Fórum - Téma


M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)


Fórum 6 GH M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2011 6 GH 2.2

5 fotek  |  292 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 400 Nm (295 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový.

Koupeno u nás - výbava GTA.


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 15

2016-02-06 19:44:27

Auto mám dva roky. Po koupi jsem byl u Kubajze, kde sme dělaly podložky, olej a kompletní kontrolu na diag. Povídal, že na stav ujetých km ( 185K) mu to ukazuje krásný hodnoty filtru, že je čistý. Tehdá jsem netušil které hodnoty, ale dnes asi tuším poměr tlaků, požadované a aktuální zanesení. Jasně, má na to origo diag a vidí vše a možná líp než já na FS. Od té doby jsem se snažil hlídat tu aktuální spotřebu, ale nikdy jsem se nedočkal regenerace. Párkrát se mi stalo, že vylezu z auta a slyším praskáni ve výfuku a pokažde na deceleraci 0.0, tak jsem si říkal že asi jo, tak jsem ještě kousek pojezdil. Dnes jsem taky na semaforu oteřel dveře a hezky v něm lupalo :D Budu doufat, že když teď vím, kdy nastane rege, budu moct dopřát kompletní vypálení a v klidu zaparkovat, že se tím dostanu na lepší hodnotu, než je 4.92

2016-02-06 20:06:00

Kdyz jsem se bavil v servisu na tema dpf, tak mi vsichni potvrdili, ze odhadem 80% lidi nevi, ze v aute ma dpf a vice nez 95% lidi vubec nema poneti, jak to funguje a proc. Potom mi jima hruza koupit po nekom auto a jeste k tomu diesel s dpf. Tak at majdy jezdi a panove, obcas se kouknete i na silnici. Hlidam a cekam na novou apku, ktera to prokresli do map. Jo a jeste nahravejte si po dojezdu zalohy, potom je super udelat analyzu v klidu doma. Tam se presne urci zavislosti jednotlivych hodnot a je to i s urcenim na 100 m.

2016-02-07 15:47:52

Jediný co mi vadí je, že mi nejde nic uložit. Je to tím, že mám verzi lite? Ale je placená, koupil jsem jí. Neuložím lautr nic, ani seznam pidů, ani nahraná data za jízdu, prostě nic. Dokonce se mi ze včera smazali všechny pidy a musel jsem to znova tahat ze seznamu a po přihlášení se mě zeptá, kde mám volant L/R. Program podporuje android 1.1.4. a vyšší. Já mám 4.4.4. Všechno funguje, tak nevím, přoč nemůžu nic uložit

2016-02-07 16:32:26

Hm ja jedu ios, ale je to totozne. Tak jsem jeste dosel do garaze a zapnul obd a fs. Pokud si spravne pamatuji tohle s tim volantem se pta po aktualizaci pred asi 2 mesici ? Nejdrive resetuj telefon. Potom pripoj fs k obd. Nacti auto a uloz. Potom chvili jezdi a az zastavis klidne vypni motor. Bude hlaska ze je odpojeno obd. Potvrd. Ted zmackni ikonu diskety a save. Hotovo ! Nevim proc by to neslo. Priste dtto. Ja mam asi 20 souboru. Potom to lze jednoduse nacist z ulozeni a doopravdy se pitvat ve vsem.

2016-02-07 17:08:29

Tak jem zběhl do auta a zkusil to. Disketa se mi zobrazí pouze v sekci vehicle a když chci uložit, tak nelze. Ani v Table, ani v Dashboardu, po kliknuti na tři tečky, kde se mi zobrazí nabídka uložení, nabídne i název a datum douboru z jídy, ale prostě nemůžu uložit. Restartoval jsem, on.line a nic. Cokoli nabízí save, tak po kliknutí zbrazí políčko s Unable save the file. Disketku ani nemám v nabídce, krom Vehicle... Udělal jsem pár screenů.

