Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 134

MariK, 2013-02-28 19:08:29 napsal:

To asi ne. Všichni uživatelé koncernu VW melou něco o německé preciznosti ..... ..

Ten druhej redaktor (na ifaster) se v komentářích vyjádřil opačně.

2013-02-28 19:22:47

Ano, ten nový komentář už zní lépe. Nedělám si iluze, že je Mazda nejkvalitnější auto na světě, nicméně porovnání zrovna s Volkswagenem mne dost zarazilo . Čekal bych na tom místě spíše text BMW, Audi apod. Ale VW ??? To mne celkem dostalo, zejména když článek je vůči Mazdě jinak poměrně velmi pozitivně laděný.

Možná to chce číst trochu mezi řádky a pod pojmem "koncern VW" vidět Audi, Porsche či Lamborghini .

2013-02-28 19:56:13

Taky netvrdím, že nová Mazda je nej auto, protože jezdím ve staré generaci šestky. Ale již jak v popisu nadhodil, že se Mazda hodí spíš jako konkurent k Hyundai, Fordu a passat je o něco "víc".

Interier Audi se mi líbí moc. Když srovnám int. A6 a mojí M6 z téhož roku, je to jiná liga.

Nj, ale zatvrzelí škodovkáři vůbec netuší, že do koncernu patří i Porsche a Lamborghini, ti mají jako modlu passat

2013-02-28 21:19:03

http://www.lidovky.cz/nej...130227_103813_ln-auto_ape

Tak podle tohoto testu jsou Japonci nejspolehlivější auta, s čímž souhlasím. A Mazda je hned druhá, což je super. Kde se hrabe VW a Škoda.

2013-03-01 13:20:14

http://auto.idnes.cz/skod...0227_155948_ak_aktual_fdv

tady uz je ta diskuse lepsi no :) docela si ztoho delaji srandu :D:D

2013-03-07 18:37:49

Dnes jsem konečně dovršil zkušební jízdy všech běžných kombinací nové M6ky. Když budu hodnotit motorizace v kombinaci s převodovkami, pak v tomto pořadí:

1. diesel MT 2. diesel AT 3. benzín MT 4. benzín AT

Možná bych na druhé místo dal i benzín v manuálu. Hrozně jsem se na automaty těšil, ale nemohu si pomoct, prostě s těmi manuály to jede líp. Benzín v AT bych úplně zavrhl, mile mně překvapil benzín v manuálu a naopak lehce za očekáváním zůstal diesel v AT. Automat to auto trochu "vykleští"

2013-03-08 00:07:14

Subus: Mazdar, chystám se přesně k tomu samému co jsi absolvoval ty. Spousta lidí automat v M6 i CX-5 vynáší do nebes, takže jsem na něj zvědavý, přestože miluju manuální řazení např. v MX-5 a to v šestce jej prý připomíná.. Takže tvůj názor mě vlastně potěšil.

Už jsem to tady psal, mně zajímá nejvíc 2.0i 165 PS v manuálu a něco mi říká, že to pro mě bude ta nejlepší volba

Zaujalo mě, že stavíš diesel nad benzín a chci se zeptat, čím jezdíš teď? Něčím v naftě? Předpokládám, že tě oslovila pružnost a síla v nízkých otáčkách a chápu to. O spotřebě teď nemluvím, jde mi čistě o pocity z řízení. Mně u dieslů vadí ten klapot, nemožnost motor vytočit do otáček (i když M6 má prý krásný lineární zátah až do pěti tisíc), možná taky smrad a váha motoru, kterou člověk na předku oproti benzínu prostě cítí. Moc zkušeností s dieslama nemám, jen s obstarožním 1.8 TD ve Fordu a cca 30 km jízdu s Octavií 2.0 TDI (kde byla obrovská díra, než motor nakoplo turbo). Asi je to taky o zvyku, ale benzín mi prostě sedí víc.

Zajímalo by mě, jaké specifikace jsi vyzkoušel, jestli jsi jel na 17" i 19" kolech. Moje vysněná verze se prodává pouze v Revolutionu, což právě obnáší devatenáctky a rád bych znal názor na to, jestli to je opravdu hodně tvrdé nebo se to dá..

