Fórum - Téma


M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)


Fórum 6 GH M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2011 6 GH 2.2

5 fotek  |  292 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 400 Nm (295 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový.

Koupeno u nás - výbava GTA.


1  2  3  4  5 ......... 15

2015-11-24 20:55:59

jardam: Ano, přesně jak píšeš, tak to mohu potvrdit. Taky to sleduji, ale jen cca půl roku. Když vydělím 121 000/ 385 tak mi vyjde regenerace průměrně po 314 km. Můžeš mi napsat, jestli se ten interval mezi regeneracemi zkracuje, nebo víceméně pořád stejné? Teoreticky by se měl interval zkracovat. A pokud to sleduješ tři roky, tak bys mi to měl potvrdit. Pokud se ti interval nezkracuje, potom je to zanesení filtru popílkem celkem malé.

Taky se snažím regenerace dojíždět a nepřerušovat. Každou regenerací se totiž ředí olej a tím i degraduje. A dělá mi zle, že tam potom mám olej, který nemaže tak, jak má. Proto doporučuji olej častěji měnit - těch 20 000 km je dost!

Napiš mi tedy prosím, jestli se ti zkracují intervaly mezi regeneracemi - ať mohu dále studovat. Dík

2015-11-25 06:47:35

enzo: ahoj, počítáš správně, avšak v těch 314 km je i samotná regenerace i jízda bez regenerace tzn., že se jedná o údaj společný a to je i v ŘJ zaznamenané, já mám však daleko lepší údaj, který nemá ani ŘJ a tím je podíl regenerace na těchto km česky kolik % jezdí auto v regeneraci z celkového počtu ujetých km.

rok 2015 2014 2013 2012

km čisté 10236 13296 18251 9898

km regenerace 1081 1461 1848 948

ujeté km 11317 14757 20099 10846

% podíl reg. 9,552001414 9,900386257 9,194487288 8,740549511

Tak ten tvůj domácí úkol jsem dělal teď za pochodu ráno a snad je dobře. Je vidět, že filtr se skoro zanedbatelně zasírá o cca. 8% více než před 3 roky. Pozor, ale tady je i statistická chyba resp. mohl jsem 2 x udělat Německo a statistika je jinde. Na dlouhých tratích regeneruje jednou za 380 - 420 km, rekord je za 520 km a to bylo zrovna letos, takže ze zasraného filtru bych nedělal závěry. Domnívám se, že tyto časté regenerace zase zajišťují relativně málo zasraný filtr. Ale jak regenerovala zrovna tvá majda zjistíš pouze z ŘJ a to jen v ucelených cyklech t.j. celkově ujetých km v regeneraci i bez ní. Rozhazuje to tabulku a už nemám teď čas jí formátovat.

2015-11-25 09:07:03

jardam: Ahoj! Prosím o radu. Mám M6 GH 2,0 MZR-CD 103 Kw, kombik 2008.

Mám staženou Forscan Lite na android. Chtěl bych se zeptat kde mohu najít info o % zaneřádění DPF ? A po případě ,jestli táto aplikace v mob. také umí spustit regeneraci DPF? Anebo to umí jenom v ntb. verze?

Moje situace s regeneraci DPF je mnohem horší řekl bych. Děje se to každých cca. 200 km. Podle Forscanu mám za sebou 760 cyklu za 136 tis. km. Jezdím denně 65 km do práce 65 km z práce. Z těch 65-ti je 45 km je po dálnicí, ale pokaždé regenerace začne až ve městě, anebo v koloně ,když už dojíždím posledních 5-10 km-u. Něco je špatně, ale nevím co, jestli SW, anebo nějaký senzor, co špatně hlásí?

