Fórum - Téma


M6 GJ - 2013 a novější


Fórum 6 GJ M6 GJ - 2013 a novější

Informace o modelu: Mazda 6 GJ


1 ......... 107  108  109  110  111 ......... 134

doris  
Doris
2015-08-22 17:20:20

ondrap: Na mechanické poškození (které vzniklo nejpravděpodobněji od kamínku, může to ale způsobit i neopatrné použití wapky) nikoliv, na to se záruka nevztahuje. Pokud jsi poškozený lak neopravil hned, tak se to může postupně rozšířit a dopadne to, jak popisuješ.

Pokud se loupe jen čirá krycí vrstva laku a pigment pod tím je neporušen, je to otázkou, tam by se to možná dalo ještě nějak pořešit se servisem, ale záleží, jak máš to auto staré. Nevím to jistě, ale na lak je ta záruka snad jen 2 roky.

Já jsem takto poškozený lak viděla již na více autech včetně zánovních Mazdiček, v některých případech to opravdu vypadalo jako výrobní vada, ale servisy se rády vykroucejí a jen málokdy uznají chybu výrobce.

2015-08-22 17:37:38

No prostě lak na ho... :) ono když bych chtěl tak ten lak seškrábu nehtem z celýho nárazníku, prostě na tom plastu to vůbec nedrží.

Lehce jsem to skalpelem objel dokola , aby tam nebyly osttrý hrany, který by se dál loupaly , ale stejně to vidim po zimě na komplet přestříknutí...

doris  
Doris
2015-08-22 17:49:10

ondrap: A loupe se jen lak, nebo to jde dolů až na plast? Pokud by to totiž odlézalo od toho plastu, tak bych to i zkusila reklamovat. Tahle vada je totiž způsobená nedostatečným použitím základového nástřiku na plasty - tzv. "změkčovače", který zajistí, aby se pak nástřik další barevné vrstvy z plastu neloupal.

Bylo to místo původně poškozené od kamínku nebo nějak jinak (mechanicky)?

2015-08-22 21:02:44

Dik za informace...

Je to az na plast , kdyz ten lak chytitis nehtem , tak ho sloupnes jak samolepku :) zadny viditelny poskozeni tam neni, takze tezko rict jestli to je od kaminku.

doris  
Doris
2015-08-22 21:12:52

ondrap: Hmm, to vypadá na nedostatečný základní nástřik z výroby = výrobní vada, protože mechanické poškození vesměs prorazí lak i barvu, někdy to zasahuje až do plastu, ale loupat by se to až tak lehce nemělo. Zkusila bych to reklamovat.

2015-08-23 15:08:50

Tak jsem zjistil ze to neni lak z vyroby, ze bud byl menenej naraznik, ci stavajici prestriknutej , pac po detailnim zkoumani ma lehce tmavsi odstin nez karoserie, temer ale nerozeznatelny... Takze prace nejakeho neumetela.

2015-08-24 08:00:36

ondrap: to že je malinko tmavší ještě nemusí znamenat, že není originál.Na plastu je lak vždycky o malinko tmavší. Vím to, protože jsem tady tu teorii nevěřil lakýrníkovi který mě to říkal a jednu dobu jsem se na to zaměřil u sledoval to u všech aut. A opravu na plastu vypadá lak vždycky trošku jinak.

2015-08-24 09:34:01

Diky , zkusim to tedy u mazdy nejak protlacit.

Jinak ten odstin je normalne nerozpoznatelnej, jen na slunicku a to se musi clovek hodne snazit.

2015-09-03 10:20:14

Pánové, prosím o radu. Mám naftovou šestku přes rok a neleze mi do hlavy tankování. Ještě se mi nepodařilo tam dát více jak 49 litrů, i když je dojezd už jen fakt jednotky kilometrů. Nádrž má být na 67l. Prodejce nebyl schopen mi toto vysvětlit. Víte prosím něco více? Spotřeba 7,6l/100km, mezi tankováním ujedu cca 700km a hlásí to prázdno. Díky

2015-09-03 11:08:29

lambdamen: já tankuji průměrně 52-54l co 980 km v ten moment mám většinou dojezd 30-50km, nejvíc jsem tam dostal 57 litrů a to mazda psala dojezd 3km. Myslím, že na to bude mít vliv vysoká průměrná spotřeba jelikož dojezd se hodně často mění v závislosti na stylu jízdy/akt.spotřebě.

2015-09-03 11:44:37

lambdamen: Nádrž má 62 litrů, nikoliv 67. Protože neznáme algoritmus výpočtu dojezdu, můžeme předpokládat, že proměřuje ve prospěch řidiče, t.j. hlásí menší rezervu, než v nádrži opravdu je. Jediná možnost, jak to zjistit je, kanystr s naftou do kufru a vyjet nádrž až do dna.

Když ani potom nedostaneš do nádrže těch cca 60 litrů, volat do Mazdy, že v nádrži zapomněli malýho Japonce...

2015-09-03 13:27:09

Spotreba je takova jaka je, protoze i pres 129kW mi prijde, se to moc nejede. Nemam ale porovnani s jinym podobne vykonnym naftakem. V druhem aute mam 184 benzinovych koni a to proti Mazde lita jak z praku.

