Fórum - Téma


M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)


Fórum 6 GH M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2011 6 GH 2.2

5 fotek  |  292 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 400 Nm (295 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový.

Koupeno u nás - výbava GTA.


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 15

2016-05-27 15:35:04

jardam: to myslis vazne?

Byl sem stale za to ze shell je nejkvalitnejsi palivo. Natankoval sem ho jenom jednou do mazla kdyz mi dovhadzel benzin na dalnici. Bylo to za nekrestanske prachy ale rikal sem si dve veci...

1. buh vi kde je dalsi benzinka a to sem uz svitil a v zadu detska spali. Takze volat asistencku o 3 rano se mi opravdu nechcelo...

2. Rikal sem si, mazle tak ted mas v sobe kvalitku... SHELL natural 95 ...

Ted ale rikas ze ztoji za ....?

Sorry za offtopic

2016-05-27 16:33:55

agg84: co řeknu nebo napíši, za tím si stojím. Nepsal jsem o naturalu 95, ale o Shell v Power Diesel.

2016-05-27 19:16:51

jardam: tak se omlouvám, co se týká volnoběžných otáček, když není regenerace, tak jsou zvýšené na cca 850rpm a když probíhá rege tak 1000rpm.

2016-05-29 13:05:23

Zdravím přátelé mám Gh 2,2 136 kw a včera mi začala blikat kontrolka DPF a to bez předchozího svícení DPF. Poraďte čím to může být ? Mám najeto něco přes 190 000 a olej jsem měnil se všema filtrama loni v létě. Na oleji najeto cca 10 000 km. DPF se mi rozsvítilo 1x za celou dobu co mám vůz a to je rok a půl. Předem děkuji za radu. Richard

2016-05-30 12:17:46

Blikající kontrolka DPF má několik významů:

1) velké zanesení DPF - auto nemůže samo provést regeneraci

2) překročen počet regenerací - doporučená výměna oleje (nemusí se dostat na měrce po bod X)

3) špatně nastaven interval výměny oleje (tedy pokud si loni měnil olej a nevynulovali ti interval na 20000 km)

Pokud je tam ještě něco,tak mne doplňte. Stejně ti nic jiného nezbývá než zajet do servisu a nechat to napíchnout.

2016-05-30 16:22:03

Zdravím problém jsem vyřešil vymazáním servisního intervalu výměny oleje.

2016-05-31 08:16:00

jardam: Kvalita nafty v posledním měsíci je katastrofa, je to vidět na diagnostice ! Navíc je to i u jiných značek. Slyším to i od jiných lidí co mají nafťáky. Nemá to souvislost se Zálužím u Litvínova. Odstávka a požár ?

2016-05-31 17:19:58

Mně to regeneruje pořád stejně. A tankuji stále na Čepru (Eurooilu) + VIF. Poslední 4 nádrže a průměrná spotřeba 5,2 l/100km. Regenerace 200 - 220 km.

2016-05-31 17:47:25

Za celou dobu co mam m6 gh gta 136kW mam prumer na 1 regeneraci jizda+rege 314 km. Rekord alespon muj byl 520 ciste jizdy. Takze 200-220 je "pruser". Posledni jsem mel 222 km ciste jizdy a 20 km rege. To je spatne a jsem presvedcen ze je to naftou !

2016-05-31 19:48:03

Takto mi to regeneruje od nova a i na Aral Ultimate diesel v Německu to regenerovalo po cca 250km. Verva to stejné. A ostatní automobilky to mají podobně. Takže mohu o sobě tvrdit, že to mám odzkoušené a vypozorované. Např. Peugoet má u 2.0 HDI nasttavenou regeneraci po 900 - 1800km a hle podle originál diagnostiky probíhala regenerace každých cca 320 km.

PS: abych upřesnil, tak je to 200-220 + rege. V zimně mám rekord 320 + rege. 2,0mZR-CD je na tom hůře, tak jak 2,2.

