Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 40  41  42  43  44 ......... 134

2013-12-29 17:46:09

1, este si to nevyskusal a siris tu zbytocne paniku . Ja to nepouzivam, lebo radsej pouzivam tempomat, ale funguje to uplne v poho, nemusis sa bat. Nastavis si napr v obci 60 a nepusti ta to cez 60 kym nedas podlahu a ked ju das, urcite ta to pusti dalej, neboj . Ak nie tak by to bolo naozaj nebezpecne, ale verim ze to tak nieje

2. toto trochu mrzi aj mna. Mal som to automaticke na predoslom aute a teraz mi to chyba. Na druhej strane predajca ma trochu pravdu, ale

3. tak senzor na sledovanie kvality vzduchu by sa hodil , nepohrdol by som nim, tiez obcas zabudnem , ale beriem to ako svoju nedokonalost

skor mam problem s tym, ze sa mi zarosi sklo pred snimacmi pod spetakom a asistentov mam deaktivovanych. Riesi to mat zaplu stale klimu, ktora mi ale robi problem-prilis suchy vzduch. U predosleho auta to bolo osetrene lepsie a problem nebol. Na toto sa uz par ludi stazovalo, asi nepouzivaju stale klimu

2013-12-29 18:12:03

Ad 1) Kolego, po 40 letech praxe opravdu nepotřebuju většinu tzv. asistentů, ale limiter mi přijde jako opravdu nebezpečná zhovadilost. V obci jezdím opatrně kvůli dětem a psům, na to nepotřebuju policajta. Možná to Japonci vidí jinak, ale zažil jsem situace, kdy mi moc pomohlo nikoliv dupnout na brzdu, ale naopak rychle akcelerovat. Mě by zajímala ta filozofie, proč to tam Mazda vůbec dala. Nebo to maj všechna japonská auta?

Poslednímu odstavci nerozumím, co jsou "snímače pod spetákom"? Ovládání klimatizace: ani z příručky není jasné, jaký je vlastně rozdíl mezi zapnutou klimou a EKO modem? U Forda znamená EKO vypnutou klimu a zapnuté topení. To dává smysl: vypnutý kompresor klimatizace šetří palivo. Co je za tím u Mazdy?

MAX6  
J.
2013-12-29 18:22:32

dottore: EKO mód pro klimu (ACC/ECO) znamená u Mazdy,že klima zapíná podle potřeby. Třeba nemusí zapnout vůbec. U starejch aut totiž klima po zapnutí běžela nonstop. Je to jen vizuelní kontrolka toho jestli klimakompresor běží furt nebo se samočině vypíná a zapíná podle potřeby a nastavení teploty řidičem.

Z víše uvedeného co jsi napsal,by mě osobně vadilo jen to elektricky ovládáný zrcátko,ale jak jsi sám napsal je to o řidičovi. Taky se mi párkrát stalo,že jsem zrcátka zapoměl odklopit,ale stačilo jen zmáčknout čudlík a problém vyřešen. Prostě to byla moje blbost. Ale uznávám,že tady mohli konstuktéři přemejšlet i nad zapomětlivostí člověka.

Ohledně těch dalších upozornění,tak nevím co jsi měl předtím za automobily,ale ve všech ve kterejch jsem měl možnost jet (a měly tyhto systémy ve výbavě) tak to fungovalo naprosto stejně. I v Infiniti G37 to nastavení maximální rychlosti fungovalo stejně a opravdu pokud potřebuješ předjet,tak stačí sešlápnout plnej plyn a vypnulo se to (aspoň teda u automata).

K tý klimě,tak tuhle funkci kontroly "smradu" nebo jak to napsat maj třeba Hyundaje. Občas to funguje,občas to nefunguje a auto se buď na vnitřní cirkulaci nepřepne a nebo naopak (a to se stává častěji) zůstane vnitřní cirkulace zaplá non stop,což třeba v zimě může zapříčinit zamlžující okýnka. Nějakýho udušení v autě bych se opravdu nebál,protože drtivá většina aut má ve ventilaci nebo v karoseri ještě průduchy aby se v ně právě člověk neudusil z nedostatku kyslíku.

