Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 51  52  53  54  55 ......... 134

2014-01-21 17:12:41

moravan34: Záleží jak dělali evropskou homologaci, možná je to homologované jako GH technický update. Všude je totiž GH/GJ a e1*2007/46*1001...

2014-01-21 17:33:19

natural: správně a o to jde zda v TP není kravina dle mého GH jsou předchozí modely..

shr3k: no mě zajímá co tam mají ostatní. Ptal jsem se prodejce a ten to prý prověřoval a je to správně ale já jsem trošku nedůvěřivý.... chci to mít v pořádku jelikož bych nerad něco řešil posléze třeba při prodeji nebo nedejbože s pojišťovnou kdybych ji chudinku třeba zrušil....

2014-01-21 17:34:12

moravan34: GH mám třeba já, ty máš GJ, ale jestli máš v TP napsáno GH, tak je to bud kravina nebo je možná Shr3kova teorie o homologaci správná

2014-01-21 17:54:14

moravan34: TP je kapitolou na celé vlákno fóra. Už jsem to tu 1x psal, tak to shrnu:

2x stejná M6 sedan 2,2D 129kW (barva 1x červená 1x bílá) manuál, shodná výbava, přihlášeno najednou, stejný den, stejná hodina.

TP:

typ: 1xGJ , 1xGH (VIN samozřejmě obě JMZGJ...), varianta, verze ... vše shodné

délka 1x4870 1x4865 (dále shodné)

pneu 1x7.5J x 17 .... 1x7 1/2J x 19

pneu 2 (alternativní) - vždy opsán řádek 1

spotřeba 1x 7.5/4.9/5.9 1x 5.5/3.9/4.5

brzdy provozní/ABS/parkovací 1x ANO/ANO/ANO a 1x nevyplněno/nevyplněno/nevyplněno

Ohledně asistentů naprosto souhlasím s názorem, že jsou velice příjemní, ale nenahrazují absolutně funkci řidiče. Asistent dálkovek - spokojenost, má mouchy (např. při jízdě mimo město z kopce reaguje na blížící se město v dálce ztlumením, což je horší než oslnění kamionu, protože můžete dálkové ztlumit, ale naopak to nejde, pokud automat ztlumí sám, páčkou jej nezapnete, musí se přepnout světla do manuálu a to znamená na sekundu zcela vypnout osvětlení). Ale dá se jet pár sekund na tlumené (zvlášť když si je necháte přizvednout). Ale to je zcela vyjímečné, jinak fungují dobře a při svižné jízdě v zatáčkách je to dobrý pomocník. O významu ABS, ESP nelze vůbec polemizovat, stejně jako např. o airbagu. Většina těchto "ne zcela spolehlivých asistentů" se dá vypnout, tedy to že v autě jsou, nemůže vadit. Senzor vozu v mrtvém úhlu = vynikající věc, neočekávám od něj 100% kontrolu, ale v 99% mne upozorní, takže stačí letmý pohled do zrcátka a hned zpět a nemusím např. se sluncem v zádech luštit, zda tam to vozidlo je, či ne. Ale taky možno vypnout. Neúmyslné přejetí dělící čáry - lze vypnout, ale je tam a na dálnici zapínám vždy, co kdyby.

Osobně rád za tyto systémy připlatím než abych litoval, že kdybych ho měl nemuselo se něco stát.

Obdobná věc je i v otázce komfortu - elektrické ovládání sedadel je zcela zbytečné pro řidiče, který jezdí sám. Pokud se ale někdo střídá např. s manželkou (jako já ) několikrát denně, neustálé hledání vhodné polohy se stane noční můrou.

