Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 123  124  125  126  127 ......... 134

2016-01-06 21:55:51

Jinak ono je celkem jasny, ze se to muze objevovat znovu s tou vackou, kdyz se olej redi naftou a hur to maze...

2016-01-06 22:33:20

ondrap: To je tedy každému, kdo umí googlit, dál neprodejné...

2016-01-06 22:45:37

lambdamen: bude tak 10% ze vsech moznych potencialnich kupcu. Tedy prozatim, za 5 let to bude asi horsi az tech aut bude vice po bazarech. Mnoho lidi jde po vzhledu a vnejsim stavu.

2016-01-07 09:27:28

Tak aktuální stav mého problému: 1) Mazda ČR zatím na můj dopis neodpověděla...

2) Včera jsem vyzvedl auto v Auto Palace a ti mi dali jedinou zprávu: "zjištěna nadměrná kontaminace olejové náplně motoru palivem - provedena výměna". Nic neopraveno, nic neřešeno, může tedy nastat kdykoli znovu

A to ještě technik pan Dědič mi dal do zakázky Test IDS-vyčtení závad PCM + kontrola aktuálního SW za dohromady 700 Kč. Když jsem technikovi, který mi to předával, říkal, že to snad nemyslí vážně, když jsem měl nepojízdné auto v rámci záruky, tak mi na to bez řečí dal 100% slevu. Ale v dané situaci mi celkem vadí i to, že to takhle "zkoušeli"...

2016-01-07 09:37:07

hiks: Tak o tom mi tam říkali - že třeba bude jen třeba zaktualizovat SW, prý "to už jsme tady taky měli". Nicméně, mně ani ten SW nezaktualizovali, čili předpokládám byl aktuální a i tak problém nastal, čili zřejmě i Vám bohužel může nastat znovu .

Jak jsem psal, musíme se spojit, aby nás Mazda nemohla ignorovat, a dosáhnout nějakého řešení. Za mě vidím tyto možnosti:

  • dodělání čidla, které bude monitorovat kvalitu motorového oleje a včas upozorní na možné problémy a potřebu výměny
  • poskytnutí "doživotní" záruky na tento problém včetně asistenčních služeb, i pokud vůz nebude v záruce
  • výměna za vůz po faceliftu, pokud ten má (přes stejnou technologii) alespoň čidlo stavu motorového oleje, takže aspoň uživatele upozorní, že by měl olej vyměnit dřív než za 20k km, čímž se snad dá problémům s vačkou a tím, že člověk někde zůstane stát, předejít
  • vrácení vozu a nákup jiného, třeba Mazdy v benzinu? :o

Jinak když jsem teď pár dní jezdil zapůjčeným náhradním Superbem (2011, 2.0 TDI 140k, DSG), tak jsem zase ocenil Mazdu - v Superbu jsem si připadal jak v tanku, řadí 6 při necelých 70 km/h, takže má pak 1250 otáček a celé auto se klepe a bručí, byl proti Mazdě taky dost bez výbavy... Jediné plus - měl tedy proti Mazdě asi o 0,5 litru menší spotřebu ve srovnatelných situacích...

2016-01-07 09:42:57

slavekp: ad. Mazda v benzinu. Z mojho pohladu je problem v tom, ze jediny motor,ktory sa predava s automatom a kozenymi sedadlami je 2,5...

2016-01-07 09:44:18

ondrap: Posouzení, jestli celá ta technologie je dobrá nebo špatná, to by bylo asi opravdu hoodně složitý a dalo by se asi řešit jedině na minimálně evropský úrovni. Jinak vždycyk bude existovat jiný posudek, který řekne, že je vše OK...

Ale na to, že nás auto nechává stát a je nutné ho odtáhnout, což ale je podle servisu "běžný provozní stav", tak na to si myslím, že se reklamace uhrát dát musí, zvlášť pokud nás bude víc...

2016-01-07 09:46:44

ondrap: Já bych do toho tu energii dal, tak jestli tam (ČOI) můžete zajistit nějaký kontakt, tak bych to zkusil. I když zatím teda ještě čekám na reakci Mazda ČR, třeba se k tomu ještě postaví čelem :o. A pak chci se stejným oslovit ještě Mazda Europe...

2016-01-07 09:51:44

seanjohn: Aha, tak možná je právě vyškolili na ten styl "zatloukat, zatloukat, zatloukat..."

Jen abych byl jako člověk motorům dost vzdálený trochu v obraze: Je to celé způsobené tím, že se ředí olej naftou a vše se pak špatně maže, což mj. způsobí to broušení vačky a piliny v oleji a všechny související škody? Čili, kdyby tam DPF nebyl, tak by bylo "po problémech? Nebo je to celkově technicky špatně vymyšlené a k broušení vačky by docházelo i bez DPF?