Jak sám píšeš je to o blbosti člověka. Pokud si zapomenu zapnout pás,tak taky můžu hlavou zkoušet tvrdost předního skla.

Každej má samozřejmě jiný požadavky a pokud si nenecháš vyrobit auto na zakázku,tak ti asi nikdy nebude všecko sedět,ale mě tyhle funkce nevaděj byť je nepoužívám.

2013-12-29 18:44:53

Já jsem nikde nepsal o něčí blbosti, tak mě, prosím, cituj správně.

Samozřejmě, názory se můžou lišit, od toho je diskuze.

Vnitřní cirkulace by se dala jednoduše vyřešit tak, že by se to po půlhodině vypnulo samo (podobně, jako bývá zapojeno vyhřívání zadního skla), žádné nespolehlivé čidlo netřeba. Kdyby tam byly funkční průduchy, o kterých píšeš, tak by vnitřní cirkulace byla neúčinná.

Sklopená zrcátka znamenají neprovozní konfiguraci, což by měl ošetřit nějaký "cink" alarm...

MAX6  
J.
2013-12-29 19:05:57

dottore: Pardón. Zřejmě to vyznělo jinak,ale necituji tě a ani jsem to neměl v úmyslu.

Automobil opravdu není hermeticky uzavřená karoserie a průduchů je tam akorát. Důvod proč necíš v autě třeba splodiny když máš zapnutý vnitřní okruh je ten,že ty "skrytý" průduchy nemají na sobě ventilátor a tudíž neženou venkovní vzduch do kabiny. Jsou to obyčejné otvory a většinou jsou schované. Pokud se někdy budeš nudit a rozdělávat tapisírugy ve dveřích nebo v kufru tak direk tam najdeš až až. Kdyby bylo vzduchotěsné při této funkci tak by se po potopení nemohlo naplnit vodou jestli se nepletu.

Větrání v dnešních autech je hodně silné a dobře rozvedené,takže jim tyto malé průduchy vůbec nepřekáží ve funkci.

Pokud máš větrání nastavený na funkci AUTO tak si vnitřní a venkovní okruh přepíná sama,bužel ne však podle venkovní vůně/nevůně,ale podle toho aby dobře splňovala svojí řidičem nastavenou funkci (teplotu). Jakmile sáhneš na nějaký ovladač který plní pro větrání důležitou funkci (rychlost větráků,směr foukání,vnitřní okruh,atd..),tak by se funkce AUTO měla vypnout a jsi vlastně v MANUÁLNÍM módu. A manuální znamená ovládaná člověkem.

Dle mě je to čistě o zapomětlivosti a blbosti člověka co si kde zapomene vypnout/zapnout a nastavit. Pokud vím,tak prodejci automobilů dělají předváděcí jízdy,kde si tyto funkce člověk může vyzkoušet. A pokud někomu tyto funce přijdou nebezpečné,tak by si auto neměl kupovat nebo koupit konfuguraci kde tyto prvky nejsou. Případně si koupit nějakou řadu třeba BMW kde se přes diagnostiku a chytrýho programátora dá naprogramovat opravdu cokoliv. Toto bohužel Mazda buď neumí a nebo to zatím neumí žádnej člověk naprogramovat.

2013-12-29 19:40:35

max6: přesně jak píšeš, karoserie má větrací otvory z mnoha důvodů, tak jak popisuješ to s vodou je pravda, ale třeba ať si někdo zkusí představit jak by se měli jeho ušní bubínky, když by bouchl dveřma to je jejich další význam.

2013-12-29 21:51:00

dottore: Na vnitřní cirkulaci jezdím v létě (klima nemá takovou práci s ochlazováním vnějšího vzduchu) skoro nonstop a jak vidíš píšu, takže jsem furt naživu i za 10 let používání nových mazd.

Omezovač rychlosti se chová přesně tak, jak má.

2013-12-29 22:05:59

dottore: Do takových diskuzí moc nevstupuji, ale tohle mě fakt dostalo a musím reagovat. První dva body ti nenápišu nic jiného než Max. Ale u třetího bodu jsem se opravdu od srdce zasmál. Napíšu jen, že "nebezpečné" to bude když ucpeš hermeticky všechny výdechy, a budeš jezdit několik týdnů zavřený v kabině jako v Apollu.

