Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 27  28  29  30  31 ......... 134

2013-08-16 11:17:05

Pár komentářů k tomu, co tu poslední dobou zaznělo:

hluk, vibrace apod. - nic z toho mne vůbec netrápí. Jediné, co fakt vnímám, a to pozitivně, je, když zejména při předjíždění vytáčím motor do vysokých otáček. Pak jsou i námitky ohledně línosti motoru poměrně zbytečné, třebaže v úsporném módu, kolem 1500 nebo 2000 otáček od toho zázraky čekat nelze. Jenže celková reálná spotřeba už se mi dostala pod 6.0, a to v tom jsou krátké zimní pojížďky po městě, kdy se jezdilo skoro za osm. Jezdit kolem pěti, když člověk opravdu chce, problém není.

Zavírání kufru, ne, že by to šlo z těžka, ale musí se to pustit z určité výšky, podobně jako u Fabie . Zadní víko jsem někdy musel zavřít až na podruhé, když jsem na to šel příliš jemně. Ale nic z tohoto jako problém nevnímám.

Zpětná zrcátka jsou fajn a zásadně je sklopím při zastavení - asi by bylo dobré, kdyby to dělalo samo - argument, že se občas hodí je mít sklopené i za jízdy úzkým prostorem, by vyřešilo jedno tlačítko. Ale velikost je fajn, už kvůli té signalizaci aut v bočním pruhu.

Některé výtky od Orava jsou oprávněné: třeba nemožnost nastavit automatické zamykání při jízdě, což mi ani tak nevadí jako nemožnost zavřít okna při vypnutém zapalování, a pak zejména obecně malé odkládací plochy. Ovšem s dobrou polovinou výtek nesouhlasím, nebo prostě odezní (vibrace páky). Naopak spotřebu 6.6 bych považoval ze velmi odrazující - dobré tak v zimě, nebo při hodně razantní jízdě, ale jinak to auto pojede mnohem úsporněji.

Osobně bych určitě nešel do dieselu, cena a startosti navíc při zanedbatelném rozdílu ve spotřebě (podle toho, co jsem četl), podle mne za to nestojí. Navíc, když jsem o tom trochu uvažoval, tak mne dokonce i prodejce, který na tom mohl akorát vydělat, odrazoval.

Hnití a lak: zatím těžko hodnotit, to si nechám na později - je pravda, že toto u aut vyrobených v tomto tisíciletí nejsem zvyklý řešit a dost by mi to vadilo.

2013-08-16 11:46:14

12 let záruka na prorezavění a 3 roky na lak. Mám stejné podmínky na Civikovi a po 6-ti letech jsou narezlé jen nechráněné hrany plechů ze spodu na podlaze mino oplastování.

2013-08-16 12:50:26

hum4nfrog:

Pokud tam je "celozivotni" napln, tak to neni moc stastne. Dalsi vec je, zda lze technicky tu napln vymenit, bez celkove demontaze prevodovky. V Mondeu mam japonsky automat firmy Jatco s celozivotni naplni a tam napriklad olej vymenit nejde.

PS: Kupujeme v Jihlave a pristup skvely!

2013-08-16 13:02:27

Hm, tak to je další indicie k tomu, že vyměnit nepůjde. Dál jsem se nedozvěděl, jestli má převodovka chladič. Nikde jsem se to nedočetl, ale připadá mě, že jsem někde na obrázku viděl vývody.

No každopádně si myslím, že příplatek za pětiletou záruku byl rozumný.

doris  
Doris
2013-08-16 13:08:30

Mno, vzhledem k tomu, že auta se dnes nevyrábějí s předpokladem, aby sloužily 20 let, tak bych té celoživotní náplni klidně věřila, že to mají dobře spočítané. Vesměs se počítá s autem tak na 5-6 let , maximálně 10let a pak zase nové. Bohužel jsme v éře spotřebního zboží, která nebere ohled ani na plýtvání se zdroji a ani naše výdělky.

MAX6  
J.
2013-08-16 13:11:19

hum4nfrog: Skříň autamata u SkyActivu má na sobě normálně nalejvací a vypouštěcí šroub (vypoštěcí dole na vaně,nalejvací nahoře),takže vyměnit jde i bez vyndání. Dneska u většiny novech automatů píšou celoživotní náplň. Teda i kamarád co má BMW E60 530d z roku 2004 tak má na vaně napsáno že je to celoživotní náplně,ale on si jí normálně mění.Jen se musí dělat výplach. Rozdíl je po výměně jen v rychlosti a trocha menší hlučnost řazení.

Spíš bych to vyděl že v servisu kde maj schopný mechaniky,tak poznaj kdy ho vyměnit a v serisu kde maj mechaniky který jedou jen podle tabulek a hlavou nic nevymyslej,tak ho tam měnit nebudou.Jen může bejt problém sehnat tu náplň (zatim).

