Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 62  63  64  65  66 ......... 134

2014-03-06 19:40:07

dottore: Velmi nakažlivé

Díky za radu, budu tedy řadit sekvenčně a držet to mezi 2.000 - 6.000 ot. Točit až po zahřátí. Kolik km v tomhle režimu mám min. najet?

Díky Z.

2014-03-06 20:00:35

Strana 3-51 manuálu: píšou do 1000 km. Dneska už se "záběh" tak nenosí, jsou lepší oleje atd. Ale motor prý "zraje" do padesáti tisíc, spíš bych se řídil citem. Občas protočit, nic nepřehánět. To jsou moudra, co?

2014-03-06 20:08:22

Dottore: Lepší než drátem do oka

Teď jsem se do toho manuálu začetl, a myslím, že dnes tomu spánku moc nedám Prodejce mluvil v podobném duchu, tzn. benzín + dnešní doba + materiály = z počátku nechodit do červeného pole otáčkoměru, jinak ... enjoy sir...

Od zítřka budu zkoušet vše možné a nemožné a na pondělí shrnu své subjektivní pocity a zážitky. Jsem zvědav, kam si cca po prvních 10.000 sedne spotřeba, dnes jsem byl mile potěšen.

No každopádně vím, o čem se mi dnes bude zdát. Jestli dneska budu chrápat, tak něco ve stylu zoom-zoom :-D

Z.

Mimochodem USB disk jsem ještě nezkoušel, párování s telefonem a BT handsfree na jedničku, těžká pohoda. Opěrka ve dveřích - no problem (mám 193cm), nad hlavou místa hafo, pravá noha poloha, opěra prima, levá přinucena ke klidu na odkladném šlapadle... Hluk v normě, nic, co by mně vadilo.

2014-03-06 20:09:21

zoolx: co do motoru je to udajne len prve km a potom uz len zaklad nepodtacat. Ja som sa snazil neist pod 2000ot aj po preradeni hore prvych 1000km.

Myslim ze ak budes jazdit v strednom pasme otacok, teda okolo 2-4tot nic nepokazis. A na spotrebu zo zaciatku kasli. Pre istotu to aj prezen = riadne vytoc . Ja mozem povedat, ze to mam celkom zive, ale ci za to mozem ja ostrym zabehom prve km, alebo je to od "prirody" nezistim :-D

Teraz jazdim vacsinou pianko, len obcas to poslem k cervenemu. Aj to len dvojku, lebo trojka u mna konci pri 170 a na dialnici v podstate niesom.

2014-03-06 20:18:38

Mirec: Určitě souhlas. Zítra manuál a ťukání do šaltpáky, případně pádla. Zatím jsem najel cca 150, snad to lehké plutí ulicí při 1200-1500 otáček nic neznamená při tomto nájezdu. Zítra už podle vašich rad. Samozřejmě jsem tomu i párkrát dal napít, efekt úžasný, zvuk nádherný..

Jinak, jak se tu také probíralo, mám na volantu to tlačítko "Lim" - limiter... Funkčnost jsem ještě nezkoušel, na to nebylo moc času.

Z.

2014-03-06 20:27:08

radimv: len tak pre zaujimavost, ake karosarske verzie si mal D/B ? D bol kombik a B bol sedan ? Ak nie, tak mozno mam pravdu ked vravim, ze ten diesel je hlucny. Teda mne prisiel ten 175k dost hlucny. Mal som tu cest a prislo mi to necakane hlucne voci benzinu. Potom zase 2.5l mi prisiel akoby tizsi ako 2l. Ale bola to len kratka jazda a ten automat mi pasoval viac ako DSG s 2l TDi. Ale ja automat nemusim

Samozrejme aj pneumatiky dokazu u auta so slabou izolaciou urobit vela. Ja uvazujem o dakych opatreniach, len este neviem, kde to dat robit. Ci mazda, alebo inde. Ja som s tym pocital. Ten hluk od spetaku by sa mal dat poriesit na zaruku. Cakam co povedia chalani po vymene. jeden to uz ma a vravi ze to pomohlo. Potom to mozem skusit aj ja.Zatial do servisu nejdem, nema to vyznam.

Toho 107kW motoru v kombinacii s tazkou prevodovkou som sa dost bal a zatial je to lepsie ako som cakal. Setku neriesim, tam proste bez turba tento obsah nema sancu , to by musel mat 3l obsah, ale inak to fakt nieje zle.

Ta 121kW verzia ma navrch az od cca +5000 ot ( kam clovek vdaka priebehu vykonu musi len obcas aj u slabsej verzie) a nieco urobia lahsie prevody. Mala by tak byt 121kW vyrazne zivsia, ale co som videl video akceleracie, tam to nevypadalo , ze by tomu tak bolo. Ale ktovie ako na to slapal a ci nebol v stupani.

