Fórum - Téma


M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)


Fórum 6 GH M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2011 6 GH 2.2

5 fotek  |  290 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 400 Nm (295 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový.

Koupeno u nás - výbava GTA.


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 15

2016-05-26 11:26:04

sedvo: Aha!Díky Bohužel, to jsou jenom na GG, mám GH-čko, takže tam to bude jak jsem psal (6500Kč/ nový 13 000 Kč)

2016-05-26 14:06:48

To není pravda, jsou i na GH a když si tam zavoláš, tak mají i na GH za 2500,-. A pokud by si chtěl nový tak stojí 7300,- ( http://mlparts.cz/autodil...l-tryska-drzak-trysky-pde) Tam záleží i na roku výroby do roku 2008 jsou tam vstřiky, které se používali i u GG a od roku 2009 jsou modifikované.

2016-05-26 14:38:23

sedvo: Díky to už je jiná! V Mazdě pořád trvají na cenně 13 tis. za nový. Teď už jenom dopracovat k tomu, jestli je opravdu potřebuju, anebo mám něco jiného v háji.

2016-05-26 16:36:53

djjoyi: DPF se ti často vypaluje, protože něco je na motoru špatně. Tedy je tam nedokonalé spalování, rychle se DPF zanese a proto se spustí regenerace. Takže pokud ti v mazdě tvrdí, že máš v pytli vstřiky, tak ať ti vyjedou diagnostiku s hodnotama těch vstřiků.

PS: kolik máš vlastně najeto?

2016-05-26 20:32:51

sedvo: mám najeto 147 tis. V mazde mi nic netvrdily, to je jenom moje hypotéza. Taky vím, že časté regenerace je jenom výsledek nějakého jiného problému. Hodnoty vstřikování jsem vyžadoval, ale v mazda diagnostice jsou vidět jenom hodnoty korekce, anebo tak nějak. To jsou pouze čísla kterým nerozumím. Vlastně umí to i forscan. Tvrdily mi ze jsou ještě v normě. Jinak dneska cestou z práce zase regenerace.Po 130 km. A škubáni motoru.

2016-05-26 22:24:08

No já mám o 100000 km více a takový problém jsem neměl. Takže musí se jít postupně. Tedy hodnoty vstřiků jsou OK. Ještě mě napadla jedna věc - někde ti do DPF letí olej a to ti neukáže žádná diagnostika. Ještě jsem se setkal s tím, že byla prasklá hadice sání (nedokonalé spalování, zasrané sání od sazí, EGR) a pak samozřejmě turbo může pouštět olej.

2016-05-27 08:55:45

djjoyi: můj kolega má forestra a rege normál kolem 600 km a po natankování nové nafty nyní rege po 203 km

2016-05-27 09:20:39

sedvo: úplně nesouhlasím, protože zvýšené volnoběžné otáčky tedy (standard je 724 +-) při jízdě musí být zvýšené kvůli tomu, aby nebyly velké rázy při zařazení rychlosti popř. nechcípl motor (posilovač brzd, dříve i řízení apod.). Rege se dá "primitivně" určit tak, že při jízdě po rovině např. při mírné deceleraci na 6 stupeň ukazuje pc na 0,00 lt/100 km. Avšak ve skutečnosti nemusí být pravda, bez diagnostiky v zásuvce je to jen spekulace.

2016-05-27 10:40:49

Nafta samozřejmě to ovlivňuje hodně. Ale tomto popisovaném případě bych to přisuzoval nějaké závadě mechanického typu. Tedy diagnostika jej není schopna odhalit.

2016-05-27 10:43:42

jardam: Tak si to vyzkoušej, když neprobíhá regenerace, tak jeď rychleji jak 20km/h a uvidíš, že otáčky spadnou na volnoběh (cca 750) a pokud bude probíhat regenerace, tak jsou kolem 1000 rpm, xkrát to mám odzkoušeno.

2016-05-27 11:34:50

jardam: Samozřejmě ano nafta to ovlivní hodně. Ale paradoxně teď mám historicky nejnižší spotřebu 5,6 L místo 6,3! (počítáno podle tankování, a ne podle PP, tam mi to ukazuje 6,4(

2016-05-27 12:41:49

Spotreba nam klesla po nutenej regeneracii.

2016-05-27 13:26:54

Nafta v cr

2016-05-27 13:31:35

jardam: Hele mám najeto na české naftě 245000 km a nemám problém. Je fakt, že tankuji na čepru (Eurooil), který mám u baráku.

2016-05-27 14:05:24

Takže místo hádání a vymýšlení různých hypotéz jsem jsi udělal záznam regenerace ve forscanu , převed do Excelu, a udělal grafy.

První obrázek je s teplotama, tam bych problém neviděl.

Druhý je už s Diferenciálním tlakem, úroveň zanesení DPF a pro klid EGR! Tam už problém vidím!!

2016-05-27 14:10:07

Nemuzu si pomoct. Jezdil jsem ruzne nafty a treba aral v rakousku nebo v nemecku je v porovnani s nasi naftou nebe a dudy.

2016-05-27 14:12:24

To ještě neznamená, že filtr není ucpanej! Ale čidlo dif.tlaku lítá jako blázen. Takže možná vyčistit, zkontrolovat kabeláž. A pak bádat dále.

2016-05-27 14:14:17

jardam: Souhlasím, ale takovou fatální vadu nelze jenom házet na naftu, a na to že ten jezdí tak, druhý jezdi jinak.

2016-05-27 14:50:51

jardam: Tak Aral v D a jeho ultimate je super. Bohužel v ČR není. Ale jenom naftou to nebude. Hold to vypadá, že čidlo diferenčních tlaků je v pytli a dává jednotce špatná data, proto to tak brzo regeneruje. Nevím jestli jeho vyčištění pomůže, tam je spíš jenom výměna.

2016-05-27 15:02:39

No Aral bohuzel v cr skoncil, tankoval jsem ho nejradeji. Take jsem natankoval shell v-power diesel a myslel jsem, ze uz od te chvile je motor po smrti. Pri reklamaci po ujetych nekolika km tvrdili, ze maji vse v poradku. To jsem natankoval jen jednou a na 1000% naposledy ! Tohle bych uz nikdy nenalil ani do kamazu. Taky zkusenost.


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 15