Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 125  126  127  128  129 ......... 134

2016-01-07 18:29:54

a tady : http://www.mazdaclub.cz/f...lect=146267#message146267

2016-01-07 18:35:05

richmund: Zajímavé, díky za zprávu. Tak tam moje podle čísla nespadá. Takže možná zůstává jen ten problém, že to není schopné detekovat včas koncentraci nafty v oleji a člověka to pak někde nechá ležet...

2016-01-07 18:39:49

když se to pos...byl olej na X značce ? jaky stav tam byl u vas co se vam to stalo ?

2016-01-07 18:57:40

mmlejnek: Já nevim, zkoušel jsem to jen chvíli po vypnutí motoru a to to bylo mezi maximem a X. Nebyl čas to zkoušet po nějaké době po stečení...

2016-01-08 07:48:45

Nerad se vměšuji do diskuze o vozidle které nevlastním ale i já se přidám se svým názorem na regenereci DPF a tím způsobený minimální úbytek oleje.

Psal mi pan "SlavekP" s tím že by chtěl podat stížnost a reklamaci na Mazda distribuci - předem jasně píšu že je to bez šance!

Stejně jako všude na internetu v informacích o moderních naftových motorech a stejně tak i v příručce k vašemu automobilu je napsané, že "každé vozidlo vybavené systémem DPF musí pro správnou funkčnost regenerovat zásobník spalin (nebo-li sazí)". To probíhá tím, že je do samotného DPF vpouštěno palivo / olej z normálního mazacího systému motoru a tím se v samotném systému DPF "pálí" / "vypalují" saze způsobené spalováním nafty ve vznětovém motoru. Toto se netýká pouze Mazdy ale všech moderních aut s tímto systémem.

Průběh "čištění" vypadá tak, že po určitém nashromáždění sazí a nečistot se automaticky nezávisle na vůli řidiče spustí proces "vypalování" DPF a tím má motor po krátkou dobu (asi 2 - 4 min.) hrubší zvuk a za autem je vidět namodralý dým v malém množství. Při tomto procesu není doporučeno zastavovat ani točit motor na plné otáčky. Je doporučeno jet plynule bez zastavování a vypínání motoru! Při vypínání motoru v tomto procesu hrozí hláška kterou popisujete v prvních příspěvcích o tomto tématu. Ono startovat naftový motor a benzínový opakovaně za studena je rozdíl takže spíše to vidím na správné používání.

Jen pro info dodám, že na pravidelném cestování po dálnicích je perioda spouštění automatického vypalování DPF delší než při pravidelné jízdě po městě s častým řazením a podřazováním. Díky tomu, že se často vozidlo rozjíždí a tím je motor v nepravidelných otáčkách, nemá šanci (pomyslně) motor "vyfouknout" všechny saze ven...

Pro rejpaly jen upřesním, že saze nemyslím jako saze u traktoru nebo Tatry. Ty DPF nemají a proto je při vytočení motoru vyfouknuto všechno ven. Proto se dusíme v humusu černém jako bota. Systém DPF právě zajišťuje aby za autem dým nebyl. Humus zachycený v DPF se ale musí čas od času zlikvidovat.

Dodržujte heslo koncernistů TDi - TEN DÝM IGNORUJ!

2016-01-08 07:56:35

Ahoj vuz sice nevlastnim vse co si napsal je pochopitelne ale jak poznam ze byla zahajena regenerace ? Pokud v tech autech nebude kontralka nemohu zajistit spravnou funkci dpf abych dodrzel co jsi psal.

2016-01-08 08:02:49

magnetto: tady trošku mícháte hrušky s jabkama, nikdo nechce napadnout, že auto má DPF filtr ale to, že se nám Mazda snaží namluvit, že je normální čas od času zůstat stát na silnici a nechat se odtáhnou nebo po 40 km vyměnit půl motoru za 100 000 Kč......

že to nemá šanci uspět je asi pravda ....

2016-01-08 08:04:48

tielk: Ahoj. Nejsem si jist jestli odpověď patří ke mě ale odpovím i tak.

Ona ta regenerace není na první pohled znatelná ale pozor! Kontrolku DPF palubní deska obsahuje.

Vše je závyslé na stylu jízdy. Pokud budu jezdit jako důchodce "kadla kalda aka VW kraksna Transportér", kontrolka se mi rozsvítí při každém vypalování DPF. Další symptomy jsem popsal výše.

Pokud budu jezdit svižně, kontrolka se nerozsvítí a vypalování snad ani nepoznám. Ano, je to tak.

Četl jsem to po sobě znova a nějak jsem zapomněl dodat, že při vypalování DPF by neměli být otáčky pod 2000 ot. /min.!

Pokud jezdíte na spotřebu a jedete 50 km/ h na 6. rychlostní stupeň po městě, nedivte se tomu, že to píše CHECK ENGINE OIL nebo podobné posty...

Pro MORAVAN:

Ano, a právě tomu jsem se snažil vyhnout. Ono to, aby jste nezůstali na silnici stát jako s "dvanácetrojkou" musíte plnit nějaké podmínky ke konkrétnímu typu motoru... Já jako benzínový šílenec nebudu honit studený motor. Stejně jako musíte nechat diesel doběhnout před vypnutím, tak musíte dodržovat jisté podmínky pro další jeho systémy... Na co jste si koupili dieselový motor? Na spotřebu? V tom případě je potřeba něco pro to dělat? Nemám pravdu?

