Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 49  50  51  52  53 ......... 134

2014-01-18 14:41:41

Natural : Tak ted uz je to asi ve stejny urovni. Ale vseobecne jsou nafty od Koncernu lepsi nez nafta Sikmooka. Ae je to kazdyho soud a tky zalezi na kusu a jak se k tomu chovas. Je to mimo, neresil bych to

2014-01-18 15:24:19

naex: Ano, sedan skoro jistě (snad mě paměť a testy nešálí) zásuvku v kufru nemá. A navíc, anténa rádia je v okně a množí se stesky na špatný příjem. Když si vezmu, že ceny kombíku i sedanu jsou stejné... Ale pro někoho je sedan hodně elegantní, tomu rozumím.

Spotřeba: dvoulitr benzín 121 kW automat, zatím najeto necelé 2000 km, kolem 8 lt/100 km, směs město a okresky, bez dálnic. Počítám, že bude ještě klesat.

Pneu: mám letní japonské 17" Toyo, asi žádná výhra. Protože jsem okamžitě přezouval na zimní Continentaly, nemohu referovat o vlastnostech. Ale 19" bych nechtěl, disky i pneu jsou velmi drahé, někteří novináři si stěžovali na snížený komfort. A gumy jsou spotřebák!

Navigace: asi v rámci osekávání nákladů použili levnější provedení, menší displej, horší grafiku. Nemůžu srovnávat a moc to neřeším. Důležitější je pokrytí, nikde jsem se nedočetl, zda je celá střední a západní Evropa do úrovně čísel, nebo jen ulic. Ještě k nemožnosti doživotní aktualizace zdarma: prodejce mě upozornil, že to "doživotní" platí nikoliv na fyzickou výdrž toho verku, natož pak majitele! Jde o to, jak dlouho bude výrobce map a sw chtít podporovat konkrétní hw...

2014-01-18 16:29:21

naex: na tvoji otázku ke spotřebě 2,2 129kW (sedan s manuálem): 5,63 litru na najetých 3950 km. Z toho 50 % dálnice (100km tam ráno a odpoledne 100 km zpátky, ostatní na krátkých trasách cca 20 km z čehož 50 % město. Nejezdím brzda plyn, ale auto nijak zvlášť nešetřím povolené rychlosti dodržuju s 10 % tolerancí nahoru (zhruba). Jednu tu 100 km cestu jsem zapomněl na radary a zkusil to rozjet, spotřeba o litr větší. Co mě překvapuje oproti oktávce - počítač spotřeby funguje přesně, rozdíl od počítaného tankování 0,1 litru na 100 km, kdežto oktávka mi neustále ukazovala o 0,6 nižší spotřebu než ve skutečnosti. jk

Vekas, 2014-01-18 14:41:41 napsal:

Natural : Tak ted uz je to asi ve stejny urovni. Ale vseobecne jsou nafty od Koncernu lepsi nez nafta Sikmooka. Ae je to kazdyho soud a tky zalezi na kusu a jak se k tomu chovas. Je to mimo, neresil bych to ..

2014-01-18 17:47:46

vekas: Obávám se, že to dávno není pravda. Já jsem s dieselovou Mazdou najel 2 x 300 000 km, u první naprosto bez problémů, druhá již měla DPF a tam už se něco muselo dělat a na samý závěr už byla zralá na výměnu nebo vykuchání toho filtru. Kolega který do nedávna nedal dopustit na koncern si pořídil 2x srovnateného Pasata taky v dieselu. Na soupis vážných závad tady není dost místa. Ale nechci rozpoutat flame. Každý ať si vybere podle svého.

Já mám CX5 v benzínu a jsem spokojený.

2014-01-18 18:42:51

Nazdar Mazďáci...

mám jednu otázku ohledně češtiny v ovládání auta a navigace. Pokud budete odpovídat, o což vás tímto prosím, nezajímá mě teorie..že by to tak mělo být, ale zajímá mě praxe, zkušenosti že to mám a funguje!

Mám navigaci, kterou jsem si pomocí internetu aktualizoval a nahrál do ní češtinu. Bohužel jsem zjistit že jazyk navigace je přímo spjat s jazykem palubního počítače. Takže když si zvolím jazyk (čeština není) nepustí mě ani navigace do češtiny. Je to spojené někde v menu dvě ikony (jedna bluetooth, druhá tomtom - červené kolečko s rukama). Zjistil jsem, že ruština nemá spojené ikony, přepnul jsem tedy na ovládání v ruštině a čeština v navigaci šla nastavit...ale, klávesnice k zadávání adres jde jen v azbuce, takže taky žádná hitparáda.