2016-05-31 20:24:57

sedvo: Tak kolega, taky blázen, protože mu zapisuje regenerace diagnostika i s GPS, takže ví přesně kde a kdy rege probíhalo (má Subaru Forester 2015 2 l Boxer Diesel a rege běžně u něho byla po 650 km a když jel dálku do Itálie, tak to bylo dokonce po 1120 km a najednou od minulého natankování Eurooilu (tankuje ho pořád) bum a rege po 220 a teď dokonce po 150 km. Auto má najeto 15000 km po I.GP. Nikdo mi to nevymluví, že to není naftou. Teď chceme vyzkoušt OMV FM, měla by být dovážena z Rakouska a nemá řípu, ale synt. složku.

2016-05-31 23:29:34

To je hezké, že to sleduje. Já mám odsledováno 245000 km a prostě na jakoukoli naftu to regeneruje podobně. Na Vervu byly intervaly větší, ale v zimě najedu více a v létě méně mezi regeneracemi. OMV MaxxMotion jsou zkoušel a vůbec mě to nepřesvědčilo a to i v Rakousku, rege probíhala stejně. Takže vysvětlení je v samotných autech a nestavení regenerací. Opel měl rege po 650 km, ale dělali v servisech dost statických rege, protože DPF se nestačil vypálit a po servisním zásahu problémy zmizely, ale rege probíhá každých cca 300 km.

2016-06-01 21:27:43

jardam: Taky nepozoruji u mého auta vliv nafty na regenerace. Nejsem věrný zákazník nějaké benzinky, většinou benzina obyč nafta + VIF, nebo verva, nebo shel + VIF, nebo OMV + VIF, nebo OMV MM. Nemám nějaké výrazné rozdíly na různé nafty.

Průměr mám 402 km, nejhorší hodnota 380 km, nejlepší 432 km.

2016-06-01 21:41:26

sedvo: Doplním ještě jeden význam. S tímto se potýkám já:

Chyba P1336 - Crankshaft/ Camshaft Senzor Range/ Performance. Je to nadlimitní pootočení vačky vůci klice. Prostě vytahanej rozvodovej řetěz. Neznám přesné hodnoty pootočení, ale prostě mi to občas začne blikat. Tak chybu ve Forscanu vymažu a je třeba 2 týdny klid. Nebo taky třeba jen jednu jízdu a při dalším nastartování opět začne blikat. No jo, vytahaný rozvoďáky nejsou jen ve VW. Kuba od Znojma by mohl vykládat... Nechci šířit špatnou náladu, ale strojírenství je tímto hrozně kurveno. Vždy si vzpomenu na naši starou stojanovou vrtačku z první Republiky. Ta je nezničitelná. Chápu, když je software na hovno, ale nechápu, když je na hovno řetěz, nebo ozubené kolo. Tyhle věci lidstvo umělo před 80 lety.

2016-06-01 22:17:03

enzo: A nebylo by lepší jej vyměnit včetně napínáků? Mazda toto řešila v rámci záruky, ale asi auto máš po záruce, tak zkusit kulanci, ale to je potřeba asi mít všechny záznamy v autorizáku.

2016-06-01 22:58:47

sedvo: Ano, máš recht. K tomu dojde. Pořád mazat chybu mě už nebaví, navíc si nejsem jistý, kolik toho ten řetez vydrží. Zatím nemám zprávy, že by se někomu přetrhl... Tu kulanci bych zkusil, servisku mám pečlivě vedenou. Ale nejsem si zcela jist výsledkem. Každý se cuká, jak může. Abych postupně neobjížděl autorizáky po republice a zkoušel, kde by to šlo

2016-06-02 06:43:21

enzo: mám GTA tedy 136kW a na kontrole (svolávačka) zjistili, že řetěz byl z tvarohu a měl hraniční hodnoty, takže výměna v záruce a od té doby jsem o řetězu neslyšel. Je to 4 roky ? Automaticky byl také nahrán nový SW, který má hlídat, zda není vytahaný jako cecky, potom by svítila kontrolka. V tomto případě si myslím, že největší vliv na vytashání řetězu má způsob jízdy (když pominu kvalitu materiálu). Nezkoumal jsem, zda je v mém motoru jiný řetěz (silnější) s ohledem na výkon, protože nějaké součástky jsou jiné např. turbo atd. oproti ostatním slabším verzím, ale oficiálním ne čipnutým. Pokud se někomu podaří po tolika letech obměkčit dovozce k proplacení výměny rozvodů, tak se pokloním až mi prdnou kalhoty.

