Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 42  43  44  45  46 ......... 134

2013-12-30 23:15:41

Ano, traduje se, že v průmyslu působí dva druhy inženýrů. První parta vymyslí produkt co nejlepší. Druhá to převezme a udělá z něj tovar výrobně co nejlevnější. Japonci třeba opravdu vyslyší některé připomínky u příležitosti nejbližšího faceliftingu. K naší smůle, úpravy nepůjdou zpětně implementovat...

MAX6  
J.
2013-12-30 23:29:16

dottore: Proč myslíš,že nejdou předělat věci z pofaceliftů na předfacelifty ?

2013-12-30 23:44:56

max6: No tak jistě záleží na tom, o čem je řeč. SW updaty infotainmentu asi hej. Horší to může být s úpravou vozového compu, tam asi všechno souvisí se vším a málokdo to umí. Servis potřebuje manuál od výrobce, jinak do toho nepůjde. Odhlučnění podvozku a podobné záležitosti nikoliv s ohledem na vícenáklady. Proč by to výrobce dělal, pro naše modrý voči? Možná příště, kupte si nový model!

MAX6  
J.
2013-12-30 23:50:34

dottore: Když se bavíme na úrovni autorizovanejch servisů,tak to máš pravdu.

2013-12-30 23:57:39

max6: No, však máme všichni šestku GJ v záruce ( a chystám se dokoupit pětiletou). To je velký riziko, nechat si od někoho zbastlit třeba ta okna. Už to slyším: Jo, pane, vy jste zasahoval do řídící jednotky???

MAX6  
J.
2013-12-30 23:58:39

dottore: Aha,tak když to bereš takhle,tak to na tom autě zřejmě nepůjde vyměnit ani žárovka

Já tohle beru troška jinak a i nový auto když přivezem,tak nemáme strach se do něj pustit,když chceme vyměnit nějakej díl za lepší. Takhle jsme si třeba dodělávali parrota do našeho MPS a ušetřili jsme si tim dost peněz za instalaci v servise a to stačilo povolit jen tři šroubeky a vytrhat pár plastovejch dílů z palubovky.Tak to zase beru já.

Instalaci odhlučňovacích plátů ti udělaj i kluci co se scházej na benzínkách a chluběj se aparaturou.A nebál bych se tvrdit,že tyhle 18 letý kluci ti to udělaj líp než nějakej človíček v autorizáku,kterej to dělá dvakrát za život.

Bohužel/bohudík,jak se to vezme, i externí funkce na GJ fungujou na principu modulů který se daj zapojit,vypojit a i vyměnit. Dam teď jen příklad: Když vyleze na vědomost že udělali upgrade modulu dálkovýho ovládání,že s nim půjdou zavírat okna na dálku,tak povětšinou stačí vyměnit jen ten modul + třeba nějaký drobnosti. Prostě hračka typu plug&play (většinou - nemám věštecké schopnosti do budoucnosti jak to provedou). Asi tak jako když by jsi si teď do GJ nebo CX5 koupil origo alarm od Mazdy,tak ti taky nikde nic nebudou programovat,jen ten modul prostě šoupnou na připravenej konektor v kabeláži. A obrázky toho kde se co nachází jsou dostupný. Tak jako je už dostupnej kompletní workshop na GJ.

2013-12-31 00:39:17

Tak, jak to popisuješ, by to bylo zlatý. Ale čtu tady, že u minulýho modelu šestky ta funkce byla. To je divný, proč by z toho vycouvali... Třeba tu pozici obsadili nějakou novou fíčurou, kterou konkurence nemá, kdo ví?

MAX6  
J.
2013-12-31 01:03:09

dottore: Nevim,taky mi to přijde divný proč některý ozkoušený a dobrý funkce odstranili. Co je k tomu vedlo nevim. I kdyby tu funkci využíval 1 člověk ze 100,tak moc nevidim důvod jí odstraňovat když už jí maj vymyšlenou a ozkoušenou. Tohle mi taky hlava nebere.

