Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 134

2013-03-12 21:05:09

Proč musej mít amíci zase něco navíc a maj možost k 2,5litru benzínu i manuál i když v top výbavě taky jenom A/T

http://www.mazdausa.com/M...sFeatures&vehicleCode=M6G

Deri, 2013-03-12 21:05:09 napsal:

Proč musej mít amíci zase něco navíc a maj možost k 2,5litru benzínu i manuál .. i když v top výbavě taky jenom A/T

http://www.mazdausa.com/M...sFeatures&vehicleCode=M6G

2013-03-12 21:21:38

Nářků Amíků jsem četl koncem roku dost. Hlavně jim vadilo, že nebudou mít kombík. Australané zase nemají manuální převodovku. Mazda prostě nenabízí všechno všem, ale řídí se většinovou poptávkou - třeba v té Austrálii prý 95% lidí kupovalo automaty, tak těch pět má smůlu. U nás zase asi většina lidí dává přednost slabším a úspornějším motorům, a tak to nakombinovali tak, jak to je. Bohužel no, ale já ani Američanům, ani Australanům jejich omezení nezávidím ani náhodou .

2013-03-12 21:34:48

Myslim, že by to Mazdě nijak neublížilo, kdyby dali celosvětově možnost větší customizace a někteří co by si nadiktovali nějakou spešl kombinaci by si možná klidně i nějakej ten půlrok počkali.

Co sem čet na americkejch webech, tak dost jich brečí po tom, že už nedává Mazda do šestky V6kovej motor.

No a MPS to je myslim takovej celosvětovej sen, kterej by se snad oběvit moh.

2013-03-12 21:51:25

Deri: Myslim take, ze v CR je to nastavene OK. Ja napriklad se zajimam o ten nejsilnejsi benzin a na tuto vysokou konfiguraci 6ky mi vyhovuje prave ten automat a asi i vetsine potencialnich zajemcu o ten 2.5 litr. Radit i řádit budu s RX . Navic ta pádla pod volantem funguji podle meho velmi dobre, az pro mne prekvapive. Ja jsem spokojeny. Jediny maly problem podle meho nazoru, je dle meho nutnost 19tek u vysoke konfigurace - mozna bych volil mensi .

A MPS se splni cekat samurajsky budeme a za par let to tu mame .

2013-03-21 23:09:14

Tak včera konečně první jízda v 2.0i 165 PS, sedan, Revolution, černá kůže, 19" kola se zimními pneu, manuální převodovka

Půjčili nám jí v Autocentrum Duba na celé 3 hodiny, bez řidiče, s plnou nádrží. Najeto měla 700 km, přihodili jsme dalších cca 200.

Dojmy jsou jednoznačně pozitivní, vlastně už se mi ani nechce zkoušet ostatní motorizace, snad jen pro zajímavost silnější 2.5i nebo výkonnější "kamna". Absolutně fantastické řazení, neumím si představit jak moc by musel být excelentní ten automat, aby jsem mu dal přednost před manuálem. Opravdu radost řadit.

Vezmu to tedy v bodech, jak mě to napadne.

Motor

Moc pěkný zvuk, lineární zátah, dostatek síly. Když to porovnám s naším GG 104 kW, ten výkon není zase až o tolik vyšší, subjektivně vnímáno. Přijde mi, že GG jde rychleji a naléhavěji za plynem, i když je slabší a má nižší i krouťák, ale jde asi o pocit, skutečná rychlost i akcelerace jsou stopro lepší.

Podvozek, 19" kola, řízení

Pecka. Tlumení fantastický a vlastně to, čeho jsem se nejvíc obával, tedy velikosti kol, je úplně v pohodě. Ani jednou nebyly slyšet rázy od kol nebo neměl člověk pocit, že auto je při přejezdu nerovností tvrdé a podvozek trpí. Myslím, že na sedmnáctkách to pojede jako na vzduchovém polštáři

Řízení bomba, opět musím psát jen v superlativech. Přesné, citlivé, posilovač ve vyšších rychlostech příjemně tuhý, při parkování krásně lehký. Parkování jedna radost. Vlastně řízení a chod spojky jsou proti GG úplně jiná liga, v GG je to prostě posilovna, což ale člověk zjistí až po přesednutí. Ta spojka je fajn hlavně v kolonách.