2013-03-08 06:46:41

Včera v Autogrand na Vajnorskej som male testovaciu jazdu v kombi M/T 2.0 benzín vo výbave Attraction farba 42B - Blue reflex Mica

Fungl nové auto, bol som prvý ktorý v nej sedel na testovacej jazde zhruba 15km okruh

Radenie - kratšie dráhy ako na mojej 2.3-ke, je to len otázka zvyku, nemal som nutkanie tam hádzať 5-ku po meste ako pri mojej keď už idem 55-60km/h tachometrových, na diaľnici som skúsil aj 6-tku pri 90-ke, otáčky do 2000/min

Podvozok - s tými 17-mi 225/55 to slušne filtrovalo nerovnosti na Vajnorskej, pri výbave Evolution sú možné len 19-ky 225/45 (potvrdené predajcom ale podľa mňa to dohodu na 17-ky nevylučuje) ale vzhľadom na rovnakú výšku profilu ako mám teraz R17 215/45 by to nemuselo byť až tak zlé

Pôžitok z jazdy - na nezaplatenie

Nemal som zapnuté ani rádio, prehodil som zopár slov s predajcom, proste si užíval šoférovanie.

Posed za volantom sa mi zdal nižší ako pri prvej generácii ale je to také športovejšie a vo výhľade to neobmedzuje, ten je super a oveľa lepší ako predchádzajúce generácie.

Volant mi sadol perfektne do ruky tak ako aj riadiaca páka.

Už by to chcelo len nejaký vhodný spôsob financovania bez navýšenia a budúci rok by so ju aj bral, ale bohužiaľ Mazda ani Autogrand nič také v ponuke nemajú takže snáď sa to zmení v budúcnosti nakoľko nie každý má cash 25-30tis €

2013-03-08 08:55:17

samper: Jezdím Legacy 2.0 D, předtím jsem měl M6 2.0 taky v dieslu. V rodině máme ještě jednu M6 1. generace v 2.0 benzínu a 2. generaci taky v 2.0 benzínu. Uvidíš, že ten diesel Ti zvukově vůbec nebude vadit, naopak ve srovnání s benzínem má "zvuk". Nejsem v žádném případě zastáncm dieslu, a jelikož se budu stěhovat blíž své práci (z 16 km na 6 km), ta pro mne asi benzín bude racionální volba. Jezdil jsem jen ve výbavách Attraction, takže 19 palcová kola jsem neměl možnost vyzkoušet. Jsou sice nádherná, ale mne spíš odrazuje cena pneumatiky - jenom přece i auta, která máme rádi, brát trochu s rozumem. V Subaru mne navíc dost straší s možnými závadami dieslu, kterých náklady na opravu de facto můžou ukončit život auta. Na benzínu oceňuji kultivovanost, rychlost topení v zimě a mnohem nižší náklady na údržbu. Navíc o tolik hůř než diesel to nejelo! A ještě jedna věc, i-stop s dieslem při startu celkem zatřepe, u benzínu si toho ani nevšimneš.

2013-03-08 11:23:36

Subus:

Celkom fajn stránka ::

http://old.japancars.ru/c.../mazda/?h=L&model=MAZDA+6

Subus, 2013-03-08 08:55:17 napsal:

samper: Jezdím Legacy 2.0 D, předtím jsem měl M6 2.0 taky v dieslu. V rodině máme ještě jednu M6 1. generace v 2.0 benzínu a 2. generaci taky v 2.0 benzínu. Uvidíš, že ten diesel Ti zvukově vůbec nebude vadit, naopak ve srovnání s benzínem má "zvuk". Nejsem v žádném případě zastáncm dieslu, a jelikož se budu stěhovat blíž své práci (z 16 km na 6 km), ta pro mne asi benzín bude racionální volba. Jezdil jsem jen ve výbavách Attraction, takže 19 palcová kola jsem neměl možnost vyzkoušet. Jsou sice nádherná, ale mne spíš odrazuje cena pneumatiky - jenom přece i auta, která máme rádi, brát trochu s rozumem. V Subaru mne navíc dost straší s možnými závadami dieslu, kterých náklady na opravu de facto můžou ukončit život auta. Na benzínu oceňuji kultivovanost, rychlost topení v zimě a mnohem nižší náklady na údržbu. Navíc o tolik hůř než diesel to nejelo! A ještě jedna věc, i-stop s dieslem při startu celkem zatřepe, u benzínu si toho ani nevšimneš.

2013-03-09 02:24:56

Subus: Hmm, tak to už můžeš opravdu porovnávat a posuzovat opravdu hodně

Asi máš pravdu, že by mi ten zvuk nevadil (i když ten klapot slyšitelný zvenčí, tomu prostě asi nikdy na chuť nepřijdu), ale přesně ten zbytek, co jsi vyjmenoval, je pro mě důležitý. Kultivovanost, náklady, rychlost topení..