2015-11-25 10:48:26

djjoyi: Ahoj ! S procentuelním zaneřáděním je problém, musí se přepočítat tlak před a tlak za... Tímto složitým přepočítáním sice zjistím zaneřádění filtru, ale je to nastaveno tak, že cca. při 65% zapne regenerace a při nějakých 5% vypíná. S kamarádem IT jsme to řešili dlouho, ale na seznamů přímých PIDů prostě tento údaj není a musí se přepočítávat v Torque s Androidem. Ten údaj 760 je přímo vyčten z ŘJ ? To se mi zdá docela drsný. Ještě velice důležité je zjistit teplotu před a teplotu za v regeneraci a to umí Forscan i v IOS i Androidu. V ŘJ 2,0 103 kW je totiž jiný SW než mám já. Mám dokonce poslední verzi, kterou dostal servis po mém pruzení přímo z Honšu. Máme to odlišné a nemohu odpovědět se zárukou. Tam je to jiné i v podávaných informacích ze snímačů. Dříve na původní SW mi regenerace probíhala jinak než s "novým SW" a to o zhruba 15% tedy asi 360 km. Rozčarování přišlo s novým SW, když se reg. (jízda bez ní) zkrátila. Japonci se bránili, že je to takhle lepší pro filtr a že jsou tam nové funkce (např. kontrola vytahání řetězu se signalizací na přístrojovku atd.). Mluvil jsem vždy ale pouze o motoru R2 2,2 136kW. Měl jsem i Mazdu6 GG 2,0 103 kw, ale ještě bez DPF a to vzpomínám s láskou. Zkoušel jsem i vypálení DPF přidáváním aditiv do nádrže, kdy se vypálí při 290C, ale nějaké zlepšení jsem nepozoroval. Také záleží na jakém oleji jezdíš, já osobně jen Dexelii DPF Sice to vyrábí údajně Total Jižní Korea, ale pro Mazdu. Po výměně se vždy ještě trochu zkrátí jízda bez regenerace a "nejlepších" výsledků pozoruji dosahuje až při téměř oleji na výměnu ... Také na to má vliv nafta, vychází mi dobře místní pumpař, který to lije do svých sakra drahých Mercedesů. V neposlední řadě má zkušenost je s aditivováním nafty s VIF ! Je to ihned slyšet na motoru s nebo bez je rozdíl.

tady je seznam podávaných PIDů ale na motor 2,2, jistě tam bude někde i na 2,0

https://euroesi.mazda.co..../html/id0140f1802500.html

https://euroesi.mazda.co..../html/id0140f2802500.html

2015-11-25 11:26:01

V prvním řadě děkuju za odpověď!

Ano ten údaj (760)mi vyčetl forscan z Ři.

Aditivum VIF používám po každé, a tankuju výhradně Vervu od Benziny, anebo OMW maxx motion. A olej taký mám mazda dexelii

2015-11-25 14:00:59

djjoyi: Verva i OMV jsou slušný nafty, VIF ještě zvyšuje cet.číslo, dexelia tam patří ! Co je tedy špatně ? Potom jedině teplota regenerací, který to tak nevypálí nebo příliš mnoho jízdy v koloně. NEZÁVIDÍM Dnes je to řešeno úplně jinak a regeneruje údajně v 600 km a jen 6 km

2015-11-25 23:47:41

jardam: jardam: Ahoj, díky za informace. Psals, že to sleduješ delší dobu - ano, toto jsou relevantní data. Je to zajímavé čtení. Koukám, že musím koupit taky OBD II. Já sleduji jen z palubního počítače - vždy po ukončené regeneraci si vynuluji km. Vychází mi to průměrně 410 km ( společný počet km - samotná regenerace i jízda bez regenerace).

Já mám ale 132 kW - euro 5 a ty máš pokud se nepletu euro 4. Takže se ty motory trochu odlišují. A tím asi i výsledky v měření.

2015-11-26 05:47:38

Tak 410 km uz neni takova tragedie, ale jine automobilky to maji za vice km, avsak ty nasledky ... Tady mi to prudi, ale zaneseni filtru podle vseho neni velke ani ve 120 tis., kde u jinych aut je uz dpf po smrti. Obd Ii vrele doporucuji, je to skener, ktery mam stale v zasuvce a kdykoliv jsou data k dispozici. Potom staci mit ntb s windows a zadaco si stahnout sw a hura ! Hracickove si muzou dat do drzaku mobil a skedovat na obrazovce co chteji (razeni, vyuziti jednotkivych stupnu, akcelerace, decelerace, spotreby, odstredive sily v zatackach, teploty snad i bazalni atd.) 😃 Hodne zabavy a taky aspon trochu pozornosti pred sebou na silnici.