Tím navážu na další věc, která mě učarovala a to je i-stop. Včera tady bylo krásných 9 nad nulou, takže fungoval pořád a jeho reakce je tak rychlá, že se mi ani jednou nestalo, aby mě nějak zdržel při rozjezdu. Prostě sešlápnete spojku, auto téměř neslyšitelně nastartuje a v momentě, kdy řadíte za jedna, už běží. Asi se tím uspoří jen pár deci, ale kromě otázky životnosti motoru (těžko říct, jak moc mu to (ne)prospívá) mi tahle funkce připadá fakt v pohodě, absolutně neotravuje a nezdržuje. Nemám možnost porovnat to s jinými i-stopy, ale ten v Mazdě je prý obecně ze všech nejrychlejší. Měli jsme ho ještě v půjčeném B-Maxu, ale tam nefungoval, zřejmě z důvodu teplot pod nulou.

Lane assist, RVM atd.

Hlídání opuštění jízdního pruhu ani jednou nezabralo, zkoušel jsem na dálnici i po Praze, těžko říct proč se nic nedělo. Nezablikala kontrolka v zrcátku ani akustický signál. To samé hlídání mrtvého úhlu.

Moc se mi líbil i-eloop, dobitý je během chvíle, a to i při jízdě po městě. Jen ta grafika by mohla být hezčí, přeci jen maxi dott (nevím jestli to píšu správně) už u minulý octávky vypadá precizněji a moderněji. Ale o tom auto není, to je jasná věc.

Vnitřní rozměry, pohodlí, kůže

Někdo tady psal, že v Revolutionu mají vyšší osoby problém s místem nad hlavou. Musím oponovat, protože přítel měří 196 cm a hlavou se stropu nedotýkal, ani vlasama. Naopak ho překvapilo, že když si dal sedačku úplně dozadu, nedosáhl na pedály (v GG jí má standardně dozadu až nadoraz). Dozadu si nesedl, tam by asi problém s místem nad hlavou měl, nicméně lidi normálního vzrůstu asi omezeni nijak nebudou. Jinak vzadu je místa pro nohy dost a hlavně je super šířka. Kamarád co má aktuálního Superba řekl jako první věc, jak je to auto pěkně široké

Co se kufru týče, za 4 roky života s GG sedanem nenastala situace, kdy bychom řešili nedostatek místa. Ledničky a podobný věci nestěhujeme, takže nás omezená velikost vstupního otvoru nikdy nelimitovala. Co mě ale štve, že věci v kufru v zatáčkách lítají sem a tam, oka na uchycení nikde, o nějakých zarážkách nebo podobných vychytávkách nemluvě. Nechápu, proč na to během těch tří generací v Mazdě nepřišli..

U GJ mi připadá zvláštní otevírání víka kufru, tedy spíš zavírání. Jsem zvyklý z GG, že ho jen pustím a zavře se, ale tady je nějaký odpor v určité poloze, takže mu prostě člověk musí pomoct. Opět to ale chápu jako drobnou pihu na kráse, prostě jen srovnávám a tohle bych určitě neviděl jako nepřekonatelný problém.

Naprosto perfektní je dovírání dveří, všech čtyř. Denně se mi několikrát u GG stane, že se nedovřou a musím je znovu otevřít a zavřít prudčeji. Tady stačí fakt málo a zaklapnou se, fakt nádhera.

Tenhle Revolution byl v černé kůži a už mám jasno, bílou nechceme. Už i na předváděčkách bylo vidět opotřebení, takže jsem vystřízlivěl a to prvnotní okouzlení z fotek vystřídal rozum. Boční vedení dostačující, plasty v cajku.