Samozřejmě jsem se díval, kolik stojí letní pneu na ty 19" a málem jsem spadl ze židle, ale pokud by ty disky kromě toho, že super vypadají, výrazně nesnižovaly komfort, asi bych do toho šel. Najedu cca 15 tis. ročně a pneu mi vydrží 3 sezony, možná kdybych na to tolik nešlapal a občas zbytečně někde nehrábnul, vydržely by i čtyři sezóny Je to obrovské dilema, to auto se mi tak strašně líbí, že řeším každý detail a na těch 19" prostě vypadá ještě o level líp. Revolution má taky Bose, bezklíčové odemykání, parkovací kameru, kůži.. Všechny tyhle věci bych prostě chtěl. Bude to moje první nové auto, pořád tu specifikaci zvažuji. Nicméně mám na to cca tři roky, abych je všechny projel a pořádně se rozmyslel, kterou nakonec vyberu

To s tím i-stopem je zajímavé, další důvod, byť asi ne nějak zásadní, pro benzín

Ještě k tomu Legacy - myslíš to aktuální? Mně se moc líbilo to předchozí, opravdu strašně moc, ale tomu současnému jsem na chuť nepřišel, i když to bude po všech stránkách dobré auto..

2013-03-09 09:05:50

samper: môžem potvrdiť že i-stop v prípade benzínu má úplne hladký priebeh.

A uvažujem úplne rovnako ako Ty, tiež nákup novej Mazdy do 3 rokov, nenajazdím viacej ako 13tis ročne takže benzín je jasná voľba a výbava Revolution je proste pre mňa to pravé orechové nakoľko kožu a Bose mám aj teraz, a navyše mať bezkľúčové odomykanie, parkovaciu kameru, adaptívny tempomat, bixenónová natáčacie svetlomety je proste na nezaplatenie

Disky 19"-ky vyzerajú super a pneu idú na ne 225/45 takže ako som spomínal mám teraz 17"-ky 215/45 takže by to malo byť porovnateľné, až na tú cenu kde 250€/ks je spodná hranica za dobrú pneu. Ale auto si človek kúpi na letných takže dokúpi zimné a na najbližšie 3-4 sezóny ma vystarané respektíve v prípade zimných aj 6 rokov nakoľko som kupoval zimné 2007 a teraz po šiestich zimách majú stále ešte hĺbku dezénu 5mm

2013-03-09 10:21:40

samper: Mám Legacy MY09. Je to hbité a obratné auto.Je sice v nejvyšší výbavě, ale za zmínku stojí jen šíbr a kůže v elektrice. Jsem z nové M6 hodně nadšený, ale zklušenost mi říká, že musím nechat opadnout emoce a nechat to trochu "sednout", proto budu o výměně (no, toho auta bude škoda se zbavit, nechám ho manželce) za Lego uvažovat až za 1-2 roky. Já tu elektroniku v autě moc nemusím (RVM, lane assist...), jedině co bych rád je Bose a bezklíčový přístup. Když budeš mít 15kkm nájezd, tak ty náklady na 19 sneseš, ale mně se do toho moc nechce, mně gumy moc nevydrží, auto si v zatáčkách celkem užívám. Vem si 1. generaci 6ky po FL, tam byly 16palcové ráfky a jak skvěle vypadalyl!! A koupils kvalitní gumu kolem 2 tisíc. Časy se holt mění. Ještě bych měl poznámku, že je dobré před koupí obětovat nějaký peníz, a auto si půjčit na 2-3 dny a projet oblíbené cesty, které znáš. Tam teprve dojde na konfrontaci toho co auto nabízí a co potřebuješ Ty.

2013-03-09 20:11:58

Ahoj všem,

taky jsem měl možnost se v nové 6tce svézt. Verze Revolution 2.2D 129kW, MT, sedan. Jízdní vlastnosti vážně super. Musím se přiznat, že jsem čekal, že zátah bude ještě o něco výraznější, že BOSE bude hrát ještě o něco lépe (ve smyslu čistěji - zkoušel jsem i origo AUDIO CD, namísto MP3 z flashky).

