Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 120  121  122  123  124 ......... 134

2016-01-04 19:33:03

ondrap: Je to tak, špatný materiál...ale stejně si člověk řiká, když už to ví proč s tím něco neudělají. Ani po FL to není vyřešený. A je pravdou že to ve vyšších rychlostech moc nebrzdí, obzvlášť když se brzdy trochu víc zahřejí.

Já říkám furt, že se v dnešní době na každém autě něco najde :) a zase když nebude člověk za tím volantem blbnout tak to v podstatě normálně brzdí :)

2016-01-05 10:20:13

Ano, vyjímečným vozům lze leccos odpustit, ale zrovna Mazdu jsem kupoval jako držáka, auto, které mě bude bez potíží vozit 5-7 let a prostě tomu tak zdaleka není. Pověstná kvalita je ta tam, je to plné nedodělků (brzdy, bluetooth audio, výškově nenastavitelné sedadlo spolujezdce, malá nádrž, která neodpovídá technickým údajům o parník atd...) Do toho vačka, spotřeba jak tank a dynamika nikde.... Jsem nejspíš vyléčen. Stará 626 je první auto, které si pamatuji u otce, chtěl jsem se nostalgicky vrátit do šestky a poskytnout podobnou vzpomínku vlastním dětem, ale ne. Mazda je bohužel tak nedomyšlená až hanba. Přitom abych nehanil - neznám ve střední třídě lepší řízení a asi žádné jiné auto, které jsem řídil nedrží tak dobře přímý směr, když pustíte volant.

2016-01-05 11:11:09

lambdamen: "malá nádrž, která neodpovídá technickým údajům o parník'

comu neodpoveda ?

na spotrebu si nestazuje uplne kazdy, benzinaci uz hadam vobec

ale inak suhlasim, ze je tam dost veci, ktore mali byt lepsie

2016-01-05 11:13:37

lambdamen: Je to asi částečně o chybách v konstrukci (vačky), částečně nepochopitelným marketingem (bez možnosti individualizace), ale hlavně o ořezávání nákladů na výrobu. Příkladem budiž, že pneu Bridgestone dávají jen do nejvyšších výbav, jinak se musíme spokojit se značkou Toyo, která ve většině testů končí někde na chvostu. S tímhle šíleným tlakem na cenu mají potíž i prémiové značky, prostě doba "držáků", které vydržely několik generací řidičů, je nenávratně pryč.

2016-01-05 12:36:05

mirec38: Udávaných 62l jakožto objem nádrže je hodně z prstu vycucaná hodnota. Včetně rezervy to vidim na max 55l. Za rok a půl vlastnictví jsem tam nikdy nenatankoval víc jak 52l a to jsem se fakt snažil... Vim, že mi jde o rozdíl cca 100km v dojezdu, ale je to pro mě podstatná věc. Nejradši bych do auta vzal klidně 200l a pak měsíc nemusel tankovat :)

2016-01-05 12:43:37

lambdamen: no vidis a ja som tam uz dal 58l a pri novom aute ked slo z predajne tam voslo este viac, takze ta nadrz sedi. Teda je fakt, ze prve vypnutie pistole bolo pri cca 56l, ale kedze som mal domov este asi 30km, tak som dal po hrdlo

Mne vychadza, ze od momentu ohlasenia rezervy, mozem s prehladom vyjazdit 9l, jediny problem je, ze ti PP neukaze spotrebovane mnozstvo PHM , len si ho mosus dopocitat. U rencku ma tento udaj tesil, mal som lepsi prehlad kam az mozem ist.. Inak tam to bolo podobne, capnut tam 60l neblo lahke, clovek musel mat pevne nervy a verit svojmu odhadu :)

2016-01-05 13:33:33

lambdamen: No nevím, já pravidelně tankuji 55 - 57 litrů takže zase o tolik vedle to nebude. Spotřebu mám super, kde bych s takovým motorem jezdil za 6,5 litru benzínu v průměru. Mé předchozí koncernove 1,8 TSI bralo o 2 litry vice. Jistě, radio se Columbusu nevyrovná, ale když si člověk zvykne tak tu "rychlost" vydrží. Svoji 6-ku vidím jako obyč užitečné auto které sice nepřekvapuje, ale taky nenudí. Má 25 tis najeto a zátahu motoru okolo 4,5 tis otáček se pořád nemůžu nabažit.

