Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 85  86  87  88  89 ......... 134

2014-08-25 19:39:27

stambous: Konkréně Platin P64 = Anzio Turn = Made in Poland (jinak švýcarská firma UNIWHEELS). Ale jak píšu, Platin je jen homologační značka, která bere modely od různých firem a dělá na ně komplet papíry. Slévárny hliníkových kol jsou prakticky po celé Evropě.

2014-08-25 19:52:51

shr3k: otazka je jak sou na tom s kvalitou.Napriklad s Borbet nejen ja mam jen tu nejhorsi zkusenost.Bohuzel v ALU nevim kdo je a kdo neni kvalitni vyrobce ale "kvalita" nasich silnic bohuzel klade trochu vyssi naroky na kola.

Tudiz zatim hledam "moudra" ve forech.Zatim vychazi jako ok vyrobce MAM tak nevim.

2014-08-25 20:09:31

stambous: pokial nemas ochranne folie, tak zrovna v zime by som si vycnievajuce kolesa na auto moc nedaval

ja som zvolil 16 plechace a nelutujem. Na vzhlad prdim, rychlo nejazdim, konfort vynikajuci

stambous, 2014-08-25 19:52:51 napsal:

shr3k: otazka je jak sou na tom s kvalitou.Napriklad s Borbet nejen ja mam jen tu nejhorsi zkusenost.Bohuzel v ALU nevim kdo je a kdo neni kvalitni vyrobce ale "kvalita" nasich silnic bohuzel klade trochu vyssi naroky na kola.

Tudiz zatim hledam "moudra" ve forech.Zatim vychazi jako ok vyrobce MAM tak nevim.

2014-08-25 21:19:15

stambous: Rebrandované Borbet LV5 se prodávaly i na CX-5 jako Mazda kola. MAM je budget značka Keskinu, Keskin má myslím slévárnu v Turecku.

MAX6  
J.
2014-08-25 21:31:14

Kluci nějak mě nědochází pointa týhle diskuse.

Zaprvé by jste si o kolech mohli založit vlastní vlákno v GJ sekci - když už vás nebaví počíst si o kolech v jinejch sekcích,protože od rozteče 5x114,3 jsou ty kola naprosto stejný.Takže jestli tam dáte kola třeba z 626,tak je to jedno,pokud se tam vejdou.

Za druhý dneska každej vyrábí všude. Ti co maj doma májfoun tak určitě věděj že je vzádu napsáno (nevim přesně): Navrženo v Kalifornii,Vyrobeno v Číně.

Mít strach že se zničej origo kola,no a co. Tak se zničej,za 1500-2000Kč si je necháte opískovat a znova nalakovat (barvou jakou chcete) a neni co řešit. Když použijete ruce,tak to můžete mít i daleko levněji.

U kol bych se zaměřil na důležitější věci než je nějakej lak,protože ten se dá vždycky opravit. Ale zajímá se někdo z vás třeba o váhu kola ? Vim že u zimáku na to každej asi prdí,proto se třeba nedivim,že si někdo koupí jen obyč plecháče,ale to je zrovna důležitej parametr,kterej se jaksi nedá později moc změnit. Až pak koupíte disk kterej sám o sobě váží 18Kg,tak se pak budete trocha divit co to s autem udělalo oproti disku co váží třeba jen 7Kg

Pokud chcete pořádný disky,tak si na zimu kupte třeba fakt ty plecháče,aezi,borbety, nechte origo kola nebo si prostě kupte to co se vám líbí a na léto si kupte něco pořádnýho jako TeamDynamic nebo König atd....

2014-08-26 08:55:57

max6: ja len podotknem, ze tebou zatrateny plechac, respektive plechovy 16 set s pneu Dunlop 4D vazi o 2kg menej, nez origo 17 set ( a to 16 je vacsie koleso) od mazdy a o dalsie kg menej nez 19 set, ktory je brany ako zaklad.

o 7kg diskoch ( pre 17 rozmer) si mozeme u vacsiny znaciek nechat iba ak ......

ja som 6-7kg disky pozeral a 17 rozmer od OZ stoji +300 eur, ak sa dobre pamatam a to som nebol ochotny dat, lebo mi to skoro nic neprinesie, niesom zavodnik a podovzok by si s lahsimi 16 a 17 proti 19 mal poradit. Samotny mazdacky disk vazi odhadom medzi 10-12kg, lebo z tych 22.5kg co tie vaha origo 17 netusim , kolko je pre pneu.

Este dalsi zadrhel pre mna u 17 bol, ze sirku 215 by som musel davat zapisat do TP a nechcelo sa mi.

MAX6  
J.
2014-08-26 10:04:07

mirec38: zase podotknu že nějak nevím že bych zatratil plecháče?

Dobrá,nejsi závodník,takovýhle údaje ti jsou jedno,to je tvoje věc, ale na životnost zavěšení to už třeba vliv má. Neříkám že gj by vadily 15Kg disky s 13kg pneu,ale je dobrý na to dávat pozor kor u těch co maj kola 18" a větší.

2014-08-26 10:31:38

max6: no ked som si to cital este raz, tak uz mi to zatratenie plechacov naozaj zmizlo . Nieco som si asi zle vyskladam.

Takze sa ti ospravedlnujem .

inak tie 16 maju este drobnu vyhodu mimo nizsej hmotnosti proti zakladnym 17 , lepsie tlmia nerovnosti. To zehlenie je dokonalejsie. V zákrutách to samozrejme je trochu plavejsie

MAX6, 2014-08-26 10:04:07 napsal:

mirec38: zase podotknu že nějak nevím že bych zatratil plecháče? ..