V subjektivním hodnocení bych začal NEDOSTATKY (opakuji subjektivní, možná to vidíte jinak)

V podstatě jen ELEKTRONIKA

  • navigace - pomalá, neintuitivní (dle mého vyhozených 10tis Kč) - raději nepřikupovat a koupit pořádného tomtoma nebo pěkný smartphone i s drzakem
  • spojení s telefonem SEZNAM - procházení seznamu který je nutno z telefonu stáhnout je pomalé, Call log drží v paměti jen 5 hovorů.
  • MP3 přehrávač - poměrně pracně se přepínají nebo prochází složky na flash (srovnávám s radiem od Sony za cca 2tis Kč)
  • kontrola jízdních pruhů. Do Čech to vnímám jako zbytečnou funkci. Na velké části silnic to prostě nebere nic - není to samozřejmě chyba toho systému, ale těch silnic . Asi je to funkce vyloženě na dálnici, tam to asi fungovat bude.
  • Hluk v kabině při vyšších rychlostech - když pojedete přes 160km/h, tak už to na telefonování přes HF moc není , ale to už je asi výsada aut "vyšší třídy" (BMW, Mercedes)
  • výška sedačky - člověk, který má přes 180cm to má v autě trošku na body, musí si lehce naklonit sedadlo, aby si necuchal vlasy o strop . Já mám přesně 180cm a v sedanu jsem to měl tak akorát. Kombík je asi o 4cm vyšší, tam je situace o něco lepší.
  • odolnost/životnost bílé kůže - jel jsem autem, které za sebou mělo něco necelých 1000km a exponované okraje sedačky, které přijdou do styku se stehny a zadkem řidiče při nastupovaní už byly viditelně ztmavlé. Jako byste z něčeho odírali barvu. Z toho důvodu bych si raději vybral černou kůži. Jinak ta světlá v kombinaci s dragon red metalízou vypadá fantasticky.
  • parkovací senzory - nejsem na ně zvyklý a musím říct, že mě spíše mátly. Mají 3 směry a tuším 3 stupně blízkosti. Berou až poměrně blízko u překážky (odhad 30-40cm, ale jistě nevím), kdy z kabiny už máte pocit, že musíte nabourat . Srovnání mám s BMW 5, kde jsou senzory super citlivé a na displeji je i vidět tvar a vzdálenost překážky vůči autu. Uvědomuji si, že BMW je o 50% dražší auto. Jen říkám, že s parkovacími senzory u mazdy jsem si vlastně nebyl moc jistý. Asi jsou vzhledem k ceně auta OK, jak říkám, nejsem na ně zvyklý.
  • stěrače - stírají sice super, ale stírají ještě asi 3x potom, co už je sklo prostě suché.
  • A pro mě NEJVĚTŠÍ PROBLÉM, který mi trošku kazil radost - el. Okýnka - když zapomenete stažené okýnko, není způsob, jak jej zavřít bez opětovného NASTARTOVÁNI (skutečně - nestačí jen zapnout elektroniku stiskem start/stop, vážně musíte zasednou, šešlápnout spojku a nastartovat, pak jde okýnko konečně zatáhnout) - přitom u všech značek aut, kde je dálkový centrál a el. okýnka, je možné podržet déle zamykání a okýnka se zatáhnou. Tohle mě zklamalo vážně nejvíc. Ještě jsem zkusil, aby to dealer prověřil s techniky a importérem, potažmo výrobcem. Ale jeden z dealerů už mi napsat toto...

************

co se týče okýnek , po vypnutí motoru je opravdu nelze zavřít pomocí dálk. ovládání , ale na druhou stranu vozidlo Mazda 6 má tolik nových technických prvků , že toto určitě nebude překážkou.

************

KLADY

  • jízda, zatáčky, akcelerace, brzdění - super, fakt je znát, jak je auto lehké a je radost s ním jet
  • spotřeba - i když se jí hodně šlape na krk (129kw 2.2D) cca 9l, jinak není problém udržet pod 5l.
  • ovládání rádia - jednoduché intuitivní
  • ovládací panel a handsfree - intiutivní, příjemné
  • jas palubky, displeje klimatizace apod - po nastartování se automaticky ztlumí a nepůsobí rušivě. Stejně tak je možné úplně zhasnout hlavní dispej (s rádiem)
  • bezklíčový vstup, moc příjemná záležitost
  • výhled z auta. A sloupky jsou příjemně masivní (budí to dojem vyšší bezpečnosti) a zkosené tak, aby řidič viděl co nejvíce.
  • parkovací kamera - vždycky si říkám, že tyhle nesmysly nepotřebuju, ale jednoduše se s tím couvá příjemně. Parkovat s tím je radost.
  • citlivost automatického zhasínání dálk. světel - to mě velmi mile překvapilo. Jel jsem s kamarádovo X3 xdrive a tam mě většina protijedoucích vyblikala, protože vždycky dostali nakrmit, než se to zhaslo. M6 fungovala parádně. Dokonce mi to zhaslo při průjezdu kolem nějaké samoty, kde měli u branky takové menší osvětlení (rozhodně méně jasné než lampy pouličního osvětlení).
  • jako poslední bod, který mě teď napadá musím opět zmínit jízdní vlastnosti - ty jsou proste SUPER, je to radost!!