Mazdar

2013-12-29 22:06:05

Zdravím všechny, k diskuzi výše:

Omezovač rychlosti samozřejmě není výhradou Mazdy ani japonských vozů. Kupříkladu CITROEN C5 jej má od roku 2009 a to podstatně lépe přístupný než taková Mazda. Tlačítkem na volantu se nejprve volí omezovač rychlosti, druhým stiskem pak teprve tempomat. Já osobně jsem jej využíval v oblastech, kde jsou automatické radary a hustý provoz - např. v Praze, kde je potřeba zejména na víceproudových silnicích hlídat okolní provoz a ne stále sledovat tachometr a vyhnout se tak kolizím či pokutám. Tempomat je zde nepoužitelný, kolona stále mění rychlost, ale nad 50 km dostanete poštou pěkně drahou fotku Vašeho autíčka.

Jak již bylo řečeno, vnitřní prostor automobilu není hermeticky uzavřen a tudíž při vnitřní cirkulaci se nic zásadního (zdraví nebezpečného) neděje. Pokud opět srovnám - C5 má čidlo znečištění vzduchu, nicméně nefunguje zcela spolehlivě - dle mne tak 50/50. V mnoha případech jsem musel přepínat recirkulaci vzduchu ručně. Na vnitřní recirkulaci lze ujet klidně stovky kilometrů, nic se nestane. Navíc v zimě je žádoucí (alespoň zpočátku) zapnout vnitřní recirkulaci pro rychlejší zahřátí vnitřního prostoru a oken.

Všemožní asistenti nejsou sice nezbytní, ale citelně zvyšují bezpečnost řízení - začalo to u ABS a ESP, nyní to pokračuje monitorováním mrtvého úhlu v zrcátkách a přejetím čáry na dálnici bez blinkru až po např. automatické přepínání dálkových světel. Nejsou to nezbytná zařízení, ale jsou to zařízení, která více či méně snižují možné chyby člověka=řidiče a můžou i zachránit život (samozřejmě při jeho nepozornosti či chybě).

Sklopná zrcátka - další prvek různých názorů. C5 sklápí zrcátka automaticky - ale k čemu? Díky boubelatému tvaru zrcátek se vnější rozměry po sklopení zrcátek zmenší o 5 cm na každé straně. Což nic neřeší. Osobně sklápím zrcátka (na Mazdě) jen v myčce, jinde nevidím důvod. Navíc osobně se při vyjíždění na silnici vždy do zrcátek dívám, tedy ihned zjistím sklopená zrcátka.

Pokud jde o zamlžování senzorů (resp. kamer) pod vnitřním zpětným zrcátkem - toto je asi problém více automobilů, u C5 to bylo rovněž. Zejména v zimních měsících, když bylo vlhko v interiéru (vlhké koberce od roztátého sněhu apod.). Já ale jezdím se zapnutou klimatizací stále, takže to až tak často nepozoruji. Kolega ji vypíná, tomu se to projevuje častěji. Stejné obtíže působí i námraza či mastnota na okně zvenku v oblasti snímačů.

2013-12-29 23:25:36

dottore: Asi si plestes Mazdu 6 s kosmickou lodi. Zadny auto na svete neni vakuove utesneny, takze se nebojte uduseni...

2013-12-30 06:13:32

Ahojte vsetci, len par slov k preberanej teme:

Mne osobne nevadi ani tak chybajuce sklapanie a vyklapanie zrkadiel, skor ma mrzi, ze mazda zmenila ovladanie sklapania. V predchadzajucej Mazde 6 tam bolo jednoduche tlacitko, teraz si div nevyklbim ruku nez otocim tym koleckom . Takze clovek sa musi viac sustredit na tuto cinnost, nie je to taka automatika .

Ale ked to prorovnam s procedurou nastavenia si pozadovanej hudby z USB kluca, je to to len taka drobnost.

Tato neschopnost pokracovat v prehravani hudby z flashky po uzamknuti a odomknuti vozidla ma obcas pekne vytaca . K tomu si myslim , ze sucasna mazda ma hodne slaby prijem signalu radia ( porovnavane s viacerymi autami, vratane minulej rady 6) a tak musim niekedy siahnut k prehravaniu internetoveho radia cez telefon a bluetoothco je pekny opruz .