2014-01-21 18:53:50

Zdarec,

k asistentům jen tolik, že kdysi ..asi 10 let zpátky jsem měl Hyundai Elantru v plné palbě co Korejci tenkrát vyráběli. Nechal jsem se ukecat na školu smyku do Mýta. Tam jsem jezdil do zatáček s tím řízeným podvozkem o dvacet kilometrů rychleji než tehdejší felicie, fabie i octavie... jenže, když zafungovaly fyzikální zákony, já byl jak na kolotoči, ktežto auta bez asistentů dávali vědět, že to jako řidič začínáš přehánět. Takže asistenty jo, ale auto řídím ještě pořád já! Mimochodem, dostali se mi do ruky staré časopisy z let 1965 - 67, věnovali se tam na pokračování futuristickým předpovědím o dopravě a jen se ještě dnes směju, jaký měli (i vědci) představy. Dnešní auto už nemělo pustit řidiče k volantu. Já se jen říkám ..díky za "jen" asistenty...mě to řízení ještě stále baví. Ale abych nemoralizoval. TONY, dík za zprávu s radou, dokopal jsi mě k navigaci a fakt to funguje i česky, dělal jsem chybu že v okamžiku, kdy jsem navigaci zapínal, dala hlášku zda chci hlasově ovládat a já dával DONE, v té chvíli češtinu zablokovala.

Příští pátek mi budou do počítače v autorizáku nahrávat češtinu, jsem na ně zvědavý! JK

2014-01-21 19:04:50

Vážení přispívající v tomto vlákně. Téměř na každé stránce tohoto vlákna musím upozorňovat na porušení pravidel klubu. Pravidla klubu jsou součástí registrace a bez souhlasu s nimi nelze registraci dokončit, takže to, že tu jste znamená, že s pravidly souhlasíte Proto naposledy žádám o jejich dodržování.

Týká se to hlavně jednoho pravidla:

Není povoleno psaní několika příspěvků jednoho uživatele pod sebou. Svůj příspěvek můžete kdykoliv aktualizovat a pokud jste na něco zapomněli, dopište svůj příspěvek do již napsané odpovědi. Moderátor může příspěvky od jednoho uživatele psané pod sebou buď sloučit do jednoho příspěvku nebo smazat úplně.

Dosud jsem Vaše příspěvky slučoval, ale jelikož to k ničemu nevede a neustále to mnozí odmítají respektovat, tak od tohoto okamžiku budu, tak jak mi pravidla povolují, Vaše příspěvky mazat. Dělám to nerad, ale bohužel nenacházím ochotu spolupráce s adminy tohoto klubu. Věřím, že to chápete.

Pokud k tomuto něco máte, prosím napište mi interku a zbytečně zde neodbočujte od tématu, kterým je M6 GJ.

Z5 k tématu.

ADMIN

2014-01-22 22:54:16

johnkub: Co myslis konkretne nahranim cestiny? Hlas navigace, ovladani navigace, ovladani palubniho systemu? Kde ti to budou nahravat a chteji za to neco? dik

2014-01-23 06:25:13

tomz: Nic jiného, než software potažmo mapy (obojí na SD kartě s navigací TomTom) přehrát (zatím) nejde. Lidé stále nějak nechápou, že to, co si koupili, je vlastně úplně běžný lepší TomTom (má TMC a GSM modul), ale místo displeje připnutém na skle je napojený na multimediální rádio - pořád v tom hledají nějaké složitosti.

2014-01-23 17:10:52

tomz: Jak jsem psal v předminulém příspěvku, hodlám do počítače mé nové šestky nějak NARVAT češtinu. Probíral jsem to v autorizovaném servisu a ač byl technik, nebo mě se zdál, zmatený, po týdnu mi zavolal a pozval mě na příští čtvrtek s tím, že bude potřeba přehrát celý software v počítači, aby auto kousalo češtinu. To, že mám na SD kartě navigace češtinu a že už mi funguje jsem s ním probíral. Předpokládám, že jsme se pochopili. Každopádně dám hned vědět co vymysleli...jen doufám že ze servisu ještě odjedu jk

2014-01-23 19:02:06

johnkub: Tak to mě opravdu moc zajímá, to by byla super zpráva kdyby to šlo, ale jsem skeptik... už jsem psal poptávku do firmy která nahrává češtinu do aut a bylo mi odpovězeno, že mám smůlu čeština není... a nebude...

2014-01-23 19:33:28

a preco vam ta anglina tak vadi ? ved aj ked clovek nevie anglicky, tak tych par vyrazov sa uz nauci nie ?

2014-01-23 20:28:47

Zdravím všechny majitele a příznivce Mazdy. Hodně o Mazdě 6 přemýšlím, nic mne nehoní, proto vybírám motorizaci, výbavu a další. Zatím je favoritem Sedan benzín 165ps Attraction s automatem. Revolution nechci, ve výbavě jsou věci, které nepotřebuji (19" kola, kůže, el. ovládaná sedadla), raději chci praktičtější 17" kola (o vzhledu nepolemizuji, 19" jsou hezké).

