Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 48  49  50  51  52 ......... 134

2014-01-16 13:13:03

naex: zdravím, nijak o tom neinformuje, jen vzroste okamžitá spotřeba cca o 5l. Trvá to tak cca 10 minut. Mně se to opakuje cca každých 300km. Ptal jsem se v Mazdě a je to vpořádku. Taky samozřejmě záleží, jaké trasy kdo jezdí. Já hlavně německé dálnice, ale pokud se jezdí jen krátký úseky, tak je to samozřejmě častější.

2014-01-16 13:23:24

naex: nijak o tom neinformuje jen tak jak psal Martink stoupne okamžitá spotřeba, kontrolka by se rozsvítila až v případě že by byl nějaký problém. Asi to mají japonci nastavené tak, že to normálního uživatele nemá zajímat jestli regeneruje nebo ne... Jinak myslím že DPF filtr má teď už každý diesel takže bude regenerovat taky... Mě jen zajímalo jak často to regeneruje ostatním.

2014-01-16 18:47:50

naex: Jde to poznat třeba na teplotě výfukových čidel přes OBD.

2014-01-16 19:04:19

Vsichni: no to je zřejmé, že už to má každý diesel. Mě jen zarazilo, proč bych to měl sledovat. Na svém TDi to mám pochopitelně taky a i po 250 tis. mě nenapadlo hlídat, jak často to blafne. Ale když už, tak by asi stačilo sledovat tu okamžitou spotřebu, než čidla výfukových plynů. Nechi koupit laboratoř, ale prostředek k dopravě. I tak moc diky :)

2014-01-16 19:47:57

moravan34: Mne to regeneruje asi za 270-300 km a trva to priblizne 20 km jazdy, bez ohladu, ci idem rychlo po dialnici ,alebi pomaly v meste. Ja som to tiez u minulej M6 nesledoval, ale po cca 90.000 km mi to zacalo blbnut ,tzn. filter uz bol taky zaneseny , ze sa regeneroval kazdych 100 km a nakoniec ho bolo treba vycistit. Dost som sa vtedy o tom dozvedel, tak teraz to sledujem, aby som sa snazil ukoncit cyklus pocas jazdy, radsej si dam obcas male kolecko . A ked budem mat viac najazdene, zrejme budem obcas pouzivat aditivum na precistenie filtra, celkom dobre to funguje .

2014-01-17 23:01:30

šťastní vlastníci, jak jste na tom u benzínů se spotřebou? Nechci žádné pohádky, reálně, zejména 2.5, jaká je spotřeba, jsou reálné hodnoty o hodně vyšší než papírové? Jaká je dlouhodobá spotřeba při převaze dálničních tras? Nechci jezdit po dálnici 110. Co na to vlastníci např. Hum4nfrog?

2014-01-18 08:07:59

Za poslední 4000 km mám spotřebu asi 8,3 litru. Je to mix dálnice město. Nic mezi tím. Pokud jezdím jen po městě, tak jsem někde okolo 9 litrů. Na dálnici jezdím většinou do 140. Při 130 km/h si 2,5tka vezne cca 7 litrů. Každé zvýšení rychlosti o 10km/h pak přidá zhruba litr na spotřebě. Oproti mému Civiku, který má manuál a 140 koní je spotřeba asi o litr vyšší. Takže litr navic u podstatně většího auta s padesátikoňovým bonusem je myslím více než přijatelné.

2014-01-18 11:55:31

díky, pořád váhám mezi benzínem a dieselem. Jsou rozdíly v nákladech na servis? A co spotřeba u 2.2D 129kW

2014-01-18 12:16:23

naex: odpovím ti všeobecně : rozdíly v nákladech na servis jsou zanedbatelné jak u benzínu tak diesela, projevit se ti může v některých případech dražší oprava. Spotřeba už tak zanedbatelná není, dle mé zkušenosti je rozdíl i 2l/100km u stejného auta. Musíš se rozhodnout podle toho jak auto budeš používat. Na krátké pojížďky diesel moc vhodný nebude, zvláště v zimě trvá dlouho než se zahřeje, je spíše na delší trasy. Já kdybych se rozhodoval tak naftu - takový krouťák ti benzín nedá, zvláště u většího auta a hlavně ta spotřeba

