Fórum - Téma


M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)


Fórum 6 GH M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2011 6 GH 2.2

5 fotek  |  290 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 400 Nm (295 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový.

Koupeno u nás - výbava GTA.


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 15

2016-01-09 21:23:18

sedvo: souhlasim s manualem ze je skutecne dobry, svezl jsem se ale 2,5GJ s automatem a moc se mi zamlouva. Mel jsem GG 2,0 diesel 103kW HB a ted mam GH 2,2 diesel 136kW HB a jiny typ karoserie nechci. Proto jsem nesel do GJ a cekam, zda bude GK HB za 2 roky. To uz bude Skyactive II. s novym motorem.

2016-01-12 14:36:25

Pro JardaM. Fotky z Forscanu. Mám podezření že mi blbne čidlo rozdílného tlaku na DPF Filtru. DP DPF Exhaust Gas Differential Pressure. Jak je videt na obrazech i při volnoběhu je tam 2,5 kPa, dokonce i 3,1 kPa .

2016-01-12 15:19:53

koukám že tam jsou vysoké otáčky (volnoběh 799 ?). https://euroesi.mazda.co..../html/id0140f2802500.html

tady jsou oficiální PIDs Mazdy 2,2

Nastavil bych DB podle toho jak jsem psal a pak mi to pošli k prohlédnutí.

2016-01-13 09:04:17

jardam: Ano volnoběh je 799 , výsoké otáčky jsou kvůli mně. Chtěl jsem vidět jak se to chová, když sešlápnu plyn. Jakmile budu moct, tak udělám záznam. Napadlo mně jestli se nemýlím, že sledování záznamu v IOS vs Android bude trochu problém. Když tak mužů udělat printscreen-y .

2016-01-13 10:36:10

djjoyi: stačí si po jízdě uložit LiveData_datum_.fsl a potom si to přehrát a je to.

2016-01-13 10:59:33

jardam: To mám uložené! Ale jestli se nemýlím lze to přehrát jenom ve forscanu? Nebo jak to dát sem na forum?

2016-01-13 11:10:58

djjoyi: tím jsem se zatím netrápil, ale export by tam měl jít. Vyexportovat to jde a odeslat mailem. Budu konzultovat s IT a snad se něčeho doberem.

2016-01-13 13:08:18

jardam: Tak konečně se mi podařilo dostat live data z mobilu do počítače. Dokonce Forscan v PC na Windows-ech to umí načíst a zobrazit. Jenomže prohlížení (posunovat záznam) dost blbne ,posuvník sem a tam skáče!

2016-01-27 17:05:30

Přátelé, taktéž podávám pár fotek a poprosím JarduM, zda mi pomůže osvětlit pár nedostatků, které bych rád věděl.

Vezmu to popořádku. foto 1 volnoběh 750 ot/min, foto2 2000 ot/min

zajímájí mě hodnoty a ideálně co znamenají a jaký je stav, nebo kolik by měli mít.

DP-DPF vlonoběh je 0.0- 0.5 většinou, 2000ot to lítá 1.5 - 4.0 +/- Kpa. ?

OILCHG-DIS je měnící se počet ujetých km od resetu že?

  • ----"----- DIS2 je nastavený limit, kterého až dosáhne první DIS, tak začne blikat kontrolka na palubce? A která se resetuje a jde to?

OIL_DIL to je množství nafty v oleji po regeneracích?

A ted ty poslední, který nevím co znamenají, nebo vím, že je to něco s ucpáním dpf. Jstli to jsou jeho tři sekce?

PM_ACC

PM_ACC_DSD

PM_GEN

Nutno dodat, že se jedná o MZR-CD 2.0

2016-01-27 18:03:12

djjoyi: čidlo by mělo ukazovat cca. do 1 kPa +- na volnoběh. Ale záleží na moc věcech, jako je momentální zatížení, poloha EGRu, "čistota" DPF, zda je motor zahřátý, na různý nafty se motor chová trochu jinak. Myslím, že jsme se přehoupli už někam jinam, aby jsme za chvíli neříkali šikmookým kamarádům jak to mají dělat. . Abych pravdu řekl, v oficiálních PIDech PCM inspekce 2,2 od Mazdy nevidím ani nějaké údaje, které ukazuje ForScan. Tady se může odchylovat podle jednotlivých typů motorů (je to jen vzoreček, ale ne univerzální automaticky nastavitelný při připojení jakéhokoliv motoru). Já se tedy držím jen oficiálních PIDů a to vždy ještě po odzkoušení na několika zařízeních a případných konzultací. V servisu mají SW od Mazdy, který umí i jiné věci než ten "náš" a také kontrolují verzi SW v ŘJ.

2016-01-27 18:16:15

To asi bylo pro mě :) Já vím, jsem hnidopich. To víte, modelář Jinak EGR mám zaslepený a ty hodnoty DP_PDF jsou na volnoběh opravdu nízké, do těch 0.5 Kpa.