2016-01-07 09:54:12

seanjohn: Gratuluju k výměně! A je nebo není to tak, že ta po FL umí detekovat kvalitu oleje - úroveň naředění a včas na to upozornit? Něco takového mi říkal technik v Auto Palace...

2016-01-07 09:57:04

richmund: To jsem viděl. Tam by měla být i dynamika srovnatelná s naftou 175k, ale dokáže někdo srovnat reálnou spotřebu? Podle spritmonitoru je to 7,2 (nafta) vs 8,1 (benzin)...

2016-01-07 10:04:08

slavekp: Predstavujem si ten proces ako si ho popisal ty (som v tom amater). Len je pre mna v tom pripade zahadou preco sa to deje i aut, ktore jazdia dlhe trasy? Chapal by som to u aut s ktorymi sa jazdi 10km do prace a teda regenerace DPF nema sancu prebehnut...

2016-01-07 10:11:24

richmund: No já třeba jezdím obojí - dlouhé trasy, ale občas i krátké. Tomu se podle mě nevyhne nikdo.

Když si všimnu regenerace, tak najedu holt nějaký km navíc, ale párkrát si třeba nevšimnu nebo nemám tu možnost. A i u mě to nastalo, takže z toho dovozuju, že pokud někdo jezdí převážně krátké trasy a/nebo neřeší probíhající regeneraci, tak to u něj nastane dřív...

2016-01-07 10:23:14

slavekp: "Jak jsem psal, musíme se spojit, aby nás Mazda nemohla ignorovat, a dosáhnout nějakého řešení. Za mě vidím tyto možnosti:"

souhlas. Jdu do toho.

Mame v tom vsichni prachy a ja fakt nechci co 50 tisic resit motor zadelanej zeleznejma pilinama.

2016-01-07 13:21:39

Mě měnily vačky při 36 000 km, aktuálně mám na nové najeto 20 000 km. Průběžně si kontroluji funkci vývěvy a jakmile bude mít nová vačka najeto dalších 36 000 nechám si znovu zkontrolovat olej, pokud tam budou zase piliny tak na vlastní náklady nechám otevřít motor a svým mechanikem zkontrolovat reálný stav vačky, když bude špatná tak potom budu mít něco v ruce a pak znalec a atd..... (starou vačku mám vyfocenou takže budu moci srovnat...

2016-01-07 13:25:54

moravan34: Jak staré to auto máte - datum výroby? Bylo dotčeno tou svolávací akcí?

hiks, 2016-01-07 10:23:14 napsal:

slavekp: "Jak jsem psal, musíme se spojit, aby nás Mazda nemohla ignorovat, a dosáhnout nějakého řešení. Za mě vidím tyto možnosti:"

souhlas. Jdu do toho.

Mame v tom vsichni prachy a ja fakt nechci co 50 tisic resit motor zadelanej zeleznejma pilinama.

2016-01-07 13:54:19

hiks: rad do toho pujdu take. Mam sice 6tku po FL 2.2. D, 175 K ale asi je tam take neco blbe se senzorem / DPF / olejem:

zajižděl jsem novou 6tku a cca po 2 tis km mi ukazovala , že je olej na 70%. po najeti cca 7tis Km se to najendou dostalo na stav 50% zivotnost oleje.

na 10tis jsem se nechal vycukat a olej jsem vymenil......po ujetí cca 1000km to hned spadlo na 70% zivotnosti oleje.

Dnes mam najeto 15 tis (cca 5tis o vymeny) olej vesele roste :/ a stav opotřebeni už zase ukazuje asi 60%

stav opotřebeni oleje , je videt v MZD Connect ..

No , vidim to tak , že mazda po FL bude chtit olej co 10tis km.

U Zemana chteji za vymenu oleje asi 4 - 5 tis , no to docela leze do penez :/

m.

2016-01-07 14:34:24

Kde presne ukazuje stav opotrebenia oleja? Ja tam nic take nemam. Alebo je to iba u diesla?

LubosH, 2016-01-07 14:34:24 napsal:

Kde presne ukazuje stav opotrebenia oleja? Ja tam nic take nemam. Alebo je to iba u diesla?

2016-01-07 14:47:18

lubosh: v aplikacich , druha aplikace pod spotřebou....maintenance menu.

m.

2016-01-07 15:15:56

mmlejnek: Předpokádám, že se to týká jen dieslů... Měnit to po 10k je sice blbý, ale pořád výrazně lepší, než nevědět nic a pak jednoho dne zůstat někde stát s tím, že se musím nechat odtáhnout...


Odpovědět

1 ......... 123  124  125  126  127 ......... 134