2013-08-16 13:25:52

Kazda AT prevodovka je jina, takze tezko rict jak to bude resene u Mazdy. Uprimne ani nevim, zda tahle skrin je pouzita v jinem modelu, nebo aute jine automobilky vubec (pokud si to Mazda nevyrabi sama).

Kdyz je problem s automatem, tak diky jejich malemu rozsireni mezi nepremiovymi znackami to ani jejich servis moc neumi, osvedcily se mi servisy specializovane primo na AT. Lepsi bude, kdyz clovek nic takoveho nebude muset resit.

2013-08-16 13:26:10

gillisek: Kup Porsche nebo Audi a je to . Ale souhlasim s tim co pises...

Jinak je to škoda s timhle... Napisu jim do Hiroshimy dopis - občas píšu a clovece v 80% mi odpovi kdzy poslu pisemne postou .

Zeptam se jich na proces ochrany karoserie proti korozi a ze v Evrope s tim mame trable

2013-08-16 14:03:20

max6:

kdejakej prodejce nebo originální servis bude říkat že je to celoživotní náplň, ale prostě NENÍ. Každy, kdo automaty speciálně dělá ti řekne, že olej se mění každých 50 - 80 000 km podle toho jak je auto/převodovka zatěžováno.

Moje minulé auto mělo automat a první co jsem po koupi (ojetého auta) udělal byla výměna media v převodovce a každému bych doporučil totéž. Jinak existuje i způsob jak měnit olej v převodove bez výpustních šroubů (většinou jde šroubem vypustit jen polovina až třetina oleje - podle auta) - stroj, který dokáže všechno medium vycucnout, jeho udělat test jestli tam nejsou špony atd, následně celý systém vyčistit a dát nové medium včetně nějakého kondicioneru. Vyzkoušeno na Mondeu MK3 2005 a MK4 2009 - v obou případech velký rozdíl před a po výměně. Mnohem líp to pak řadí, popojíždí na "volnoběh" atd....

Klidně jim udělám reklamu, protože jsem byl vždycky spokojen :

http://www.rychloservis-p...v-automaticke-prevodovce/

2013-08-16 17:06:06

machbuster: Ahoj, přesně tohle mě mockrát napadlo, napsat do Mazdy, že jejich auto miluju, ale trápí mě, jak oproti ostatním rychle rezne a že s každou další generací v nitru duše doufám, že už to vyřešili (např. tím pozinkem), ale upřímně, moc tomu nevěřím. Četl jsem někde tady na foru, že se na to někdo ptal u GH myslím českého zastoupení Mazdy a odpověděli mu, že pozink to není

Jestli tam budeš psát, uděláš radost asi nejen mně. Stydím se, když čtu někde na fóru o nové GJ, všichni ji opěvují a pak někdo přijde s tím, že to prostě bude reznout stejně jako VŠECHNY Mazdy..

Držím pěsti ať ti odpoví.

2013-08-16 20:09:29

Neprehanite to uz trochu s tim reznutim mazd? Mam sestku GG FL 2007 a nic mi nerezne. Pokud tam neni pozink, tak je tam asi jina ochranna vrstva. Mazda asi neni na spicce v anikorozni ochrane, ale urcite to neni uz takovy maler jako u prvni generace pred FL. Dnes jsem se byl podivat u Zemana v Praze 9 a ma tam asi 5 skladovych vozu. Jinak je cekaci doba pul roku. Prodejce mi prozradil, ze jeste neprisel na to, jak se u sedanu da neco pripevnit na strechu. Uz jste nekdo videl nazivo ten spojler (lizatko) u sedanu? Fotky sedanu z novejsich testu jsou uz vzdy se spojlerem.

2013-08-19 07:28:19

Dalsi report m6 2.0 benzinu, najazdene 3500km. Po update firmware programu map (nie update map!) sa zmenilo menu auta v setupe a vacsina poloziek zmizla, takze nato pozor a snad to budu vediet poriesit v servise (idem zajtra). Takisto Xenony povedali ze sa budu dat trosku podvihnut. Dnes som schvalne pozeral na ine auta co mali xenony predo mnou a na bocnych stenach vyska dosvitu a bola v 10m asi o pol metra vyssie ako u mazdy, mno uvidim (je ale mozne ze mali xenon vyssie od zeme ako u mazdy).

Inac priemerna spotreba este poklesla - pri predpisovej rychlosti - Humenne Kosice 5.8l - a to sla klima a vyuzival som sluzby tempomatu, naspat ak som predbiehal niektorych co sli predpisovo - 6.2.