Či-li pro mě jako uživatele bude ideální hlídat teplotu výfuk. plynů a koukat kdy spustí regenereca a halt na počítadle si to hlídat. Škoda, že moje SW nepodporuje ten počet rege. a km od poslední. Třeba si to budu moct poté užít v tom Fusionu

2016-01-27 18:32:00

wirda: tak jsem vše napsal a přiu odesílání je to v ... Jen tedy krátce znovu držím se pouze oficiálních PIDů. DP_DPF není oficiální PID není na seznamu. Vše co jsem kdy psal je poplatné pro 2,2 Diesel a to jsem již dříve uváděl. Dif tlak na volnoběh do 1 kPa +-. Vše záleží na mnoha věcech píši to pořád. Zahřátý motor, nafta, zatížení, poloha EGR ... OILCHG_DIS je ujeté km od výměny mot.oleje resp. od resetu, který provádí mechanik, DIS 2 je korekce km nastavitelná mechanikem. PM_ACC množství usazeniny, PM_ACC_DSD žádoucí množství usazeniny, PM_GEN množství vyprodukovaných sazí, OIL_DIL množství kontaminace oleje ředění

2016-01-27 18:48:26

Jasný chápu a psát jsi to znovu nemusel. Však je to o řádek výš, ale díky. Já jaksi mám jasno v těch názvech podle euroesi, ale v těch PM usazeninách tam zrovna nic není. To bych rád znal. Nebo mě oprav. Ty aktuální by neměla překročit tu doporučenou, to se i shoduje a selský rozum mi to tak říká. Takže jestli je nějaký strop toho posledního nashromáždění sazí? Ikdy si říkám, že to si pohlídám před zapnutím regenerace, kolik tam ukazovalo Kontaminace oleje mi asi ani moc nevadí, páč měním olej po cca 10 tis./km. Mám to tak zažitý u všech aut a jistě motoru neuškodím, naopak. Kluci, někdy si říkám, proč nejsem ten typ řidičů, co ví akorát, že auto má 4 kola, volant a nádrž. Dnes už mi jich je líto, že neví nic o svém autě, ale nemají to krásně jednoduchý?

2016-01-27 19:02:54

wirda: od roku 2010 musi i mazda dodrzovat standardy. Ti co maji rv 2010 to maji lehci. Dle vyvojaru fusionu to bude pristupne ze samotneho programu dokoupenim nastavby.

2016-01-27 19:07:33

wirda: k naplneni dpf jsem jiz drive psal ze je to 6,1 g/L a to by mel zacit palit. Vse oznami REG_REQ_A prepnutim off na on.

2016-01-27 19:27:49

Skvělé, skvělé, skvělé. To je je to co mé oko potřebovalo vidět! Mám 3.47, tak budu hlídat a uvidíme co to udělá. Díky

2016-02-06 16:18:35

Dnes jsem porvé zažil regeneraci on-line. Pomocí OBDII adaptéru a apk. ForScan Lite na mobilu. Pro mě nejduležitější pidy z pcm jsou teplota spalin kolem dpf, rozdíl tlaků před a za dpf, teplota motoru, auto regenerace on/off a požadované a aktuální hodnoty zanášení filtru. A ještě hodnota celkového zanesení g/l. Regenerece by měla začít podle informace od Jardy kolem 6.01 g/l. Mě sepnula při 4.92g/l. Teplota výfuk. plynů +/- 600°C . Doba regenerace cca 20km . Hlavní a důležitý pouznatek. Tak, jak jsem si myslel, že regenerace probíhá i po zastavení a nechcípnutí motoru, tak jsem se mýlil Po zastavení off a po rozjetí cca 30km/h opět on. A další, aktuální spotřeba phm i při regeneraci z kopce ukazuje 0.0L . Takže u mě neplatí, že ukazuje vyšší spotřebu. Po vypálení na 0.00 g/l ještě asi 5km pálil a poté off. Jsem zvědav, kolik budu mít mezi regeneracema. Ale jestli to bude narůstat tak rychle, jako 30km, než jsem dojel domů, tak 200km nepokořím. Uvidíme

