Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 128  129  130  131  132 ......... 134

2016-03-24 20:07:49

Ahoj všem,

poslední dobou čím dál více přemýšlím nad tím, že si pořídím Mazdu 6 2.2d 110 kw manuál, ale trochu začínám mít obavy, protože se tu dočítám o problémech s ředěním oleje a následném poškozování vaček.

Čistě teoreticky, kdybych si koupil výše zmíněný model, který bude v záruce, tak bych mohl zajet do autorizovaného servisu, kde bych si nechal všechny komponenty překontrolovat a kdyby vše bylo v pořádku (i kdyby nebylo a byla nutná výměna), tak by teoretickým řešením bylo, aby se z auta odstranil DPF filtr, tudíž by nedocházelo k onomu ředění a nehrozilo by zadření vačky, poškození turba, ... Co si o tom myslíte? Díky

2016-03-24 20:21:44

Ahoj myslim ze redeni oleje a opotrebeni vacek jsou dva odlisne problemy ale mozna se pletu naftu nevlastnim.

doris  
Doris
2016-03-24 20:24:57

martin007: Odstranění DPF je nepřípustné - neprojdeš přes technickou/emise. Záruka je sice fajn věc, ale obávám se, že servis může argumentovat s tím, že majitel tankoval nekvalitní naftu, nebo že nekontroloval pravidelně olej, nebo prostě auto neužíval šetrně a v souladu s "návodem k použití".... Já osobně bych vzhledem k náročným a choulostivějším dieselům šla do benzínu, je úsporný, méně problematický a také lehčí. A to nejen u Mazdy....

Martin007, 2016-03-24 20:07:49 napsal:

Ahoj všem,

poslední dobou čím dál více přemýšlím nad tím, že si pořídím Mazdu 6 2.2d 110 kw manuál, ale trochu začínám mít obavy, protože se tu dočítám o problémech s ředěním oleje a následném poškozování vaček.

Čistě teoreticky, kdybych si koupil výše zmíněný model, který bude v záruce, tak bych mohl zajet do autorizovaného servisu, kde bych si nechal všechny komponenty překontrolovat a kdyby vše bylo v pořádku (i kdyby nebylo a byla nutná výměna), tak by teoretickým řešením bylo, aby se z auta odstranil DPF filtr, tudíž by nedocházelo k onomu ředění a nehrozilo by zadření vačky, poškození turba, ... Co si o tom myslíte? Díky

2016-03-24 20:29:23

martin007:

nooo, to ale pak nemuzes bez DPF do zahranici a je otazou casu , kdy to budou resit i CZ policajti. Nemluve o STK po nekolika letech.

S olejem v nafte je to otazka, nove mazdy po FL maji čidla kvality oleje a o vymenu si řeknou a tu vačku asi nenechaji po.. vačka je take z lepšiho materialu. Ja měnil prvni olej po 10ti a to ukazoval 50% životnosti, dalši take po 10ti a zase ukazovalo čidlo 50%. Tak bych to bral asi jako nejlepši doporučení. pokud budeš měnit olej po 10-15 tis (cena 1100kč za olej) tak to asi nebude s vačkou zas až tak horke...

Jo a ještě něco, ja mam manual, ale kazdy den si rikam proc jsem neockal jeste mesic na automat :)

2016-03-24 20:40:53

doris: nepřípustné z hlediska zákona ano, ale na emisích projdu v pořádku - troufám si tvrdit. Mohu argumentovat jen tím, že táta na své M6 GY má též odstraněný DPF filt a nic nepoznali, měření proběhlo v normě. Asi jde o to, jak kvalitně je to odstraněné.

A diesel volím proto, že můj roční nájezd činí zhruba 50 000 km

mmlejnek: Bohužel na Mazdu po FL nemám dostatek financí, proto se mi vyplatí koupit "ojetou" a ty čidla nemají. Každopádně i dieselu (jakéhokoliv) bych neprováděl výměnu oleje nad více jak 10 tis. km.

tielk: Mám takový pocit, že je to právě v důsledku ředění nafty s olejem, kdy dochází k nedostatečnému mazání.

doris  
Doris
2016-03-24 20:54:43

martin007: Tak to měl štěstí a nebo to neřešili, případně neuměli poznat (je tam nastavený nějaký limit s přípustnou odchylkou, pokud to dobře chápu), protože u nás několik lidí bez DPF už neprošlo. Byla bych na to opatrná, pokud nemáš někde známého technika na STK.