Co sa tyka audia, tak montovana cast - audio system je vraj sanyo

2013-08-20 07:33:59

Uz ji mame doma. 2.2D A/T wagon + red soul + navi + construct. Kratke poznatky resp. prvni pripominky

  • potkavaci/dalkova svetla nekdy reaguji trochu se zpozdenim. Ve meste si dalkovyma posvitite jedine pomoci svetelne houkacky (trvale dalkovky pri svetle to nezapne, nebo se mi to aspon nepodarilo).
  • interier je pomerne nachylny na otisky prstu, specielne vrsek palubni desky pred spolujezdcem
  • spotreba pri predpisove jizde cca 4.5 (prazdne auto, okreska)
  • svetylko v kufru jak z minuleho tisicileti...
  • navigace + system v aute neni v cestine. Navigace mi neprijde tak zla, jak se pise. Resp pri navigovani samotnem se mi zda OK, horsi je do ni neco zadat.
  • ovladani auto hlasem nemozne. Pravdepodobne ocekava anglicka jmena, nazvy mest atp. Kdyz reknu Drive to Praha, nebo Call tata, tak uspech nula. Mozna drive to Prague by vzal, nezkousel jsem.
  • lizatko narazniku vepredu je velmi nizko. Proti vratum mame nizky chodnik a hned jsem pri vyjizdeni ho zespodu odrel :( nastesti to neni videt. Parkovat u chodniku ve meste bude asi peklo
  • tlacitko startu mam presne za packou steracu, takze na nej neni videt :( Pro vyssi postavy/jine nastaveni sedacky nemusi byt problem
  • automat radi velmi dobre. Dalsi stupen radi jeste pred 2.000 ot/min.
  • prijemne tlumi nerovnosti
  • zajimalo by me, kolik bude stat nove predni sklo, kdyz v nem je tolik elektroniky
  • start stop velmi rychly a nezdrzuje. Vypina jen pri razene poloze D a noze na brzde. Jsem zvykly napr u vlakoveho prejezdu davat P a pouste brzdo. V tu chvili nechcipne.
  • svetylko u tlacitka vnitrni/vnejsi okruh ventilace sviti celkem dost
  • prepinani mezi foukanim na nohy/telo/okna mi prijde lepsi klasicke (tri tlacitka)
  • tlacitka pro nastaveni hodin celkem zbytecna (jak casto to clovek nastavuje...)
  • odkladacich kapes opravdu neni moc
  • premyslim o potazeni casti predku pruhlednou folii, aby nebyla osekana od kaminku. Ma nekdo zkusenosti?
  • skvela zkusenosti s prodejcem v Jihlave!

Po prestupu z O1 tdi a O2 tdi posun o dost dopredu.

2013-08-20 08:04:27

ještě jedna věc mi nefunguje a nevím, jestli je to jenom chyba mého auta: ovladačem zamykání se nedají spustit všechna 4 okna najednou, jak tomu bylo zvykem u mé předchozí M6. Funguje to někomu? Pokud to v mazdě vypustili, tak je to škoda, v letních vedrech se auto vždy slušně vyvětralo.

2013-08-20 08:11:58

Zkusim. Mj jak nekdo psal, ze musi startovat znova auto kvuli zavreni okna, tak to neni nutne. Staci 2x tlacitko start/stop (pokud neni u AT zmacknuta brzda, auto nenastartuje), kdy se rozsviti pristroje a lze okna vytahnout.

2013-08-20 08:14:53

tomz: Fólie na GJ je jistá věc, pořádně tlustá. Mám to tak udělané na současné GH cca do třetiny kapoty a nová GJ půjde potáhnout stejně, plus celý přední nárazník (u GH ho potažený nemám, ale už jsem ho 2x lakoval). Na fotce je to snad trochu vidět.

2013-08-20 08:16:43

pm33: Ne, bohužel to prý nejde.

2013-08-20 08:21:21

tomz: Startovat ne, ale zapnout zapalování a rozsvítit všechna světla a elektroniku, jako by motor byl nastartovaný, to ano. A to mi moc dobré nepřijde. A týká se to třeba i sklopení zrcátek apod.Start/Szop totiž chodí jen v polohách 1->2->3->1->2->3 (tj. vypnuto, zapalování, start), nikoliv jen 1->2->1, jak jsem to měl u aut startovaných klíčem. Alespoň jsem na to, ani po poradě s prodejcem nepřišel, jak se tomu vyhnout.

2013-08-20 08:21:21

2013-08-20 08:37:58

Shr3k: Diky, na fotce je to znatelne. Zajimalo by me

  • jestli lak pod a mimo folii ma stale stejnou barvu
  • zda lesk pod a mimo folii je stejny
  • zda se z folie sundavaji necistoty stejne dobre/spatne jako z laku


Odpovědět

1 ......... 27  28  29  30  31 ......... 134