2016-02-07 17:22:56

To je k ukousani ! Co to je za telefon ? Ma k dispozici pamet pro ulozeni ? Nemusi se nastavit cesta ? Ja mam 128 GB v pameti mobilu, tak nic s pameti nemusim resit ... Ja chybu vidim asi v setupu. Bez ulozeni je to jak lizat zmrzlinu pres sklo !

2016-02-07 17:30:14

Telefon je Xiaomi Redmi2. interní mám volných 5.3 gb a sd 2gb. Taky mě to se.e. Torque a Smart Control ukládají v pohodě a nastavení profilu auta pamatují...

Jinak FS má povolený ukládání na usb interní úložiště, manipulaci dat v úložišti. Všechno mám, jak má být. Pak už jedíně, že si apka nerozumí s telefonem, ale je to divný. Android, jako android.

2016-02-07 17:53:14

No tak to bych vyuzil moznost dotazu na forscan.org. Odpovedi do 2 dnu, alespon do teto chvile odpovidali. Je tam take ke stazeni manual.

2016-02-07 18:30:29

Nuž jsem jim napsal mail a uvidíme

2016-02-09 17:15:56

Tak přátelé,

Na dva roky pokoj. Ale jak prohlásil technik, bylo to o prsa Japonský ženy :D

Dal jsem řeč na emisích s technikem. Do června jen vyčtou readines kody a dál to neřeší. Pohlaváři díky velkýmu zmatku nechávají zaběhnout systém, ale pak to přijde. Já bych taky neprošel. Měl jsem tam jedničku. PCM nemá srovnaný kody, páč jsem nedavno mazal chybu (přídavný topení, myslím -0160) O čmež jsem věděl, Torque mi ukázal nekopletní načtení emisních kodů. No a dnes by mě nepustil, být tam v červenci. Jak nebudou readines ok, nebo vyhodí závadu pcm, tak nazdar. Když to budou kody, nechá majitele jezdit, dokud se nesrovnají. Takže závady mažte v čas! Pokud se objeví znovu, tak šlus.

Měření emisí bylo peklo. Byl jsem chvilku po regeneraci a filtr jsem měl zanesený na 2.80 g/l cca půlka, než začne pálit. Kouřivost vylítla na 0.60, což bych opět byl v háji, páč je to strop. Technik znalý, trápil střídavě motor deset minut na plný knedlík 5200ot. Protáhnul lauf a dostal se po té době na 0.6! Ok, naměři danných 0.10 a doporučil mi, abych nejezdil jako důchodce, ale motor pořádně protáhnul. Faktem bylo, že po tý chvilce kleslo zanesení filtru na 2.34g/l Takže to vypalil i bez regenerace, jasně, za cenu max otáček, ale prý až pojedu příště na emise, mám střídvě dát trojku a točit 3500-4000 ot, aby se motor s laufem ohřál a pořádně se to vyfoukalo od dehtu a sazí. Že je to jak s kotlem, když ho budu dusit na 50°C, tak bude dehtovat, zasere komín a teplo nikde, když ho pěkně nažhavím na 90°, tak mám doma teplo a čistej komín i kotel Což má pravdu, topím uhlim... Vím o čem to je. Takže se nebát motor pořádně prohnat, je to pro něj lepší, než jezdit na 2000ot. !

Jo a to hlavní! Pokud bude DPF off a pcm nebude hlásit chybu a readines kody bodu ok, tak projde každý. Pokud to Kuba dokáže tak, že to nenaruší emisní kody a všechno to bude hlásit ok, tak no problem. Pak už jen naměřit 0.10 kouřivost a máte to doma ;)

Pro Jardu, už mi ukládá FS! Napsali mi, že si mám stáhnout ES file Explorer, který srovná složky a data v zařízení. Po tomto úkonu ehle, ukládám ;) Že se to stává, někdy instalace nepřiřadí download složku k aplikaci.