2016-03-24 20:54:45

martin007: když se o to budeš starat , tak to asi fungovat bude. Já s tím zatím problémy neměl , taky měním olej po 10tis km... Co je ale opravdu oser, že se mi kolikrát stane, že když zrovna někam dojíždim , tak mi to začne regenerovat , to bych vždycky vraždil... proč zrovna teď :)

doris: hlavně u GJ snad DPF vyndat nejde...

2016-03-24 20:58:37

ondrap: Ta regenerace by mě taky dost štvala :) po kolika km ti to dělá? Také jsem tu četl, že si lidí stěžují na přílišnou frekvenci vypalování ...

doris: ... ono to na 100% bude tou odchylkou v měření. Potom opravdu zastávám názor, že kvalitně "vykuchaný" filtr = žádné problémy

2016-03-24 21:00:01

martin007: záleži regenruje to mezi 200-400 km , dle toho kde a jak jezdíš. Dobý je tomu dát občas kotel prostě, aby se to přirozeně vyčistilo. Pak to jede i mnohem líp.

2016-03-24 21:02:08

ondrap: Tak uvidím, jak se mi v budoucnu povede :D

2016-03-25 14:27:45

ondrap: "hlavně u GJ snad DPF vyndat nejde..."

A to by bylo jedině dobře. Spousta lidí si koupí naftu s vidinou nízké spotřeby, aniž by si spočítala servisní vícenáklady. Navíc nejsou schopni či ochotni jezdit tak, jak to diesel potřebuje. Potom nastane veliké divení, když zanesený filtr už nelze regenerovat a musí se vyměnit. Vykuchat DPF filtr bez náhrady je zvěrstvo.

2016-03-25 17:06:08

martin007: No jelikož jde u mazdy poznat, kdy auto vypaluje, tak si lidé stěžují, ale ostatní automobilky to mají stejně. Peugeot má napsané úplné nesmysly až 1900 km mezi regeneracemi a podle diagnostiky probíhá regenerace každých 350 km. Opel se taky pokoušel mít dlouhé intervaly mezi regeneracemi,ale lidem svítila kontrolka DPF a museli na nucenou regeneraci do servisu, tak přehráli SW a najednou problýmy přestaly, ale regenerace každých 300 - 400 km. Takže mazda je na tom stejně jak ostatní.

2016-03-31 19:44:10

Zdravím: je tu dost majitelů M6 v AUT zajímá mě jak se staráte o převodovku mělnil jste v ní někdo už olej ??

2016-03-31 21:53:46

kaplis: Ahoj, jak jsem byl na první výměně oleje, tak jsem se bavil s mechanikem a ten mi doporučoval vyměnit olej v 80tkm. Myslím, že když se udělá ve 100tkm tak to bude tak akorát. U předchozího auta uváděl výrobce auta náplň v převodovce jako doživotní... (což je hovadina) a výrobce převodovky ZF - 120tkm nebo 7let.

2016-04-02 09:28:50

Zdravím :) Tak zítra jedu omrknout jednu vysněnou M6 2013 od soukromého majitele. je to 2.0 slabší benzín manuál. Má najeto něco přes 60tkm. Máte někdo nějaké tipy na co se konkrétně zaměřit a zkontrolovat? Samozřejmě takové ty všeobecné rady při nákupu ojetiny už mám načtené. Tak by mě zajímaly postřehy skutečných majitelů :) Opis servisní knihy jsem si už nechal vytáhnout u Mazdy. Dosud byl měněn jen olej s filtry.

2016-04-02 12:39:05

jtk545: Já se chystám na výměnu oleje v převodovce v 50k kilometrech. Jen mě děsí cena. Kamarád měnil olej v BMW a je tam 20 litru oleje přičemž litr stojí cca 1000 kč.

2016-04-02 13:11:38

hum4nfrog: no v kvetnu du na servis tak se zeptam za kolik by ho umeli vymenit a dam info. Bylo by fajne zalozit forum s cenama prohlidek a tak

2016-04-03 22:30:49

hum4nfrog: 20l v prevodovce u BMW urcite nebylo... BMW vetsinou pouziva prevodovky ZF a tam je napl okolo 9l, pokud se dela i vyplach tak se spotrebuje cca 12-13l. A jestli zaplatil za 1l prevodovkoveho oleje 1000kc, tak se ten, kdo mu to prodal pekne pomel...

2016-04-04 22:09:54

Výměna oleje v převodovce BMW 730 12000,-kč

2016-04-04 22:30:03

3xmazda: Pánové, tady jsme ale na MAZDA klubu..


Odpovědět

1 ......... 128  129  130  131  132 ......... 134