Když to shrnu, tak vlastně jedinou věcí, který by mě tížila, by bylo udržet v paměti, že musím zavřít okýnka než vypnu motor... jsem fakt sklerotik a hlavně jsem zvyklej, že když zamknu centrálem, tak se mi okna zatáhnout automaticky .

Teď tak nějak doufám, že někdo z Vás napíše, že to jde obejít nějakým nastavením v řídící jednotce.

Jízdě zdar!

2013-03-09 21:42:23

hukot: Excelentní podání poznatků. Musím bohužel s těmi negativy souhlasit. Okénka jsem nezkoušel, jelikož předpokládám, že by měla fungovat jako v jiných Mazdách. Zcela mimo auto si okénka můžeš všechna spustit (ideální v létě kdy se blížíš k autu a chceš narychlo vyvětrat) a opačně taky, zapomeneš zavřít jednou nebo více okének, stačí na 2 sec přidržet tlačítko zamykání a je to.

2013-03-10 00:02:51

Subus: Díky. Jinak s okénky - přesně tak! U auta, které už nějakou tu výbavu má, bych to vnímal jako samozřejmost. Hrozně to snižuje uživatelský komfort. Doufám, že se objeví nějaké řešení (jiné než, že na to budu muset myslet ).

Třeba přepojení toho okruhu k alarmu, nebo něčemu jinému, co je napájené neustále.

Pořád si říkám, že to potvrzení od Dealera je zatím jen názor jednoho technika/mechanika. Jakmile budu mít další reakce, určitě sem napíšu.

2013-03-10 21:55:13

Rád bych napsal pár svých poznámek k negativům předchozí 'recenze':

///kontrola jízdních pruhů. Do Čech to vnímám jako zbytečnou funkci.

=> Mne naopak překvapilo, že to bylo funkční i na cestě x-té třídy, kde jsem střední dělící čáru skoro nevnímal, že tam je.... až do doby, než systém zafungoval. Osobně to považuji za velmi užitečnou věc.

///výška sedačky - člověk, který má přes 180cm to má v autě trošku na body, musí si lehce naklonit sedadlo, aby si necuchal vlasy o strop

=> Trochu zvláštní. Zrovna dneska si do toho sedl 190 cm dlouhý strejda, a měl pocit, že sedí moc nízko a má nad hlavou moc místa . Sám jsem ještě delší a žádném případě hlavnou o strop neškrtám. Mám to totiž nastavené sportovně nízko a ujistil jsem strejdu, že není problém sedět podstatně výše => domnívám se tedy, že toto byl pouze problém nastavení sedadla, i když v Revolution je to celé trochu jinak než v mém Ambition, ale pochybuji, že by to nešlo nastavit podobně.

///parkovací senzory - nejsem na ně zvyklý a musím říct, že mě spíše mátly.

=> Tady naprosto nesouhlasím. Parkuje se mi s nimi velmi dobře, a jelikož jsem s tak velkým autem dříve nejezdil a nemám na toto správný odhad, považuji parkovací asistenty za velké pomocníky. Citlivost je celkem ideální, jenom je třeba vědět, že když už to hodně intenzivně pípá, stále mám od druhého auta či překážky až nějakých 40 cm (na počátku aktivace). Zatím jsem se nikdy na těsno nepřiblížil.

///stěrače - stírají sice super, ale stírají ještě asi 3x potom

=> dá se nastavit citlivost, a proti tomu, co jsem zažíval u škodovky, kde jsem někdy šílel, je to v Mazdě naprostá paráda.

///A pro mě NEJVĚTŠÍ PROBLÉM, který mi trošku kazil radost - el. Okýnka - když zapomenete stažené okýnko, není způsob, jak jej zavřít bez opětovného NASTARTOVÁNI (skutečně - nestačí jen zapnout elektroniku stiskem start/stop, vážně musíte zasednou,

=>Přesně zatím neporadím, ale určitě není třeba startovat, stačí dvakrát zmáčknout start/stop - ať mne někdo opraví, zda to není pravda, neboť píšu od PC a nemohu to vyzkoušet naživo.

Jinak samozřejmě plně potvrzuji všechny klady u funkcí přítomných na verzi Ambition. Dneska jsem si pořádně vyzkoušel to přepínání dálkových světel a bylo to super.