Co bych se ale rád zeptal, je funkce i-Eloop. Trochu mne překvapilo, že zatímco u 165ps MT je, dále je u 192ps a 175ps dieselu. Proč ale není u 165ps v automatu, když je u MT? Věděl by to někdo?

Jezdím 1/2 po městě, 1/2 dálky. Hodně studených startů, 12 km do kanceláře, 12zpět. Proto nechci diesel. Zbytečně by trpěl.

Rád si poslechnu názory odborníků a znalců. Projel jsem celý thread, ale nenašel jsem na výše uvedené odpověď.

Díky za názor.

Z.

2014-01-23 20:31:32

Přiznám se, že mám z tréningových důvodů všechny softwary ve všech elektronických nesmyslech co nás obklopují schválně přeplé do angličtiny a docela mě děsilo, že by v šestce byla čeština. Už se mě několikrát stalo, že jsem si kupoval nějakou věc, nebo program a prodejce mně jako velké plus oznámil že je to samozřejmě v češtině a já mu opáčil, že pokud to nepůjde přepnout do angličtiny, tak si to nekoupím. Nemáte představu jaká je obstrukce u nás koupit třeba MS Office v angličtině. No a I-phone a I-pad mě ukrutně vytáčejí tím, že sice jsou v angličtině, ale kontrola gramatiky v čemkoliv co píšu je česky, a ještě se mně samy doplňují slova v anglických textech do českých nesmyslů... Navíc mám zkušenost, že lokalizací se do programů často vnesou další chyby k těm co tam už jsou. Takže jen doufám, že mně po nějaké garančce v servisu vítězoslavně neoznámí, že mně tam nahráli češtinu...

Co se týče nepotřebných věcí v Revolution, tak souhlasím, že některé položky výbavy jsou málo podstatné. Já ale šel do této výbavy kvůli jediné věci a to je adaptivní tempomat. Je to tak super, že další auto už bez toho nechci. No a 190 koníků se mě líbí taky. I když kdyby se dal adaptivní tempomat koupit k dvoulitru, možná bych je neměl... Ale jak nad tím přemýšlím, tak asi stejně měl

Jinak i-Eloop bych klidně obětoval. Pěkná hračka, ale byl jsem kvůli ní 14 dní bez auta...

2014-01-23 21:46:22

zoolx: Proč i-Eloop někam dávají a jinam nikoliv opravdu nevím. Četl jsem test Martina Vaculíka, který popisuje, jak se auto chová rozdílně podle toho, zda je kondenzátor nabitý nebo ne, jinými slovy, zda právě probíhá "rekuperace".

Podle mého je to technická finta marketinkově využitelná do té chvíle, než to chytne plamenem a auto shoří.

Má to i svůj displej, který krásně rozptyluje řidičovu pozornost!

Nejsem znalec ani technik, ale tohle tedy nepostrádám...

2014-01-23 22:19:38

Hum4nfrog: Také jsem koukal na ten 2,5l s 192ps Adaptivní tempomat a možná ještě Bose audio se mi v té Revolution líbí. Je opravdu škoda, že mají výbavy pevně nastavené a nejde si zvolit jen některé doplňky. Nejde ani tak o cenu, ale ač je spousta příznivců kůže, z mnoha důvodů např. kůži nechci a Revolution látku nenabízí... Rád bych se zeptal, jakou máš u své motorizace reálnou spotřebu a jaké trasy jezdíš? Jaký lze očekávat rozdíl ve spotřebě mezi 2,5l 192ps a 2.0 165ps?

+dottore: Určitě bych také displej sledoval.. to je jisté. Jak moc ta rekuperace ušetří na spotřebě? Jistě, brožury Mazdy nějaký údaj uvádějí, ale já sám dělám v marketingu, takže reklamě moc nevěřím

Byl jsem v Autopalace na Spořilově, půjčili mi benzín 145ps, pak i diesel 175ps v automatu. Jasně, že to biturbo mělo lepší zátah, ale ten atmosférický benzín má pro mne a pro mé cesty asi větší význam... Těch studených startů a krátkých pojížděk mám dost a diesel by i přes nižší spotřebu asi trpěl jak pes....

díky za vaše reakce a ať vám Mazdy jezdí

Z.