2016-01-05 13:53:29

Ahoj Mazďáci,

tak jsem na Silvestra bohužel zažil jako to, co už mnozí z vás (M6 2.2D AT, 16 měsíců stará, najeto asi 58k km, 17k po servisní prohlídce): po cestě červená kontrolka a známé hlášení "Low oil pressure. Engine damage possible. Check oil level". Kontroloval jsem stav oleje (o těchto problémech popisovaných zde na fóru jsem v danou chvíli nic nevěděl), byl v pořádku - lehce nad maximem (ne na značce "x"). Telefon na Mazda Assistance, kde mi sdělili, že s autem není možné dále jet a je nutné ho odtáhnout do servisu.

Paráda, naštěstí jsem byl téměř v cíli, takže domluvený odtah na Nový rok do Auto Palace Spořilov, zapůjčení auta atd (díky Mazda Assistance vše proběhlo celkem hladce - kdyby tak všechno fungovalo u Mazdy, bylo by to super).

Dnes mi technik z Auto Palace (pan Dědič) sdělil, že na autě žádnou závadu nezjistili, že se jedná o "provozní stav, kdy v důsledku častěji probíhající regenerace DPF filtru došlo ke kontaminaci motorového oleje palivem", neboli, toto může nastat kdykoli v budoucnu znovu. Když jsem se ptal, jestli mu připadá normální, že u ani ne 1,5 roku starého auta k tomuto dojde a evidentně může dojít i v budoucnu, tak mi sdělil, že on auto nekonstruoval a že každý, kdo si naftovou Mazdu kupuje, tak ví, že auto takto regeneruje a že tedy tento stav může nastat.

Já tedy za sebe musím říct, že ne, já jsem si to auto rozhodně s tímto nekupoval a rozhodně ani nejsem ochoten akceptovat u ani ne 1,5 roku starého auta se skoro milionovou cenovkou, že se na něj nemůžu spolehnout a v podstatě kdykoli se mi může stát, že mě auto někde nechá a budu řešit odtah a náhradní auto atp. (a po záruce toto vše nejspíš i na vlastní náklady, o možných komplikacích v zahraničí ani nemluvě).

Dnes budu psát dopis/reklamaci do Mazdy a uvidím, co se bude dít. Dám sem pak vědět postup/výsledek.

Do té doby - máte někdo zkušenosti s reklamací auta na základě těchto stavů? Stalo se to někomu z vás opakovaně? Pokud dojde na případně řešení přes právní zástupce/soudy, je někdo z vás ochoten se se mnou v této snaze spojit? Myslím, že se nemůžeme nechat tímto způsobem odbývat a měli bychom se pokusit si prosadit svá práva. Pokud nás bude víc, tak máme myslím větší šanci na úspěch a i to právníky/tisk bude více zajímat....

2016-01-05 14:09:22

slavekp: Ta kontaminace se děje neustále , ale nikdy se nerozsvítí chybová hláška motoru, jedině tedy když by naředění přesáhlo značku X , což se nestalo.

Já už Mazdě fakt nevěřím ani slovo, člověk neví jestli mluvěj pravdu.

2016-01-05 14:15:38

ondrap: Já vím, že se kontaminace děje pořád. A přistupuju k tomu "uživatelsky" - dokud mě to v ničem neomezuje, tak mi to nevadí. Problém pro mě je, a to zásadní, když se rozsvítí chybová hláška motoru a já nemůžu pokračovat a musím si nechat auto odtáhnout do servisu... Takže, šlo mi o to, jestli se to někomu toto stalo opakovaně.

2016-01-05 14:30:58

slavekp: Problemy nastavaju vtedy, ked sa s auto jazdia kratke trasy a regeneracia sa nestihne dokoncit. Kontaminacia by nemala prebiehat stale, ale iba vtedy, ked sa regeneracia nedokonci a nespalena nafta stecie do oleja. Pri dlhych trasach problemy nie su. Bohuzial, s dnesnymi dieslami, kde sa sadze likviduju bez mocoviny, by sa malo jazdit iba na dlhe trasy. Toto ale predajca nikomu samozrejme nepovie.