Dobrá,nejsi závodník,takovýhle údaje ti jsou jedno,to je tvoje věc, ale na životnost zavěšení to už třeba vliv má. Neříkám že gj by vadily 15Kg disky s 13kg pneu,ale je dobrý na to dávat pozor kor u těch co maj kola 18" a větší.

2014-08-26 11:39:43

max6: Nic těžšího, než originální 19" kola na GJ snad v aftermarketu existovat ani nemůže, proto bych to asi nijak extra neřešil. Z hovna bič neupleteš, když je to auto postavené na nějaký rozměr kol (vezmi si, že to má o dva stupně vetší kola, než třeba Superb, který v 225 v 18" obouvá 40% pneu - už GHčko obouvalo 45% a GJ dokonce 50%), má nějak dimenzované podběhy, zavěšení atp., obouvat na to 7kg 17" kola s pneu bantamového profilu 55% za účelem"sportovního" využití (a ještě k tomu na zimu) je poněkud kontraproduktivní.

Jinou technologií, než kováním, se lehčí kola nevyrobí, protože to kolo musí mít nějakou pevnost - ztenčovat paprsky a límce nelze donekonečna. UK Rimstock aka TeamDynamics toho zase moc kovaného nedělá, možná jeden dva modely (a s papíry pro GJ už vůbec ne), König je zámořská značka a nikdo to sem nevozí/nehomologuje. Co bude stát homologované kované 19" od OZ nebo Schmidt? 15-20 klacků jedno? Alcar dělal před lety AEZ Forged a nikdo to nekupoval.

MAX6  
J.
2014-08-26 13:05:49

shr3k: Co vážej ty origo 19" bez gumy ?

König se dovážej do EU - např. König Miligram za cca 215 liber/1disk.

Je mnoho materiálů který se dávaj do disku. Samozřejmě kovaný kola OK,ale neni to jedinej možnej technologickej postup a materiál. Existuje třeba ještě věc jako magnésium - ano ty kola jsou pevný a nepraskaj.

Už jsem to psal nahoře,pořád nechápu co tu řešíte,prostě si kupte na zimu kola co se vám líběj nebo vyhovujou - lak se dá vždycky opravit. Na léto si kupte pořádný kola.

2014-08-26 13:53:34

max6: Nevím, však máš GJ v rodině, si to zuj a zvaž. Mně se do toho teda jen tak z plezíru nechce. Vzhledem k tomu, jak je to tvarované kolo a kolik má paprsků, tak odhaduju tak 14 kilo, i přestože je relativně úzké.

König Wheels v Evropě s ECE/ABE homologací? To prodává kdo? König Milligram v 19", to se dělá? 215 liber je cca sto kilo.

Ano magnézium, jako třeba Speedline, ale opět, pochybuju, že v 19" a s papíry.

MAX6  
J.
2014-08-26 13:58:30

shr3k: 215 liber = 7740Kč

Kola budem zouvat na zimu,ale ty jsi tu psal že nic těžšího snad bejt nemůže, tak jsem předpokládal že už to máš ověřený a víš co váží, když to tu píšeš.

2014-08-26 14:13:19

max6: Aha, není libra jako libra šterlinků. Milligram se IMO v 19 nedělají, jsem si taky myslel, že to máš ověřený, když to tu píšeš. A dováží to tedy kdo? Garážník někde z Midlands, co se s nějakou zkušebnou a papíry vůbec neobtěžuje.

MAX6  
J.
2014-08-26 14:15:38

Googlu a pak piš,tahle diskuse o kolech je absolutně k ničemu a o ničem.

2014-08-26 14:21:03

19" stock wheel (model No. 61, 7.5x19 5x114.3 ET45) weight: 30.4lb (13.8kg)

17" wheels it is 25.8lb (11.7kg)

Zdroj: http://forum.mazda6club.c...wheel-weight-17-19-a.html

2014-08-26 14:26:22

trochu odbočím, ale už je tu celkem guláš, proč si to nerozdělíte po vzoru M3 BM??

2014-08-26 14:38:30

max6: No takže jsem se s tím odhadem váhy originálního 19" kola zase tak moc nesekl. http://www.konigusa.net/l...14/2014_KONIG_CATALOG.ZIP - König Milligram max. 18".

radomiláček: A jde to nějak roztřídit v nějaké administraci? Tzn. přesunout příspěvky k určitým tématům do určitých kategorií?

2014-08-29 18:10:02

Tak sem trochu i pohovoril s lidma jak z Mazdy tak s lidma co znaj pojistovny atd.A situace je takova ze v technicaku sou napsane ty rozmery ktere sou jedine homologovane.Je uplne jedno ze vam pak nekdo je schopen do technicaku dopsat i jiny kola ,proste smula.Pojistovny ve snaze nezaplatit ci co nejvice zkratit castku k vyplaceni dnes kontroluji uplne vse.Jde az tak daleko ze jak maj nova auta kontrolu tlaku v pneu hlidaj si i jake mate ventilky a pokud mate jine nez od vyrobce sup kratime/nevyplacime.Takze pokud v zime bude havarka oni se vubec o velkej TP nestaraj a jdou na vyrobce at jim doda homologovany kola a podle toho pak jedou.

Takze jen sdilim info zaridte se dle sve nejlepsi vule.

2014-08-29 18:23:53

takze za 5r si tam uz mozem dat co chcem

2014-08-30 03:30:28

stambous: To je klidně možný, ale vydrží jim to do prvního dopisu advokáta, protože to nemá oporu v legislativě. A taky je třeba zmínit, že pojišťovny se chovají zásadně jinak ke svým klientům a jinak k protistraně, když mají plnit. Na druhé straně, když nemáš kola zapsané v TP, neprojdeš na STK , ani případně u technicky zdatnějších policajtů, a to nemluvím o nehodě.


Odpovědět

1 ......... 85  86  87  88  89 ......... 134