2015-11-30 22:35:42

jardam: OBD II si objednám. Daší hračička do domu Třeba budu zase o trochu chytřejší. Co se týká regenerace, tak zas moc mě to neprudí. Akorát se třeba stane, že v týdnu mám krátké jízdy a tak by se celý týden jen přerušovalo a nedokončilo. Až třeba na třetí nebo čtvrtý pokus při delší jízdě by se to povedlo. Kdybych byl úplně neznalý, tak bych to neřešil a jen jezdil. Ale tím, že malinko něco vím, tak mě ty nedokončené regenerace vadí a prostě si to hlídám a vždy ji dokončím. Třeba tím prodloužím životnost filtru a hlavně tolik nekurvím motor, protože tolik neředím olej naftou.

Ale je to prostě něco navíc, co bych asi jako uživatel neměl vůbec řešit. A to mě na tom prudí. První uživatel do 100 000 km na to může srát a ti další po něm by si to měli hlídat, aby jim to vydrželo co nejdéle. Aspoň tak to vidím já.

2015-11-30 22:42:58

maxim: Obracím se na tebe, že máš úplně stejný motor jako já - euro 5. Já mám ( jak uvádím výše) četnost regenerace cca 420 km při ujetejch 138 000 km. Uvádíš četnost asi taky tak 400 - 500 km. Mohu se zeptat, kolik máš najeto km ty? Dík

2015-11-30 23:21:39

DPF je dle samotného výrobce "vypalován" alternativně. U aut které jezdí jen po městě a pořád řadí rychlostní stupně je regenerace DPF častější při nižším nájezdu oproti autu denně provozovaném na dálnici či okreskách.

Minimální nájezd kilometrů pro regeneraci je v průměru 160 - 220 kilometrů přičemž je doba vypalování stejná v obou případech. DPF regeneruje až po určitém "zanesení".

Představme si umyvadlo. Nepřeteče ale začne upouštět přepadem až když se k němu voda dostane.

2015-12-01 06:57:56

magnetto: v zásadě s tím mohu souhlasit, má to své ale. Vypalování vychází z nadefinovaného SW, který má každý model (dokonce i výkonový) jiný. Regenerace se prodlužují od GG k GJ. Má na to vliv, použití nafty, olej, především styl jízdy a kde jezdím - město nebo venek, stav motoru i DPF. Je to na dlouhé vyprávění. Zkušenosti jsou podložené vždy naměřením hodnot vytažených z motoru a hlavně je vypovídající dlouhodobá statistika. Faktem zůstane i to, že minimálně 90% lidí ani neví, že tam nějaký filtr DPF je a jak funguje ví teprve až když svítí kontrolka na přístrojovce, někdy ani to ne a přijede do servisu s tím, že to nejede.

2015-12-01 07:14:14

enzo: mám najeto 128tis. km

2015-12-01 20:52:41

Panové, tak má zkušnost po 230000 km s GH a 2.0 MZR-CD. Tak regenerace probíhají v létě cca po každých 200 km a v zimě cca každých 220 - 250 km. Regenerace trvá cca 20 km, když jedu po dálnici ustálenou rychlostí. Když jedu po okrskách, tak cca 30 km. Mám dlouhodobou spotřebu 5,49 l/100km a regenerace probíhá stále stejně. Většinou regenerace dokončuji, ale hold někdy to nejde. K bodu X jsem se na olejové rysce nedostal.

Ostatní automobilky to mají stejně. Např. Peugeot tvrdí u 2.0 HDi, že regenerace má probíhat každých 900 km - 1900 km podle stavu filtru. No a co ukázala diagnostika - mezi regeneracemi = 350 km. To stejné Opel, měl nastavené regenerace každých cca 600 - 900 km a když se objevilo dost aut v servise, že byl DPF zanesen, tak po upgradu SW se regenerace spouštěly každých 300 - 400 km.

2015-12-02 22:49:46

maxim: Díky. Je to podobné, jako u mě. Podobný nájezd i četnost regenerace. V podstatě jsem se trochu uklidnil. Když jsem zakládal toto téma, tak jsem nevěděl, zda mi někdo z majitelů 2,2 nenapíše, že třeba regenerace probíhá u něho každých 700 km. To bych měl potom pocit, že můj filtr už je skoro plný. Ale z diskuze vyplynulo, že mohu být nějakou dobu v klidu.

V diskuzích o řadě GG (GY) se dá dost vyčíst o vytloukání filtru. Myslím, že toto se ještě řady GH netýká. Snad jen ojedinělý případ. Uvidíme po ujetí 250 000 km a více.

