Fórum - Téma


M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)


Fórum 6 GH M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2011 6 GH 2.2

5 fotek  |  290 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 400 Nm (295 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový.

Koupeno u nás - výbava GTA.


1  2  3  4  5 ......... 15

2015-12-07 23:04:14

jardam: Velice díky. Dnes jsem to dle tvého návodu rozchodil. Je to super. Pro takové zvýdavé, jako jsem já, je to super nástroj. Těch informací je tam opravdu nepřeberně.

Myslím, že odezva díky wifi je dost dobrá.

Fakt hračička, dám si tam určitě teplotu oleje, možná tlak v railu ... atd. Jen se prokoušu těmi anglickými slovíčky.

Jo, a máš u mě panáka za ten studenej start

2015-12-08 01:28:46

enzo: je zbytečné se prokousávat už mám vše. Na netu je všechno a tedy i PCM inspekce. Stačí si nastavit kamaráda googla a on to i přeloží, překlad je sice "trochu" kostrbatý, ale v tomto případě zcela dostačující. Tady máš kódy i se snímači signálů. Pozor ale, tady budeš na tenkém ledě, kdy forscan v ntb běžící pod oknama zčásti umí i nejen diagnostiku. Např. korekce vstřiků jsou nastavovány vždy podle nejhoršího vstřiku, proto k nastavování bych přistupoval pouze ve výjimečných případech a snad raději vůbec. Co se týká diagnostiky, tam není žádný problém ta neuškodí, ale zase bych nedělal vždy hned závěry z dat, které jdou z čidel, protože nemusí být vždy aplikace zrovna správně nastavena. Tady spíše doporučuji pouze app v mobilech na koukání. Toto je odkaz až k šikmookým kamarádům a slibovaná PCM inspekce. https://euroesi.mazda.co..../html/id0140f2802500.html

Hodně zábavy a poučení a jak říkám "dívá se očima a ne rukama !" nedávám tímto návod k seřizování aut, není to žigul před 35 lety, kdy stačila léra na ventily a odrh, sikovky a šroubovák. Ještě odkaz na chybová hlášení http://www.obd-codes.com/. Tak hodně zdaru při bádání. *

2015-12-08 20:15:03

jardam: Díky, kouknu postupně na to. Já to teda beru především jen na koukání. Do ničeho se nepouštím. Jen informativní. Trochu se přiučím. Mám staženou teorii z ČVUT, ale nemám na to dost času. To snad až v důchodě

Funguje Forscan jen na Mazdy a Fordy, nebo na všechny auta? Máš vyzkoušeno? Známýmu se v porovnání s Torque velice líbí, jen nevím, jestli nebudou zkreslené údaje.

2015-12-08 20:23:39

Vyzkouseno nemam, ale vim ze ma fungovat pouze ford, mazda, lincoln a mercury. Muzes jit na forscan.org a tam je o programu vic. Jsou tam i fora atd.

2015-12-09 19:06:30

Ahoj Jarda M!

Prosím o radu,nějak nemůžu najít vyresetovaní výměnu oleje ve forscan lite. Lze to vůbec?

Jinak jsem našel šikovnou app -ku Smart Control, který umí zobrazovat zanesení Dpf filtru v procentech

Je to free, a je tam pár dalších vychytávek. Na koukání ideální

2015-12-10 01:44:12

djjoyi: Reset oleje je servisní zásah a zásadní věc je na které platformě app běží a zda je v ní tento zásah povolen. Já mám iOS 9.2 tedy iPhone od Applu, zde to nejde, alespoň o tom nevím. Ale lze použít Forscan (volně stažitelný zdarma ! ) pod operačním systémem Windows a tam by měl být tento úkon povolen. Windows nepoužívám, proto nevím zda to skutečně jde. Takto se to dělá v Polsku https://www.youtube.com/watch?v=6JGv5GW7lwg

http://forscan.org/documentation.html

Ještě jedna otázka a to pod jakým operačním systémem má být app Smart Control ?

jinak pro výměnu oleje je OILCHG_DIS2 pro nastavení km k další výměně a OILCHG_DIS je počet ujetých km od resetu.