Při slunci se zrcadlí hliníkové rámečky výdechů ventilace v čelním skle, ale opět, je to jen postřeh, nevnímal jsem to nijak zásadně. Co jsem si hodně užíval, byl výhled do stran, ty sloupky jsou opravdu udělány výborně, u žádného auta za poslední roky jsem takhle dobrý výhled nezaregistroval. Jinak namátkou, trojblik příjemný, chod všech ovladačů a páček zrovna tak, čítelnost ukazatelů na přístrojovce taky. Podsvícení jsme měli možnost posoudit jen chvíli v tunelu, přišlo nám moc fajn. Navigace sice svítí dost ostře, ale to je asi úmysl a displej rádia je podobně ostrý jako zbytek. TomTom fungoval správně (v GG máme přenosný TomTom GO 730), jen mě napadá - jde ho objednat i s češtinou nebo ji do něj nějak stáhnout? Jsme zvyklí na tu naší českou paní

Spárování s telefonem nebo mp3 jsme nezkoušeli, na to by bylo potřeba mít auto delší dobu, užívali jsme si spíš jízdu a moc toho nestihli. Jo ještě mě napadá, ostřik čelního skla super, konečně! Tohle mě u GG trápí, tady je to naprosto v pohodě. Nesmějte se, ale líbí se mi zvuk klaksonu

Bose

V GG máme standardní audio, jen jsme vyměnili repro za JBL, přidali výškáče a taky nechali vytlumit přední dveře (dost rezonovaly). Upřímně, čekal jsem od Bose víc. Jako není to úplně špatné, přítel řekl že to hraje obstojně, ale mně to přišlo takové udušené. Dají se nastavit klasicky jen výšky a basy, středy jsem v menu nenašel. Každopádně nerezonuje vůbec nic ani při zesílení. CD jsem nezkoušel, žádné jsme sebou neměli, takže soudím jen poslech rádia. Ovládání toho čudlíku "i-drive" (nevzpomenu si teď jak tomu říká Mazda) je přesné, neměl jsem s tím problém.

Abych to tedy nějak shrnul, auto nás jednoznačně nadchlo a utvrdilo v tom, že to (po našetření) bude výborná volba. Máme jasno v motorizaci i výbavě, Revolution v černé kůži. Barva byla Blue Reflex, upřímně, nelíbí se mi. Možná kdyby byla o pár stupňů světlejší. V našich očích nic nemá na Soul Red, v Mazdě mu říkají prémiový lak. Chtějí za něj 15 tisíc, ale ta barva je fakt fantastická a to podotýkám, že se nám nikdy červená auta nelíbila!

Na devatenáctkách vypadá skvěle, se sedmnáctkami v zimě taky ostudu dělat nebude.

Ještě poslední postřeh - bezklíčové odemykání moc fajn, jen jsem čekal, že se sklopí zrcátka jako v B-Maxu..

Mazdáár

2013-03-21 23:21:14

samper: nice

2013-03-21 23:26:31

Díky za pěknou a obsáhlou reportáž. Nadšení je z ní přímo cítit .

Pokud jde o Lane assist, RVM, opravdu to nebylo vypnuté? Asi blbá otázka, ale mne to zabírá i ve chvílích, kdy bych to ani nečekal.

Také velmi souhlasím s i-Stopem. Líbí se mi - buď to má Mazda udělané o hodně lépe než konkurence, nebo moc nechápu, proč je to tak neoblíbené. Nikdy mne to ani náznakem neobtěžovalo.

2013-03-21 23:36:54

Le_Mans_Fan: Rádo se stalo, to je mazdí povinnost

Jestli to chápu dobře, ty systémy standardně fungují pořád a deaktivují se jen zmáčknutím tlačítka na přístrojovce, což současně aktivuje rozsvícení té funkce v budíkách. Nebo je to naopak?

Asi je to tak, že Mazda má i-stop prostě nejlepší

2013-03-21 23:53:10

Parádní počteníčko

2013-03-22 00:06:19

samper: Na vypínače těch systémů jsem snad ještě nesáhl (kromě zkoušení vypnout a zapnout je hned na počátku), takže je mám pořád zapnuté. Obecně vím, že něco se zapne automaticky při dalším startování, ale jsou i systémy, kde se vypnutí pamatuje. To je asi podle přímého vlivu na bezpečnost. Takže přesně nevím, musel bych kouknout do manuálu. Podstatné je, že to fakt funguje docela dobře a kdo je bude chtít používat, tak si je jednou zapne (nebo prostě nikdy nevypne), a pak se tím už nemusí zabývat a fungovat mu to bude . A to podle mého názoru docela příjemně (nikdy jsem moc nebyl zastáncem pomocných elektronických zařízení, jsem spíše ortodoxní řidič, nicméně toto mne zaujalo už při zkušební jízdě s CX-5, tak jsem to chtěl i u GJ a jsem fakt rád za tyto a podobné vychytávky.).