2014-01-18 12:49:36

naex: Můj pohled na věc je tento: pokud nebudeš tahat přívěs, nemá vůbec smysl uvažovat o dieselu. Problémy s kvalitou nafty, filtrem sazí, vyšší servisní náklady (projeví se třeba po delším proběhu, ale přijdou). Navíc, maximální krouťák není směrodatný, rozhodující je průběh, a ten u Mazdy nemá zrovna plochou křivku. Takže budeš víc řadit a nebo se s tím bude muset potýkat automat. Ano, mírně nižší spotřeba oproti benzínu, ale cena nafty bývá stejná nebo i vyšší. Při kratších jízdách se motor neprohřeje, což přináší další problémy.

Protože jsou tady některé motory pevně svázané s výbavou, je dobré si ujasnit, které prvky rozhodně ano a které rozhodně ne. A v tom průsečíku budeš mít svého favorita.

Při volbě mezi sedanem a kombíkem zvaž, že kombík má více místa nad hlavou vzadu a lépe vyřešený zavazadelník (úchyty na síť, háčky na tašky) - záleží, kolik vás bude jezdit a s jakým nákladem. Taky navíc zásuvka v kufru.

Až se v tom zorientuješ, tam to prolez v showroomu a nech se svézt. Když budeš rozhodnutý, zkus požádat o krátkodobou zápůjčku, třeba na víkend.

Některé věci řeší škodovka jinak, ale jestli se Ti líbí šestková Mazda, dostaneš skvělé auto.

Snad to trošku pomohlo...

2014-01-18 12:52:49

No při rozdílu ve spotřebě 2l se ušetří cca 80000kč za 100000km. Speciálně já to najedu tak za 8 let a to už to auto asi budu prodávat. Denně jezdím 8km po městě 2x za den. To se i ten benziňák akorát tak ohřeje. Navíc potenciální problémy se startováním v zimě, složitější motor, dražší olej, dražší auto a obávám se, že jediná větší oprava motoru po záruce s ušetřenými penězi pěkně zacloumá. Už jsem dilema benzín/diesel řešil mnohokrát, ale pořád mně výchází benzín ať to beru jak to beru...

2014-01-18 13:05:00

Chápu dobře, že sedan nemá v kufru zásuvku?? Jezdím už zpravidla ve 2, takže by mi opravdu sedan vyhovoval víc, ale co s lednicí? To mě lehce znervozňuje. Těch 100 udělám cca za 3 roky, jezdím teď hlavně štreky 1000 tam a 1000 zpět. Nicméně palivo mám levné, takže ten rozdíl mi neskáče tak výrazně a rozdíl v pořizovací ceně jsem si při ročním nájezdu 30tis spočítal, že se mi u nafty rozhodně nevrátí do 3 let. A to nepočítám, že by byl nějaký problém se servisem, protože ten upřímně řečeno může nastat i u benzínu.

2014-01-18 13:05:52

Tak u mě vyhrál benzín. 2x denně 5km děti do školky po městě. Pak 5 km po okrsce do práce a manželka 3x týdně cca 12km po okrsce. Jednou měsíčně cca 700km různě. U dieslu by se filtr ani nezregeneroval. Ročně mám nájezd cca 13 tisíc a jelikož je diesel o 50 tk dražší, dražší servis a popř. výměny, tak mně by se ani nevyplatil. Pokud bych, ale denně jezdil 100km po dálnici, tak bych do dieselu šel.