2015-12-10 05:17:04

Aha, já mám zatím forscan na androidu, a ten Smart Control taky mi běží na androidu. Jinak ať dělám co dělám regenerace se u mně koná každých 200km Tak zkusím stáhnout Forscan na Windows @):- Díky za radu!

Přikládám foto ze Smart Controlu, kdyby to někoho zaujalo (bohužel jenom offline, ale jinak je to funkční)

2015-12-14 22:54:08

jardam: Tak dnes jsem zažil první regeneraci při sledování Forscanem. Víc jsem koukal na mobil, než na silnici Ale fakt bezva, zcela přesně to zmapuje. Regenerace probíhala dle Forscanu 22 km. Koukal jsem na teplotu na katu a dosahovala přes 600 stupňů - maximum jsem zahlédl asi 619 stupňů.

Ještě jeden dotaz: Nemohu najít teplotu oleje. Je tam vůbec - procházel jsem to víckrát? Dík

2015-12-15 03:44:48

enzo: Ahoj, říkal jsem, že je to pěkná hračička a lze tam vystopovat plno věcí. Teplotu oleje jsem zcela zběžně hledal v PIDs a nenašel jsem jí. Je tam jen teplota chladící kapaliny. Beru to jako domácí úkol a zkusím se podívat. Myslím, že jsem narazil i na kvalitu oleje resp. znehodnocení, ale než něco napíšu, musím to mít vyzkoušený a to zabere nějaký čas a teď před vánocemi to je malinko problém. Teplota oleje je důležitější než teplota chladící kapaliny. Než motor zatížím držím se pravidla ujet v létě 5 km a v zimě 10 km, ale bylo by hezké se podívat na skutečnou teplotu. Co se týká proběhlé regenerace, tak skutečně špičky teplot na 1 jsou okolo 350 C a na 2 až 640 C. Pokud trvala regenerace 22 km, tak muselo být auto jetý většinou mimo město a svědčí to o dobré funkci DPF. Tak teď jenom už zapisovat a časem vyhodnotit.

2015-12-15 21:04:08

jardam: Přesně mi mluvíš z duše. Teplota oleje je důležitější než teplota chladící kapaliny. Nenašel jsem to tam, ale to mě právě překvapuje. Ale snad budeš úspěšný.

Já teď koukal na EGR ventil - na jeho režimy. Kdy a jak moc otevírá. V jakým režimu bere zpět spaliny a v jakém jede hezky na vzduch.

S tou regenerací - jak jsem psal, já mám euro 5, takže to je pravděpodobně trochu jiné než u euro 4. Aspoň si to teda myslím. Takže nebudeme mít zcela stejné poznatky. I kdybychom si vyměnily auta, tak tam bude rozdíl. Ta moje 132 kW je díky euro 5 taková uhlazenější. Taková přidušenější. Není tam kopanec, ale postupný nárust výkonu. Ale fyzicky jsem ve 136 kW nejel. Ale vyzkoušel bych ze zvědavosti.

