Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 61  62  63  64  65 ......... 134

2014-03-05 10:24:44

RadimV: Napadlo mne, jestli by jsi chtěl ověřit teorii o rozdílném hluku u Mazdy v dieselu a v benzínu, klidně můžeme odzkoušet. Stejně teď budu jezdit rád a často všude možně...

Rád bych se v té souvislosti zeptal zkušených majitelů, jestli mi dají nějaké dobré rady ohledně zajíždění, zejména těch, co mají stejnou motorizaci.

Předem děkuji. :)

Z.

2014-03-05 10:39:48

zoolx: to vyzkouším dnes odpoledne, bude to ten slabší benzín, navíc jen 900km najeto, nicméně nejde o teorii, ale vlastní zkušenost. Ještě mám domluveno před obědem zapůjčení passata v silnějším dieslu, říkám si proč ne.

2014-03-06 00:06:22

nerad to píši, ale po svezení s koncernem, jsem projížďku s šestkou benzínem odřekl. Pocitově mi silnější verze dieslu v mazdě připadala pružnější než vw s 130kw, ten měl ale jen 4 tis km najeto. Hladina hluku je u koncernu o dost lepší, než u šestky, aerodynamický hluk se u vw začně projevovat cca 150 km/h. Nemá smysl rozebírat max limit 130 km na dálnici. vw je usedlejší, nenadchne ale ani nezklame. Nevím, jaké jsou délky sedáků, ale u šestky jsem měl pocit, že mi tam nějaký centimetr chybí, u vw se mi sedělo lépe - pro nohy, měřím 176 cm. S mazdou si dovedu představit, že si člověk občas zahraje nebo vyblbne, u vw si tím jistý nejsem, to auto dělá téměř přesně to, k čemu je určeno. Podle mne je šestka skvělé auto, akorát z mého pohledu pár drobností by bylo potřeba doladit, zejména vnitřní hluk. Nicméně věřím, že většina bude s šestkou naprosto spokojená a moje poznatky v reálu ani nezaznamená. Vzhledově se mi passat zdaleka nelíbí jako šestka, ale to auto je pro práci....

2014-03-06 08:57:42

radimv: skoda ze si to benzinovu 6 neskusil. Uz len pre porovnanie s tou naftovou, ako to vidi niekto nestranny, by ma to zaujimalo. V standartnom prevedeni to auto naozaj nieje na dialky vyssou rychlostou, preto poniektory co im to vadi, lebo jazdia rychlo investuju nemalu sumu do odhlucnenia a potom su spokojni.

2014-03-06 09:15:29

radimv: Potvrdil jsi, že Mazda se kupuje srdcem.... U tebe zřejmě to srdce chybí. Nejhlavnější je, že víš co chceš/potřebuješ a snad vybereš dobře a buděš spokojenej i když ne třeba s Mazdou..

Jen si myslím že je škoda odříct už domluvenou projížďku.

2014-03-06 09:29:53

mirec38: taky mi to ráno nedalo, že jsem ji alespoň nevyzkoušel, a poněvadž jsem jízdu jen odložil, tak jsem tam zavolal a měl bych ji mít odpoledne k dipozici.

2014-03-06 09:43:27

Ahoj, měl bych na vás zkušenější dotaz ohledně dojezdového kola. Mám možnost koupit originál 18", konkrétně se jedná o rozměr 145/85r18. I s gumou by to kolo mělo mít dle informací z pneuservisu 158 mm na šířku a 692 mm průměr. Potřeboval bych vědět, zda si mi vejde do prostoru na dojezdovku. Předem díky za pomoc.

2014-03-06 13:29:53

martink: nevojde , musis kupit max 635mm priemer a aj to vojde tak, tak, ideal vyskusat pred kupou.

Ja po odhlucneni dam max tak 625mm

2014-03-06 13:38:49

mirec38: díky moc za rychlou odpověď. A jak je to s tou šířkou 158 mm se vejde? Bohužel vyzkoušet to nemám jak. Ten člověk, co to pro mě shání je 700 km daleko Ještě jedou díky.

2014-03-06 13:49:44

martink: to vse zalezi od kola, ja ho tam nemam, takze tazko povedat. Predpokladam, ze 150 vojde , vse nad uz moze trochu trcat. Mozno ta hranica je az 160mm.Zalezi ako sa to cele ulozi.

2014-03-06 13:55:39

mirec38: Ok, zkusim to dnes přeměřit. Každopádně na tu origo 18" můžu zapomenout. Každopádně děkuji za radu a pomoc.

2014-03-06 13:59:25

martink: hladal by som 125-135/70 17 a teoreticky 145/70 17 - moze byt uz jemne velke.

2014-03-06 14:04:26

mirec38: Mám od toho člověka v pneuservisu slíbené "kolo na míru" - popisoval jsem to několik stránek zpět (uřízne hliník, který zmenší na požadovanou šířku a pak znova svaří, má to prý odzkoušené a funguje to dobře. Pořizovací cena cca 1000kč včetně gumy). Tak uvidíme

2014-03-06 15:50:25

Tak ji mám doma!

