Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 35  36  37  38  39 ......... 134

2013-09-14 21:51:18

jirim6: takze ja vlastne niesom lenivy, ale uvedomely tak nieco na tom moze byt, dnesne laky su vseobecne biedne a o mazde sa hovori, ze je na tom jeste jemne horsie. To som pocul, nijako podlozene to nemam. Tiez som nedavno pocul, ze nemetalicka biela sa vo vseobecnosti nanasa v hrubsej vrstve. Ak je to pravda, tak by to nemusela byt zla volba a raz za cas to nechat prelestit. Ta biela mazde celkom svedci

2013-09-14 21:52:22

mirec38: Asi jsem mel ten odkaz na tebe vymazat, protoze ta ma reakce nebyla vlastne konkretne na tebe.

Myslim, ze na zimu, s ohledem na vetsi vyskyt der a na zdravi rafku, trochu balonovitejsi pneu mohou byt vhodnejsi.

2013-09-14 21:58:57

mirec38: Bily lak ma asi skutecne nejake specialni vlastnosti. Vsiml jsem si nezavisle dvou ojetych bilych oktavek 2. generace (jednu ma soused) a ani na slunicku pri tecnem pohledu jsem nevidel zadne pavucinky, Lak byl jak novy.

2013-09-14 22:03:37

jirim6:

Kdyz uz jsme nakousli toto tema, tak posilam uzasny link. S trochou nadsazky mi zmenil zivot Je to borec na restaurovani a pripravu aut. Vsechna videa jsou o myti, udrzbe, opravach laku, apod. Ja osobne je povazuji za vynikajici.

Link je tady: http://www.ammonyc.com/

Dejte vedet jak se Vam to libilo. Muj favorit je "Basic Sunday Morning Wash".

2013-09-14 22:16:28

batt: Přesně na to taky koukám v rámci DRIVE NETWORK Totalni profesional. A samozrejme v NY citz je i hodne potencialnich zakazniku co to vyzaduje a i zaplati - ono mit na mycce VEYRON nebo FERRARI 288 GTO asi neni ono PERKEKTNI pro inspiraci, dost se toho da udelat doma ... Jel jsem treba to myti interieru (jak myje ten LEXUS tam)

2013-09-14 22:18:34

machbuster:

Presne tak, uz mam doma uterky i rukavice z mikrovlakna, stetecek na kozene sedacky a vsechny ostatni hovadinky a kdyz se nudim, tak puliruju auto

2013-09-14 22:23:21

batt: Štěteček je základ DRIVE CLEAN To je jako nějaké mycí porno nebo tak

Nebo jak myje ten interiér toho VEYRONA (1 of 1 special) všude jen plyš, alcantara a semiš... Nemám slova, jsem nečekal, že vydržím dívat 15 minut na mytí auta jako na film a baví mne to. Dobré je, že to vše lze používat i na normální auta. Jen samo Mazdy bohužel nemají tak kvalitní PAINT JOB, ale i tak se dá hodně udělat kvalitní údržbou... Možná Batte na to založ celé nové vlákno na fóru, by stálo za to... Budem to tam pitvat . Jo a já ukradl mamce s taťkou ten PARNÍ ČISTIČ Karcher (zatím nehledají )

2013-09-14 22:23:50

batt: V "Basic Sunday Morning Wash" jsem si jako prvni veci povsiml, ze nepouziva zadnou vapku s vysokym tlakem, ale jen mirny proud (jako ja). Aspon na zacatku, dal nevim.

2013-09-14 22:31:35

machbuster:

Taky si pripadam jako uchyl ze porad cumim na Youtube a 20 minut sleduji jak mam umyt predni okno. Ale jako vetsi uchyl si pripadam, kdyz to jdu potom pred barak zkouset a ono to funguje.

Vapku jsem drive docela pouzival, ale ted si vystacim jenom s hadici, voskem a sadou hadriku.

Nove vlakno: http://www.mazdaclub.cz/f...-lesteni-voskovani-109696

2013-09-15 21:59:52

Pokud jde o mytí, už jsem nějak rezignoval na to, snažit se auto mít jako nové. Myji to čas od času čistou vodou, šampón to auto ode mne ještě nevidělo, a zda to škodí, nevím. A leštění zatím neřeším. Faktem je, že poškrábání tu a tam se člověk prostě nevyhne, pokud tomu nechce vyloženě otročit. A taky by o to víc pak mrzelo, když se něco stane.

