdných úseků, kde bych chtěl zkoušet max. rychlost (v Německu jsem jel při zkoušce maximálky 242), ale zaměřuji se na spotřebu.

Teď jsem s Vervou 100 zajel trasu Praha - Strakonice - Passau - Bad Füssing a zpět s průměrem 6,5 l / 100, průměrná rychlost 85.

Z této spotřeby jsem docela nadšen, protože jsem to fakt nejel na spotřebu, při předjíždění jsem jel na plný výkon, stejně tak občas na dálnici.

Jak to vnímáte vy? Co vašim Mazdám svědčí?

Díky za vaše zkušenosti a postřehy.

Z.

2014-11-08 21:21:10

v prvom rade nas potrebu ma vacsi vliv pocasie, premavka a sposob jazdy.

ja som vacsinou beriem 95 v AT a skusal som 98 a aj 100

mal som pocit , akoby najviac motoru sedel 98 a najhorsie 100 co do reakcii motora.

Spotreba sa porovnava naozaj tazko, kedze je tu velky vliv iných okolnosti ako pocasie, , premavka ....

na dialnici moze byt rovnake , ale raz sa ide vo vlacikoch a raz na prazdnej dialnici a mame rozdiel cez 5%

2014-11-08 21:38:41

No hlavne to se hodne blbe meri kdyz co benzinka co jina kvalita paliva.

Ze 100ka Mazde chutna min nez 98 by i davalo smysl nebot v manualu je explicitne napsano ze E85 se tam nalejt nesmi.E85 jejako bych tam nalil 109 oktanu.Asi ty motory na to staveny nejsou.Do Mazdy 6 prvni generace sem E85 lil a jelo to jak drak a motor byl sametovej.Z toho usuzuji ze moc velke oktanove cislo tomuhle motoru nevoni.Tudiz 100vka uz je moc a 98 bude akorat.

Nicmene ja sme mezi 95 a 98 rozdily nepocitil mimo penezenky

Mohu se mylit ale uvazuji ze by to tak mohlo byt.

2014-11-08 22:20:45

stambous: Oba názory jsou zajímavé. Samozřejmě co benzínka - to možný rozdíl nehledě na stejnou značku. Když už tankujete v ČR / SK, jaké prodejce preferujete? Osobně vypouštím malé benzínky, stejně tak Agip a Pap oil, tam jsem se párkrát dost spálil a těmto nevěřím... Opět subjektivně...

2014-11-09 01:15:31

zoolx: Ve Světě motorů č. 22/2014 otiskli test benzinů. Rozdíly byly nevelké, jako jeden z nejlepších vyšel N95 od Benziny. Osobně se řídím doporučením výrobce k oktanovému číslu, na aditiva moc nevěřím. Ve městě, kde tankuji nejčastěji, automaticky škrtám nejlevnější a nejdražší benzín. Má smysl řešit značku dodavatele? Myslím, že ne...

2014-11-09 08:47:42

Jistě správný přístup. V každém případě spíše řeším místo, kde tankuji. Značka i dodavatel může být stejný, kvalita u jednotlivých majitelů může být jiná...

Nicméně stále si subjektivně všímám, že při stejné stylu jízdy mým s různými benzíny jinou spotřebu. Podle mne by samozřejmě měla být nejnižší spotřeba u nejkvalitnějšího paliva. Rozdíl ve spotřebě u různých druhů vidím až na 1l na 100. Zajímalo by mne, jestli to také pozorujete.

Nejlepší výsledky mám u Benziny.

Z.

2014-11-09 09:39:45

Tak ono je to hlavne o majiteli/pronajimateli te konkretni benzinky.Vsichni v teto republice berou benzin od Ceske Rafinerske ale pak kazda jednotliva benzinka s tim dale nalozi dle sveho.Nekdo tam da aditiva,nekdo vodu,nekdo E85 a nekdo nic ale na ceduli napise ze to je N100 s aditivy a placebo onTakze to je tezke.