2015-12-16 00:33:15

enzo: teď jsem psal a psal a když to bylo hodně dlouhé tak jsem to dal odeslat a nic. No ve zkratce snad se to teď uloží. Euro 4 mám v TP jen kvůli tomu, že byla koupená únor 2009 a Euro 5 se zapisovalo až od října 2009 ? Euro 5 splňovala už tehdy. Mám verzi GTA 136 kW, která původně směřovala do Rakouska a tady mi jí stáhli k nám. U tohoto motoru je upravené turbo, ale už z fabriky standardně a pár věcí v motoru. Zajíždím si auta zásadně sám. Já mám nahranou poslední verzi SW, která upravovala regenerace a křivky výkonu, takže SW již dávno není původní, co jsem ho koupil s novým autem. Elektronicky zjištěný výkon má ve špičkách 448 Nm. Má bývalá 6 GG měla výkon v TP 103kW a na brzdě při prvním měření 114 kW a na druhém měření dokonce 121 kW. Byla přikurtovaná na válcích a je to ověřený výkon. Šikmookcí kamarádi říkali, že všechny mazdy mají výkon větší než je v TP, aby auta splňovala po celou dobu i prodloužené záruky údaje v TP. Já čas od času protáhnu v Německu majdu co to dá a dá to dost přes údaje v TP (měřeno GPS). Je to hezké, když zděšení majitelé pašíků a bavoráků jsou svižně předjížděni majdou hlavně v dlouhých stoupáních, když jim dávno došel dech v rychlostech hodně přes 200. Zkus si změřit krouťák na jednotlivé stupně nebo akceleraci se zápisem dat. Umí to několik app např. DashCmd apod. není to zcela přesné, ale leccos to napoví. Potom jde udělat analýza dat. U DashCmd je ale asi třeba udělat korekce, aby to zcela odpovídalo skutečnosti. Je to zase hraní. Musí se tam také přesně zadat poměry jednotlivých převodových stupňů, ale pak je to hračička, ukazuje to i využití převodovky resp. kolik a jak řadím a jak využívám krouťák a vůbec. Mám možnost si zajezdit s jakoukoliv majdou a musím říct, že se mi moc líbila 6 GJ 2,5 automat. Docela sametový chod, spotřeba 8 l BA 95, ticho jako v kostele a přijemné projíždění zatáček, je znát že tam není těžký motor. Ale brutální zátah nafty tam chybí.

2015-12-17 23:46:59

jardam: Moje auto jezdilo na garančky do Auto Palace Praha- zrovna teď v pondělí jsem byl na 140 000 km v Auto Palace Brno. Oni tam vždy přehrávají nový SW ( pokud teda je od Mazdy uvolněn), nebo ne? Já se na to neptal. Jak to obyčejně funguje?

Svezl jsem se tam v GJ - 2,2 110 kW automat. Připadalo mi to slabý. Bylo to takový hodně plynulý - blíží se to k benzínu. Postupně narůstá výkon. Mělo to i-stop a to se mi ani trochu nelíbí - ale to je na jinou kapitolu. Takový kurvítko Ale jinak dobrý svezení.

Jel jsi i v té mojí GH 132 kW - po FL? Dovedeš srovnat s tvojí? Všude jsem četl, že ta 136 kW má velký turboefekt, že dole nic a potom kopanec a valí. Že je tam velký turbo a tím pádem se čeká na roztočení. To ale v mojí nepociťuji. Tak se ptám na to srovnání. Nebo jsem četl jen kecy novinářů???

2015-12-18 06:47:20

enzo: No turboefekt tady skutečně je u 136 kW. Turbo je jiné než v ostatních GH, to je pravda. Měl jsem a pořád mám tu možnost svézt se s jakoukoliv mazdou, pokud jí zrovna mají k dispozici. Abych řekl pravdu takovou kapacitu mého HDD v hlavě nemám, abych si pamatoval uplně všechna auta s kterýma jsem jel, to není v lidských silách (7 let jsem prodával auta) dalších mnoho let jsem se staral o vozové parky. GJ 110 kW a 136 kW GH má jinak nastavený průběh točivého momentu a možná že by stačilo jen porovnat křivky, to by bylo však pouze papírově. 136 kW je myslím stále nejsilnější nafta od Mazdy a byla také stavěna jako sportovní GT a GTA se sportovním paketem a upraveným průběhem výkonu. Každé skutečně každé auto je originál, je jinak zajeté, tolerance při výrobě, použité palivo, použitý olej, nájezd km, SW, počasí a už je alternativ nekonečně. Jen stav turba má obrovský vliv na nástup krouťáku. No a ještě to, že Mazda neumírá při 4000 ot/min jako plno ostatních dieselů, ale umí i přes 5000 ot/min. pěkně táhnout a to i na vyšší převodové stupně.

 sedvo
2015-12-18 23:34:24

enzo: GJ musíš šlapat, taky jsem měl možnost a zdálo se mi že to nejede, ale pak to přišlápneš a jede to výborně. Automat vždy o něco degraduje výkon. Já měl možnost manuálu a super.

