Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 47  48  49  50  51 ......... 134

2014-01-13 22:51:52

naex: Já jsem celkem realista, měl jsem do roku 2003 BMW 325 TDS a jako druhé auto jsem měl 121 Klobouček, což byla super kára. Pak jsem v 2004 koupil novou Mazdu3 BK sedan s 80kW 1.6 MZ-CD, slušná výbava DSC atp., no najel jsem 100000 km a jediný problém, který jsem řešil, byl evropský komponent - Bosch EDC16, která si nějak nerozuměla se zbytkem elektroniky, DSC a tak. Byla to jedna z prvních trojek s dieselem a DSC. Takže jsem asi půl roku dělal betatestera, než Bosch vymyslel nějakou novou revizi ŘJ. Zbytek kilometráže proběhl bez sebemenšího problému. Pak jsem měl 5 CR v plné se 105 kW, dal jsem to pryč s 50000 bez sebemenšího problému a nedávno jsem dával pryč 6 Wagon GH 136 kW, 108000 km bez jediné závady. Žádné auto není ideální a bez chyb, ale když se člověk podívá, jaké problémy se řeší jinde, přijdou mu vlnící se kotouče a podivně fungující infotainment opravdu maličkost. Laky jsou všude dnes stejně tenké, je to holt vodou ředitelná ekolologie. Kdybych nejezdil dálky, koupím 2.5i, takto si za týden vyzvedávám kombík 2.2 Revolution s automatem.

Samozřejmě, že bych rád třeba BMW 3er Touring, ale kupovat trojku a naftový čtyřválec s ohledem na to, jak se sypou, na to nemám odvahu - zvlášť při cenách servisu a délce záruky, na šestiválec nemám prostředky. Benzín jedině snad 328i s dvoulitrem. Nic jiného než BMW totiž podobné jízdní vlastnosti nemá. Ještě bych uvažoval o Lexusu nebo raději Infiniti, ale tam jsme s cenovkou jen kousek od BMW.

Accord a Avensis mi přijde OK, ale trochu rozměrově jinde a technikou mírně zastaralejší. Alternativa šestky s 2.5i je IMHO Accord 2.4 VTEC, to jede pěkně.

2014-01-13 23:24:30

Díky za názor, s tím tabletem to chápu, na práci to holt není. Tak je to i s auty, každé má své místo. Protože bych nerad skučel po každé cestě skrz Německo, hledám něco pohodlného a spolehlivého. Proto taky volím automat, ač jsem kdysi prohlásil, že automat nikdy. Ale několikahodinové popojíždění v zácpách jednoho poučí, že má automat smysl. doteď jezdím s Octavií TDi 4x4, jsem s ní velmi spokojený, nikdy mě nenechala ve štychu, po 6 letech a více než 250tis. už ale začíná vyžadovat nákladnější údržbu, navíc jsem ještě nesáhl na filtr pevných částic, což je časovaná bomba, atd. Proto se rozhlížím po náhradě. Čtyřkolku nechám doma pro případy cest na lyže :)

pm33: Taky děkuji, je fakt, že na hluk už jsem v Š-O docela zvyklý, taková D1 se vpravo prakticky nedá jet. A přes Německo stejně poslouchám svou hudbu. Garáže mám doma i tady, takže se škrabáním se potkám max. na horách. Je pravda, že už i škoda aktuálně nabízí jak přídavné topení, tak vyhřívané přední sklo, nicméně si za jakoukoli výbavu nechá řádně zaplatit.

madobulik: Díky, líbí se mi upřímnost. Forda nechci (dost na tom, že i na mazdu budu muset čekat), tenhle týden tu ale začíná autosalon, tak se půjdu podívat a poptat, sednout si do pár kousků, které by mohly případně alternovat. Ale zatím víc váhám nad tím, jestli nakonec přece jen nesáhnout po naftě. Nebo "praktickém" kombíku. Ale zejména ten kombík považuji za dost zbytečný, jezdíme už prakticky výhradně ve dvou, tak by sedan měl stačit

Taky ještě váhám nad účelností 19" kol. Německé dálnice jsou většinou ok, ale třeba Belgie je s povrchem dost na štíru. No uvidíme, každopádně dík za každý komentář.