Dnes ráno jsem převzal 2.5 benzín - sedan v red soul a celé dopoledne si udělal volno a jezdil a jezdil a jezdil a usmíval se od ucha k uchu... Je to opravdu auto pro radost :-D

Později napíšu pro ty, kteří o Mazdě přemýšlejí, nějakou obsáhlejší seriózní a komplexní recenzi, nezapřu ani subjektivní negativa, ale zatím jsem nadšen.

Ta dvaapůle v nižších otáčkách tiše pluje ulicí, automat ani nevnímám... a pak, když chci, kickdown nečekaně pro ostatní katapultuje vpřed za krásného řvaní podobnému zařvání lvice... Jel i testovačky s dieselem, i tím silným, ale to, co dělá benzín odspodu až po červený ukazatel otáček, to diesel neumí (i přes jeho nesporné jiné výhody).

Jezdil jsem po Praze i na D1 , zkoušel vše možné, skončil na 7,8.

Prosím o rady, na co si dát pozor při zajíždění. Jak moc je potřeba to zajíždět? Prodejce tvrdil, že nemám jít v otáčkách do červeného a na začátku se někde necourat 400km na šestku, ale střídat to...

Fotky pošlu později.

Jinak už jsem ji pokřtil, obrousil jsem si kus obruby ráfku o obrubník Ne moc, ale zamrzelo to... Ty ráfky jsou proklatě nízko...

Z.

P.S. Jinak jsem jí dal i jméno, japonsky Aka Öjo - Červená princezna Asi jsem sentimentální, ale je od začátku mazlík rodiny..

2014-03-06 16:48:53

zoolx: gratulujem, nech robi radost

v zabehu by si mohol radsej jazdit v manualnom rezime a nepustat to pod 2000ot a nebad sa prektocit 4000ot

neni to sice vhodne na spotrebu, ale automat urcite radi ako ten radca a jazdenie na volnobeh na zaciatku asi nebude to prave

ale zarucene ti nik nepovie, ze by to "podtacanie " nieco poskodilo alebo nie. Ja som prve km siel celkom ostro

2014-03-06 17:11:18

Mirec: Děkuji Dám na Tebe, zítra jedu delší štreku, pojedu to v manuálu a nepůjdu pod těch 2.000 ot. Po kolika km se počítá, že je zajeto?

Jinak je fakt, že při lehké noze a plynulé jízdě, kdy to auto vysloveně pluje majestátně ulicí jsou otáčky kolem 1.500 i méně...

Díky

Z.

P.S. Dnes mám o četbu na noc postaráno, manuál je opravdu pěkně tučná kniha...

2014-03-06 17:42:42

petapr: Mirec38 : díky, že jste mne nakopli k tomu abych jízdu s benzínem přece jen absolvoval. Jel jsem s nejslabším benzínem, najeto cca 1400 km. Dojem mám úplně opačný, než z první jízdy. Předně ten hluk z podvozku jsem tady vůbec nezaznamenal, při vyšších rychlostech standardní hladina, asi u té první jízdy šlo o pneu nebo něco jiného. Hluk od zrcátek klasika, ale už jsem jej nějak nevnímal. To auto mne bavilo řídit, a byl jsem překvapený, jak je tento motor (nezajetý) pružný. Zkoušel jsem i kopce na dálnici, kdy jsem v kopci sundal nohu z plynu, zařadil pětku a vrátil se na původní rychlost. Bavilo mne motor vytáčet max kolem 4 tis otáček, do červených jsem ale jít nechtěl, je to nové auto. Mám pocit, že tomuto auto daleko více sluší benzín než diesel. Nevím jak s automatem, s benzínem v automatu jsem nikdy běžně nejezdil, kromě 650i se kterou sem jel jednou cca 900 km, tam ten pocit byl jiný.

U mazdy jsem si před jízdou říkal, že 107kW bude nic moc, 121kW bude tak akorát, 141kW bude naprosto dostačující. Po jízdě jsem si řekl, 107kW většině naprosto stačí, 121kW bude asi větší zábava, 141kW v manuálu - tak tu bych chtěl .

2014-03-06 18:06:14

radimv: mam benzin 2L 165PS,kombi,attraction,17 kola,najeto 6000km,koupena v Nemecku a mohu vrele doporucit.Zadny vetsi hluk ani ve 150km neslysim a co se tyce jizdnich vlastnosti,nadhera,k tem si Passat nemuze ani cuchnout.Je to muj prvni japonec,posledni bylo nove Mondeo,ale M6 je jeste lepsi.Projed benzin s manualem a uvidis.

2014-03-06 18:42:04

kubida: u toho porovnání jízdních vlastností bych byl opatrnější , každé to auto cílí na jinou klientelu....

2014-03-06 19:31:20

zoolx: To nadšení je nakažlivý...

Nejezdi brzda-plyn, čekej s vytáčením, až se prohřeje, doporučuju co nejvíc řadit sekvenčně, aby se motor nepodtáčel. Podívej se na diagram, nad maximum krouťáku jen stoupá spotřeba. Šťastnou cestu!


Odpovědět

1 ......... 61  62  63  64  65 ......... 134