Osobne ciste subjektivne benzinky MAkro,Tesco,Globus sou srot kde se leje evidentne dotoho buhvico neb ve stare Mazde mi motor klidne nekdy netahnul.Takze tam ja ne.Treba AGip je mi nesympatickej,Shell je predrazenej.S OMV a Benzina nemam problem tam beru.Kupodivu Tank and Go druha nejlevnejsi v Parze a palivo ok.

2014-11-09 12:55:41

zoolx: nechapem ten rozdiel 1l Ja som nikdy nieco podobne nezazil na ziadnom aute, ani u diesla a to som don capoval splasky a aj drahe BP v rakusku. Nevravim, ze rozdiel dakych 5% moze byt a clovek si to ani nemusi vsimnut, ale 1l a pri 10l spotrebe je proste vela a je to fakt neuveritelne.

do mazdy som okrem beznej 95 z AT daval aj 95 z SK mozno raz. Potom 98( 2x nadrz) a 100 ( 1z nadrz Shell) v PL, dalej 95 ( 2x nadrz) a 100 ( nadrz) v HU, 98 ( 1/2 nadrze) v HR

k tej E85, nemaju to palivo nahodou nemci pre mazdu povolene ? Alebo si to pletiem s niecim inym

2014-11-09 14:22:52

Za Mazda diesely (posledních 11 let) mohu říct, že nejlépe auto jezdí (zejména co se týče akustického komfortu) na OMV MaxxMotion Diesel (hydrogenizovaný rostlinný olej místo MEŘO) a Benzina Verva Diesel (MEŘO a aditiva). Pak ještě občas tankuju od Čepra přímo ve velkoskladu (resp. od EuroOilu) Optimal Diesel bez MEŘO a bez aditiv, prostě čistou naftu, která se zaváží na ČS a cetanové číslo vylepším VIFem. Dobře to také jezdí na anglickou naftu téměř bez MEŘO (mají menší podíly než my) a na chorvatskou (ti donedávna nemíchali vůbec nic a dlouho ještě asi moc míchat nebudou, protože na to kašlou - nemají Babiše a drahé MEŘO nebo palmový olej nechtějí dovážet). Jinak výkonově je to téměř jedno.

2014-11-09 14:25:13

zoolx: Myslím, že to máš opravdu hodně subjektivní. Metodika, měřáky? Rozdíl jeden litr na sto se nedá vysvětlit kvalitou paliva, musí tam být ještě nějaké jiné proměnné (teplota vzduchu, nadmořská výška, zatížení apod.)

mirec38: Asi pleteš... Na čistý E85 jezdit nemůžeš, na to musí být motor upravený. Nebyl to E5? Šetřílkové mezi námi experimentují s různými přídavky, nakonec SM kdysi dokázal, že jezdit se dá i na použitý olej na smažení. Kdo má rád svoje auto, nic takového nedělá... Btw: Taky máte na Slovensku zničené zemědělství řepkovými lány?

Vyčerpávající článek zde:

http://www.mazdaclub.cz/c...-spolecnosti-pokracuje-61

2014-11-09 19:04:12

dottore: co se tyce E85 musim nesouhlasit.

Zaprve:do svy Mazdy 6 2003 sem lil E85 naprosto v klidu bez upravy niceho.Auto tahlo citelne lepe pricemz motor byl krasne sametovej a mel lepsi zvuk.Spotreba byla vyssi pouze o pul litru.Jezdil sem zasadne na cistej E85.

Jen v zime kvuli zime sem na jednu plnou nadrz daval tak 15l-20l N95.V zime to s cistou E85 hur startovalo a dyl ohrivalo.Ale jaro/leto/podzim cistej E85 a parada.

Zadruhe:ten clanek je proste blabol nekoho kdo si teoreticky neco spocital a na zaklade jednoho nebozaka s mrtvym rendlem udelal zaver ze tomu tak je vsude..Ten clanek podle me naspal zamestnanec rafinerky a naspal to takhle dlouhy aby tomu dodal vaznost.Nicmene sou to jen reci ktere se nezakladaji na pravde.

Moje osobni 5leta zkusenost s E85 je naprosto pozitivni a kdybych nemel v manualu naspano ze ho nemsim do skyactiv motoru lejt jezdim jen na nej.