S mazdici mam nadrz na 750 - 800 km i kdyz se fakt snazim (jizda dle predpisu). Mam automat, takze tomu taky neco pripisuji. Kazdopadne prodejcovo za 5 na 100 se ani omylem nekona. Mam strach jet s kanystrem uplne do sucha. Naftam se to delat nema.

2015-09-03 14:14:32

Ono je klidne mozne, ze 110 a 129 jsou uplne stejne motory i sw, protoze jsem byl na mereni na brzde s mou 110 tedy papirove 150ps a namerili jsme 170ps... To bych rekl ze tomu pocitovemu vykonu odpovida.

Jinak jsem mel upravu kolem 205 ps a to litalo uz neskutecne, tak bych si to pral, jenze kdyz se tomu slapalo dyl na krk, tak se prehrivalo turbo pro vyssi otacky, tedy se spatne chladilo a dochazelo pak k propadum ve vykonu. Takze tam ma 180ps a slape jak hodinky , jede to tak akorat. Spotreba svizny jizdy 70 dalnice 30 mesto 6,4l

2015-09-03 16:14:27

lambdamen: max 49l je dost malo. Mam sice benzin, ale nemal by som mat vacsiu rezervu jak diesel. Mne to vychadza tak, ze ked sa ozve rezerva, tak tam na max vojde okolo 52l/ na prvy vystrel okolo 50l.

dojazd je v tom momente podla spotreby. min som mal okolo 50 a max okolo 100km

2015-09-03 16:33:47

Poprvé jsem jel s více zatíženou 2014 M6 GJ 2.5i sedan (4 osoby, ale z toho dvě lehké váhy, plný kufr, ale zase s nepříliš těžkými zavazadly). Pneu 225/45 R19 jsem nahustil na střed rozsahů: přední 2.4, zadní 2.7. Předpokládal jsem, že při větším zatížení bude jízda komfortnější, řekl bych, že se tak chová má stará 2007 M6 GG 2.0i HB. Jízda byla ale naopak tvrdší. Při zpáteční cestě (z Německa) ve dvou a prázdným kufrem (beze změny tlaku v pneu) byla jízda zase taková na jakou jsem zvyklý (odpruženější).. Najeto mám zatím jen asi 15 tisic km. Má někdo taky takovou zkušenost, nebo jsem si to jen vsugeroval?

2015-09-03 17:28:21

jirim6 : když je auto zatíženější tak je dle mne vždy tvrdší, protože na pružiny je vytvářen větší tlak , tedy nevyužívají plný zdvih, měkčí jsou vždy na začátku zdvihu, to dělá ten komfort.

jinak tlaky v předu 2.4 kde je motor a 2.7 vzadu, kde jsou jen zavazadla mi přijde nestandardní. Většinou se fouká předek víc, kvůli váze motoru.

2015-09-03 18:39:59

ondrap: Díky za vysvětlení. V manuálu i na štítku u dveří se uvádí dle zatížení pro předek 2.3-2.5 a zadek 2.3-3.2.

2015-09-03 19:43:29

ondrap: myslim ze na kazsou aute co som zatial mal, sa zadok pri plnom zatazeni fukal viac.

2015-09-03 21:52:06

On ten motor má třeba 150kg, jakmile si dozadu sednou dva řízci a jejich kočičky si vezmou své kufříku s garderobou, za které by si u Ryanair řádně připlatily, pak si myslím, že je zadek významně těžší.

A co se týče nádrže (mám 2.5i) - asi jsem taky netankoval víc než nějakých 53l, přestože mi to hlásalo dojezd pod 30km. Na druhou stranu - nejezdím moc na spotřebu a pod 750 km se před rozsvícením rezervy moc nedostáváme. Výjimečně, když si Německo užívám - jedu sám a není velký provoz, tak tankuji dřív. Dlouhodobá spotřeba cca 7,2.

Taky bych vás chtěl upozornit na to, abyste si včas měnili baterku v klíči, jelikož manuály nečtu a nějakých varování jsem si nevšiml, že je baterie vybitá jsem samozřejmě zjistil až když nešlo automaticky zamknout auto, ráno pak nešlo odemknout vůbec a o startovní ani nemluvím. V noci jsem si už přečetl maňuál, tak mě to tak nevyděsilo a nastartovat i odjet se podařilo, samozřejmě se vám taková věc nestane doma, ale jako mně někde 2000km od Prahy. Shánět ráno CR2025 v rozespalé západní Francii není žádná legrace :)))) Samotná výměna je snadná a rychlá. Škoda, že to nezjistili před týdnem při servisce v Liberci. Ale to už je jiný příběh. Pro úplnost - baterka vydrží něco přes rok. U mne to bylo 15 měsíců.

2015-09-03 22:32:07

naex: 7,2? Na ten motor s automatom je to vyborna spotreba.Ja jazdim s 165k 2-litrom za 6,5. Co sa tyka vybitej baterky v kluci - min.mesiac ti muselo svietit na displayi varovanie.. To sa nedalo nevsimnut.


Odpovědět

1 ......... 107  108  109  110  111 ......... 134