Fórum - Téma


M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)


Fórum 6 GH M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2011 6 GH 2.2

5 fotek  |  290 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 400 Nm (295 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový.

Koupeno u nás - výbava GTA.


1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 15

2016-10-11 17:17:19

Tak pánové, ochladilo se a motor méně kouří, podle Forscanu teď u 2,0MZR-CD rege po 235 km a rege trvala 25 km. Ještě jsem vypozoroval jednu podstatnou věc, pokud se spustí rege, když je PM_GEN do 5,0 g/l, tak je to super, ale jak to překročí hranici 5,1 g/l, tak rege trvá dlouho, tedy PM_GEN je na 0,0 g/l, ale rege je ON, jak to skončí, tak je hodnota PM_GEN na 0,8 g/l. Jestli dochází k nějakém dočišťování nevím, ale stalo se mi to asi 2x.

2016-10-11 17:35:26

K regeneraci dpf - je u vašich GHcek co jezdí majoritne město normálně v oleji nafta z nedodelanych regeneraci?

2016-10-11 19:15:02

sedvo: Už aj ja som to chcel napísať.Občas sa filter dosť dlho vypaluje, aj keď sú už hodnoty pm_gen aj pm_acc na nule.Akonáhle je regenerácia off, tak pm gen skočí na 0,9 g/l a postupne ide dole až na asi 0,6 g/l.Musí to byť asi nejaká chyba DPF systému.Pravda je aj to, že ako sa ochladilo, filter sa mi už 193 km nevypaloval a je na hodnote 4,63 g/l.V lete som rád, keď vydrží 140 km.Nafta sa mi vôbec do oleja nedostáva.

2016-10-12 10:00:59

Chyba to nebude, auto mám již dlouho a jednou za čas mi to tak udělalo. Takže můžeme jenom dedukovat, co by to mohlo být. Jestli vypalování zbytkového popílku. Třeba dnes mám PM_GEN 4,0g/l a nájezd 185km, tedy je dost možné, že rege začne při nájezdu cca 230 km, což je dobré. Dokonce jsem vypozoroval, že i vstřiky se přenastavili, nevím jak to, ale hodnoty se změnili :-D

marcoss: Ano je to vlastnost všech naftových motorů s DPF. Jedině u mazdy je to pozorovatelné na měrce oleje. Ford uměl i po 6000km poslat auto do servisu, protože bylo přerušeno x regenerací, prostě podle ECU došlo k velkému naředění oleje naftou. Ostatní automobilky, to umí zakamuflovat trochu lépe.

2016-10-13 21:21:10

sedvo: já chápu že je to vlastnost dpf filtru - jde mi o to kolik z nás má v oleji znatelneji naftu když jezdí v podstatě jen město

2016-10-14 08:51:10

Jednak nafta do města nepatří, hlavně kvůli právě těm věcem, které tu řešíme - zanášení DPF, regenerace, ředění oleje naftou. Tedy je potřeba kontrolovat měrku, víc pro to se udělat nedá. Ono auto si to také samo přepočítává, tedy počet studených startů, regenerace, přerušené regenerace a pak je schopno tě to poslat na dřívější výměnu oleje (blikající kontrolka DPF). Ve Forscanu je i PID, kde ukazuje množství nafty v oleji, ale nevím proč, ale mně to neukazuje.

valasto: Ještě jedna důležitá věc, kterou jsem vypozoroval a již jsem o ní psal, že z regenerací, kdy je PM_GEN na 0 a stále regeneruje. Je to způsobeno tím, že filtr se přeplní a auto se snaží to vypálit. Vždy mi to udělalo, když bylo PM_GEN přes 5. Takže tam bude zakopaný pes, tedy pokud se regenerace spustí a něco málo se vypálí, tak je to v pohodě, ale pokud např. přijedeš domů a bude to na 4,9 g/l, tak nevím, jestli není lepší aspoň trochu to projet a začít regeneraci, pak to nebude dopalovat.

2016-10-14 10:40:19

sedvo: Tomu by som ešte celkom rozumel, ale kde sa tam v momente skončenia regenerácie vezme skoro 1,0 g sadzí?

marcoss: Čo sa týka tej nafty v oleji, tak ja jazdím dosť aj po meste, a nafta sa mi do oleja skoro vôbec nedostáva.Pred poslednou výmenou oleja, kedy som najazdil s tým olejom asi 15 000 km sa mi tam niečo dostalo až úplne pred výmenou.Teraz mám od výmeny 11 000 a žiadne riedenie.Akurát nechápem, prečo hneď po výmene oleja, bez toho aby prebehla regenerácia mi mierne vystúpila hladina oleja.Teraz keď dám vymeniť olej, tak poviem mechanikovi, nech sa na tom hneď prevezie, a pokiaľ tá hladina opäť vyskočí, nech to vypustí a zistí, koľko tam toho oleja vlastne pribudlo.