Ak si to mozes dovolit, ber 2,5l. Nebyt automatu a nutnosti mat max. vybavu, bral by som ho napriek jemne vyssej spotreba a dakemu priplatku

zoolx: nelam si hlavu, zajtra to uz riadne prevetras :-D

2014-03-06 20:45:05

Mirec: Zcela určitě A propo, ještě jeden dotaz. Kde a co tankujete? Zajímá mne prodejce a zda má význam a případně jaký, dávat prémiové benziny. U dieselu to chápu, tam jsou motory náchylnější a díky různým bio přísadám z řepky nucenými Agrofertem a jinými není nafta jako nafta, ale jak je to s benzínem? Už dlouho jsem benzínem nejezdil a po návratu k němu musím konstatovat, že vůně benzínu mi skoro připomněla dětství :-D

Z.

2014-03-06 21:03:37

zoolx: mne vune benzinu pripomenula, ako som 2x po tankovani ako maly zvracal :-D

ja osobne na sk tankujem len skrze uctovnictvo, inak vzdy v AT. Na SK zatial len na JET . Je tam velky obrat a tak dufam, ze to maju cerstve. Capujem beznu 95. 2L maju tusim uvedene, ze 95 a vyssie. U 2.5l by to mohlo byt tiez, kedze ma vyssi kompresny pomer

2014-03-06 21:16:59

Naštěstí dneska už ČOI zveřejňuje provinilce z kontrol, nezaznamenal jsem, že by tam byli velcí "značkoví" prodejci. Takže tankuju, co mi přijde pod ruku, a vyhýbám se neznámým lokálním pumpám. V místě, kde bydlím a pracuju jsem selským rozumem vyloučil benzinku nejdražší a nejlevnější (nemám rád extrémy).

Na prémiové benzíny jsem četl tolik rozporných názorů, že fakt nevím. Prý u nás existují pouze dvě paliva bez biosložky, když tak mě opravte, snad je to Verva100 od Benziny a Maxx Motion od ÖMV...

2014-03-06 21:20:52

Chlapci,tak poradi mi nekdo slusny servis Mazda na 1garancku?A vubec musim kvuli zaruce do autorizovaneho?Vite nekdo zodpovedne jak to je? Tenservis by mel byt v Praze a okoli.

2014-03-06 21:31:38

mirec38: měl jsem sedan, kombi nepotřebuji, když v něm trávím 96% času sám. 107kW mě opravdu překvapila na to, že nebyla zajetá.Ona po 3 - 3.5 otáčkách zabírala, přitom já to čekal dál. Až jsem ji nechtěl vracet . Nejel jsem jenom 130. Když jsem ji přebíral, měla průměr 8.7l, když jsem ji vracel, měla 8.2l. Myslel jsem, že to bude tak 9-10 litrů. Někdo psal, že, při určité rychlosti vibruje přední kapota. Ano, po 130km/h trochu vibruje přední kapota. Pokud bych si na to nevzpoměl, vůbec bych si toho nevšimnul. 2.5L nelze, bohužel.

2014-03-06 22:34:03

radimv: ten motor moc nevezme. Siel som cca 46km trasu, kde 50% som siel v ramci predpisov mesto- obchvat a dve obce a dalsich 50% bola dialnica na tempomat 146km/h. Vysledok bol raz 6,5l a nazad v silnom vetre 7l. Cisto dialnica v tom zlom pocas 9l pri priemernej rychlosti 146( real necelych 140), co povazujem za dobre. A PP som na dialnici resetol pri cca 110, takze tych 9l je taky strop, mozno by to po par km este jemne kleslo. Realna spotreba mi vychdza do +3%. Ale posledne tankovania do +2%

PP 2.5l udajne ukazuje viac ako je real.

2014-03-07 06:25:36

mirec38: Ahoj , spominas tu , ze " Cakam co povedia chalani po vymene. jeden to uz ma a vravi ze to pomohlo".

Ma uz niekto urobene odhlucnenie okien? Ktory servis im to robil? Ma niekto uz skusenosti s odhlucnenim toho podvozku?

Ja mam kombi Diesel 150HP Revolution a ten hluk mi fakt niekedy znechucuje jazdu. Ani nie tak na dialnici , vcera som spravil na otocku Prahu a dalo sa to pri troche hudby vydrzat. Skor je velky rozdiel v hlucnosti pri hrubsom asfalte okolo 90km/h ,kedy je ten prechod z "normálneho" najviac markantny . Inak mam 14000 km a zatial celkom spokojnost , skoda tychto nedotiahnutych veci, ale podla tych prispevkov tu,mam dojem , ze naozaj nie je kus ako kus , takze asi bad luck .

2014-03-07 08:11:49

madobulik: riesia to v PL. Ked na to bude servisna akcia, tak hadam aj u nas to spravia. Ale ako som pisal, zatial to robil jeden a pochvaluje si. Ale niekedy moze zafungovat placebo, tak radsej este cakam.