Shr3k: taky díky, já těch aut neměl tolik, ale natočil jsem zas na každém docela dost, vyzkoušel jsem pár služebních a několik měsíců si půjčoval pravidelně auta v Kanadě, což byla taky zajímavá zkušenost. Rozum a zkušenost mi taky říká, že na dálky spíš naftu, ale mám chuť na benzín a tahle atmosférická 2.5 mě láká opravdu hodně. Takže to ještě nechám chvilku v hlavě uležet, ale podle informací skočí cena od importéra v únoru o 4 % nahoru, tak asi dlouho odkládat objednávku nebudu.

BTW, jak je to s aktualizacemi dat do TomToma? dá se koupit life-time update?

Díky za ochotu a názory všem. Snad se rozhodnu správně.

2014-01-13 23:37:29

naex: pravidla, která jsi při registraci odsouhlasil(ani ne tři hodiny z5) jasně zakazují dva posty pod sebou, ty máš už tři dodržuj pravidla prosím, za deset let existence klubu jsi vytvořil rekord

ADMIN

EDIT: dokonce 4 příště vše mažu.

2014-01-13 23:49:20

Admin: Sorry, znáš to, špatně formátované reakce.. Dám si pozor a nebude se opakovat, pochopil jsem, jak efektivně odpovídat :)

2014-01-14 00:06:58

naex: TomTom bohužel z nějakých neznámých důvodů lifetime pro NB1 nenabízí (stejně jako pro Renault Carminat a podobné systémy), alespoň nevím ani o žádné akci. Je tam klasicky jen Evropa komplet za 1700 na rok (4 updaty), viz stránky TomTomu.

19" kola s profilem 225/45 jsou na tom o dost lépe, než 17" s tím samým profilem (běžné obutí Š-O, Passat, Superb), jsou to o dva stupně větší kola (jako na obvodu). Už předešlá GH měla větší kola o jeden stupeň než Passat.

2014-01-14 09:15:01

shr3k: ve stejném profilu možná, otázka je, jaká je životnost a jaké jsou projevy do kabiny. Když jsem myslel 17, tak spíš vyšší profil. Opticky je to samozřejmě jasné, co je hezčí.

Ty ceny update jsou pořád nehorázné. Nějaká cesta, jak to obejít? Koupě navigace s podporou a tu uplatnit na navi ve voze?

2014-01-14 20:49:22

naex: přešel jsem na M6 také z oktávky kombajna v laurinu 4x4. Co se týče jízdních vlastností...teď jezdím v autě a žebřiňák oktávku zvažuji prodat nebo nechat na hory. Nemám zkušenosti s benzínem, vyměnil jsem 103ku za 129ku v dieslu, jezdím cca 50 tis. ročně. K navigaci ti řeknu jen tohle - do oktávy jsem každý dva roky kupoval dývko s aktualizacema za cca 6300,- Kč a kdyžs to naládoval do kolumba, zjistils, že mapy jsou 10 až 11 měsíců starý. Takže žádný velký rozdíl oproti tomtomu. Jen ty wv mapy měly hezčí a propracovanější vykreslování. Po pěti letech spíš asi zvyk, naučím se s tomtomem. Výhoda aktualizací přes internet je možnost kreku a pirátského používání v autonavigaci (vždyť jsme Češi).

A mé dojmy z prvních 4000 km vcelku pozitivní, oproti oktávce určitě pro mne posun a mám krásný auto, stál jsem vedle oktávy ve fejsliftu a šel bych znovu do mazdy! Tak dobře vybírej, já to mám za sebou.. johnkub

2014-01-14 21:19:22

pokud má se mnou kdokoliv problém, nechť napíše mi, toto vlákno nechť zůstane tématem o M6 GJ

2014-01-14 21:36:58

Hmmm.. co na to říci :D Takže: má smysl jít do nafty, když je rozdíl v ceně s benzínem prakticky nulový a při cenové nabídce prodejce a nájezdu cca 30tis/rok je pro mne návratnost u nafty delší než 2 roky? Máte z předchozích generací zkušenost s filtrem DPF? Zkoušel někdo sedan i wagon, jsou rozdíly v jízdním projevu? Nebudu stěhovat zřejmě pračky ni lednice, takže proč jít do wagonu? Jaké zkušenosti máte s nakládací hranou/otvorem u sedanu?