Napřed jsem napsal na české zastoupení mazdy, odpověď byla rychlá ve smyslu: co otravuješ, tady máš link na autorizované servisy. Pokračoval jsem do autorizovaného servisu a tam mi slíbili, že to zjistí a předělají...nebude problém. No už třetí týden hrají na zdrženou a já mám dojem, že nemají ponětí, protože co nelze vyměnit kus za kus opravit neumí (pokud se pletu veřejně si tu nasypu popel na hlavu).

Rád ostatní budu informovat o vývoji, ale docela mi štve poslouchat anglické kecy o názvech českých měst, jinak by mi angličtina, ruština ani němčina nevadila, jen se zamýšlím nad tím proč jsem si v Česku koupil docela drahou navigaci, která žblebtá nesmysly a prodejce je hrdý na možnosti vybavení svých aut.

Tohle téma se tu už trochu řešilo, ale jasnou odpověď jsem tu nenašel. Třeba zopakování tohoto problému pomůže i ostatním.

Tak díky za odpovědi jk

2014-01-18 19:26:11

hum4nfrog: souhlasim s tvoji spotřebou jen asi jezdim malinko min ostře prumer mam kolem 7,9 za me spojenost na 2,5i v AUT mi to prijde OK. Kdyz jsem se hodne drzel tzn dalnice do 120 jinak v limitu klidna jizda tak jsem se dostal 6,6.

2014-01-18 21:48:13

johnkub: Teď nevím, co myslíš tím žbleptáním. Systém NB1 je bohužel spojen s palubním počítačem, takže pokud nebude ovládání mazdy česky, tak je to problém. Pokud ale myslíš hlasové pokyny navigace v češtině, tak s tím problém není. Pouze si musíš jazyk navigace (nikoli jazyk ovládání) nastavit přímo v navigaci (tedy až v TomTom) v menu Settings/Voices a tam vybrat český jazyk, který sis nakopíroval přes TomTom Home. Já používám Pavla Lišku, je velmi příjemný a někdy pobaví.

Pokud ti to nepůjde, mohu ti dát přesný postup.

naex: mám najeto 19.000km se spotřebou 6,8l, ale denně jezdím krátce (cca. 5km do práce a zpět), 1x týdně delší trasu. Při delší cestě (např. po dálnici - 144 na tempomatu = 137 dle GPS) je spotřeba kolem 6,2 l. Chorvatsko jsem jel za 5,9l. Na běžných cestách - delší trasy - tak kolem 5,8l.

2014-01-18 22:33:03

Všiml jsem si ještě rozporných údajů o rychlosti. Když řekněme tempomat je nastavenej na 90, rychloměr ukazuje někam k 95 a GPS navigace zobrazuje 85 km/hod. Teď si vyberte...

2014-01-19 00:07:23

dottore: Rychlost na tachaci mas v kazdem aute trochu posunutej. Muzes si to zkusit i na tech mericich stanicich u kazde obce :) . Blbe se to asi nastavuje, sice data mas digitalni, ale ten motorek a rucicka uz holt nejakou tu chybu daj. GPSka by mela byt asi nejpresnejsi, ae to zalezi :)

2014-01-19 00:51:56

vekas: jj souhlas. GPS je nejpřesnější. Mám kamaráda u policie a ten říkal, že tolerují překročení do 5%, tedy nějakých 136-137 km/hod. na dálnici. jezdím tedy na tempomat kolem 142-144, což dle GPS odpovídá tak 136 km/hod. takže by to mělo být v oné toleranci. V každém autě ukazuje tachometr víc, ale ta odchylka je u jednotlivých aut různá.

2014-01-19 13:35:39

dottore: ty si nastavis na tempomate 90km/h, rucicka je pritom na 95km/h a navi ti ukazuje 85kmh ?

ma toto aj niekto iny ? ja ked nastavim na tempomate 100, tak rucika je na 100 a navi oolo 95.

Pri 147km/h na tempomat mi vstavana navi ukazuje 141km/h a externa 139-140km. Co ma este prevapilo, tak v tradicii kecania ala rychlomer pokracuje aj PP. U predosleho auta mi PP ukazoval realnu rychlost prakticky zhodnu s prenosnou navi. Takze ak dla PP dosiahnem priemerku 100, real to je okolo 95. Toto ma netrapi, len informativne to pisem.

zacal ma ale vytacat problem s USB . Niekde som cital ( uz to neviem najst), ze sa to da riesit spravnym USB MP3 prehravacom. Pouziva tu niekto taketo fungujuce riesenie ? Zo zaciatku mi to nevadilo, ale postupom casu ma z tej prvej pesnicky uz boli hlava.