2014-01-24 18:33:44

hum4nfrog: Jinak i-Eloop bych klidně obětoval. Pěkná hračka, ale byl jsem kvůli ní 14 dní bez auta...

Jak to ?? Nejaka porucha ? Ja mam stejny model jako ty ale zatim zaden problem .... teda az na I-STOP ten bych odpojil hned kdybych vedel jak

2014-01-25 19:12:32

Ohledne navi na SD karte vim a samozr jsem ji davno aktualizoval. Par tlacitek se anglicky nauci kazdy, pri pokynech navigovani uz to cloveku co neumi englicky muze delat vetsi problem.

Hlavni problem je hlasove ovladani, ktere ocekava anglictinu. At uz pri nastavovani cile v navigaci, nebo hlas ovladani telefonu. Pokud diktuji Call seven, two, four... tak to pobere. Pokud potrebuju konkretni jmeno z tel seznamu, tak ceske jmeno nerozpozna. Nebo mate jinou zkusenost?

Jsem zvedavy, jak pochodite v servisu. Jestli dobre, asi tam budou mit frontu :)

2014-01-25 19:12:49

Co jsem měl šestku měsíc a něco tak jsem za jednoho ukrutného lijáku projel v Praze louží a najednou mně auto oznámilo že nenabíjí. Po chvíli se vybil kondenzátor a auto na mě začalo plivat hlášky že jsem měl pocit že asi brzo bouchne. No tak jsem zůstal s šestkou viset v praze a skončil následující den v servisu na Zličíně. No a tam 14 dní zjišťovali co autu je. Když mě už konečně po různých intervencích zavolali, že si auto mám vyzvednout, tak jsem se dozvěděl, že potřeboval flaschnout firmware a že některé serie mají problem s i-Eloop.

Jinak upozornění - vozte sebou číslo na asistenční službu. Na Internetu to číslo v případě potřeby nanajdete. Bez toho čísla je to v noci, v dešti, s naloženým autem, 70 km od domova a s malým klukem v autě docela adrenalin...

Ohledně kožených sedaček jsem měl taky obavu (máme čtyři psy a tři kocoury), ale nakonec jsem rád že je mám. Jsou tvrdší než látková a méně mě na nich bolí záda. Chce to holt vozit mazlíky v kufru a mít sebou deku.

Co se hlasového rozpoznávání týče, tak co jsem četl zahraniční testy, tak to prý to nepobere ani rodilé mluvčí. Sám mám podobnou zkušenost. Ať se snažím sebevíc, je to 50/50. Tak jsem to zatím vzdal. Pochybuji, že když to takhle zlobí v angličtině, že by to bylo s češtinou lepší.

2014-01-25 21:55:31

tomz: Já osobně používám navigační hlas český (stahují se přímo přes TomTom HOME) i když to samozřejmě vypne možnost hlasového ovládání navigace. Ono je stejně málo použitelné, pro telefon vůbec ,maximálně pro ovládání audia. Navíc manželka anglicky neumí, tlačítka se naučila, ale pokynům by nerozuměla. Tedy jsem vlastně ani jinou možnost neměl. Do doby lokalizace hlasového ovládání je myslím čeština (pouze jako hlasové pokyny) lepší.

Jinak čtená SMS s angl. syntet. hlasem je více než zábavná. Aktualizace vychází poměrně často, je možno je sledovat zde:

https://cz.support.tomtom.../answers/detail/a_id/6148 (vyhledat "NB1")

Bohužel to vždy nastaví jednotky zpět na anglické. Jména v telefonu lze použít pouze anglická. Možná u němčiny by to bylo použitelnější. Ale i v mobilech to funguje velice problematicky.

2014-01-27 08:59:55

zoolx: Nezbývá než si dojet pro 2.5 do Německa, kde je ve výbavě sport v látkovém čalounění. Osobně bych už taky kůži nechtěl, kterou momentálně mám.


Odpovědět

1 ......... 51  52  53  54  55 ......... 134