Fórum - Téma


M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)


Fórum 6 GH M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2011 6 GH 2.2

5 fotek  |  290 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 400 Nm (295 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový.

Koupeno u nás - výbava GTA.


1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 15

2016-06-17 14:16:52

enzo: \ahoj, nedávno jsem byl v servisu mazda a ptal jsem se co je na 6 za slabiny.

Hned, mi řekli, že se vytahuje řemen a oprava 32 tis. včetně výměny oleje, který při tom musí měnit.

2016-06-17 14:53:02

valasto: PM_GEN má začít vypalovat okolo 6,1-6,3 g/L a skončit na 0,00 g/L. Důležitá je ale teplota při vypalování, která by měla být ve špičkách až 610 C. Mazda obecně má CATEMP11 i 21 při provozu celkem nízké teploty. Možná bych zkusil aditiva do nafty http://www.cistic-dpf.cz/...Mpg9OdnQbqUrgkaAkvQ8P8HAQ

Potom takto upravená nafta spaluje při 350C. Regenerace uvedené kolem 60 km jsou už hodně pod čáru ! Kolik je uvedeno celkově provedených regenerací DPF_REG_CNT ?

2016-06-17 15:10:39

JardaM: Pod mojim predoslym prispevkom su hodnoty podla forscanu.Vypalovat to zacalo uz pri PM_GEN 3,42.Momentálne je tam naliaty DPF super clean od PROTEC a diesel system super clean tiez od PROTEC.Po vypaleni mi ukazovalo PM_GEN 0,00g/l.Teplota pri regeneracii podla forscan na CATEMP12 a CATEMP21 aj okolo 600 stupnov, cize v poriadku asi.Auto ma najazdene 200 400 km a celkovy pocet reg. podla forscan je 412, co by vyslo az na 486 km medzi regeneraciami, co je nerealne podla mna.

Budem sledovat cez diagnostiku, ako budú rast tie hodnoty po naliati toho PROTEC.Hlavne sa mi zdali vysoke hodnoty toho PM_ACC 5,19 a PM_ACC_DSD 4,55 pred regeneraciou, ked to porovnam s hodnotami inych uzivatelov.

2016-06-17 15:28:29

412 rege je nesmysl ! Ja mam shodou okolnosti najeto 412 rege a ujeto 129500 km. Mam 2,2 gta 136kW. Predesly typ 2 litr mel kratsi najezdy. Problem bych hledal v celkove ujetych km a k tomu adekvatni stav dpf.

2016-06-17 15:41:25

JardaM: Praveze pocet km sedi.Pred kupou som to overoval v mazde.Do 130 000 to ma zapisy v el. serv. knihe.Potom to mal majitel, od ktoreho som to kupil, ktory ale stale chodil na nutene rege.pretoze asi nevedel, co je dpf a stale mu to svietilo.Neviem ci je mozne resetovat v riadiacej jednotke pocet regeneracii, ale to by mi sedelo skor ako stocene km.To by som zistil podla opotrebenia dvojhmoty vstrekovacov atd.Ma pripadne vyznam to chemicky vycistit?A ked ano co odporucas?

Diky za odpovede inak

2016-06-17 15:59:08

Reset poctu dpf lze udelat. Proc by to ale delal ? Leta jsem pracoval v bazaru a vim sve.

2016-06-17 17:36:58

Čo s tým spravil predchádzajúci majitel už bohužial nezistím.Tvrdil mi, že s filtrom nemanipuloval a chodil len na nútené regenerácie.V podstate je mi to aj jedno, okrem tohto problému som s autom spokojný, za rok som najazdil cca 23 000 km a žiadny iný problém.Ale toto by som rád vyriešil.Keď nepomôže to aditívum, skúsim to dať vybrať a vyčistiť, prípadne nejaký filter z druhovýroby.