2013-03-22 00:20:51

Le_Mans_Fan:

Souhlas, mně taky tyhle vychytávky připadají užitečné a jsem za ně rád. Řekl bych, že nám nefungovaly z jednoho prostého důvodu: celková eufórie z auta jako takového, opojná závislost ze spojení řidiče, volantu, pedálů, převodovky a motoru, podvozku..

Odmalinka si řízení užívám, rád řadím, zrychluji, chytím motor "pod krkem", zatáčím.. Pro spoustu lidí je auto jen prostředek, který je převeze z bodu A do bodu B, já to mám prostě jinak. A Mazda tohle moje vnímání přivádí (v rámci obyčejných aut, když pominu sporťáky a auta několikrát dražší) k absolutnímu naplnění zmíněného pocitu. Miluju to

2013-03-25 15:55:28

Tak mazďáci, tenhle dnešní článek se vám bude hodně líbit

http://www.autoweb.cz/mazda-6-20-skyactiv-g-165-k/

2013-03-25 17:54:21

samper: Díky. Moc dobře se to četlo, zejména s vědomím, že po přečtení sednu do auta a půjdu se projet, byť velmi turisticky po městě . Skoro jako by to psal nějaký nekritický fanda Mazdy, a ne vlastník BMW (jestli jsem autora dobře pochopil). Moc pěkné, díky za odkaz .

Le_Mans_Fan, 2013-03-25 17:54:21 napsal:

samper: Díky. Moc dobře se to četlo, zejména s vědomím, že po přečtení sednu do auta a půjdu se projet, byť velmi turisticky po městě .. . Skoro jako by to psal nějaký nekritický fanda Mazdy, a ne vlastník BMW (jestli jsem autora dobře pochopil). Moc pěkné, díky za odkaz .. .

2013-03-28 00:13:19

Le_Mans_Fan: Mel jsem ten samy pocit, ze redaktor je fanda. Fanda do aut, ktera ridici zprostredkuji pocit, ktery my mazdaci dobre zname

A pochopil jsem to stejne, ze ma BMW. Fakt dobre se to cetlo.

Ja porad vzpominam na tu trihodinovou jizdu pred tydnem a fakt uprimne ti zavidim, ze ji mas doma

Pritel dneska na cernaku potkal v garazich red soul sedan revolution, ja krome tech v autosalonech jeste zadnou

Snad se to casem zlepsi podobne jako s CX-5, kterych potkam tak 10 kousku tydne..

2013-03-30 16:05:32

Možná trochu OT,ale tento úrývek z jednoho článku prostě potvrzuje,že Mazda dělá skvělé vozy.A vy, kteří plánujete koupi nové šestky, jste toho jasným důkazem.

Japonští konstruktéři již dávno pochopili, že zákazníci chtějí spolehlivé automobily, do kterých stačí pouze lít palivo a jednou za rok s nimi zajet do autorizovaného servisu na prohlídku. Takové vozy jim již po několik generací Mazda nabízí a oni se jí za to odvděčují loajalitou – osm z deseti majitelů se rozhodne při výběru nového vozu opět pro tuto značku. O tom se může drtivé většině evropských výrobců pouze zdát....

2013-04-08 16:29:53

Taaak, mazdicka 6 cervena benzin objednana. Termin dodania jul kedze ani v cechach taka kombinacia sa nenasla.

(attraction soul red, 2.0 benzin 108kw, navigacia, alarm, 5r zaruka)

Uz aby bol jul.

yarex, 2013-04-08 16:29:53 napsal:

Taaak, mazdicka 6 cervena benzin objednana. Termin dodania jul kedze ani v cechach taka kombinacia sa nenasla.

(attraction soul red, 2.0 benzin 108kw, navigacia, alarm, 5r zaruka)

Uz aby bol jul.