Abych jen nechválil, a nevypadal můj příspěvek nevyvážený, zatím jsem nenašel příliš vhodný způsob, jak hlasově ovládat telefon. Neumím česká jména vyslovit tak, aby systém pochopil, komu chci zavolat .

Naopak nadšený jsem zatím ze spotřeby. Před chvílí jsem přijel s plně naloženým autem, cca 100 km, a PP se poprvé zastavil na hodnotě 4.9 l/100 km. Bylo to sice mimo dálnice, ale od benzínového dvoulitru na zimních gumách bych to tedy nečekal, byť jsem nejel nijak razantně.

2013-03-10 23:00:38

Le_Mans_Fan: Ahoj, díky za reakci.

JÍZDNÍ PRUHY

Ty jízdní pruhy jsem testoval na silnici z Plzně do Železné Rudy, např. do Klatov je silnice pěkná a fakt to nefungovalo moc dobře. Ale celý systém je optický, takže je možné, že naše rozdílné zkušenosti mohly být způsobeny rozdílnými podmínkami pro optiku (světelné podmínky, nečistoty na skle před kamerou atp.)

VÝŠKA SEDAČKY

Mám to vyzkoušené pouze v Revolutionu v sedanu, sedák byl s jistotou v úplně spodní poloze. Hráli jsme si s tím s kolegou asi 10min. a níž už to vážně nešlo. Jediné řešení bylo dát sedačku tak, abys trošku více ležel. Ale je možné, že u nižší výbavy, kde sedadlo není v elektrice, je možná posed nižší. Nebo Vám prostě vyhovuje jiný sklon, u kterého o problém není. Problém s výškou sedadla byl vytýkán i v recenzi AutoTipu (nebo jak se ten pořad jmenuje) na primě, ale tam měli asi také Revolutiona. Zkusil jsem teď narychlo zagooglit mazda 6 výška sedadla a našel jsem tento článek ( http://www.auto.cz/mazda-...-prvni-jizdni-dojmy-72524 ), kde bych vypíchnul část

*****

Místa je na všech sedadlech dostatek. U sedanu se napřímený cestující s výškou 180 cm začíná dotýkat hlavou stropu, v kombíku mu ještě asi pět centimetrů zbývá.

*****

I v tomto testu měli Revolutiona. Rozdíly v našich dojmech asi jsou ovlivněny sklonem opěradla, nebo tedy možná i rozdílnou výškou sedadla dle výbav. Pokud k tomu ještě napíšeš nějaký poznatek, budu rád. Jsem totiž celkem nakloněn brzké koupi a nejraději bych revolutiona 2.2D 129kw.

Já se tedy vešel i do sedana, ale kolega je asi o 5cm vyšší a na tohle si stěžoval. Mluvím o sedadle řidiče. Na spolujezdci bohužel nešlo dát sedadlo ani tak nízko jako u řidiče (resp. nebylo možné výškově nastavit).

PARKOVACÍ SENZORY

Jak jsem psal, je to asi otázkou zvyku.

STĚRAČE

Kde se prosím dá nastavit citlivost? Týká se to i případu, kdy sám (ručně) zapneš ostřikovače, ovlivní to ten cyklus (zkrátí ho to, když snížíš citlivost)?

OKÝNKA

Tohle mě zajímá nejvíc. Mohl bys to prosím zkusit a napsat? Sice pořád blbý, že to nejde dálkáčem. Ale pokud by to alespoň šlo nějakým zmáčknutím něčeho uvnitř auta, pak bych to bral jako takové polo-řešení (lepší než startovat).

Jen si dovolím rýpnutí, neber to prosím zle - nejel si náhodou v octavce, když zmiňuješ výbavu Ambition? (pro ostatní, míněna byla předposlední výbava Attraction)

Pro přehled - Revolution oproti Attraction má navíc

+ Kožené čalounění

+ Elektrické ovládání předních

sedadel s pamětí (to tedy možná má vliv na výšku sedadla)

+ Audiosystém BOSE®

+ 19” hliníková kola

+ Zadní parkovací kamera

+ Alarm

+ Bezklíčové zamykání Smart Card

+ Přednárazový bezpečnostní

systém s adaptivním

tempomatem (MRCC) (samozřejmě pouze u Automatu)

+ Řadicí pádla pod volantem pro

ovládání automatické převodovky

HLASOVÉ OVLÁDÁNÍ

Díky za připomenutí, to jsem úplně zapomněl zmínit do ZÁPORŮ - asi proto, že jsem si docela rychle řekl, že bych jen vůbec nepoužíval.