2014-01-19 14:38:53

Vekas: Pro mě je zajímavé, že zřejmě tempomat i rychloměr si berou data z řídící jednotky a následně ten převod vygeneruje na rychloměru chybu cca plus 3-5 %. Vzhledem k složitosti technologie GPS bych tu chybu čekal spíš tam (a ona tam možná je, jen o ní nikdo neví...).

2014-01-19 15:17:44

tak musim po pul roce resit pavouka v celnim skle . nechali byste si sklo menit u autorizovaneho servisu, kde jiste to tak casto nedelaji, nebo u spec. firmy na vymenu skel?

dik

2014-01-19 15:19:11

technická odchylka tachometru je +-10% a není konstantní, v různých rychlostech může být jiná. a samo že i snovými/sjetými pneu je jiná, při přesedlání z letních na zimní se to může lišit. většinou by ale měl tacho ukazovat více, než skutečně člověk jede, to kvůli radarům a dokazování.

2014-01-19 15:25:44

iommit: Záleží na velikosti a umístění defektu. Mimo zorné pole a do určité velikosti to speciálky dovedou opravit (vybrousit a zatmelit).

K výměně by bylo rozhodující, jak by se Mazda postavila k záruce. (Nezapomeň si nechat přendat dálniční známku.)

Cenový dodatek: pokud Ti to nezaplatí pojišťovna, tak je třeba se taky zajímat "za kolik?"

2014-01-19 15:38:12

dottore: tacho vždycky ukazuje víc nebo přesně. Moje M6 ukazuje ve 130 GPS KM cca. 142 na tacho, všechny moje předchozí i služební auta ukazovaly taky víc než skutečnost, jediná Vectra kdysi dávno ukazovala skoro přesně jako GPS... jak píše Rado, je to tak naschvál od výrobce.

článek o tom třeba tady http://auto.idnes.cz/tach...60814_163115_automoto_fdv

2014-01-19 20:41:01

iommit: Zajimalo by me jak si to vyresil a kolik to stalo.Sam nevim co bych zvolil protoze kdyz nekdo meni skla denne tak by to mel umet. Mazda servis zase ma dilenske postupy od vyrobce a mel by presne vedet jak na to aby bylo po vymene vse ok....

2014-01-19 21:26:29

Já měl na skle asi 1mm tečku, objel jsem asi 4 servisy a všude řekli, že to zalepit nepůjde, že se musí vyměnit celé sklo. Nechal jsem si to dělat v origo servisu, protože tam objednali komplet sklo s děšťovým a světelným senzorem. V ostatních servisech by to prý jen přelepili. Měl jsem to přes havarijní pojištění, takže jsem platil jen spoluúčast, jinak celková cena přes 21 tisíc.

MAX6  
J.
2014-01-19 22:22:23

Asi už to sem možná někdo dával,ale tady je aktuální nabídka dílů od oficiálního úpravce Mazdy pro GJ: http://www.autoexe.co.jp/car/gj.html (v ingliš verzi http://www.autoexe.co.jp/english/car/gj.html )

2014-01-19 23:37:28

iommit: No můj názor je, že ani specializované firmy zatím moc skel na M6 GJ neměnili. U dealera máš jistotu, že to můžeš vždy reklamovat, u ostatních nevím. Je to celkem dost drahá záležitost, je dobré mít to připojištěno. Nejlépe nad rámec pojistky, jinak totiž může spoluúčast dělat třeba 10 tis. (10%, min. 10 tis.).

U nás máme pojištěno na 1%/1.000 spoluúčast a kolega už 2x trefil zvěř (1x zajíc + 1x srnka) za 1/2 roku a oprava vždy kolem 12 - 15 tis. Skla se dají pojistit zvlášť, pak je spoluúčast žádná nebo třeba 1000 Kč.

Na druhou stranu existují servisy, co mění skla ze zákonných pojistek. Nevím nakolik je to legální, ale funguje to tak, že ti vymění sklo na zákonnou pojistku člověka, který tam byl před tebou, ale musíš souhlasit, že stejný postup udělají i na tvůj vůz/zákonnou pojistku. Tím ale můžeš přijít o bonus v zákonném pojištění. Pokud je ale auto na úvěr/leasing, pak většinou není zohledněn žádný bonus, pokud je pojištění ve splátkách.

Ale zkušenosti s tímto nemám, vždy připojišťuji skla, máme tady kamenolom a tedy štěrk na cestě téměř pořád, ty kamióny na to zcela kašlou, vůbec náklad nezakrývají plachtami.


Odpovědět

1 ......... 49  50  51  52  53 ......... 134