2016-06-17 18:23:44

No nejak mi nejde do hlavy proc byly delany resety citace dpf. To se pri nucene rege nedela. K ujetym km mi vychazi kolem 750 rege. To je dle manualu mazdy. Proc tam byly delany nucene rege servisem ? Servis by se mel zabyvat proc se rozsvici kontrolka a ne delat opakovane nucene rege. Kolikrat to "servis" udelal ? Rozdil je 300 rege ? Nechapu. Zkusil bych nacist vsechny data z rj, ale sw mazdy origo v servisu. Maji jine moznosti a snad tam nejaka data zustala. Alespon bych vedel jak to doopravdy je a podle toho je jednodussi se rozhodnout co dal a jak problem resit.

2016-06-17 18:50:47

Podla forscanu DPF_LMP_CNT 11 mu asi 11 krát blikalo DPF.S týmto išiel vždy do mazda servisu, kde mu spravili nútenú rege.Pri ,,kvalite" našich servisov ich asi viac nezaujímalo.Kontrolka mu zhasla, vec vybavená.Ja som tam teraz prišiel s problémom častých rege., napichli diagnostiku, povedali mi ako som už písal, že aj po rege. tam ostáva veľa nespáleného popola 3,6g/l, čo je čudné, keď teraz po normálnej rege som mal PM_GEN 0,00.Spravili len nútenú rege. a nič viac mi nepovedali.Mám pocit z tých príspevkov tu, že máte viac vedomostí ohľadom týchto vecí ako naše mazda servisy, preto sem aj píšem.

Inak mne to DPF neblikalo ani raz.Keď vidím, že rege. prebieha, idem na obchvat a vypaľujem to pri vyšších rýchlostiach.

Zvláštne bolo aj to, že pred výmenou oleja sa dokázal filter vypaľovať aj po 200 km.Potom výmena oleja a išlo to dola až na tých 60-110.

Inak menil som vtedy aj palivovy filter tuším zn.valeo.Naftu tankujem len s aditívami.

2016-06-17 21:19:04

Tak poporadku. Olej musi splnovat normu c1. Nizky obsah popela. Vzdy po vymene oleje je na 3 rege mensi najezd km. Doporucuji Dexelii DPF. To je jediny schvaleny olej Mazdou. Olejovy filtr Mazda. A ted pokud je napichnuty obd 2 je to jednodussi. Nejlepsich vysledku vypalovani mam dosazeno na 6 rychlosti kolem 80km/h, kdy teplota catemp21 je nad 500 stupnu. Pri teto rychlosti neni tolik chlazeny spodek. Pokud je vysoka rychlost na dalnici trva to dele. Pozor na vysoke otacky pri vypalovani sw vypina rege. Potom by mela klesat hodnota po cca. 0,02 g/L az na 0,00 g/L. Pro spravne vypaleni je dulezite, aby nebyla rege prerusena t.j. treba jen zastavenim (plati pro pripad kdy je problem s dpf). Jakmile je pripoctena cnt u citace dpf musi zacit zaplnovani po 0,01 g/L a pri normalnim provozu kombinovanem by mela byt cca. 1 g/L na 47 km a zacit rege pri zaplneni 6,1 - 6,3 g/L. Pokud pojedu jako prase pri rege, tak vypalovani bude spatne a dokonce hned bude jeste DPF zasirany. Nejdrive bych zkusil chemickou upravu nafty odkaz v minulem prispevku a jezdil bych nejaky cas naftu bez ripy t.j. Eurooil optimal diesel. Pokud to nepomuze po vyjeti nadrze s upravenou naftou a udaje budou ukazovat stale ze je dpf z poloviny plne i pri udajich z obd2 potom by to MOHLO ukazovat na nizke teploty pri vypalovani nebo cidla.

2016-06-18 09:54:14

valasto: Ahoj já tento problém už řeším min. půl roku. Přečetl jsem o tom už tolik, že mám hlavu jak pátrací balón Takže u 2,0 mzr-cd regenerace probíhá každých 200-240 km. To je prostě tak nastavené. Ovlivňuje to styl jízdy, a kvalita nafty. Celkový počet regenerace lze vyresetovat, umí to i forscan. Já mám najeto 145 tis km. A už jsem to resetoval dvakrát. Protože jsem si myslel že to pomůže. Celkový počet reg. mám cca.800.Aditiva a chemické čištění nepomůže. Já měl aditiva a funguje to jenom když je v nádrží,jakmile jsem to vyjezdil, reg. se mi zkrátila na každých 100-130 km. Chemické čištění podle mně by odrovnal dpf filtr. Po regeneraci zanesení nikdy nebude na nule, fyzicky to není možné.