Nehledě na to, že to nefunguje dobře, tak to také funguje velmi pomalu. Legrační je, když zkusíš říct nějaké jméno ze seznamu, systém ti nějaké nabídne, zpravidla úplně jiné tak, že řekne CALL "jméne", YES or NO. Ty řekneš NO, pak chvíli pauza, pak ti nabídne další, podle něj podobné tomu co jsi vyslovil ... fakt je to často dost komické, doporučuji zkusit (radši na parkovišti )

Na obhajobu mazdy musím říct, že jsem zatím neviděl moc věcí, které by na hlasové ovládání reagovaly dobře. Kolega takhle zkoušel naštelovat klimatizaci v SMAXu a chvíli jsem se bál, že umrzneme. Pak to naštěstí vzdal a nastavil ručně . Pozn.: V posledních měsících mě tedy občas překvapí jak dobře rozpoznává češtinu Google Voice Recognition na Androidech - občas to využívám na ovládání navigace nebo hledání na googlu.

Zkusil jsem takhle říct "Táta"... nabídlo mi to asi 5 různých jmen, ke kterým nechápu jak se to dostalo (studoval jsem umělou inteligenci, takže jsem s tím celkem přišel do styku). Musím říct, že po pár testech bych se bál, že bych za to nedostal ani zápočet . Ale to spíš tak pro zasmátí... na Anglická jména by to asi fungovalo dobře. Ta česká jména ten syntetyzér tak zkomolí, že asi jen těžko by někdo z nás dokázal vyslovit to, co systém očekává.

Ale co, řekl jsem si, že vzhledem k rychlosti bude stejně vždycky nejlepší vzít do ruky telefon a vytočit to na něm. Je to rychlejší než ovládat seznam ovládáním na středovém panelu, nebo funkcí dotyku.

Pokud pak zkusíte ta okýnka, budu moc rád za každou informaci.

Díky a zdravím

2013-03-10 23:39:10

hukot: zkusím přidat své dojmy:

JÍZDNÍ PRUHY => fakt mi to funguje dobře. Zpočátku, když byl sníh, tak to nebylo tak slavné, ale to není divu, Nyní i v noci, či opravdu okrsky mezi vesnicemi. Samozřejmě se to občas nemusí chytnout, a také to myslím podle manuálu má fungovat od rychlosti 55 km/h.

VÝŠKA SEDAČKY => opravdu je možné, že to v Revolution je jinak. Pokud jde o tu recenzi AutoTipu, já to vždy chápal tak, že se to týká cestujících na zadních sedadlech, kde opravdu kombi má více místa nad hlavou, než sedan.

///I v tomto testu měli Revolutiona. Rozdíly v našich dojmech asi jsou ovlivněny sklonem opěradla

=> Opravdu vpředu, v kombi a Attraction je při výšce kolem 190 cm tolik místa nad hlavou, že i kdyby opěradlo bylo kolmo, nevěřím, že by člověka vůbec napadlo nad výškou přemýšlet. Bohužel k Revolution nemohu říci nic. Sedan v Attraction by měl vpředu být velmi podobný Wagonu.

PARKOVACÍ SENZORY => jasně, já na jiné zvyklý nebyl, a jelikož s kombíka je horší výhled dozadu než u mého přechozícho auta, považuji to za pomoc. Věřím, že si každý zvykne. To je asi tak to hlavní, co jsem tím mým komentářem chtěl říci - tedy, že z toho opravdu není třeba mít obavy

STĚRAČE => na té páčce stěračů je uprostřed koužek, či jak to nazvat, jehož pootáčením se dá nastavit až 5 stupňů citlivosti pro automatický režim stírání.. Z hlediska ostřikovačů jsem si nevšiml, nezkoušel jsem to - proti škodovce je totiž tento ostřikovač a následné automatické stírání tak neskonale lepší, že jsem prostě neměl důvod se tím zabývat. Nicméně můj dojem je, že to nastavení citlivosti má vliv pouze na senzor deště - tam to občas měnit potřebuji, neboť někdy to stírá moc brzy a jindy jsem přes sklo už sotva viděl. Ale pořád je to příjemnější než klasický cyklovač, Komu by to ale nevyhovovalo, dá se to změnit v nastavení.