Pokud jde o úzká zimní kola: Opravdu je lepší mít užší než standardní širší? Já tedy doporučuji normálně standardní rozměr 17' a neoriginál disky. Byl jsem s tím v zimě velmi spokojen a i to vypadalo velmi dobře. Myslím tam je odchylka ET proti originálu 1 nebo 2. Jinak, kdyby úzká kola byla na mokru či sněhu výhodnější, pak by přece při závodech předepisovali minimální, nikoliv maximální šířku pneu, ne? Nevšiml jsem si, že by závodní týmy, kde se opravdu jede na hraně a přilnavost je naprosto klíčová, sahali k tomu, že budou používat užší pneu, aby to lépe rozhánělo vodu, apod. Nechci psát, že je to nesmysl, protože nemám zkušenost, ale spíš to považuji za názor laiků, neboť to tak na první dojem může působit.

Tím se vlastně dostávám k tomu, co jsem chtěl psát. Nová Mazda mne opět jednou velmi mile překvapila . Na víkend jsem se totiž svezl na maďarský Hungagoring (kde jsem mimochodem viděl právě ta 'široká' kola rozhánějící vodu v akci). A jelikož jsem měl celkem časovou rezervu a nikam nespěchal, chtěl jsem zkusit, co se dá s Mazdou skutečně zajet - a teď myslím spotřebu. Třeba to někoho bude zajímat. A i kdyby ne, tak si to tu poznačím, dokud to mám v čerstvé paměti. Cesta Česko-Hungaroring spotřeba 4.5, přičemž 'mezičas' na hranici se Slovenskem (prakticky jen dálnice) byl 4.8. Pak už jsem po dálnici nejel vůbec.

To už bylo podle mne docela šílené, nicméně při cestě zpátky jsem zkoušel dál, tedy průměr zcela bez dálnice. Z Hungaroringu na Slovakiaring se ručička PP po vynulování v Maďarsku zastavila na 4.3 ! No budiž, ale šok pro mne přišel, když jsem znovu vynuloval na Slovensku a opravdu poklidnou a úspornou jízdou dojel na hranice za 4.1 (včetně šílených kopců kolem Pezinoku). Je fakt, že to už jsem se hodně snažil, ale že toto bude možné s dvoulitrovou benzínovou Mazdou, jsem opravdu nečekal. Trasa pak pokračovala po dálnici u nás a doma se PP zastavil na 4.3, takže dobrý. Nevím, jestli se mi ještě někdy bude chtít snažit tak jako při té zpáteční cestě - to už opravdu vyžaduje dost soustředění, a taky jet tak cca 100-120 po dálnici (podle profilu stoupání, klesání), a v průměru 80 mimo (dálnici a město), ale jsem rád, že to možné je. Taky jsem ani na chvíli neměl zapnutý tempomat, který obvykle na těch nudných dálničních stovkách nebo osmdesátkách používám.

Hlavně mne velmi potěšilo , že s Mazdou lze z hlediska spotřeby zajet prakticky totéž co s mou předchozí dvanáctistovkou . Jenom je zřejmě více citlivá na 'lehkost' nohy. Poslední dobou jsem totiž byl trochu rozčarovaný z průměru 6.3 při městských pojížďkách . Mimochodem realita je cca 0.15 nad PP.

2013-09-16 11:00:55

le_mans_fan: sialene kopce okolo pezinku ? Ved to je par zakrut a trochu stupania, to na dlhej streke spotrebu nepokazi.

Cestou nazad si siel velmi snazivo po dialnici ked som spravne pochopil 100-120 podla klesania a na rovinkach 80 ?

cestou do HU, ked si mal 4.8l si udrziaval tempomatovych 90- 100 ?

inak spotreby naozaj unikatne. Predpokladam ze vzdy na aspon 100km useku a dufam pod 80 si nejazdil, teda mimo obmedzeni .