Když koukám na obrázky modulový instalace třeba v první M6 a třeba CX5 tak bych se zasmánim mohl říct,že CX5 má celou kastli vytapetovanou jen těmahle modulama. Asi se jim to u GJ nikam už nevešlo

2013-12-31 01:38:23

max6: a odkaz na zmíněný GJ workshop manual by nebyl?

2013-12-31 01:49:55

dottore: Přítel google a několik s hledání a kompletní servisní dokumentace na M6 2013+ je na světě https://dl.dropboxusercon...t.com/u/...AZDA6_2014.zip

2013-12-31 06:36:42

max6: To s tym odhlucnenim ma naozaj zaujalo , to je totiz pre mna osobne najhorsia a zaroven najnepochopitelnejsia vec na mojom aute , vdaka ktorej som sa uz ticsic krat zaprisahal ,ze Mazdu nikdy viac...

Ale mas pravdu "technici" v autorizovanom servise pri zmienke o moznosti upravy na mna hladeli , ako by som spadol z mesiaca , ale ak ma nebudu brat vazne , dam si to spravit niekde v garazi,nech si trhnu.

Este tu bola diskuzia ohladne anteny, ja mam wagon, cize tú pseudo BMW plutvu , ale prijem je trikrat horsi ,ako na predchadzajucej Mazde s antenou iba integrovanou do strechy, takze v tej plutve to asi fakt nebude , asi si budem musiet kupit externu antenu ako v 1991 na Favorita

Ale myslim, za max ma pravdu , dnes to naozaj nie je technicky problem vlozit do softweru dalsiu funkciu, pripadne ju vyriesit pomocou zasuvneho modulu. Ja predavam zubne supravy a vyrobca reaguje takmer na kazdy negativvny , pripadne pozitivny podnet a do mesiaca je na svete novy firmware , ktorym si aj uplny laik cez USB zmeni funkcie svojho stroja , nevidim dovod, preco by to neslo u auta.

TReba sa len stazovat a dozadovat napravy , ked kazdy kto je nespokojny posle list aspon dovozcovi v Prahe, tak ich to trochu vyrusi z ich pokojneho spanku .

2013-12-31 08:40:21

tak jsem včera zkoušel nějaké věci které se tady probírají

  • omezovač rychlosti jsem zkoušel jen chvilku, nic s plynem se u mě nestane jen to upozorní na palubce nápisem a zvukovým signálem, ale plyn mi normálně reagoval a to i na drobné přidání.
  • přehrávání USB to je blbost nad blbost opravdu začít vždycky znovu je kravina, kterou měli pořešenou MP3ky před 10ti lety... to opravdu nechápu který chorý mozek toto schválil, ale vyhledávání a přehrávání podle různých kategorií funguje dobře
  • hlučnost dle mého je celkem v pohodě až na jízdu na naší D2 pro českou dálnici by to chtělo přidat, připadá mi že hluk jde pravou stranou od pravého předního kola, když sedím jako spolujezdec hluk částečně neslyším (myslím motoru) máte taky takovou zkušenost ?
  • ovládání oken to mě opravdu zamrzelo, u mé předchozí M5 jsem je ovládal kdykoliv dálkovým ovládáním, úplně zatáhnout,úplně stáhnout a potom po krocích zastavit v jakékoliv poloze. To mě opravdu bude chybět... v létě super věc..
  • další věc co jsem zjistil.. máte v autě zvedák ? Prý se do šestek nedávají, uvažuji o dokoupení rezervy tzn. musím koupit i zvedák
  • příjem rádia ten se mi zdá celkem v pohodě dokonce chytím v garáži stanice ve stereu které nemůžu naladit ani na normálním tuneru a za jízdy taky pohoda rozhodně o 100% lepší než v M5 2005. Myslím, že s tím rádiem to bude asi mnohem horším pokrytí signálem v ČR.

Jinak co se týká klimatizace v režimu AUTO si regulace dle návodu hlídá všechny parametry a to i poměr nasávaného vzduchu z venkovního prostoru, vlhkost vzduchu a dokonce by měla mít i slunečný senzor (někde u stěračů) (takže recirkulace by dle mého neměla mít zásadní vliv na rychlost zatopení prostě proto, že automat to zavře sám - chtělo by vyzkoušet)

ještě dotaz - používá někdo z vás iphone ? jak je to s tel. seznamem při připojení k přes bluetooth ? včera mi volalo číslo které mám v seznamu ale ukázalo se jako neznámé. neřešil to někdo?