OKÝNKA => zatím jsem nepřišel na nic, ale vlastně ani nezkoušel, že by šla zavřít třeba jako u škodovky, klíčem v zámku. Pokud jde o stlačítko start/stop, nesešlápne-li se spojka, přepíná to tři režimy: OFF, ACC a zapalování ON. ACC (accessories) umí například zapnout rádio a nějaké spotřebiče, a zapalování je prakticky plnohodné s nastartovaným autem - pokud jde o ovládání elektrických zařízení - tak to alespoň chápu, a zatím nenašel problém - sám to spíše používám, když chci sklopit zpětná zrcátka a neudělám to včas.

///nejel si náhodou v octavce, když zmiňuješ výbavu Ambition?

V Octávce jsem nejel, ale byla to výbava mé předchozí škodule. Je docela možné, že si někdy tyto dvě výbavy (obě na A) popletu . Ale normálně vím, že Mazda je Attraction, neboj

////Pro přehled - Revolution oproti Attraction má navíc

Vím. Já měl to štěstí, že jsem si podle původních informací o nové Mazdě navymýšlel specifikaci toho, co bych chtěl, a vyšlo to naprosto přesně na Attraction. Takže jsem byl 'Lucky Man' a putovalo to ke mne už z Japonska. Jediné, co mne mrzelo, že zde u benzínu nebylo i-ELOOP, ale že bych s tím jel za 4.4 l/100 km stejně nevěřím, takže to asi tak podstatné při určitém stylu jízdy nebude. Spíš jsem chtěl mít tuto technickou vychytávku tak nějak z podstaty, ale nebylo to možné. Jinak doufám, že si většina zájemců z nabídky Mazdy vybere, i když nízká konfigurovatelnost je obecně jeden z problémů mnohých lidí při rozhodování (podle ohlasů na netu).

HLASOVÉ OVLÁDÁNÍ => přesně tak. Ono by to možná bylo použitelné, kdyby tam člověk měl 5 nejčastěji používaných jmen. Jenže já si tam naivně stáhl celý telefonní seznam . Taky to tam pořád cpe nápovědu, takže musím mačkat tlačítko aktivace toho systému, abych nemusel poslouchat, než se nápověda vykecá. Ono by teoreticky stačilo říci PHONE, počkat, CALL KAREL NOVAK MOBILE, takže by to bylo rychle - jenže jak říkám, člověk by tam nesměl mít stovku českých jmen...

Okýnka tedy zkusím, jestli si vzpomenu. Mám doma i návod, ale nepamatuji si po přečtení, že by to šlo jinak. Podle návodu musí být zapalování v pozici ON, pokud je u toho motor vypnutý, musí se to držet, protože automat nefunguje, a jinak po vypnutí zapalování je zavírání aktivní ještě 40s (podobně jako u sklápění zpětných zrcátek). Mne by tedy spíše zajímalo, zda se toto dá zavřít klíčem zámku dveří, jako to šlo třeba u škodovky - tam jsem to když tak zavřel klíčem a nemusel lézt do auta a zapínat zapalování. V tuto chvíli to však přesněji popsat nedokážu.

Snad jsem na nic podstatného nezapomněl odpovědět . Dobrou noc.

2013-03-11 00:00:05

Le_Mans_Fan: Díky za rychlou a obsáhlou reakci.

Myslím, že s tím I ELOOPem jsi chybu neudělal. Mně to za nějakých 250km psalo, že jsem ušetřil asi 44m jízdy (pokud jsem to správně pochopil - tzn. že to ukazuje kolik metrů udejdu za enegrii, kterou by mi elektronika sežrala, bez IELOOPu), nebo co .

Ani nevím jestli si na sebe ten systém vydělá vzhledem k jeho pořizovací ceně. Stejně tak nevím, jaká je životnost toho kondenzátoru, který tu energii kumuluje. U základových desek do PC se to uvádí v řádech desítek tisíc hodin - u těch s pevným "elektrolytem" je to tuším 50 000 hodin. Vnímám to spíše jako další zelenej argument pro EU. Aspoň že mazda taky nezmenšuje objemy motorů jako ford.

Pokud by rozdíl na předním sedadle opravdu byl daný tím jestli je sedadlo v elektrice, tak bych fakt asi šel do attractiona. Revolution má pro mě navíc jen silnější motor a o něco lepší repro, nic jiného jsem vlastně nechtěl. Dokonce bych radši látku než kůži. Ale jak píšeš, malé možnosti konfigurovatelnosti jsou velkým úskalím mazdy.

Na test okýnek se těším.

Díky a dobrou.

2013-03-11 22:46:46

Crash test nove M6

http://m.youtube.com/watch?v=KjdLKYuwZr8


Odpovědět

1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 134