2013-04-08 16:49:58

yarex: Gratuluji - tak to budeme mít hodně podobné - až na barvu a nebo pokud máš sedana. Jinak stále spokojenost. A po problémech, co jsem četl na vláknu o CX-5, jsem moc rád, že jsem se nenechal strhnout na diesela.

Mimochodem psali, že v Austrálii byly pozastaveny dodávky GJ, protože se objevily problémy s i-ELOOP (myslím přehřívání), a stávající auta měla být svolávána, až se bude přesně vědět, o co jde. Další vývoj tohoto problému jsem už nesledoval a ani netuším, zda se to bude týkat i aut u nás. Ale bylo to poprvé, co jsem byl celkem rád, že Attraction tuto vymoženost nemá - protože jinak mi dokonale vyhovoval.

2013-04-08 18:07:12

i-ELOOP problem ( videl som foto vyhoreteho auta) sa tyka aj EU. Minimalne PL na 100%. Auta co este neboli odovzdane su na salonoch a cakaju na suciastku. Auta co boli odovzdane pomaly zvolavaju a prednostne pouzivaju ND na vymenu. A to ise mam pocit ze aj v DE.

V PL sa par ludi stazovalo aj na prednu kapotu. Ale nie kazdy. Inak s benzinom kazdy spokojny. Teda az na jedneho, ale tak to je stale dobry vysledok na atmo motor.

Teda vlastne niekto spominal kovovy rezonancny zvuk na volnobeh pri trochu zahriatom motore

2013-04-09 07:21:41

Hej isiel som do sedana lebo sa mi viac paci. Velke kociky uz neplanujem na aute vlacit a ta plocha v kufri bohate staci na prenesenie akychkolvek kufrov alebo nakupu. Kombi mam teraz - opel astra karavan G a ten uz dosluhuje takze idem o kategoriu vyssie.

Naftu som nechcel, lebo nemam taky velky rocny najazd aby sa vyplatila - len do 10 000 km na rok a benzin bude urcite kultivovanejsi a menej problemovy kedze je jednoduchsi. Nebudem sa musiet obavat horror stories o DPF filtroch. (vybrat sa uz nebude dat koli chystanej zmene legislativy u nas). Revolution vybavu som nechcel koli kozi a 19'' a neviem ci by to audio stalo tiez za ten priplatok - lebo ako pisem, nestravim v tom aute tolko casu ako niekto kto v nom "pracuje". Attraction je dost bohata vybava na to co potrebujem a oproti tomu co mam teraz sa neda ani porovnavat ;)))).

Co sa tyka technickych problemov ..... nejake tie musky sa urcite najdu, ale od toho mam zaruku 5 rokov, takze by ich mali zadara vychytat.

Inac to auto som bol len pozriet v autosalone - planoval som nejake kupit az za rok - ani som sa na nom nezviezol, ale v realite je este krajsie ako na obrazkoch a tak mi nedalo a dal som zalohu a objednavku, tak sa mi zapacilo.

Mazdu 626 som chcel uz pred 10 rokmi ked som kupoval svoje prve auto, ale bola o 100 000 skk drahsia ako to co som si mohol vtedy dovolit a tak som siel do oktavie tdi 81kw elegance(co bola v tej dobe skoro max vybava).

Potom koli kupe domu a jeho prestavbe, som siel do opla G ktory mam teraz. Stavebny material sa na nom super prevaza ;)))) ale kvalitou pokulhava na prkotinkach - odisiel spinac na svetlach, klucik, lanko na rucnej brzde, alternator, ale zase kupil som ho za 5000 Eur a investoval dokopy nejakych 2000eur, takze sa da. Motor ale naopak je dobry, akorat je to zrut - 1.4 benzin konstantne zerie 8 litrov - ci dialnica alebo mesto a nad 130 uz je v kabine slusny hluk ;))))).

Takze teraz idem do svojho splneneho sna - Mazdicky a pevne verim ze bude dobre sluzit. Europske auta uz velmi ojebavaju na materialoch alebo za otaznu kvalitu chcu prilis velky priplatok a tak Mazda 6 ma momentalne najlepsi pomer co sa tyka cena / kvalita / vykon / design zo vsetkych aut co som pozeral.

2013-04-09 19:01:50

http://www.mspr.co.jp/accessory/pdf/atenza.pdf


Odpovědět

1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 134