Ten prechod medzi hladkym a hrubym asfaltom aj mna dost hneva a viac ako ten hluk spetakov, lebo to je vyrazny hluk v celej kabine. Polepsilo sa to , ale len jemne, ked som odhlucnil kufor a zatazil ho cca 6kg STP. Tiez akoby aj pocas statia v aute bolo trochu tichsie .Ostalo mi este cca 10kg a neviem este kde to skonci. Urcite by som rad urobil dvere aj skrze zaudio. A potom neviem ci priesit samostatne kolesa, alebo radsej dat STP pod koberce. Alebo ci by nepomohol nastrek celeho podvozku rovnako . To by bolo najlepsie riesenie ak by fungovalo. Jednoduchsie a bola aj dodatocna antikorozna ochrana. Akurat by som uz vazil ako bezne auta okolo 1500kg

nemas zly kus, podla mna su tie auta rovnake, teda okrem tych spetakov. Mozno niekto ma lepsie osadene tesnenie, alebo tak dako. Plus novsie kusky uz mozu mat daku upravu z vyroby bez ohlasenia. A ten hluk niekomu vadi viac, niekomu menej, plus zalezi od pneu, tlaku v pneu a aj od toho, po akych cestach jazdi a ako rychlo. Ak mas WG, tak urcite kup aspon 4ks velkych platov STP GOLD /Silver a placni to pod podlahu do plech. Uplna brnkacka Ja som predtym z kufra pocul po poklepani rezonovat myslim tepelny stit vyfuku a teraz je to pocut tiez, ale z vonku, nie cez plech , kde je rezerva.

2014-03-07 17:00:15

Mirec + Dottore: Tak jsem dal na vaše rady a dnes jsem dalších cca 160km jel v manuálním režimu, držel to 2.000 - 3.000 otáček, občas podřadil, protočil, pak zase do klidu. Dálnice naprosto v pohodě, hluk mne opravdu nepřijde nic tak strašného, jak tu kolikrát zaznělo. Nevím čím to, ale zde bych problém neviděl. Pak sem sjel z R1 směrem na Turnov a Jičín (jestli někdo znáte) - příjemná cesta Českým Rájem, hezky klikatá, sem tam nějaká vesnice. Opravdu radost projíždět ty zatáčky pod plynem, žádné brždění, naopak přidat. Krása.

Pak jsem najel na pravé české okrsky II. a nižší třídy záplatované jak zákon káže. Zde je poznat, že tohle japonci neznají, na tohle 19" kola nejsou. Na to jsou jiná auta. Neměl jsem z toho dobrý pocit, v duchu jsem se autu omlouval, byl jsem rád, když jsem ten úsek projel... Moje jiné auto - Peugeot 308SW se 17" koly se na tohle hodí mnohem více.

Pocity z interiéru? Krátký sedák - nezaznamenal jsem nepohodlí, nastavil jsem si sedadlo, opěrku, pro moje dlouhé nohy místa nadbytek, opření pravé nohy o plast napravo - pohodlné, spíše jsem měl horší pocit z levé, která byla chvíli na té šlapce/opěrce, chvíli na koberečku a koleno se opíralo o madlo dveří. Nic strašného, ale o ní jsem věděl více, než o té diskutované pravé. Výhled na všechny strany ok.

Radarový tempovat - to je docela psina. Stanovím si rychlost, stanovím si odstup. Dal jsem 140 a jel. Když jsem se přiblížil k autu v levém pruhu, Mazda zbrzdila na nastavený odstup, jakmile auto uvolnilo a přejelo do pravého, Mazda opět zrychlila na 140. Dokonce jsem měl pocit, že nebrzdí jen motorem, ale i brzdami. To ve chvíli, kdy byl v levém pruhu třeba náklaďák. Je to možné?

Toliko z mých dnešních pocitů, už se těším, až bude zítřek a zase někam pojedu. Dnes už jsem podlehl a nasávám tu lahváče ze sedmého... Dnes už je Mazda schovaná za plotem.

Hezký víkend všem,

Z.

2014-03-07 18:52:29

zoolx: Zdravim, s tempomatem mas pravdu brzdi i brzdou a to i pomerne razantne kdyz je potreba.

2014-03-07 19:04:15

kaplis: Je to docela prima funkce. Samozřejmě to má i svá rizika, jak už tu bylo psáno.

2014-03-08 20:22:40

Tak dneska uz sem to nevydržel a zimaky sly dolu Jinak nedavno se tu resila protikorozni ochrana a opravdu mazda je zespod nastrikana najakou mazaninou. Pro zajemce jsem to pri dnesni vymene vyfotil ale jen na mobil takze kvalita neni nejlepsi.

2014-03-08 20:47:09

Az na ten vyfuk to vypada ok nebo ten vyfuk je taky v norme .Nevim ptam se pod auto radsi moc nelezu.

2014-03-08 21:08:21

U nového auta bych ten výfuk postříkal žáruvzdorným sprejem, aby tam byla aspoň nějaká ochrana. Samozřejmě, dokud to ještě není na povrchu orezlé.


Odpovědět

1 ......... 62  63  64  65  66 ......... 134