Skratka za tzv. multimedialny system davam sucasnej mazde 3- (s privretim obidvoch oci) .

Co sa tyka omezovaca rychlosti, mame ho vo vybave inych aut uz niekolko rokov ,ale skor sa spolieham na tachometer a vlastny odhad ,takze nemozem sa k tomu nejako zvlast vyjadrit .

Thats all folks .

2013-12-30 10:56:59

madobulik: To je přesně ono. Myslím, že když se nebudeme ozývat, tak to výrobce nenapraví. Popisovanou nízkou citlivost rozhlasu na Jihlavsku napozoruji, flešku jsem zatím nepřehrával.

Ovládání sklápění zrcátek je natolik krkolomné, že je lépe ho nepoužívat (s výjimkou myčky samo sebou). Podle mého by stačilo dát tam nějaký "master" alarm, který by hlídal, zda je auto v jízdní konfiguraci. Ovládat to až za jízdy je nebezpečné.

Limiter je zjevně věcí názoru, já ho nepotřebuji. Je třeba mít na paměti, že každý zbytečný asistent navíc auto prodražuje.

Vnitřní cirkulace: netvrdím, že kabina je hermeticky utěsněna. Jen jsem poukázal na situaci, kdy je auto plně obsazeno a nic řidiče neupozorní, že to opomněl vypnout. Muselo by se to proměřit, změna parciálního objemu O2 a CO2. Rozhodně nevěřím, že k účinné výměně vzduchu stačí pár škvírek a netěsností.

2013-12-30 11:10:42

dottore: věř, že se ten objem nezmění natolik, aby jsi z toho měl zdravotní komplikace, jinak by to tam automobilky dávali automaticky. to co píšeš, je scifi. kolikrát lidi v autech "bydlí" a žijí. vždyť i na srazech je skupinka lidí, co přespává v autech a nikdy nikdo neumřel. a pokud chceš argumentovat, že by mohly tvé smysly být obsahem co2 ovlivněny, tak jsi asi špatný řidič, volant mě až do úrazu živil cca 15 let a prostě vždy jsem cítil, jak jsem na tom a dle toho upravil nastavení topení/větrání. Toto co tu píšeš nemá význam a nemá to opodstatnění. objem co2 se určitě zvýší, to nepopírám, ale určitě ne zásadně. a i kdyby jsi nějakým měřením dokázal, že se hodnoty dostaly pod nějakou stanovenou mez, zas a opět je to na posádce vozidla, jak si to nastaví.

z jedné strany píšeš, jak zbytečnosti auto komplikují a prodražují, z druhé nejsi schopen si ovládat tak banální věc a chtěl by jsi na to senzor

2013-12-30 11:33:29

dottore: myslim, ze minimalne uz v chladnejsom pocasi ta upozorni rosiace sa okno na aktivovany vnutorny okruh. Obcas sa to stane v aute aj mne, ak potrebujem skrze dymovnicu predomnou zapnut vnutorny a zabudnem to vratit. Skuseny vodic hned zisti kde je problem a vyriesi to. Mas taky zaujimavy pristup, neviem co si o tom mysliet. Aj ten obmedzovac, vybava naviac ..... . Zvlastne to tu prezentujes

inak problem s prehravanim USB ma netrapil , kym som zene to USB nevypol.Trochu ma to rusilo, pocuvat dookola to iste

2013-12-30 11:45:19

Docela mne překvapuje, jaké možné problémy se dají vymyslet. Fakt bych nestál o nějaký asistent typu upozornění na smrad v autě - opravdu se v tom udusit nedá, ani by mne to nenapadlo, když jsem onehdá spal v autě. Navíc vnitřní cirkulace při jízdě po relativně krátké době natolik změní vzduch, že to člověka upozorní samo. Ovšem ne že by se dusil, ale že mu prostě není příjemně.

