Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 126  127  128  129  130 ......... 134

2016-01-08 08:51:54

moravan34: Nevyjadřuji se raději......

2016-01-08 08:54:50

magnetto: hele.. o te vacce bylo i par clanku v casopisech.. je to tu ve vlakne nekde.

http://svetmotoru.auto.cz...tezke-zustat-v-klidu.html

2016-01-08 08:56:57

magnetto: to bude úplně nejlepší...

2016-01-08 09:09:41

hiks: Nemas nahodou niekde cely ten clanok na ktory odkazuje ten editorial?

2016-01-08 09:12:57

richmund: nemam.. to sem hodil Slavek.

ja se tomu teprve zacinam venovat.. lezu na EN fora... prej u 2013 menej vacky jak na bezicim pase.

hele... mozna bychom k tomu udelali nejakou neverejnou wiki na kterou by nemohlo vokounet dealerstvi.

Tipl bych si, ze to tu nejspis cas od casu ctou.

2016-01-08 09:20:45

hiks: Ja som sa pustil do nemeckeho fora. Ale nemaju tam ziadne zasadne info. Vytvaraju zoznam ludi, ktorym sa to stalo(vacka) a pri akych km. Maju tam Repair Guidence Mazdy ako postupovat ked k tomu dojde - podla rozsahu co uz piliny napachaly sa pouzivaju Kity A+B+D alebo A+B+C alebo A+B+C+D. Tusite co vam menily? Ja som sa vcera zabudol doma pozriet. Kazdopadne nemaju tam ludi, ktorym by sa vacka zbrusila znovu i po vymene.

2016-01-08 09:32:40

richmund: gut.. ja dojcacky uz moc neumim. NAvrhuju udelat kompilaci z tech zdroju.

Jako.. mame v tom statisice... tohle by mela resit Mazda a ne my.

2016-01-08 10:30:31

magnetto: Tak rychlá konzultace s manuálem k mému auto a nic takového se tam nepíše. Stejně tak tam není žádná stránka, kterou uvádíte ve svém příspěvku. Z jakého manuálu je to tedy vytažené?

Jinak z mé praxe bohužel vypalování DPF trvá výrazně déle než ty 2-4 min, obvykle tak 10 minut. Žádná kontrolka mi nikdy vypalování nesingalizovala, jedině když sleduju okamžitou spotřebu, tak mám šanci si toho všimnout (případně podle zvuku motoru).

A také pro info z mé praxe - bohužel na dálnicích nepozoruji, že by perioda byla delší, ba naopak, při mé poslední jízdě po Německu (650km po dálnicích v rychlostech 130-180 km/h), docházelo k vypalování průměrně každých 200 km (za mého normálního provozu - kombinace krátkých a delších jízd průměrně 250km) a trvalo to opět těch asi 10 minut, při kterých jsem ale ujel asi 25 km = vliv na spotřebu brutální...

2016-01-08 10:33:20

richmund: Objednal jsem ten Svět motorů, tak sem pak ten článek hodím. Jsem na to celkem zvědav, co tam přesně píšou...

hiks: Ja mam nemecky fora najity a chystam se je taky procist. Vim, ze vuci nemeckym zakaznikum se Mazda chova o dost jinak nez k ceskym, tak jsem zvedav, ceho dosahli oni a muze to pro nas byt inspirace...

Pak sem dam vedet vysledek, nejaky vycuc.

Udelat na to neco jako neoficialni wiki muzeme, ale pokud se tam z mazdy budou chtit dostat, tak se stejne dostanou, staci kdyz se sem zaregistruji jako majitel auta Navic teda myslim, ze nepiseme nic, co by nemeli cist, naopak tady zjisti, ze jsme nespokojeni s jejich pristupem a delame to, co by podle meho nazoru meli delat oni...

2016-01-08 10:45:55

magnetto: Bohuzial Mazda kontrolku prebiehajucej regeneracie nema, ale da sa to pekne vysledovat z aktualnej spotreby.

Regeneraciu filtra sledujem celkom presne od doby ked sa mi na minulej Mazde 6 vyskytli problemy a hrozila az vymena filtra (po 100.000)., potom sme ale auto predali a tak neviem, ako to nakoniec dopadlo.

Kazdopadne odvtedy presne meriam zaciatok a aj koniec regeneracie ( spotreba stupne o cca 3.5l) . Od zaciatku prevadzky (sept. 2013) bol ten interval 270 km a regeneracia trvala cca 20 km ( je jedno ci v meste , medzimesto alebo dialnica) .