2016-06-02 20:39:51

jardam: Tos napsal hezky. Něco jako ve smyslu - zrovna se na to objíždění autorizáků vykašli a zaplať si to sám. Popravdě nepočítám s tím, že by mi to udělali zadara. Nepatří to do tohoto tématu, ale kolik obnáší komplet výměna rozvoďáku s kladkama?

2016-06-02 22:02:47

enzo: No asi takhle. Když jsem se učil před 44 lety, tak nám vtloukali do hlavy, že pokud se mění řetěz, vždy by se měly měnit i další komponenty jako jsou kola a napínáky, jelikož natažený řetěz vymačká podle délky vytažení i patřičně kola a napínák je již pracující na polovinu. To bylo ale v době, kdy ND stály řádově stokoruny. I tak já osobně bych vyměnil vše co je s tím spojené. Dnes se ale vše posuzuje jinak, a to z té ekonomické stránky, protože výměna stojí jen v matroši cca. 15000 + olej ? Myslím, že by tady šla použít sleva viz níže:

Program Mazda Fair Service se vztahuje na uvedené díly za předpokladu provedení servisních úkonů u autorizovaných opravců Mazda. Čím je vůz starší, tím vyšší je cenová výhoda pro originální servisní a údržbové díly podle programu Mazda Fair Service.** Sleva na příslušné díly je 10 - 30% podle stáří vozu.

Stáří vozu Sleva na servisní a údržbové díly

4. a 5. rok v provozu 10% sleva

6. a 7. rok v provozu 20% sleva

8. rok v provozu a více 30% sleva

2016-06-17 12:51:33

Zdravím chlapci.Mám tiež problémy s DPF.Poslednú dobu mi spúšťa regenerácie každých 60 až 110 Km.Keď som auto kupoval, malo najazdených cca 177 000 km a regenerácie prebiehali každých 130-140 km.Teraz som s tým bol v originál mazda servise, kde mi povedali, že aj po regenerácii mi ostáva vo filtri veľké množstvo nespáleného popola (cca 3,6g), a preto sa regenerácie spúšťajú tak často.Nútenou regeneráciou by to údajne mali dať na hodnotu 0,00g.Po nútenej regenarácii opäť po cca 60 km regenerácia.Treba povedať aj to, že regenerácie prebiehajú po tomto nájazde aj veľmi krátko (podľa smart control cca 10-13 km v trvaní 10 min.)

Podla forscanu boli tesne pred poslednou regeneráciou tieto hodnoty:

PM_ACC 5,19g/l

PM_ACC_DSD 4,55g/l

PM_GEN 3,42 g/l

Po skončení regenerácie

PM_ACC 0,16

PM_ACC_DSD 0,68

PM_GEN 0,00

Pred poslednou výmenou oleja na ktorom bolo najazdené asi 15000 km mi filter regeneroval po cca 200 km, čo bolo asi tri krát, čo som dosiahol túto vzdialenosť.Inak vstrekovače prešli korekciami pred asi 2 mesiacmi, čiže by mali byť ok.Turbo tiež.EGR vyčistený.Olejom neviem či by to mohlo byť.Je tam síce mazda dexelia DPF, ale z netu.

Čo sa týka hladiny oleja, tak vždy po výmene, bez toho, aby prebehla regenerácia mi vystúpi hladina oleja pár milimetrov nad rysku a na tejto hladine ostáva až do výmeny.

Ešte som si všimol, že podľa forscanu nesedí cekový počet regenerácii a prejdená vzdialenosť (200 000 km momentálne).Bývalý majiteľ ma ubezpečil, že s filtrom nič nerobil.

Budem vďačný za každú radu.

Auto mazda 6 gh 08 103 kw wagon


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 15