Zrcátka: ano, mohlo by být pohodlnější ovládání, ale o automat /pokud by nešel vypnout/ bych ani nestál, protože se občas hodí mít užší auto. A upozorňovat asistentem na něco, co by každý průměrně zdatný řidič měl udělat jako samozřejmost - tedy před rozjetím se podívat do zpětných zrcátek - zní poněkud kuriózně, obzvláště z úst toho, kdo se sám považuje za zkušeného řidiče, který asistenty nepotřebuje. Na mne to působí jako protimluv, ale jinak nic ve zlém. Pro mne je jakýkoliv způsob elektrického sklopení zrcátek lepší, než obcházet auto a sklápět je ručně - jak jsem to dělal roky před tím.

Limiter - snad ho ve své výbavě ani nemám, ale nevidím důvod, proč by to mělo být nebezpečné. Právě, jak už někdo psal, v silném provozu, kde je měření rychlosti, to může být velmi užitečná pomůcka, neboť je určitě bezpečnější, když to hlídá asistent, než pořád koukat na tachometr, příp. jet raději o 5 km pomaleji. Jestli by lidé měli po něčem volat a na něco upozoroňovat, tak z hlediska bezpečnosti je určitě užitečnější, aby se nebazírovalo na striktním dodržování rychlosti v každém jednom okamžiku, neboť právě toto paradoxně bezpečnosti silničního provozu vůbec nepřidá. Nejde jen o pojíždění po městě, kde by se člověk měl primárně řídit okolním provozem, a ne koukáním na tachometr ztrácet pozornost, ale třeba i při předjíždění. Málokdy jede předjížděné vozidlo tak pomalu, aby bylo možné jej předjet při přesném dodržení maximální rychlosti.

USB: zatím jsem to nepoužil, ale souhlas, že pokud to přehrává pořád od začátku, tak je to prakticky k ničemu. Sám to nemohu posoudit, zatím jsem si vystačil s CD a Bluethooth,

2013-12-30 11:47:21

dottore: Dovozci, natož výrobci, jsou naše kritické připomínky ukradené (k výrobci asi vůbec nedorazí), protože jsme pro Mazdu zanedbatelný trh. Snad jen nějakou mezinárodní akci (zabírající už významnouí část trhu) na sociálních sítích by už Mazda mohla vzít v potaz. Bohužel, sám se na sociálních sítích nepohybuji.

2013-12-30 12:06:54

Co se týče vnitřní cirkulace, tak bych spíš vítal aby se sama zapla kdy jedu za nějakým chipnutým dieselem. Než si to uvědomím a přepnu tak už mám auto plný smradu, zpomaluji a otevírám střešní okno abych to vyhnal ven...

Jinak o omezovači slyším prvně. Asi ho v autě ani nemám. Skoro pořád používám adaptivní tempomat a ten je naprosto boží i ve městě. Pokud je někdo vysazený na bezpečnost, důrazně doporučuji tenhle prvek výbavy. Ještě jsem neslyšel nikoho si na něj stěžovat. Vylepšit by samozřejmě šel, ale i tak mě to přijde jako nejužitečnější featura co si můžete pořídit.

Zrcátka mám v Civikovi sklápěná na tlačítko které ja krásně po ruce a stejně je sklápím jen v myčce. Šestka myčku ještě neviděla, takže jsem je sklopil jen když jsem tuhle funkci hledal. Takže pro mě takhle OK. O tlačítko méně.

2013-12-30 12:12:57

madobulik: http://www.change.org/pet...tware-for-the-2014-mazda6 ...hlasuj v petici.

2013-12-30 12:47:46

shr3k: Škoda že do tý petice autor nezahrnul automatický dojezd oken po vypnutí zapalování. To je věc, která fakt otravuje často a když vezmu v potaz, že tuhle blbost má vyřešenou i pitomá ochcáfka z roku 1996, tak to v dnešním autě za 700 tisíc zamrzí. Softwarově to asi nic složitýho a nákladnýho nebude..

2013-12-30 13:21:53

samper: Souhlasím, za ta okna bych se taky přimlouval (ani by to nemuselo být automaticky, stačilo by na DO). Ještě bych přihodil samostatné otevírání 5.dveří - jenže tady chybí i příslušné tlačítko... Smůla je, že petice řeší v podstatě pouze infotainment a média, což je pro mě (s výjimkou rozhlasu) skoro na posledním místě.


Odpovědět

1 ......... 40  41  42  43  44 ......... 134