Momentalne sa mi ale ten interval uz skratil asi na 250 km a niekedy aj 230. Najviac ma ale prekvapuje, ze v poslednom case sa mi filter castejsie regeneruje pri jazde na dialnici . Naposledy po 180 km ( pri asi 140 km/h stabilnej rychlosti) . To uz potom cloveka vytaca ak pri ceste do Prahy a spat filter 4 x 20 km berie naftu a vykon autu . Neviem, ako casto regeneruju ie znacky, ale mne to teda pripada neprijemne casto .

Skusil som pouzit aj nejake aditiva na zlepsenie vypalovania filtra, ma to ale kratkodoby ucinok, tak dufam, ze nez bude potrebna vymena celeho filtra , uz to nebude moje auto .

Vacky mi menili asi pri 45.000 ,teraz mam necelych 70 a zatial v poho, len dufam, ze sa to nevyskytne niekde hodne daleko od domova .

2016-01-08 11:38:24

madobulik: S regenerací mám přesně stejnou zkušenost (i tu zkrácenou místo prodloužené na dálnici) a taky mě to pěkně stve, ale to zrovna beru tak, že se nedá nic dělat.

S čím se ale smířit nehodlám a neměli bychom nikdo, že nás auto může někde nechat stát. Myslím, že bychom měli minimálně dosáhnout toho, že buď budeme měnit olej daleko častěji na účet výrobce (např. po 10k) nebo nám tam zabudují čidlo kvality oleje, které je v novějším modelu...

2016-01-08 15:27:46

Pánové, upřímnou soustrast od benzíňáka... Protože se chystáte spustit nějaké hromadné protesty, dovoluju si upozornit, že mícháte dva problémy dohromady:

1. Konstrukční chyba na vačkách u Skyactive dieselu někdy do roku 2013 spolu s bezpopelným olejem způsobovala, že kovový otěr ničil turba, vývěvy atd. Z toho pak problémy s motory a brzdami. Pěkně to popsal pan Vaculík ve speciálu SM, doporučuju pročíst. Pro postižené bylo údajně řešeno na záruku. Tuto závadu snad již výrobce v dalších sériích odstranil.

2. Aktivní regenerace filtru DPF, kde přístřik nafty má dlouhodobě za následek naředění oleje a ztrátu mazacích schopností se známými důsledky. Tohle byste si měli s Mazdou ČR opravdu vyjasnit: je tedy ta rozsvícená kontrolka jen sw chyba (včetně toho, že hladina oleje nepřekračuje rysku) a auto je schopno další jízdy, nebo hrozí opravdu zadření motoru a je nutný odtah?

Jinak lze jen doporučit vše, což už tu bylo zmíněno: zkrátit intervaly výměny oleje, nešetřit na jeho kvalitě a snažit se začaté regenerace dokončovat. A především si dobře rozmyslet, jestli ten diesel OPRAVDU potřebujete.

Ještě k těm intervalům: už něco pamatuju a tak jsem se podivil, když mi servisák tvrdil, že Mazda mění vzduchovej filtr až v 60 tisících km Samo sebou ho vyměnili, když viděli, jak po dvou letech vypadá! Takže, rozum do hrsti a motory si hejčkejte.

madobulik, 2016-01-08 10:45:55 napsal:

magnetto: Bohuzial Mazda kontrolku prebiehajucej regeneracie nema, ale da sa to pekne vysledovat z aktualnej spotreby.

Regeneraciu filtra sledujem celkom presne od doby ked sa mi na minulej Mazde 6 vyskytli problemy a hrozila az vymena filtra (po 100.000)., potom sme ale auto predali a tak neviem, ako to nakoniec dopadlo.

Kazdopadne odvtedy presne meriam zaciatok a aj koniec regeneracie ( spotreba stupne o cca 3.5l) . Od zaciatku prevadzky (sept. 2013) bol ten interval 270 km a regeneracia trvala cca 20 km ( je jedno ci v meste , medzimesto alebo dialnica) .

Momentalne sa mi ale ten interval uz skratil asi na 250 km a niekedy aj 230. Najviac ma ale prekvapuje, ze v poslednom case sa mi filter castejsie regeneruje pri jazde na dialnici . Naposledy po 180 km ( pri asi 140 km/h stabilnej rychlosti) . To uz potom cloveka vytaca ak pri ceste do Prahy a spat filter 4 x 20 km berie naftu a vykon autu . Neviem, ako casto regeneruju ie znacky, ale mne to teda pripada neprijemne casto .

Skusil som pouzit aj nejake aditiva na zlepsenie vypalovania filtra, ma to ale kratkodoby ucinok, tak dufam, ze nez bude potrebna vymena celeho filtra , uz to nebude moje auto .. .

Vacky mi menili asi pri 45.000 ,teraz mam necelych 70 a zatial v poho, len dufam, ze sa to nevyskytne niekde hodne daleko od domova .

2016-01-08 15:36:36

madobulik:

zjistil jsem , že 6tka po FL ma vlastně i kontrolku regenerace DPF...i kdyz to neni tak uplne uplne kontrolka regenrace DPF.