2014-01-14 21:51:32

naex: Tak mám konečně trochu času abych napsal jak vidím popsané problémy já po 3 týdnech.

a) nepovedené audio konkrétně USB - nechápu to je opravdu nepochopitelné a doufám a čekám že to Mazda na základě reakcí a zdravého rozumu opraví a přehraje soft. ( už tady koloval odkaz na petici v době když jsem se na ni díval měla myslím 1100 podpisů).

b)příjem rádia je dle mého slušný/ normální ale já mám wagon mám pocit, že sedany mají jinak řešenou anténu. Já aktuálně chytám i zlínské soukromé rádia které jsem v předchozích autech nechytal (jezdím převážně na Hodonínsku)

c) Hlučnost - nemám moc s čím srovnat, dnes jsem to schválně sledoval, při 140 na slušném asfaltu naprostá pohoda jen byly slyšet zrcátka. Na druhou stranu jsou moc hezká a skvěle velká, je v nich krásně vidět asi to bude něco za něco. Co se týká hluku tak spíš něž hlučnost při vyšší rychlosti je slyšet motor při pomalé jízdě kdy motor slyším od pravého předního kola ( z pozice spolujezdce to není téměř slyšet). Tohle chce ale aby si každý s autem v klidu zajezdil nejlépe si ho na pár hodin půjčil, každý to vnímá jinak.

d) světla - kdyby se tady o tom někdo nezmínil ani by mě to asi nenapadlo. Na druhou stranu automatické dálkové světla jsou super vychytávka a u mě dobře funguje. Dálková světla svítí krásně.

e) Podvozek mě vyhovuje je pohodlný a na rozbitých okreskách velice slušně zvládá nerovnosti, zajíždím tak jsem šestku ještě nehnal do nějakých limitních stavů, ale cesty a zatáčky které znám a jezdím s šestkou bez problémů a zaváhání o 20 km/hod rychleji a naprosto přirozeně.

f) kotouče neřeším mám záruku možná se problém objeví a nebo taky ne .... takových věcí může být a ne jen u Mazdy

g) zrcátka - jestli jde o sklápění, možná by bylo lepší kdyby na sklopení bylo tlačítko. Aby se sklápěli automaticky nepotřebuji. Dnes jsem to počítal a jen dneska by se sklopily 26x. Radši si je sklopím ručně než abych za 2 roky kupoval nové serva nebo tak jak je zvykem u francouzů odpojil konektor a na sklápění rezignoval (měj jsem Lagunu)

h) kontakty - nevidím problém hned u mazdy při koupi jsem spároval iphone a od té doby funguje bez zaváhání vč. audia

ch) kameru nemám

i)lak - těžko srovnat ...

tak asi tak... podotýkám že je to můj pohled...

2014-01-14 22:16:12

moravan34: dík moc, tohle jsou přesně reakce, které vítám. konkrétní a bez nějakého obdivu nebo exhibice, díky vám všem, co jste dosud reagovali věcně pouze k Mazdě 6 :). Jak už jsem psal a myslím, že to dokonce zůstalo nahoře, nejvíc mi vadí, kdyby byl problém s brzdami, USB a hudba zamrzí, ale můžu bez toho žít, se zrcátky problém nemám, ta už jsem sklápěcí měl, teď nemám a je mi to fuk, když výjimečně potřebuji, tak ho zaklopím rukou, už jsem řešil nenechavcem převrácená zrcátka u předchozího auta, kde se sklápěla motorkem a věru, že jsem se modlil, aby nebyla na výměnu. Aktuální škoda je za těch skoro 7 let omlácená docela dost, ale klobouk dolů - ani náznak rzi. Pokud to bude podobné, tak jsem happy, bojím se víc koroze, než ztráty lesku a lakované nádhery. do limitu se nechystám to honit taky (vyjma sem tam maximálky), cca 3 roky to bude jezdit hlavně dálnice s cílem dostat se co nejrychleji a nejpohodlněji z bodu A do bodu B.

Díky, chlapi!

2014-01-15 00:39:44

naex: no tak já ji mám 6 měsíců, najeto 18.000.

Hlučnost - to je otázka s čím se to srovnává. Měl jsem C5 a ta byla ve vyšších rychlostech skutečně tišší, ale ne o tolik, aby mě to odradilo od koupě.

Na druhé straně měl jsem náhradní vůz M3 a hlučnost stejná od kol, od motoru vyšší, ale samozřejmě ne novou a měla něco najeto.

