Fórum - Téma


M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)


Fórum 6 GH M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2011 6 GH 2.2

5 fotek  |  290 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 400 Nm (295 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový.

Koupeno u nás - výbava GTA.


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 15

2016-05-23 19:37:20

Na GH s 2,0MZR-CD mám najeto přes 240000 km a mám vypozorované tyto údaje - nejlépe regeneruje když je okolní teplota cca 10°C, trvá nejkratší dobu a regenerace je každých cca 250 km. Při letních teplotách tedy nad 20°C se regenerace spouští každých cca 200km (dnes dokonce po 190km) a trvala po okrskách cca 30 km (vesnice, předjíždění atd.). Když mrzne, tak je velmi slušná spotřeba a regenerace je každých 200 km.

Regenerace probíhá velmi dobře na dálnici při cca 100 - 110 km, ustálenou jízdou na tempomat. Pokud tam není přerušení, tak i do 20 km a je zregenerováno.

2016-05-23 19:59:51

sedvo: jak byla merena regenerace resp. jeji zacatek a jeji konec ? Pokud to bylo mereno sw od mazdy pres obdII nebo jinym sw napr. forscan potom ano. Pokud to nebylo mereno pres obd2 zasuvku, potom je vse jinak. Skutecne je tam rozdil klidne 8 km. Dnes jiz vim o cem mluvim.

2016-05-23 20:51:28

Forscan v roce 2008 ještě nefungoval a auto mám již 8 let a regenerace sleduji pokaždé. Vždy je to jiné, jestli ji přeruším či jestli jedu po okrskách a přes vesnice. Orientuji se jenom přes palubák a otáčky, vím, že ta přesnost není dokonalá, ale mám vypozorovány jak dlouho co trvá a je fakt, že po okrskách to trvá cca 30 km podle PC někdy i déle (rekord mám 45 km). Ještě jsem vypozoroval, že otáčky při regeneraci mám cca 1000 rpm, ale pokud rychlost klesne pod 20 km/h, tak jsou na normálu 750 rpm (regenerace přerušena). Takže i tak zkouším regeneraci - jedu vyřadím a pokud neklesnou na normál, tak probíhá regenerace, ale jak palubní počítač ukáže normální spotřebu, tak si to vyzkouším i otáčkami a je to OK. Nikdy jsem se nedostal po bod X s olejem, nikdy mi nesvídilo DPF ani neblikalo. Jestli je tam nějaký rozdíl o kolik km to trvá déle mě nějak neštve.

2016-05-23 21:15:20

sedvo: vubec nepochybuji o zkusenostech tykajicich se sledovani regeneraci, ale do doby nez jsem zacal pouzivat diagnostiku jsem si to myslel taky, ze to vim presne. Nejde jen o zacatek a konec rege, ale dokud neskoci rege o 1 vys na pocitadle poctu regeneraci, tak jeste neskoncila. Je tam tolik drobnosti, ze se to doopravdy neda presne urcit. Aby clovek tomu trochu porozumel, tak je nejlepsi nahrat celou jizdu a pak zpetne hezky v klidu si to analyzovat a potom se clovek nestaci divit co se v motoru resp. v ridici jednotce deje.

2016-05-23 22:39:55

Nakonec někdy je lepší i nevědět. Pokud to funguje a vše je OK, tak ještě se stresovat.

2016-05-24 06:24:38

sedvo: Tak teď pod tuto odpověď se podepíši i já !

2016-05-24 07:32:27

Osobně si myslím, že už to, že každou regeneraci sleduji, kdy cca začala a kdy byla ukončena, je pro auto to nejlepší co mohu udělat. Proto jak jsem psal výše hladina oleje se mi za 8 let úžívání nedostala po bod X. Někdy regeneraci přeruším, protože vím, že druhý den to v klidu vypálím (osobně si myslím, že je hloupost jezdit kolem baráku 20 km, aby doběhla regenerace). Tankouji Eurooil + Vif a zatím mám klid.

2016-05-24 08:53:03

sedvo: Mám dtto.: auto, eurooil, vif,...i názor.Jsem rád, že jsem poslechl kamaráda,

kterej mě zrazoval od demontáže dpf. O výfuk zevnitř se prostě neumažete a až začnou běžný policajti po tomhle dupat, budu v klidu. U předchozí Majdy jsem ho nechal vyndat, je pravda že spotřeba byla o víc jak litr nižší, možná i vnitřnosti

motoru čistší...najeto 300 tis.km a pak to do nás jeden týpek pustil (na odpis), tak uvidíme, kolik vydrží tahle, s předpisovým filtrem pevných částic

2016-05-24 15:59:45

Sem sice benzinak ale vzdy sen tak v kouticku myslenek zvazoval diesel. Jenomze kdyz tak si ctu vase prispevky o dpf filtroch ktere uz v podstate kazdy diesel ma tak uz nad tym ani jen neuvazuji zebych si nekdy koupil diesla. Myslel sem si ze ta regenerace probiha rekneme kazdych par tisic km a ne zeby mi kazdych 200 km delalo regeneraci filtra. Tym sa zvysi razentne spotreba a je to. To nerikam o tom ze kolik stoji novej a take treba vstriky a egr ci erg ... Kde je ta uspora dieselov pre ktoru sa udajne oplatia?