2016-06-18 10:09:58

JardaM:

Olej tam mám mazda dexelia dpf ako predpisuje výrobca, ale ako som písal je to z netu.Už som rozmýšlal aj nad tým, či to nie je nejaký fake.Olejový filter tam mám tuším MANN.

Veľmi rád by som skúsil aj naftu bez biozložky, ale u nás takú nedostať.Skúsil som už aj OMV MAXXMOTION, kde je iná biozložka, ale nič sa nezmenilo.

Teraz som tankoval plnú nádrž SLOVNAFT+ DPF SUPERCLEAN+DIESEL SYSTEM SUPER CLEAN (PROTEC), tak som zvedavý, ako pôjdu hore tie hodnoty vo FORSCANE.

Mal som aj SMART CONTROL Android, kde je percentuálne zaplnenie filtra a tu som si všimol, že niekedy filter začal vypalovanie už pri 20 % zaplnení, inokedy až pri 40 % zaplnení, čiže už ma napadlo aj to, či neblbne čidlo dif.tlaku.Teplota katalyzátora pri rege. bola aj 610 stupňov a to hlavne na 5. prevodovom stupni a rýchlosti 100-110 km.Na tej 6 a 80 km rýchlosti ako píšeš si to neviem predstaviť kvôli nízkym otáčkam.

DJJOYI:

Sledoval som tvoje príspevky a máme asi podobný problém.U teba je to ešte horšie kvôli tomu, že máš relatívne málo najazdené.Neviem, či si to kupoval jazdené alebo nové, ale u mňa bude možno problém aj v tom, že majiteľ predo mnou vôbec nevedel, čo je DPF, jazdil s tým po meste, zapĺňal to a stále bol v servise na nútené rege.Aký tam máš prosím ťa palivový filter, olej a olejový filter?

Možno bude najlepšie riešenie nový filter, nejaký z druhovýroby sa dá zohnať za celkom dobrú cenu.Len dúfam, že fungujú tak, ako pôvodné DPFká.

2016-06-18 10:10:11

jardam: Souhlasím ze vším, až na pár věcí. Aditiva nepomůžou. Hned jak jsem je vyjezdil, reg se mi zkrátila na 100-130 km. Takže myslím si že díky té chemie mám zaleptaný filtr. Vysoké otáčky neukončí reg. jenom má negativní vliv na kvalitu regenerace, neumožní vypálení na 0-ve hodnoty. Ještě bych možná zkontroloval čidlo diferenciálního tlaku. Je pod baterkou, a vedou tam na několikrát zahnuté hadičky, který se rádi zanesou.

valasto: koupil jsem to když měl najeto 105 tis.km. Bohužel nevím jak a kde stim jezdil předchozí majitel. Olej mám dexelii, olej filtr myslím Mann. Palivový filter nový cca 4000 km. Vzduchový filtr mám Kn. O aftermarketovy filtr se přemýšlím taky, ale bojím se, že katalyzátor v něm bude stát za prd.Ja spíš uvažujú o vyčistení s technologií Advanpure.

2016-06-18 11:09:11

Keby som mal 100 % istotu, že to čistenie pomôže a chyba je v príliš zaplnenom filtri, tak to dám vyčistiť.Je tu ale riziko, že problém je inde a vyhodím 300 € zbytočne.Ja si myslím, že odborné chemické čistenie tomu nemôže nejako ublížiť a je to o dosť lacnejšie.

Čoho sa bojím je, že vo filtri sa mi nahromadí také množstvo nespáleného popola, že čidlo dif. tlaku bude hlásiť riadiacej jednotke neustále zaplnenie a filter sa už nebude môcť vôbec vypáliť.Inak ako hovorím, neviem či ti tie regenerácie po tých 100-130 km prebiehajú normálne (vzdialenosť, čas), ale ja mám často už po 10 km po regenerácii pri jazde po okreskách.