2016-02-09 17:43:08

Tak alespon dobra zprava s fs ze uklada. Pozor na vytaceni motoru pri regeneraci ! Po chvilce da povel reg off ! Myslim ze zadna majda nekouri vic nez frantici a pasici. Dnes jsem za jednim jel a zcela jiste jezdil na uhli ! Emise mi nejak nezajimaji, kdyz se podivam na vyfuk, tak je tak cisty, jako pred chvili nove namontovany. Pokud by to nekdo bral vazne, tak u nas nejezdi vic jak polovina dieslu. Stk by prislo o ksefty a to prece nejde ! Je to bububu ! Mozna bych zkusil pridat DPF Clean, nemecky aditivum do nafty, ktere upravi chemicky naftu, kdy maji horet saze pri 280 C. Tvrdi, ze je to cisteni behem normalniho provozu. Uz jse to provadel, ale nemeril.

2016-02-09 17:54:07

Neboj, takovej dobrák nejsem, abych jí točil do červenýho a kor při regeneraci. Taky mám výfuk čistý, jak dětskou prdelku, ale prostě když na to šlápne, aby měřil, tak to začlo lítat ven, ale už ví a po chvilce jsem na krásných hodnotách. On sám neví co bude od července, ale pokud by to bylo jak chtějí, tak to bude masakr. Včera by nepustil 4 z osmi aut a dnes to nebylo tak hrozný, jen 3 z 9víti. Já bych byl mezi nimy. Jak sám řekl, čtvrt republiky by dojezdilo. Uvidíme. Já tohle budu řešit auř za dva roky zase

Wirda, 2016-02-06 17:42:09 napsal:

Pid Přičtení regenerace mi nepodporuje pcm.V seznamu nabízených je, ale ukáže jen pomlčku. Zkrátka nejde. Taky mi to vadí, ale nic neudělám. Stejně tak manual reg. Pid mám, vidím, můžu do jeho nastavení, ale rege nezpustím. Nutno připomenout, že mám 1gen.po FL rok 06. Podle Euroesi mi pcm tyto pidy nepodporuje .. Jasný, mám více pidů. Teploty, tlaky, dokonce i climu jsem si vyndal, abych pohodlně zjistil, zda spíná tlak ventil i kompresor. Dnešní prvenství rege bylo na státovce mezi Táborem a Veselý n Luž. Koukám, jak přiskakuje hodnota zanesení a najednou na 4.92 to stojí, kouknu vedle a rege ON. Po chvilce začalo klesat.. Jel jsem tempomat +/- 2000 ot. Krásně to klesá. Pak v Sobíku dva semafory a tam jsem zjistil, že na stojáka e-e. Byly úseky, kde jsem mohl sundat nohu z plynu a pozorovat pc a akt. spotřebou. Samo bez tempomatu. Ani jednou během regenerace a to bylo i delší klesání, kdy by si jistě přistříkla pod ventil naftu to nic neukázalo. Aktuální nafta je MOL a píšou aditivována, nevím. Jinak beru u nás EUoil a aditivuji pokaždé VIFem letním, i aditivované nafty. Zimní nekupuji, kvůli pár dním mrazu a to většinou nejezdím. Jsem pilot klidný a když vím, že auto chce rozvážnou nohu na plynu, tak mu jej dopřeju. Jsem technický tip svým způsobem a nebudu zbytečně dupat na plyn, jen abych mohl za 10 vteřin brzdit. Jezdím rozvážně, ale občas potenciál motoru využiju, a´t u předjíždění, nebo mu zkrátka protáhnu trochu kosti, aby "nezlenivěl". Ale vše v rámci rozumu, myslím, že přes 4tis. ot/min jsem ještě nepřelezl, nebo málokdy. Přiijde mi to zbytečné, páč motor už má svůj výkon beztak za sebou a nač ho trápit...Je to auto rodinné a na práci mám jiné. Jo a ano, g/l dosáhlo 0.00 a on bylo ještě , nevím přesně 3-5km. Jak říkám, první rege, vyplašenej radostí, pozoroval víc mobil, než silnici... Mám bloček a budu to hlídat a zapisovat ..