Brzdy mi opravili na záruku, ale jak jsem psal, kolega má stejný typ i motor a nemá s brzdami jediný problém.

USB - no v C5 současné generace (r.v. 2010) jsem ho neměl vůbec a tento umí přehrávat podle alba, interpreta atd.

Zrcátka mám sklopná elektricky, ale ne automaticky, musím sklopit ručně. U C5 automaticky, ale vypouklý tvar téměř nezměnil šířku vozu, připadalo mi to zbytečné. Navíc C5 měla i elektricky výklopné páté dveře, což je fajn, ale v zimě se nestačil dobíjet akumulátor a velmi často se mi stávalo, že se mi dveře elektricky otevřeli, ale pak se vůz přepnul do ECO režimu a už nešly zavřít. A to pak znamenalo jít nastartovat a vrátit se zavřít ten kufr, takže se z toho stala nakonec (u krátkých tratí do 30 km) noční můra.

Na dálnici jezdí M6 skvěle, samozřejmě problém je D1 pravý pruh, z Vyškova až téměř před Prahu a zpět. Ale pozor, toto není dálnice ale tankodrom a takový děs neuměl odfiltrovat ani C5 na hydraulicko-pneumatickém podvozku Hydractiv, který např. po "kočičích hlavách" neslyšně plave. U těch příčných spár klepou a kmitají oba vozy obdobně. Celkově na dálnici mám pocit komfortu velmi podobný, M6 samozřejmě podstatně stabilnější zejména v rychleji projetých zatáčkách třeba na rakouské dálnici za Vídní směrem Gratz.

Letní pneu mám 19" a komfort je obdobný jako u 17" - ty mám na zimu především kvůli sněhovým řetězům, ceny a nabídky. Rozměr 225/45 R19 má zatím velmi malý výběr a vysoké ceny (přes 21 tis. za sadu pneu, u 225/55 R17 kolem 12 tis.). Ale 19" zase vypadají na autě doslova úžasně.

Vstupní otvor u sedanu je dostačující pro mé potřeby, např. autochladnička se tam vejde bez problémů, kufry také, koupil jsem box na střechu 430l, takže necítím žádné omezení pro potřeby 4 členné rodiny při cestě na dovolenou. Jediná nevýhoda: ani sedan ani kombi nemá otvor pro lyže, tedy je nutné buď sklopit 1/3 sedadla nebo vždy vzít box či nosič.

Sedan nemá hagusy a je tedy nutno koupit kvalitní nosiče. Ty jsou samozřejmě dražší než pouhé příčníky na hagusy. Navíc nevím, zda už Mazda originální dodává, já mám Thule WingBar (šířka 10cm ) a patky pro M6, ale cenu nevím, byla to pozornost dealera

Tolik prozatím mé zkušenosti, každý vůz má své PRO a PROTI, k C5 mohu napsat také stránku záporů i kladů, ale znovu bych zvolil M6.

2014-01-15 09:15:47

Já bych jen poznamenal moji zkušenost při porovnání mojí 2,5 kombi a půjčeného 2 sedanu s manuálem. Při přesednutí do nižší výbavy mě překvapilo jak je to poznat. Nepočítám laciněji působící interiér. To je nabíledni. I když i to mě překvapilo. Myslím hlavně motor. 2,5 je sametovější a auto jede tak nějak mimoděk. Žádné vytáčení aby se auto dostalo na 50. Ne že by ta 2 nejela, ale jak se nějak ty drobnosti nasčítají, tak na mě působila jako o třídu lacinější auto. Každopádně je to hlavně o subjektivním pocitu z jízdy a ten se špatně popisuje.

Co se týče hlučnosti od kol, tak to hodně ovlivňují pneumatiky. Doporučuji při výběru zimáků parametr hlučnosti upřednostnit. Musím se přiznat, že jsem za půl roku ještě nevyzkoušel přehrávání z USB. Pořád točím MP3 z CD a tam je vše OK. Rádio vcelku dobře přijímá taky. Poslouchám BBC která má docela špatný signál a poslech je bez problémů.