2015-12-03 05:58:15

sedvo: Jak se dívám na údaje, tak je asi to auto hodně jetý venkem a asi nezná moc město. Postřeh v tom, že v létě regeneruje dříve (najede se méně km bez reg.) je správný. Jen upřesňuji, že regenerace netrvá 20 km, ale skoro vždy 27 km a to skoro u všech. Pokud nemám scaner OBD II, tak probíhající regeneraci ani nepostřehnu resp. její začátek a konec, protože ani 0,0 l/km na display není údaj o tom, zda regenerace běží či nikoliv, je to pouze pomocné vodítko, které "fixluje" cca. oběma směry o 3 km. Proto je špatně ihned zastavit a vypnout motor, protože může začít znovu regenerovat (vlastní zkušenost). Já jsem si také myslel, že když je na compu 0,0 při zařazené 6 v deceleraci není regenerace spuštěna a to je omyl. Teprve připojením OBD II vidím, jak to skutečně funguje. Jak se objeví ve ForScanu A_reg OFF a údaj o regeneraci ji připočítá na počítadle regenerací, potom teprve je ukončena a mohu klidně zastavit a po chvíli vypnout motor. Jinak na dálnici někdy regeneruje hodně dlouho, protože je o něco více vyfoukanej spodek vozu a ohřátí trvá déle, záleží na teplotě vzduchu a počasí. Nejkratší regenerace trvala 14 km a nejdelší 48 km. Ještě k jiným vozům. Kolega hračička si koupil Forestra diesel a má ho napíchnutého online na SW Torque a regeneruje 6 km po ujetých ve městě 600 km a venku 900 km (to je vytažené z ŘJ) nic vycucaného z prstu nebo já myslel. Takže to udělat jde a Mazda používá stejný způsob jako Subaru, takže věřím, že tyto hodnoty budou i u dalšího modelu 6 GK.

2015-12-04 22:06:40

No spuštění regenerace pozoruji pokaždé i konec. Jelikož mám zapnutou okamžitou spotřebu a nastavené denní počitadlo od poslední regenerace, tak to mám docela dobře odzkoušené a vypozorované, takže vím kdy bych mohl očekávat spuštění regenerace. Nejlépe regeneruje na dálnici a tempomat, absolutně nejkratší regenerace u 2,0MZR-CD.

2015-12-05 04:58:16

sedvo: Okamžitá spotřeba na "compu M6" neukáže zapnutou nebo ukončenou regeneraci, to doopravdy ukáže pouze připojená diagnostika přes zásuvku OBD II. A je jedno jaký program to ukazuje, protože to pouze zobrazuje signál z čidel v motoru. Navíc to při ukončené regeneraci resetuje počítadlo ujeté vzdálenosti poslední regenerace a od konce počítá znovu do konce další regenerace. Jezdili jsme i s připojeným originál softem od japonců, který má navíc i % zanešení DPF atd. To jsem jezdil s technikem od Mazdy. Ten ukazuje naprosto stejné údaje jako OBD II s programem ForScan. Ale souhlasím s tím, že pro přibližné a to skutečně jen přibližné určení běžící regenerace to stačí. Jen mi to připomíná jedno staré a pravdivé prohlášení pana Winstona Churchilla: "Věřím pouze těm statistikám, které jsem sám zfalšoval", tím nechci říci, že někdo mění úmysleně statistiky, protože tady skutečně o nic nejde.

2015-12-06 19:31:50

jardam: Ano, pokud jde o přesné určení začátku a konce, potom máš pravdu. Tím palubním počítačem se lze řídit, jen to nejsou data ke zpracování. Ale jen orientační. Však taky v okamžiku, kdy mi to opět ukazuje při deceleraci 0 , tak ještě pár km dojíždím - než vypnu motor.

Koupil jsem v pátek čtečku do OBD II a mám Forscan. Jen s tím trochu bojuji. Nejsem z oboru a navíc angličtinou nevládnu. Zjistil jsem zatím jen, že mám 330 regenerací na 138 000 km. Nechceš mi trochu pomoct? Na které položky, které se týkají regenerace mám kouknout?

2015-12-06 21:41:44

enzo: Tady jsou PIDs, které je nutné zadat do PCM. Hodnoty teplota paliva a další teploty jsou nízké, protože jsem musel nastartovat studený motor, abych mohl udělat fotku.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 15