2016-02-12 20:47:31

wirda: tak jsem byl infikovan tvym syndromem po vypaleni 0.00 pm_gen jel jeste vic nez 3 km v rege. No protoze jsem mel zapnuty fs a vse oskenovano, tak jsem prijel domu a hned vse prehral. Doslo k prehrati pri vypalovani, kdyz jsem popojizdel v praze ve snure. Takze popojizdeni pri konci rege tomu evidentne nesvedci ! Smradu jak v hradu. Stridani reg on a off po par metrech je pruser ! Hned to bylo znat na tahu a chodu motoru. Zaver ktery je znam, neni to auto vhodne do mesta ! Pockam do dalsi rege, doufam, ze mi to jinak normalni rege nerozhodilo. Ted bylo rege po 291 cistych km a rege bylo 26 km.

2016-02-23 23:11:29

jardam: Musím taky reagovat k tomu městu. Poslední regenerace u mě probíhala tak, že se mi normálně při jízdě po Brně spustila a běžela cca 4 km, no ale jelikož by mně zavřeli v 18 hod obchod, tak jsem musel ( ač nerad) rege přerušit. Po opětovném startu se po 1 km opět spustila, ale potom nějaké semafory a tak a několikrát on a střídavě off. No není na to hezký pohled Musím si vzpomenout na český film - dokud jsem nevěděl jaký mám tlak, tak jsem byl dočista zdravej... Tady to platí taky - dokud nic nevíš, tak nic neřešíš, nic tě nesere a prostě nějak jedeš. Třeba si trochu kurvíš auto, zkracuješ životnost filtru , ale nic nevíš a jedeš!

No to se nás ale pánové netýká - my jsme už poučeni, jsme zvědaví a chceme, aby to dobře sloužilo, vydrželo to a dělalo nám to radost, ne?

Takže do města se to fakt nehodí. Do města je Mazda 2, Mazda 3 v benzínu, ale Mazda 6 v naftě je ideál na delší štreky. Co si budem vykládat, s tím asi souhlasí většina.

2016-04-03 09:15:56

jopetoka: Blikanie prestane , po resetovani výmeny oleja cez diagnostiku. RJ si totiž myslí že sa jazdí nadalej na starom oleji a tým by vnikalo do dpf filtra váčšie množstvo popolčeka, ktorý upcháva potom filter.

2016-05-23 11:29:24

Ahoj kluci!

Tak po delší době se vracím k tématu s reg. DPF filtru. Který mi pořád pije krev! Na začátku jsem to řešil a sledoval dle JardaM.(za to ještě jednou mu děkuju za cenné informace) Stav ze začátku byl následující. Regenerace každých 180-200 km, průměrná spotřeba 6,5 L/100,

regenerace trvala většinou 24-28 km, větší vibrace na volnoběh, občasné škubání motoru. Po doporučení od JardaM jsem mazdičku odvezl do mazda servisu na Spořilově. Měly ji tam na pozorování 2 týdny. Bohužel kromě zaneseného ERG ventilu nic dalšího nenašly. ERG vyčistily a řekly, že vše ostatní je v normálu. Po servisu se nic nezměnilo, vše probíhalo jako před servisem. Proto ještě jsem zkusil na doporučení od Jardy , aditivum čistič DPF od Autoprofi.cz. A konkrétně toto:http://www.autoprofishop....f-pro-diesel-common-rail/.

Výsledek je následujucí. Regenerace probíhá v průměru 220-240 km, trvání pouze 10-12 km, průměrná spotřeba po čas procedury (vyježděno 3x 40 litru nafty, pokaždé s jiným aditivem) 5,7 L/100, škubání motoru je znatelnější, ale jenom když probíhá regenerace. Takže dál už nevím co, a jak rešit, či vůbec řešit?