Více na: http://www.mazdaclub.cz/f...lect=149881#message149881

2016-02-06 17:24:59

wirda: Jsem rád, že další člověk se zajímá, co dělá skutečně jeho auto a bádá proč to dělá. S Pidy co píšeš skoro souhlasím. Ty jsou skutečně důležité, jen si přidej teplotu paliva a počet regenerací. Celkové zanesení (vyprodukování sazí, které jsou zachyceny) mají skutečně dosáhnout +- 0,15 hodnoty 6,15 g/L. Tady má začít vypalovat, resp., sepnout regenerace, ale to není ještě skutečné vypalování, to fyzicky začíná až při teplotě od cca. 530 C a lze to pozorovat až snižováním naplnění filtru. Do chvíle než dosáhne teplota tu správnou ještě pár setin g/L naskočí. Teprve nyní je ideální pro vypalování jezdit rychlostí kolem 100 km/h v mírné zátěži tedy s otáčkami kolem 2000 ot/min. na 6. stupeň nebo mírně vyššími. To je ideální stav, který asi není vždy možný. Jak jsem již někde popisoval při zastavení na křižovatce nebo klesneli rychlost pod 20 km/h přejde reg do off a je okamžik ještě vypalován setrvačností hoření, ale za chvilku to chce hned opět vyrazit, aby se obnovilo vypalování. No k sepnutí při 4,92 bych zkusil jinou naftu a aditivovat VIF. Jak silně zasraný začne regenerovat jsem vypozoroval, že je to i v závislosti na způsobu jízdy (brzda a plyn). K palubnímu počítači tolik, že by při regeneraci měl ukazovat cca. 1,9 - 2,4 l/100 km při mírné deceleraci na 6 stupeň. Během vypalování však jsou režimy, které udržují vysokou teplotu kolem 600 C CATEMP21 a chvilkami skutečně palubní počítač ukazuje i 0,00 l/100 km, toto je pak zvláště kolem poloviny regenerace. Ke konci regenerace jsou někdy i hodnoty 2,8 l/100 km, ale pouze chvilkově, když dohání vysokou teplotu. Po vypálení na 0.0 g/L však regenerace končí ! Ukončení je zaznamenáno přičtením 1 do DPF_REG_CNT, které nepopisuješ, že máš na Dashboardu, což je chyba. Podle popisu bych spíš řekl, že ti neukazuje zcela správně zanesení filtru PM_GEN. Nevidím opodstatnění, proč by měl jeěště pálit 5 km, když je na O. Jinak pokrok ! Já vypaluji po ujetí rozmezí čisté jízdy 275 - 320 km + 24 - 29 km regenerace a to i s přerušením regenerace. Na dálnici ustálenou rychlostí kolem 130 km/h po 420 - 520 km + 35 km regenerace. Kdysi jsem měl také potíže s vypalováním po 210 až 220 km. Teď autu vyhovím a vím co chce.

2016-02-06 17:42:09

Pid Přičtení regenerace mi nepodporuje pcm.V seznamu nabízených je, ale ukáže jen pomlčku. Zkrátka nejde. Taky mi to vadí, ale nic neudělám. Stejně tak manual reg. Pid mám, vidím, můžu do jeho nastavení, ale rege nezpustím. Nutno připomenout, že mám 1gen.po FL rok 06. Podle Euroesi mi pcm tyto pidy nepodporuje Jasný, mám více pidů. Teploty, tlaky, dokonce i climu jsem si vyndal, abych pohodlně zjistil, zda spíná tlak ventil i kompresor. Dnešní prvenství rege bylo na státovce mezi Táborem a Veselý n Luž. Koukám, jak přiskakuje hodnota zanesení a najednou na 4.92 to stojí, kouknu vedle a rege ON. Po chvilce začalo klesat.. Jel jsem tempomat +/- 2000 ot. Krásně to klesá. Pak v Sobíku dva semafory a tam jsem zjistil, že na stojáka e-e. Byly úseky, kde jsem mohl sundat nohu z plynu a pozorovat pc a akt. spotřebou. Samo bez tempomatu. Ani jednou během regenerace a to bylo i delší klesání, kdy by si jistě přistříkla pod ventil naftu to nic neukázalo. Aktuální nafta je MOL a píšou aditivována, nevím. Jinak beru u nás EUoil a aditivuji pokaždé VIFem letním, i aditivované nafty. Zimní nekupuji, kvůli pár dním mrazu a to většinou nejezdím. Jsem pilot klidný a když vím, že auto chce rozvážnou nohu na plynu, tak mu jej dopřeju. Jsem technický tip svým způsobem a nebudu zbytečně dupat na plyn, jen abych mohl za 10 vteřin brzdit. Jezdím rozvážně, ale občas potenciál motoru využiju, a´t u předjíždění, nebo mu zkrátka protáhnu trochu kosti, aby "nezlenivěl". Ale vše v rámci rozumu, myslím, že přes 4tis. ot/min jsem ještě nepřelezl, nebo málokdy. Přiijde mi to zbytečné, páč motor už má svůj výkon beztak za sebou a nač ho trápit...Je to auto rodinné a na práci mám jiné. Jo a ano, g/l dosáhlo 0.00 a on bylo ještě , nevím přesně 3-5km. Jak říkám, první rege, vyplašenej radostí, pozoroval víc mobil, než silnici... Mám bloček a budu to hlídat a zapisovat

2016-02-06 19:33:22

To hezky píšeš, že se více koukáš na mobil, než na cestu. To přesně znám i já. I když s další a další regenerací už to člověk tak nežere. Těď mě poslední 3 regenerace zastihli na dálnici, takže asi ideální stav. Lehce pod plynem do těch 130 km/hod a regenerace trvala 18, 18 a 20 km. Zrovna dnes jsem koukal na zaplnění filtru a regenerace zapla při hodnotě 5,7g/L. Uvidím při dalších regeneracích.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 15