2016-01-05 14:33:34

slavekp: je to motor 150k ? jestli ano tak by to mohl být problém "vačky" otázka je jestli ti řekli co všechno prováděli. Pokud to bylo na reklamaci tak jsi asi podepsal výpis výkonů. Myslím, že pokud je tam výplach motoru tak je to určitě ve spojení s problémem vaček. Když jsem s tím byl v servisu já tak mě řekli, že to dají na diagnostiku a podle toho buď motor rozeberou nebo se jenom propláchne, vymění jiný filtr oleje a vymění olej. U mě měnili vačky,vývěvu a turbo... Ja jsem nezůstal stát ale preventivně jsem napsal email na mazdu s dotazem zda se mě problém týká, do týdne jsem byl pozvaný na svolavačku....

lubosh: nevím ale pokud nedosáhl hladiny X tak bych to na ředění oleje neviděl....

2016-01-05 14:43:40

lubosh: Je možný, že jsem teď v posledním měsíci jezdil spíš krátké trasy (15km), když jsem si regenerace všiml (i když na to není žádné uživatelské upozornění), tak jsem radši najel nějaký km navíc, než se dokončí. Předtím a i mezitím i trasy delší (100-500km).

Rozuměl bych tomu, kdyby auto detekovalo zředění oleje a požadovalo by výměnu dřív.

Nejsem ale ochotný se smířit s tím, že mě v budoucnu z tohoto důvodu zase někde "nechá".

moravan34: Je to 175k AT. Co prováděli zatím nevím, vyzvedávat budu až zítra. Udělali rovnou i prohlídku po 60k, když už se stejně musel měnit olej. Jinak předpokládám, že to bylo jen na diagnostice.

2016-01-05 16:04:46

Suhlasim, pokial nie je olej na urovni X, nemal by byt problem. Problem bude niekde inde, pravdepodobne suvisi s vackovym hriadelom.

2016-01-05 16:09:40

slavekp: Presne toto se stalo kolegovi, ktery ma taky 2.2D 175k - jen se mu to stalo v Budapesti. Dival se na hladinu oleje - OK (ani malo ani moc). Odtah do servisu a tam mu rekli, ze byl ucpany olejovy filtr a ze s tim jezdi moc rychle (:-D to kdyby mi v servisu rekli, tak by se asi nestacili divit) - vymenili mu olej (ten zaplatil) a pres diagnostiku smazali chybu. Mel najeto cca 35tkm.

2016-01-05 16:13:37

jtk545: Moc rychle, tak to je taky dost vtipny... Ale aspon vymenili filtr. Jenze, me neudelali nic, jestli jsem to teda spravne pochopil. Jen vymenili olej - cili, kdykoli se mi to muze stat znova. A kdyz bych byl nekde buhvikde a musel jet domu, to by byla teda lahoda...

2016-01-05 16:17:18

jtk545: ucpanej filtr neni od toho že se jezdí rychle, ale pravděpodobně od pilin z vačky... Je vidět že Mazda má za úkol mlžit...

lepší preventivně měnigt olej po 10-12 tis km...

2016-01-05 16:23:45

ondrap: Jo, taky jsem došel k tomu, že radši budu měnit olej častěji, než riskovat tohle. Toho jsem se nenadál, když jsem na Mazdu - u minulého auta jsem měnil po 30k a až do 180k bez jakéhokoli problému (jednou jsem myslím mezi výměnami dolil 0,5 litru oleje...).

2016-01-05 17:18:23

ondrap: jj, olej to asi neucpal... Pak s tim byl CZ v servisu a tam mu rekli, ze to je chyba v softwaru ridici jednotky a nahrali mu update. Zatim se mu to znovu neprojevilo. Jsem mu rikal, at meni olej po 10tkm - tim tomu urcite neublizi... .

2016-01-05 18:02:48

slavekp: Mazda ČR ti odpoví běžným sdělením že je vše v pořádku a pokud máte problém tak se musíte obrátit na autorizovaného prodejce.

Dle mých zkušeností, protože jsem reagoval obdobně jako vy, má největší vliv autorizovaný prodejce....Musí se za Vás postavit, a pak je to jiná hra. A za druhé je potřeba obracet se přímo na centrálu bud do Rakouska nebo Německa. Oni to sice přehodí na Mazda ČR, ale už s tím musí něco dělat.

Ale jak říkám, pokud se za Vás nepostaví jako v mém případě autorizovaný prodejce, tak to bohužel má mizivé šance na úspěch.

Ale moc dobře Vás chápu, já jsem kopal všude kde se dalo.


Odpovědět

1 ......... 120  121  122  123  124 ......... 134