Ako mozes byt rozcarovany z 6,3l pri potulkach mestom, tie cislo ledva dosahuju TSi a to este dla PP

k sirke gum, neries zavody, to nema s beznou premavkou nic polocne. napr F1 je lahke auticko, ale pri svojich rychlostiach a nastaveniach pritlaku je na ich pneu urcite vacsi tlak, aky vytvara daleko tazsia 6tka. Nepozeraj ako velka je 6tka, ale aku ma hmotnost ( porovnatelnu s Golfom 7 variant ? ). Vzhladom na tvoj sposob jazdenia a dosahovanych spotrieb, nemusis zaregistrovat rozdiel medzi sirokou a uzkou pneu na mokru, v brecke atd ( toto prosim neber ako pokus o urazku ). Ked sa zamyslis , tak ti musi byt jasne, aka pneu dokaze lepsie udrzat kontakt s vozoukou, ktora sirka pneu rovnakeho vzoru sa skor odlepi od vozovky pri nezmeneni ostatnych podmienok. Kazdy si musi uvazit ako jazdi, kde jazdi a co ma v zime na ceste.

2013-09-16 12:11:44

mirec38: Slovo 'šílené jsem použil tak ze srandy s nadsázkou, mám to rád. Ale je fakt, že jsem pod ty kopce přijel s 4.1 a na vrcholu měl 4.6, a pak se musel snažit to srazit k hranicím zpět Jinak věřím by to bylo 4.0 minimálně. Ale to je fuk. Jinak to bylo, jak jsem psal. Cestou tam relativně normálně, a zpátky 80 mimo dálnice, 100-120 dálnice, častěji ale blíže té nižší hranici, a ve městech 50.

Ta závodní auta bych nepodceňoval, třebaže si v tomto opravdu nechci dělat patent na rozum. Takové GT není o moc lehčí než Mazda, přítlak taky nic moc, a určitě by tam necpali užší kola. A pokud jde o můj styl jízdy - uvědom si, abys zajel něco málo nad 4, tak musíš právě v zatáčkách, na rondelech apod. jet neskutečně rychle, abys minimalizoval zbytečné brždění a akceleraci - nehledě na to, že mne nebaví jezdit pořád stejně a jakožto příznivec automobilových závodů mám k rychlé jízdě vřelý vztah a celkově velmi měním jízdní styly. Toto byl spíše extrém, protože byla vhodná příležitost, jel jsem sám, nikam nespěchal, byla to celkem ideální vzdálenost a chtěl jsem to prostě vyzkoušet.

2013-09-16 16:33:07

le_mans_fan: tak potom klobuk dole, spotreba fakt vynikajuca, taku by som necakal a posledna podpasovka

urcite ma 2l benzin

2013-09-16 19:56:29

Krásná spotřeba na 2.0 benzín. To dokazuje, že skyactive motory nejsou pouhým marketingem. Tvojich 6.3 po městě ti závidím , já mám 9-10

2013-09-16 20:28:38

milan123: Máš pravdu, jsem z toho docela nadšený - mé tajné doufání, že se Skyactiv bude možné jet za 4.2 se skutečně naplnilo, resp. mé očekávání bylo spíše překonáno. Hned dnes jsem zajel dotankovat do plné, ať to mám spočítané skoro přesně a vypočtená spotřeba je 4.37 (nechal jsem to vyjimečně "veřejné"). Tam je zahrnuto cca 20 km po městě, plus má trasa z konce české dálnice směrem na Maďarsko, a zpátky domů. Zároveň to opět ukazuje, že PP je poměrně přesný, tentokrát bych skoro řekl, že sedí lépe, než když jsem to měřil koncem jara.

Jinak dneska město zase 6.2 . No je fakt, že to jedu podstatně razantněji, ale stejně mne to netěší (jedná se totiž o poměrně plynulou trasu, bez mnoha rozjezdů, semaforů apod., na druhou stranu poměrně krátká).

2013-09-16 21:02:39

le_mans_fan: tak na jar si mal asi vyssiu spotrebu a zrejme to premeriava v % a tym padom odchylka bola vyssia. Inak ked ti PP ukazuje 4,2, tak to moze byt 4,201 ale aj 4,299. Tak ci onak je ta odchylka prakticky nulo, ani tu plnu nikdy nenatankujes presne. Proste paradny vysledok, to sa musi nechat. A pokial mestom jazdis do tusim 7km, ale mozno si to zle pamatam, tak 6,2 je z mojho pohladu je super. Predsalen je to obsah 2l. Tuto obsah hraje velku rolu, ale vunahradi ti to na dlhych trasach. To je ako s tymi 1.2 TSi ci podobne 3-valce. V meste pri hladkani plynu prekonaju vacsi obsah, ale ked na to slapnes, karta sa obracia

inak ak niekomu nevyhovuje TOM v navi, tak rusakom sa podarilo rozbehat aj iGO Mozno casom bude jednoducha vymena ak niekto bude chciet