Sorry za offtop.

2016-05-24 19:07:20

agg84: Tak ti odpovím velice jednodušše a myslím, že počítat umí každý. V roce 2008 jsem si koupil novou M6 v dieselu a rozdíl v pořizovací ceně byl 20000,- Kč . Tak a rozdíl ve spotřebě mezi naftou a benzínem je konstantně 2litry/100km, takže při ujetí 100000km je úspora 2000 litrů paliva a já osobně mám najeto necelých 250000 km, tedy jsem ušetřil 5000 litrů paliva (ty vole to je číslo), no a když si udělám průměr za těch 8 let, kolik stál litr paliva, tak to vychází na 32,- Kč/litr, tak nějak mi vychází, že jsem ušetřil provozováním dieselu = 5000*32= 160000,- Kč - 20000,- (rozdíl v pořizovací ceně benzinxnafta), takže celková úspora je 140000,- Kč.

No a cena náhradních dílů:

repasovaný vstřik - 2500,- Kč

repasované turbo - 6500,- Kč

DPF - pokud není člověk diletant, tak vydrží extrémně dlouho (400000km), ale jsou náhrady (15000,-), či vyčištění (10000,-) atd. Nový v mazdě může stát cca 50000,- (toto jsem nezjišťoval)

EGR - 10000,- Kč.

Tak nějak počítám, stále jsem v plusu oproti benzínu a to docela o dost. Takže já osobně další auto budu pořizovat v naftě. Je fakt, že mám stále trasy, auto jezdí denně (snad někdy v neděli si odpočine) a nemám s ničím problém.

2016-05-24 19:22:25

sedvo: nemam slov. to si ma teraz zabil

Uz jenom jedna otazka a pudu pric ... cesta dialnica, priklad ak ides cca na hrane max rychlosti cca 140 - 150 kolik to papa? Mi kdyz choodime na SK tak udrzujem to na 120 lebo by ma to sezralo na spotrebe

2016-05-24 19:45:15

Jelikož si eviduji spotřebu od cca 5000 km, tak mám přesnou kombinovanou spotřebu 5,48 l/100 km za ujetých 240000 km . No a při 150 km/h motor točí cca 2500 rpm a spotřeba cca 6,5 l/100km. Při 180 km motor točí 3000 rpm.

2016-05-25 19:35:31

Mazdar Chlapy :-D

Tak jak jsem psal v pondělí, jak mi sice minimálně, ale predse pomohlo Dpf Cleaner,tak dneškem je vše je úplně jinak Od pondělí jsem najel 300 km,a stihl jsem už regenerovat dvakrát! První po 160 km,druhý už po 120 km! Mám obavy, že filtr je těsně před smrtí.

2016-05-26 05:53:35

djjoyi: není to od chvíle nově natankované nafty ? Kvalita nafty u našich čerpaček je hrůza.

2016-05-26 07:25:55

jardam: No právě ano! Pondělí ráno jsem tankoval plnou na EuroOil-ce.

2016-05-26 07:31:08

sedvo: Jestli se mužů zeptat? Kde se dá sehnat repasovaný vstřik za 2500Kč, a rep. turbo za 6500 Kč?

To bych bral všemi deseti! Zatím co vím ,nejlevnější rep. vstřik je za 6500Kč, a rep. turbo tak cca 18000 Kč.

2016-05-26 09:20:29

Jedna obecná vsuvka - jak poznáte kdy vám probíhá regenerace? To pořád sledujete okamžitou spotřebu?

2016-05-26 09:49:39

marcoss: Ne, sleduju to v diagnostice! Forscan a Smart Control. Smart Control používám více, protože

uživatelský je příjemnější!

2016-05-26 11:12:47

djjoyi: www.mazdapavlice.cz

2016-05-26 11:13:39

marcoss: pokud nemáš diagnostiku (Forscan atd.), tak podle okamžité spotřeby a také podle volnoběžných otáček (při jízdě nad 20km/k a vyřadíš, tak jsou kolem 1000rpm)


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 15