Satci se koukat na MZD Connect kde jsou ikonky "motor" "baterie" "AC" tyto ikonky jsou aktivni (ready pro i-Stop) pokud je vse ok. To znamena , že třeba motor je ready pro i-Stop ve chvili kdy se ohřeje. Baterie po startu pokud nemam zapnute ohřivani sedaček a AC ve chvili kdy je teplota auta +- dle požadavku.

Pokud vím , že je motor už ohřátý (ikonka je kativni) a tato ikonka motoru zase zhasne (deaktivuje se i i-Stop ) tak je to na 99% kvuli probihajici regeneraci. tomu take odpovida spotřeba i zvuk motoru :)

2016-01-08 23:41:57

Je vysloveně radost si tady pročítat příspěvky z posledních několika dní,

se člověk necítí alespoň tak nějak sám...

2016-01-08 23:46:21

jnvh: myslis sam se svou zeleznou pilinou....

2016-01-09 07:29:11

hiks: jo, zaraženou do turba.

Třeba to nebude chtít nikdo ukrást, dám si cedulku za přední sklo

2016-01-09 09:40:03

Tak to jsem asi i trochu zamíchal já, já bohužel myslel že je jenom jediný problém. Ale když to tady pročítám tak jsou další problémy. O tom jsem už nevěděl, protože u FL už se nic takového neobjevuje, a také to může být tím že nejezdím krátké vzdálenosti.

Moc se omlouvám za vměšování do konverzace protože jsem zde možná akorát vnesl zmatek a zaměnil jsem původní problém se současným

Nezlobte se a ještě jednou se omlouvám

2016-01-10 09:38:45

Tata ma 6/2013 nafta 150k, najeto tusim 35k a uz mu kontrolka 2x svitila, vzdy cca po 13k km, ale on jezdi hlavne kratke trasy po meste. V obou pripadech v servisu rekli, ze uz je potreba vymena oleje.Tedka mu doporucim at meni po 10k km a bude mit (snad) klid.

Ja tady vidim problem (mimo jine) v tom, ze mazda ma pouze jednu kontrolku na dve ruzne veci. 1) Spatny olej, jed do servisu (coz neznamena stuj a odstav auto) 2) Spatne mazani (cokoliv co muze poskodit okamzite auto), okamzite zastav.

Ve starych autech byvala jen kontrolka cislo dve, novejsi auta uz maji obe (krome Mazdy 6) a diky tomu clovek nevi o co se jedna.

2016-01-13 06:49:08

slavekp: Protože těch Mazd jsem už odjezdil celou řadu, myslím, že to není špatné auto a spolehnout se na něj dá. GJ 175 AT není špatná volba ! Chtělo by si to přečíst jiná fóra VW, Ford, Peugeot, BMW a další a hned by člověk trochu vystřízlivěl nebo spíš ještě zažít skutečné trable, které jsou u jiných značek. K popisované příhodě není co dodat, rozumím tomu rozčarování, ale nic není tak horké. Pokud chcete něco skutečně o tom vědět, pak se neptejte tohoto technika. Jinak je to docela jednoduché. Vřele doporučuji koupit OBD II. scanner za pár USD (iCar2 Vgate s wifi) zasunout do zásuvky OBD ve vozidle a nastavit jen to co mi zajímá. Je zde celá diagnostika vozu (samozřejmě musí být app třeba v mobilu běžící pod iOS nebo Androidem) předpokládám, že majitel Mazdy má chytrý mobil a vím vše i bez technika, který sám stejně nic neví a musí jít na dílnu se ptát a než přijde zpět tak ví prd. Vše mám stále v autě a ihned vím co se děje. Když jdu do servisu, tak vím s čím (nebo tam raději nejdu). S AP Spořilov mám dobré zkušenosti, ale musíte tam mít lidi kterým věříte. Doopravdy tato hračička funguje a vím o autě skoro všechno, kdy bude regenerovat, kolik je ujeto na olej, kolik... kolik ... zkrátka umí načíst všechny hodnoty, které auto dává a hlavně nelže. Psát na Mazdu ČR to je hodně velký opruz. Jsou to bývalí Opláci a kde jsou ty časy, kdy to měl Spořilov a vše se dalo řešit. Slyšel jsem, že nemá mít ČR vůbec zastoupení Mazdy a to má být v jiném státě, což se ani nedivím. Takže Mazdar !

2016-01-13 10:13:19

jardam: "OBD II. scanner za pár USD (iCar2 Vgate s wifi) "

a pls tu verzi s BT, nebo wifi?

http://www.aliexpress.com...22&SearchText=iCar2+Vgate


Odpovědět

1 ......... 126  127  128  129  130 ......... 134