Za prvé si myslím, že by mi pomohlo repase vstřikovačů.( ale 30 tis. dát, a nemít jistotu že je to tím se mi moc nechce)

Za druhé totálně zanesení DPF filtr, nechat ho vyčistit propláchnout.( investice do 10 tisíc)

Za třetí uvažuju o kompletní dekarbonizaci motoru od BG, ale nevím jestli vůbec by pomohlo.( investice cca do 8 tisíc, s rizikem, že muže se něco ještě víc pokazit.)

Momentálně nevím jak to řešit dál, a plácat tisíce za nejasný výsledek se mi nechce.

2016-05-23 12:31:46

djjoyi: No snaha byla. Já jsem jezdil několik měsíců jen na bezřípu (Eurooil) a drželo se to "super". Pořád čistá jízda 300 - 320 km samotné rege 15 - 18km. Po natankování opět Eurooilu najednou pic a 260 km a 28 km, 230 a 15 km, 230 a 22 km. Natankoval jsem něco jiného - místního pumpaře, kterého znám a mohu se spolehnout, že to nepančuje, ale má to s řípou a mám 275 km a 0,25 před rege. No kvalita nafty ... A ještě něco. Nejrychleji se vypálí jízdou kolem 80 km/h po okreskách bez zastávek, naprosto plynulou jízdou. Rychlá jízda po dálnici rege i přes 40 km. Bohužel musím konstatovat, že je nás jen několik, co si toho všímají, většina jen jezdí a vůbec ani nevědí, že tam DPF mají dokud se to nepodělá. No ale přeci jeden nepatrný výsledek u DJJOYI a to vypálením aditivy čistič DPF. Je to tak, že dnešní filtry jsou dělány jinak a vypalují podle jiné šablony. Rege při vyšší teplotě bez přestávek.

2016-05-23 12:50:31

Noo, teď jsem taky začal jezdit na EuroOil, nafta bez biosložky. Zatím s tuto naftou mám nejlepší výsledky .Máš pravdu, většina to neřeší. Říkám jsi, že je to snad i lepší, neřešit to! Ale když už to člověk sleduje tak jako my, tak je to na nervy.

Jaký máš názor na to dekarbonizaci motoru s BG přípravkama? Pár diskuzi jsem přečetl o tom, a zatím je to tak 50/50.

Některý to doporučuji, některý to zatracují.

2016-05-23 13:27:38

djjoyi: jo to je těžký. Je to chemické čistění vnitřku motoru. Nikdy jsem to nedělal. Když to vezmu z jiné strany, tak jsem taky nevěřil, že kostička chemický kominíček za 40 Korun umí vyčistit komín. Čuměl jsem jak puk, když jsem vyndal z vymetacího otvoru kýbl spálených sazí, ačkoliv byl komín čištěn jen několik měsíců před hozením kousku kominíčka do krbu. Když o tom přemýšlím, tak bych to "možná" udělal až bude mít olej dost najeto a chtěl bych ho vyměnit. Zcela jistě bych to tak nenechal delší dobu. Trochu bych měl bobky něco do oleje přidávat. Ale kdo ví ? Třeba to pomůže. Pozor na to, že motor má mít olej s normou C1 (nízký obsah popela) a pokud se uvolní větší část karbonu a olej bude tedy hodně znečistěn, neprovede to jinde něco ? Nebo se to spálí ? Pak DPF určitě nebude mít radost.

Je to možná jen spekulace.

2016-05-23 13:53:01

Uvažuju naprosto stejně. Tuhle proceduru určitě bych nechal těsně před výměnou oleje. Dle stránkách BG (zde: http://www.bg-care.cz/) saze by se měly proměnit na plyn, i když nevím jak? Právě že nabízejí i čištění DPF filtru, tak pro to uvažují o této proceduře.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 15