PS: abych se pochlubil, tak moje GH má tak těžkou převodovku, že maximálku z auta jsem dostal necelých 240 km/h, ale podle GPS 226 km/h.

Jinak DPF se mi stále regeneruje teď po 250km. Objednané OBD, tak uvidíme jaké mi dá data.

2015-12-19 01:48:31

sedvo: K automatickým převodovkám Aisin, které jsou montovány i do Mazd musím říct, že se mi líbí jejich "sametový" chod. Je o ně takový zájem, že např. nová Suzuki Vitara měla ve výrobě obrovské zpoždění a na šourech Mazdy se velice těžko hledá automat, prostě nestíhají vyrábět. Úplně není pravda ve všech případech, že automat degraduje výkon. Když tak projedu technická data různých vozidel, tak tam jsou případy že s automatem se jezdí za méně a je rychlejší než maunál. Já jsem vynechal nákup GJ (není HB a nechci jiné provedení) a doufám, že GK již bude. Já regeneruji 293, 275, 261, 255, 233, 254, 280, 220, 419, 284 od října do prosince (to jsou údaje o čisté jízdě bez zapnuté regenerace) 31 29 24 30 31 30 29 25 29 30 a toto jsou samotné regenerace přiřazené k předchozím údajům. V případech, kdy je kolem 30 km byla regenerace přerušena vypnutím motoru. V létě regeneruje častěji v zimě méně. Dnes jsem si pustil app s krouťákem a špičky jsou až 450 Nm, takže spokojenost. Jsem přesvědčený, že by majda běhala s aisinem jako vítr a já bych chrochtal blahem, ale v době koupi ...

2015-12-29 11:39:34

jardam: Prosím tě, našel jsi tu teplotu oleje ve Forscanu? Já tedy ne. Takže když to tam najdeš, tak budu překvapený. No škoda, to by byl zajímavý údaj k zobrazení. Nicméně dej vědět, jestli tě něco napadne. Nebo v jiným SW.

Stahl jsem si dnes OBD Car Doctor. Tak se v to zkusím zorientovat. Zatím tedy jen neplacenou verzi. Má cenu ta placená???

2016-01-07 18:59:24

enzo: měl jsem dost práce a nějak jsem se nedostal k odpovědi. Sorry. Projíždím celý ForScan a hledám tu teplotu oleje a narazil jsem na plnění DPF, tak to testuji. Projíždím hodnoty z manuálu Mazdy. Konzultuji s tvůrci ForScanu. Snad se dopracujeme k výsledku.

2016-01-08 08:03:01

djjoyi: Ahoj, jo s tím se musí člověk smířit, že to regeneruje častěji, protože je tak postavený SW. Příčinu vidím v daleko nižších provozních teplotách catemp1 a catemp2 než u ostatních vozidel. Např. Subaru měl stejný systém DENSO a vypaloval při 650 km, ale catemp1 a 2 má o provozních 150-170C vyšší, kde dochází k částečnému vypalování. Teď si již dovolím napsat tento názor, protože mám delší dobu měřená 2 vozidla a jsou zde diametrálně jiné hodnoty. Nafta na to má vliv, ale ještě x dalších věcí, hlavně způsob jízdy, kdy vidím co nalítá do DPF v jakém režimu. Hlavně prudké akcelerace filtr super zaserou !

2016-01-08 13:39:19

enzo: bohuzel teplotu oleje ForScan neumi. Nikde jsem nenasel PID od Mazdy v diagnostice PCM.

 sedvo
2016-01-09 20:36:21

jardam: no jelikož mazda dělá super manuály, tak o automatu bych neuvažoval.

Taky by se mi líbil HB, ale bojím se, že je to pro mazdu, tak nezajímavý model karoserie, že už to vyrábět nebudou. Ale rád bych se mýlil.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 15