2013-12-31 09:25:02

moravan34: este som klasicky obmedzovac ala tempomat nehladal - tiez ho nepouzivam. To co popisujes mi pripada len na signalizaciu nastavenej max. rychlosti cez menu v PP. Klasicky obmedzovac by ta mal zastavit na navolenej rychlosti a pustit by ta mal az po preslapnuti na podlahu

ten hluk som zatial len kratko studoval - neni cas a podmienky. Je teoria, ze je zle tesnenie. Tak som na hornej strane dveri pridal jedno tesnenie na okna a tiez pri samotnom okne hore som nieco dobastlil a myslim, ze ziadna zmena. Mozno daka hej, ale . Osobne si stale myslim, ze za ten sum ( nie hluk od kolies) moze spetak a prenasa sa to cez cez sklo. Ak najdem material ktorym zakryjem cele sklo, skusim to. Pri sklopeni zrkadiel sa sum zmenil/zosilnel

hluk od podvozku myslim neriesi izolacia v blatnikoch, lebo tam nieco nabastlene je, podla mna jedine vyhadzat interier a poriesit podlahu. To uz je ale narocna akcia. Niekto z fora vytlmil dvere a pisal, ze to daky ucinok malo. Ale aky presne tazko povedat, kym to clovek na vlastne usi nepocuje. Udajne vo dverach nieje ziadna izolacia

2013-12-31 09:30:57

moravan34: Dojezdovka a zvedák: prodejce tvrdil, že dovybavení origo Mazda by přišlo na dvacet tisíc. Tak jsem se rozhodl opravu defektu nechat na asistenci, na dálnici v plném provozu je to o život!

BT: u Nokie (Symbian) se mi kontakty vždy znovu načítají při spárování, trvá to desítky vteřin. Příchozí hovor jsem ještě neměl, tak nevím, co se zobrazuje.

2013-12-31 10:11:35

dottore: no ano na asistenci.. v republice snad, tam si pomůžeš buď rodina a známí ( ale bez zvedáku ? to tam budu stát vedle auta jak trotl...) nebo asistence ale co někde v itálii nebo nedej bože u našich oblíbených rakušáků... Co se týká asistence - jen jednou jsem ji zkoušel.... na dálnici se mi roztrhl klíňák u tranzita bylo to u Jihlavy pátek večer - volám asistenci - pomoc ? no dnes už není žádný technik dostupný na opravu můžeme Vás odtáhnout do Jihlavy ubytovat a v pondělí to opravit... to je asistence v praxi tak jsem jim poděkoval zavěsil zopakoval vybrané slova a zavolal kamarádovy u nás (Hodonín) co od něj kupuji firemní auta.... za hoďku a půl jsem jel na jeho odtahovce až domů auto vzal zrovna do servisu a vyřízené... dej pokoj a anonymní asistencí a navíc třeba s celou rodinou a plným autem...

2013-12-31 10:23:29

dottore: jo a ad cena rezervy a zvedáku to je od mazdy taky prasárna ! to bude poprvé co si koupím auto za 700 tyček a půjdu si k němu sehnat zvedák... no jo nová doba možná, že za pár let to dostaneme zrovna na špalkách...a kola si budeme dokupovat. ale to bude určitě v rámci zkvalitňování služeb abychom si mohli bla bla bla.....

  • nechci aby to vyznělo špatně z nové majdy jsem nadšený ale mám pocit, že ti naši prodejci a automobilky asi prodávají pořád hodně aut nějak si nás moc neváží... viz chybičky v audiu atd. není ostuda tam pár takových chyb najít ale měl by výrobce adekvátně reagovat chybu opravit a jede se dál, pak by člověk ze značky získal mnohem lepší pocit. Vždyť by to nebylo vůbec složité, pár otázek pár emailů a mazda hned ví co je ve věci... co se tisíckrát zopakuje to opravím hotovo a zvlášť když jde třeba jen o software... o tom USB se tady diskutuje už min rok... a nic