2016-06-18 12:30:25

valasto: Přesně to samé řeším i já. Protože jak je známo předčasné zanesení Dpf filtru je vždy výsledek nějakého jiného problému na motoru. Vstřikování, turbo atd. Bohužel nikde mi nebyli schopni říct kde je problém. A nechci rozhazovat 10-ti tisíce a nemít jistotu že to pomůže.

2016-06-19 16:55:53

Pridávam dnešné hodnoty z Forscanu po odjazdení 82 km od regenerácie s použitím DPF Cleaner.

PM_GEN ide hore normálne.Vysoké su však opäť hodnoty PM_ACC a PM_ACC_DSD aj keď vlastne ani neviem, aké sú tieto hodnoty ,,v norme".

Skúšali ste niekto cez diagnostiku resetovať DPF hodnoty, ktoré ponúka napr. FORSCAN?Je to tam pod názvom ,,reset DPF learned values tuším.Ponúka to aj reset čidla dif. tlaku.Nechcem do toho zbytočne zasahovať, aby som nespravil ešte horšie, ale možno bezprostredne po regenerácii pri takýchto problémoch by to stálo za pokus.

2016-06-20 11:19:05

valasto: odpověď na téměř všechny otázky je na euroesi.mazda. Jsou tam přesné postupy i s hodnotami. Tím bych se řídil, babské rady jsou na ...

2016-07-16 19:43:58

Zdravím chlapci.Znova sa hlásim s mojim DPF problémom.Teraz som už trošku spokojnejší.Ako som písal, frekvencia regenerácii už bola neúnosná (každých 60-80 km), tak som sa rozhodol pre čistenie.Vybral som firmu, ktorá to čistí ultrazvukom v kombinácii s vyfúkavaním horúcim vzduchom.Museli to samozrejme rozrezať a oddeliť od katalyzátora.Chalan mi povedal, že podľa tlakových skúšok to už bolo dosť zaplnené a vytriasli z toho dosť sadzí aj popola.Dokonca mi tvrdil, že niektoré sadze vyzerali, ako keby sa tvorili z podtáčaného motora.Skontroloval aj čidlá a EGR.Vraj všetko v poriadku, a treba jazdiť na min. 1800 otáčkach.Ja som samozrejme motor nepodtáčal, vždy mám spoň tých 1600.Prvé dve regenerácie prebehli po 125 km.Bohvie čo to nebolo, tak som ešte skúsil naliať čistič lambdy, egr a turba OXICAT od protecu a zrazu rege. po 160 km.Teraz posledná dokonca po 175 km.Zistil som aj podľa FORSCANU, že po čistení resetli všetky hodnoty týkajúce sa DPF, čiže možno prebieha aj nejaká adaptácia ako pri výmene filtra.Ešte som vypozoroval, že regenerácia už štartuje pri hodnote 5,1 g/l a záleží, či je táto hodnota dosiahnutá skôr pri pm_gen alebo pm_acc.Podľa mňa je to teda inak nastavené pri motorzácii 2,0 a 2,2.

Môžem teda povedať, že mne čistenie pomohlo a problémom bol jednoducho filter zanesený nespálitelným popolom.K tomuto asi prispela nesprávna technika jazdy predchádzajúceho majiteľa.Cena čistenia bola 200 €, čo nie je až taká tragédia.

2016-08-02 22:04:47

Před týdnem jsem se vrátil z Chorvatska a samozřejmě jsem sledoval regenerace i během cesty. Řeší se tu hlavně opačný problém - velice častá regenerace. Já byl naopak velice mile překvapen. Průměrnou vzdálenost mám dlouhodobě cca 420 km a tady jsou data z cesty: při cestě do Chorvatska a zpět( první po 400 km, druhá po 433 km, třetí po 455 km a čtvrtá dokonce po 478 km).Tu čtvrtou rege jsem doslova vyhlížel a nevěřil vlastním očím. Vypadá to, že takové cestování po dálnici se mojí M6 doslova líbí.

2016-08-03 08:19:24

enzo: jezdis na naftu s bioslozkou nebo bez?


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11 ......... 15