2014-01-15 09:55:18

hum4nfrog: a nemůže být rozdíl daný i verzí sedan vs. wagon? Jaké pneu jsou na 19 od výrobce? A jaká je jejich životnost, nesjíždějí se v tom velkém rozměru rychleji? K přehrávání - aktuálně využívám spíš přehrávání z telefonu. S CD mám zkušenost, že je časem Octavia špatně načítá. USB by bylo lepší, ale pokud bude na mě zkoušet nějaké triky a zdržovačky, tak půjdu cestou nejmenšího odporu, tedy telefon :) Díky

TonyCZ: Díky, je fakt, že postavit podvozek na D1 je asi nadlidské.. Střešní nosič zatím vidím taky na Thule, pokud se teda nerozhodnu pro tažné, ale to jsou zas náklady i s nosičem cca 30tis. :)

2014-01-15 10:33:43

hum4nfrog: "Při přesednutí do nižší výbavy mě překvapilo jak je to poznat. Nepočítám laciněji působící interiér. To je nabíledni. I když i to mě překvapilo"

no mne prave u mazdy prislo, ze tam nieje ziaden rozdiel v kvalite materialov. Ked clovek chce nizsiu vybavu napr u Mondea, tak to je naozaj strasny sok, ale u mazdy mi to prave neprislo, pride mi to vsetko rovnake. Pokial teda nemyslis zrovna sedacky. Kozenka posoby samozrejme honosnejsie kym je pekna a nevysedena. Na tu latku som si chvilu musel zvykat a tiez mi pride lacno posobiaca. Hadam nieco vydrzi.

Siel som chvilu v 2.5l a tiez co do zvuku mi prisiel tichsi. Mozno je to nizsou konpresiou pokial som spravne cital . Ten 2l ma taky dravsi zvyk, hlavne ak sa tomu postoji na krku a posle do otacok.

A zdalo sa mi, ze to taha ako 2.2 175k, ktoru som tiez mal moznost skusit. Ale nedoslo k riadnemu vytoceniu, takze plnu silu som neskusil.

inak mam zimne Dunlop (215/65 16), jedni z tichych . Ak su jemne podfuknute na 2.2-2.3 tak mam pocit, ze sedim v kamaratovej A6. Vsetko ale pokazi hrubsi asfalt, tam je to dost hlucne aj na tichych pneu. Ale kazdy tu hlucnost vnima inak, treba to proste potestovat a sam sa rozhosnut.

2014-01-15 13:50:09

naex: Na 19" jsou klasicky nějaké OEM Turanzy, myslím ER300, takže takový střed a až se budou sjíždět budou jako obvykle hlučné. Až se to obuje na Conti SportContact, Dunlop Maxx atp., bude to určitě lepší.

2014-01-15 13:54:09

naex: Tak sedan je delší než kombi a má větší rozvor. S kombi jsem jel 1x, rozdíl nepozoruji. Je ale samozřejmě rozdíl mezi motorem 2,5l v automatu a manuálem 2.0 (manuál 2,5l se nedělá) - 27k a 46 Nm, 1s na zrychlení. Jel jsem i v sedanu 2.0 165k a proti kombi rozdíl nevidím.

2.2D 175k se projevuje především pružností motoru a silou do kopce. Za to může téměř dvojnásobný krout. moment (210 vs. 420), výkon je srovnatelný, zrychlení o 1,3s lepší u dieselu, ten je ale zase těžší, což se určitě projeví na pneu.

Od výrobce jsou pneu Bridgestone Potenza RE050A 225/45 R19 92W (ale nejsem si jist, nemám je teď na autě), mám na nich najeto cca. 18.000 a myslím, že ještě vydrží alespoň 8.000 . Například C5 byl těžší vůz a pneu 225/55 R17 vydrželo maximálně 20-22 tis. km.

2014-01-15 14:06:31

Možá dávají oboje, jak Turanzy, tak Potenzy. Na 136kW GH jsem měl prvomontáž Dunlop SP2020, na 6 MPS GGčku bývaly zase Potenzy RE050. Tady foto mého kombíku, jsou tam Turanzy.

2014-01-16 12:14:07

Chtěl bych se zeptat hrdých majitelů M6 2.2D 110kW jak často regenerují DPF. Já jsem tu svou přistihl zatím pouze 2x a to ji hlídám poprvé při cca 350 km a podruhé až včera při 1080 km. Jaké máte zkušenosti na nových šestkách s DPF?

2014-01-16 13:01:07

moravan34: ona M6 nějak informuje, že tento proces provádí? Jak lze proces jinak monitorovat? A proč bych to měl u auta za 850 fíků dělat?


Odpovědět

1 ......... 47  48  49  50  51 ......... 134