2013-09-16 21:16:05

mirec38: Tak podívej, Mazda je v tomto naprosto fantastická a nedám na ni dopustit (hlavně když někde v TV melou, že Passat má menší spotřebu, apod.). Z toho vycházím. A tak jako referenci beru starou Fabku 1.2. Když se mi podaří zajet za podobných podmínek to, co s ní, tak jsem velmi spokojen . To město je 5 km, ale je fakt, že na nějaký skutečný výsledek je třeba jet plynule, a to za provozu, kde většina po rovinách předpisy neřeší, ale v zatáčkách se stává vyloženou brzdou, možné není. A taky často docela spěchám. Není to špatné, ale můj cíl je pod 6 mimo zimu a bez vyloženě úsporné jízdy - to bych klidně dal k pěti.

Navigace - nechal jsem si originál odmontovat ještě v Japonsku, třebaže tam původně byl, a zatím jezdím na Nokiu - ale že by to byla kdovíjaká výhra to tedy ne. Ale dávat 12-15 tisíc za navigaci se mi fakt nakonec nechtělo... Třeba se časem objeví nějaké lepší řešení, třeba jak naznačuješ .

2013-09-25 22:52:00

Tak jsme noví majitelé krásné Mazdy 6 sedan, red soul, 2,2 nafta AT, Attraction s příplatkem za navigaci.

Nebudu chodit kolem horké kaše, auto je šperk, nejkrásnější vůz na našich silnicích, alespoň co se týče segmentu sedanů. Linie jsou dokonalé, dokázal jsem 20minut chodit kolem auta a hledat všechny křivky. Z boku je to dravec, přední maska je bestie, vzadu šelma.

Co se týče zkušeností po prvních kilometrech, je to krásně tichý brouček, pouze u kickdown jde slyšet burácení motoru, ale na to také čekám. Auto je skvěle odhlučněné, "rachot" zrcátek jsem registroval až při soustředění ve vysoké rychlosti na dálnici, každopádně je srovnatelné s tím, co jsme měli před tím. Za předpokladu, že v 99% jízdy mám zaplé audio (které je mimochodem luxusní, srovnatelné s příplatkovým od jiných značek), nejde slyšet nic, při rychlosti ve měste a na okreskách ani náznakem.

Auto sedí jako přilepené, podvozek a řízení neodpovídá takto velkému autu, ovládá se s lehkostí Suzuki Swift (které jsem měl týden půjčený), prostě Mazda celkem klame a musím si dávat pozor, přeci jen se řítí prakticky 5 metrů plechů.

Převodovka? Mazda má převody? Já teda nic neregistroval, pouze u zmíněného kickdown. Rychlosti kloužou jako dobře vychlazená dvanáctka v letním parnu do suchého hrdla.

Dlouho jsem čekal na to, jestli bude stačit 150koní a musím říct, že bohatě. Jde vidět, že recenzenti jsou rozmlsaní z 3,0 tdi v BMW a Audi a zapomínají, že lidé nepotřebují 245 koní na to, aby na okresce předjeli důchodce ve Fábii a na našich dálnicích je stejně 150km/h hazard, vzhledem k technickému stavu.

Co se týče navigačního panelu, je dostačující. Reaguje rychle, prakticky okamžitě, telefon mi načte po prvních vteřínách v autě. Rozlišení je velmi dobré a displej je dobře čitelný i na slunci. Možná navigace nemá ideální rozlišení, to je snad jediný zápor na celé Mazdě, ale svůj účel plní, takže to neřešíme. Určitě vkusnější než "nalepovačka na předním skle¨", kterou jsme měli doposud.

Na víkend jsem si naplánoval výlet, dohromady asi 500km, tak zase budu o něco moudřejší.

2013-09-26 07:47:32

tonymontana: Gratuluji, az se nekde potkame, tak je musime dat vedle sebe. To bude teprve krasa. Asi budes prvni cerveny sedan ktery potkam. Zatim to je samy kombik. Holt jsme narod chaluparu

2013-09-26 21:49:29

Tiež by som bral kombi (2.0 Revolution - farba Blue Reflex mica), ale nie som chalupár sú za tým čisto praktické rodinné dôvody

Ale bohužiaľ najbližšie 2 roky si budem musieť vystačiť ešte s GG-čkom


Odpovědět

1 ......... 35  36  37  38  39 ......... 134