2016-01-08 08:22:01

magnetto: diesel (vedle dvou benzinu) mam predevsim kvulu kroutaku a celkovymu zatahu odspoda.

2016-01-08 08:23:34

hiks: Výborně! Alespoň někdo komu nejde pouze a jen o spotřebu! REP+

2016-01-08 08:24:06

magnetto: nemáte pravdu, tady všichni plní to co mají, už kvůli tomu, že všechny ty auta jsou v záruce a přesto dochází k poruchám a poškození motorů. Nám nikomu tady nejde o to, že ty auta mají DPF ale o to, že regenerace ( hlavně nedokončené) způsobují ředění oleje a nevratné poškození motoru, vačkových hřídelů, vývěvy, turba adt. a někdy se to projeví hláškou a odtahem do servisu. Podotýkám že já jako řidič se nedozvím, že probíhá regenerace ( pokud opravdu nevnímám chování,zvuk atd motoru). Když se v tomto autě rozsvítí kontrolka DPF znamená automaticky cestu do servisu jestli se nepletu.... ona má totiž dva stavy jeden stav je svítí - menší problém a druhý stav bliká - to je porucha systému větší problém....

2016-01-08 08:29:13

magnetto: "Nerad se vměšuji do diskuze o vozidle které nevlastním ale i já se přidám se svým názorem na regenereci DPF a tím způsobený minimální úbytek oleje. Psal mi pan "SlavekP" s tím že by chtěl podat stížnost a reklamaci na Mazda distribuci - předem jasně píšu že je to bez šance!"

hele.. tam se ale zrejme pridira nevhodne ulozena vacka... a u modelu do 2013 nejspise i z prilis mekkeho materialu.

2016-01-08 08:30:36

moravan34: Nechci machrovat ale na mém firemním autě je celkem dost dobře poznat že se právě vypaluje DPF.. už jen na zátahu motoru.. Ono je to sice super že je tam kontrolka ale to, že svítí, neznamená servis ale že se bude nebo již vypaluje co já vím. Ta kontrolka obsahuje takové jakoby tečky uvnitř jakéhosi katalizátoru.. To znamená že je zanesený... tedy bude se vypalovat.

2016-01-08 08:32:44

magnetto: "hiks: Výborně! Alespoň někdo komu nejde pouze a jen o spotřebu!"

mne bavej technicky pasaze.. teda zatacky. A k tomu nepotrebuju nejakej extra vykon, protoze driv z te zatacky vyletim.

Driftovani v aute navic odmitam pri predstave tech krute vojetejch pneumatik :D.. lehky drift proste jen na moto, nebo OBCAS kdyz je radost se zadokolkou.

Jezdeni rychle ROVNE mne proste neba...

2016-01-08 08:38:06

Asi nejsem tak vzdělaný ale mohu na sebe žalovat že jsem vyučený automechanik s rozšířením na autotronika. Díky tomu, že mě to baví, jdu s dobou a dodatečně sbírám informace. Myslím že mé informace jsou dostatečné a jako důkaz přikládám originál obrázek z elektronické formy uživatelského manuálu....

Doporučuji si přečíst především pasáž "VÝSTRAHA!" Tady je vše, co jsme napsal.. Škoda že jsem nenašel obrázek dříve než jsem začal psát...

2016-01-08 08:47:35

magnetto: skus si precitat aspon cast tejto diskusie a zistis, ze pises uplne nezmysly. A hlavne, problemy tu popisovane nesuvisia so zlym sposobom jazdy s dieslom, ale su sposobene zjavne konstrukcou chybou celej serie vyrabanej do konca roka 2013. A mozno sa chyba potom ani neodstranila, iba sa pridalo cidlo kvality oleja. Casta vymena oleja problem sice neodstrani, ale prejavi sa omnoho neskor. Rad by som sa mylil.

2016-01-08 08:48:28

magnetto: při normální jízdě se kontrolka nerozsítí ( myslím že nám nikomu možná jen pokud bych najezdil 200 km v kouscích po 3 km, jelikož vysledovaná frekvence regenerace, té běžné skryté je cca 250km) je to takto:

Když se zobrazuje „Soot accumulation in

DPF too high (Píliš mnoho sazí v DPF)“ - kontrolka svítí

Pevné ástice (PM) není možné odstranit

automaticky a množství nashromáždných

PM dosáhne stanoveného objemu.

Pi jízd vozidla udržujte rychlost vozidla

vtší než 40 km/h po dobu pibližn 10 až

20 minut. Tím budou pevné ástice

výfukových plyn odstranny.

Když se objeví zpráva „DPF Inspection

Required (Je nutná prohlídka DPF)“ kontrolka bliká

Kontaktujte kvalifikovaného opravce,

doporuujeme obrátit se na

autorizovaného opravce voz Mazda.

tolik manuál

2016-01-08 08:50:38

lubosh: Soráč tedy za pohoršení.. Asi jsem se málo vyjádřil ale zkusím to znova...

Píšu o DPF, nikoliv o konkrétním voze....

2016-01-08 08:50:46

magnetto: to je hezké ale asi jiný manuál a dost pravděpodobě uplně jiné auto...

2016-01-08 08:51:24

lubosh:


Odpovědět

1 ......... 125  126  127  128  129 ......... 134