2014-11-09 19:14:20

stambous: Klidně si tam lej, co chceš. Já zastávám názor, že když má někdo na auto 3/4 mega, tak by měl mít taky na palivo. Spořivost je dobrej program, ale zrovna u motoru (olej, nafta, benzín) bych s tím nezačínal...

2014-11-09 20:07:28

dottore: no jak pisu do M6 2014 leju dle navodu.Ten motor je uplne jinej,jiny ventily spec uprava atd kvuli horeni.Takze pokusnicit s E85 ktery hori jinak nebudu obvzlast kdyz je auto v zaruce.

Ale jak pisu taktez, ten clanek je snuska nepravd a neni tam nic co by skutecne bylo.A pokud mi moje M6 2003 jezdila na E85 lip s rozdilem 10kc na litru paliva tak to neni o tom ze kdyz mam na auto 700K ze mam byt king a lejt tam drazsi palivo.Proc bych to delal kdyz na o 10kc na litru levnejsi palivo auto jezdi lip a motoru to neskodilo?

A pro zelen mezi nami i emise sem mel tak nizke ze na technickou sme musel natankovat N95 abych nemel problem ze mam nezvykle nizke emise

2014-11-09 20:33:23

dottore: jj poplietol; som to,malo to byt E10

2014-11-09 20:38:11

stambous: Do GH jsi E85 tankoval také?

2014-11-09 21:05:19

shr3k: GH sem nemel

2014-11-09 22:36:09

stambous: Aha, z toho co jsi psal to nějak vyplývalo.. http://www.mazdaclub.cz/f...da6-gj-2013-91398?kols=91 každopádně zajímavá zkušenost, že to dlouhodobě pobral LF motor i ŘJ, protože Ford IMHO ty Flexifuel motory upravuje.

2014-11-10 07:18:06

shr3k: nojo jenze dvojkova mazda byla sluzebak ta nebyla mojeA jelikoz se jezdilo na ccsku tak tam by me E85 neprosel.

Moje byly Xedoska,Mazda 2003 a ted mam cerstve Mazdu 2014.Do Xedosky sem lil jen N95.Do Mazdy 2003 ze zacatku N95 a pak sem presel na E85.Ze zacatku mix N95 a E85 v pomeru 1:1 a pozdeji sme zkusil plnou E85 apak uz jen jezdil na E85 cistej.A naprosta pohoda ten motor to krasne papal.Byla to 2,3i benzin pro upresneni.

2014-11-10 11:03:52

stambous: Citace z webu firmy, která se zabývá přestavbou motoru na E85:

"...při provozu na Ethanol E85 b e z přestavbové jednotky dochází k spalování chudé směsi = nárůstu spotřeby o cca 20 %, snížení výkonu a velké riziko poškození motoru (propálení sedla ventilů, válce, pístů)."

Myslím, že ze zkušenosti s jedním motorem, který tu náhražku kdysi skousl bez fatálního poškození, nelze vyvozovat žádné obecné závěry a doporučení je jen jedno: toto palivo do nové Mazdy6, o které je tohle vlákno, nepatří.

stambous, 2014-11-10 07:18:06 napsal:

shr3k: nojo jenze dvojkova mazda byla sluzebak ta nebyla moje .. A jelikoz se jezdilo na ccsku tak tam by me E85 neprosel.

Moje byly Xedoska,Mazda 2003 a ted mam cerstve Mazdu 2014.Do Xedosky sem lil jen N95.Do Mazdy 2003 ze zacatku N95 a pak sem presel na E85.Ze zacatku mix N95 a E85 v pomeru 1:1 a pozdeji sme zkusil plnou E85 apak uz jen jezdil na E85 cistej.A naprosta pohoda ten motor to krasne papal.Byla to 2,3i benzin pro upresneni.

2014-11-10 12:57:48

stambous: Chápu, takže "měl jsem" může být i "měl jsem služební"... Já obvykle když něco mám, tak to i vlastním, tak na to nejsem zvyklý...


Odpovědět

1  2