2016-10-14 10:49:36

valasto: Když nad tím přemýšlím, tak auto stále regeneruje, ale přitom je filtr prázdný, tak to asi nedochází k dopalování. Jestli to nebude fakt způsobeno tím, že se překročí limit a auto dělá tuto blbost. Jak pojedu na servis, tak se na to zeptám.

Tak rege se spustí většinou, když je PM_GEN do 5g/l, pokud se tato hodnota překročí, tak to přepaluje. Jestli jednotka dělá něco preventivně nevím, ale vždy to tak bylo, co forscan sleduji. Musí se rege spustit i stačí trochu vypálit, dá se i přerušit, tak je to v pohodě. Ale jak se hodnoto dostane přes 5g/l, tak to dělá problémy.

2016-10-16 11:14:59

Skúsim to sledovať aj ja.Nad hodnotu 5.0 g/l sa dá dostať jedine tak, že už máš tesne pred regeneráciou a necháš úplne vychladnúť motor.Potom sa začne regenerácia až vtedy, keď motor dosiahne prevádzkovú teplotu.Tým presiahneš tú hodnotu 5,0, ale aj tak sa mi nechce veriť, že by to tak zblblo celý DPF systém.Ktovie, ako potom prebieha regenerácia, keď už bliká kontrolka DPF.Tuším na euroesi som videl, že až 8,0 g/l sú hraničné hodnoty.

2016-10-22 07:59:36

taková vsuvka k tématu - když je DPF ucpaný a motor se hodí do nouzáku, tak bliká nebo svítí kontrolka DPF nebo ne?

2016-10-22 09:55:25

marcoss: Když se kontrolka rozsvítí a zůstane svítit má se autem jet alespoň 2000 ot/min,rychlost min.40 km/h po dobu 10 až 15 min dle návodu.Kontrolka bliká-nejde automaticky vypálit DPF auto se hodí do nouzáku a musí se provést manuální spuštění regenerace, asi tak.

2016-10-23 18:06:37

takže, po zisťovaní príčiny zanášania dpf filtra boli vybrate všetky vstreky, čistené ultrazvukom a následne test na delta stolici = výsledok - na treťom valci vstrek k.o.(nerozprašuje pravidelne), ostatné tri - nábeh na k.o.

Podotýkam, vozidlo má najazdené 160000km , tankuje len Slovnaft naftu (hnoj). Vozidlo - dovoz Italy.

2016-10-23 19:19:30

janos007: a čo ti ten vadný vstrekovač spôsoboval s DPFkom? Prejavoval sa ti ten vadný vstrekovač aj nejako inak?Inak ja by som to na ten Slovnaft až tak nehádzal.Ja tam tankujem dlhodobo a nemám problémy.Je ale pravda, že som ešte netankoval bez aditíva.

2016-10-23 20:17:35

valasto: nafta sa chybným vstrekovašom nerozprašuje, ale ľudovo ,,šiká", čiže je tam logicky v danom momente viac nafty a vzniká nedokonalé spálenie. Vzniká viac popola, ktorý sa zachytáva na DPF. Z dhodobého hľadiska , hrozí aj prederavenie piestu.

2016-10-23 20:50:59

Pánové najeto necelých 260000 km a vstřiky se tváří zatím OK. Jak vstřiky špatně dávají, tak DPF to dá vědět jako první, tedy ještě zvuk motoru může. Pokud motor kouří, tak DPF častěji regeneruje. A to je potřeba zjistit, kde je problém.

2016-10-23 21:11:14

sedvo: moje sa tiež tvárili ako o.k., ťah motora super , ale spotreba už super nebola , tak isto aj veľmi časté regenerácie. Po výmene toho najhoršieho vstreku (zn.Denso), klesla spotreba o liter /100km. Vstreky sa budu meniť postupne,kôli cene. Repas Denso = 165€, nový u mňa v nákupnej cene=225€.

Jednoznačne = nové.

2016-10-23 21:22:17

Repas se dá sehnat do 100Eur. Ale je pravda, že nový je nový.

Netvářili se OK, když spotřeba a rege byly na tom špatně. Já mám spotřebu do 5,5l/100km a regenerace teď dokonce po 250 km.

2016-10-25 19:03:43

msche: šlo mi o to, zda u GHčka je cca normální že v oleji je nafta když se jezdí čistě jen po městě ----- jinak obecně - nikdy nepochopím, proč neudělali kontrolku ve style " právě se pokouším o regeneraci "

2016-10-27 09:50:50

marcoss: Ano je to normální, po městě se rychleji zanese DPF, na základě toho probíhá častěji regenerace a tím dochází ke kontaminaci oleje naftou.

S tou kontrolkou to mají všichni stejně a vysvětlení je takové, aby uživatel vozidla nebyl obtěžován tím, co si auto řídí samo. Pokud je něco špatně, tak kontrolka na to je.

2016-10-27 09:58:20

sedvo: díky, ale chtěl sem se dostat k něčemu jakože =když se jezdí město a ročně se najede např 5000 km, tak je cca normál, že po tom roce je na olejové merce cca 3cm nad max rysku


Odpovědět

1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 15