2013-12-31 11:14:17

moravan34: jsme trošku OT, ale snad to nebude vadit: já Ti rozumím, asistence není všelék. Ale zažil jsem defekt na dálnici, žádný odstavný pruh, ženu jsem vyhnal za svodidla. První kamion mi průvanem shodil trojúhelník, auto vibruje, nikdo nezpomalí, všichni valej stopadesát... Fakt jsem měl strach! To mě vyučilo, asistenci si platím v pojistce, přijede profík s majákem, průpich snad opraví. Do hrobu nepospíchám... Navíc, bez speciální páky matice kolikrát ani nepovolíš, ženská už vůbec.

Další možnost, to by možná bylo pro Tebe řešení, preventivně si nechat do kol nalít Ultraseal. Používají to motorkáři, za pár tisíc je vystaráno. Ale musel bys mít dvě sady na discích (zimní, letní), aby se to vyplatilo.

Origo doplňky byly vždycky drahý, prodejci si tak vylepšují marže ("nechci slevu zadarmo"). Teď jsem kupoval příčníky na hagusy (kombík), stály přes čtyři litry. Chtěl jsem síť do zavazadelníku na podlahu, tu pro změnu nevedou vůbec - koupil jsem u škodovky. Tak bychom mohli pokračovat do nekonečna. Pojďme se naladit pozitivně do nového roku!

2013-12-31 11:30:01

Máte někdo zkušenost s asistencí Mazda Europe Service? Podmínkou jsou roční prohlídky v autorizovaném servisu a na papiře ta asistence vypadá kvalitně.

2013-12-31 11:46:07

no ano ale to píšeš je volitelné příslušenství tj.doplnění/zlepšení vlastností vozidla příčníky,síť koberečky. to beru. Sám mám objednané gumové koberce a vaničku do kurfu origo.. je to drahé ale vím že to bude pasovat a z nějaké náhrady bych byl zklamaný tak jak už kolikrát. To beru i cenu stejně tak uvažuji o dalších doplňcích i tam respektuji cenu. Nikdo nikoho nenutí aby si to kupoval buď to chci pak platím nebo ne... ale věci jako rezerva a zvedák by mělo něco jiného. "dobře v autě to standartně nemáme abychom ušetřily 1500 kč v nákladech ale když chceš tak ti to prodáme za 4500 " ale proč za 20 000 ? na pětce jsem měl nízkoprofilové pneumatiky a dvakrát jsem ji prorazil jednou těsně za zatáčkou když jsem "si ji užíval trošku na hraně" a podruhé v dešti na cestě na červenohorské sedlo kde v serpentinách plně obsazený jsem projel kaluž 30x30cm a ona to nebyla kaluž ale díra plná vody. v obou případech za 15minut jsem pokračoval když bych jel s šestkou zůstal bych tam hodiny. Ta asistence co jsem popisoval byla ta z pojistky nejsem negativně naladěný. Na cestě se snažím spoléhat hlavně sám na sebe a chci mít možnost volby... proto vozím základní nářadí v autě co kdyby vím že z 99% na těchto autech nic neopravím ale může se hodit a to nejen mě ale komukoliv po cestě.. takže asi tak

2013-12-31 12:12:39

/madobulik: Odhlučnění - dělal jsem si tak 3 BK, 5 CR i 6 GH, pokaždé kombinace Dynamat Xtreme a DynaLiner.

moravan34: Taky mě spousta věcí mimo USB irituje. Například, že v SCC (firma, co dělá pro Mazdu ČR techničáky) nějak zapomněli zapsat alternativní rozměr pneu v 18", takže musím na STK a na úřad, abych si mohl nechat zapsat zimáky 225/50/18 jak šu*in. U auta za >850! Nové techničáky, které chodí k nižším výbavám dokonce mají poznámku, že běžný rozměr jsou 19" a 17" kola jsou pro určená zimní provoz - auta přitom chodí na letních 17".

Jinak originály gumové vany a koberce jsou podle mých zkušeností nejlepší, ty z Gumáren Zubří často nejsou tak přesné a nemají úchytky.


Odpovědět

1 ......... 42  43  44  45  46 ......... 134