2014-01-18 13:23:26

Ty náklady navyšuje jen vyšší pořizovací cena U dieslu je zase vyšší životnost, u několika vozů co jsem měl i při 300tis km žádná spotřeba oleje, perfektní starty za všech podmínek a tankovat až po 1000km taky není k zahození. Ale je to podmíněno údržbou a správným zacházením. Kolik z vás co preferujete benzín jste najeli (a servisovali) s dieselem aspoň 100tis km ??? Měl jsem podobné názory než jsem to sám zkusil. Ale jak už jsem psal, vybírat se musí podle způsobu využití, na krátké trasy určitě NE

2014-01-18 13:32:08

No a s tou naftou moc v CR nepochodis, sice usetris par kacek na spotrebe, ale diky nekvalitni nafte co tu je, takto narves do opravy nafty, ktera je dost nachylna .. A kdyz naftu tak to nejakej Koncern, urco ne japonce

2014-01-18 13:37:34

Před zhruba 4 lety jsem se taky rozhodoval jestli benzín a nebo naftu. S benzínem jsem měl zkušenosti leda tak z autoškoly a jinak jsem všude a vždycky jezdil s naftou. Nakonec jsem zase skončil u nafty protože se mi víc zamlouvala ta údajná menší spotřeba apod. Jezdil jsem denně cca 30km do práce a jinak nějaké menší popojíždění a tak 2x-3x za rok někam dál na dovolenou a to se na tom taky podepsalo. Byla to 1.7 diesel a spotřeba něco pod 7litrů/100km což není málo a navíc ty problémy s tím spojené že se nestihal dostatečně vypalovat filtr pevných částic a tím i rychlé zanášení veškerých trubek. Je to opravdu pouze o výběru podle využití auta. Nakonec jsem před 2lety změnil práci a dojíždím pouze 12km a to mě dokopalo k tomu abych se podíval po něčem jiném a vhodnějším. Takže jsem narazil na Mazdu 3 BL 2.0 i-stop 111kW ( čímž se omlouvám že zasahuji do tématu Mazdy 6 ) a naprosto mi vyhovuje a jsem s ní naprosto spokojen. A to že mám spotřebu cca o 1.5litru/100km víc ( tedy cca 8.5l/100km ) mě tedy vůbec nějak netrápí protože za tu dobu co ji mám jsem neměl jediný výdaj spojený s opravou čehokoliv. Mám kolegy co jezdí do práce 5km a mají naftu, a chrochtají si vesele dál, ale je to vážně jen o rozmyšlení se jaké trasy se budou jezdit a hlavně i jakým terénem.

MAX6  
J.
2014-01-18 13:45:50

Souhlasim tady s klukama. Ať si každej sám ujasní co chce. Jestli je šetřílek nebo ne,jak jezdí atd... Tohle vnucování benzínu nebo nafty je nesmysl,protože každej člověk je jinej. Já mám starýho 2.0 benzína,ročně najedu 25000-30000km spotřebu to má cca 8,8. A co.... Mě to nevadí a jsme spokojen a určitě bych neměnil.

Proto je dobrý když tu napíšete lidem jakou to má spotřebu,jaký to má problémy,ale vnucovat to někomu ???

2014-01-18 13:48:53

Vekas: Koncern naftu před Japoncem?? Pomiň, ale tomu jsem se nasmál strašně teď Nebudu se vyjadřovat a zatahovat tu zbytečné offtopic, jenom prosím tu nepiš nesmysly

All: Jinak plně souhlasím, je to čistě o tom se rozmyslet jaké bude využití a podle toho zvolit. Pokud bude naex jezdit 1000km tam a 1000 zpět, viděl bych to spíše na naftu. Ale záleží čistě na něm

2014-01-18 13:54:26

max6: Nemyslel jsem to jako vnucování. Samozřejmě je to na každém jak si zvolí. Vím že když si loni můj otec vybíral jaké auto si koupí, a věděl že má roční nájezd kolem 40 000km a hlavně dělší trasy, tak pro něj byl víc vhodnej diesel. Je s ním spokojenej a já si ho občas taky půjčím. Ale ať už je to benzín a nebo diesel, tak hodně záleží na péči o to auto a o servis jaký se mu dopřeje. Tedy podle mého názoru.

EDIT: Já najedu cca 20 tkm ročně, ale jelikož to najedu po kratších trasách tak byl pro mě vhodnější benzín

MAX6  
J.
2014-01-18 13:55:39

swestr: To taky nebylo myšlený na tebe


Odpovědět

1 ......... 48  49  50  51  52 ......... 134