Fórum - Téma


M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)


Fórum 6 GH M6 GH - Vše o DPF (filtr pevných částic)

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2011 6 GH 2.2

5 fotek  |  292 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 400 Nm (295 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 184 ccm (133 cui), 4-válec, Řadový.

Koupeno u nás - výbava GTA.


1  2  3  4  5 ......... 15

2015-09-21 23:37:13

Nikde jsem na tomto foru nenašel zkušenosti nebo ohlasy na četnost regenerace DPF u motoru 2,2 v GH. Jen jsem našel zkušenosti s novější 2,2 v CX-5 a v 6 GJ. Dle zkušeností jsem vyčetl poměrně hodně častý interval i 250 km. To je tedy hodně často.

Moje zkušenost v GH je okolo 420 - 450 km. V podstatě nemá vliv, jestli je to čistě jízda po dálnici, nebo kombinovaná i po okreskách a ve městě. Prostě těch cca 420 km.

Máte podobně často regeneraci?

2015-09-22 08:10:33

Mazdar!!

Mně se taky zdá, že se to odehrává až příliš často! Mám M6 GH 2,0 MZR-CD, a dělá mi to cca. každých 250-300 Km. Ale hodně záleží i na tom, co tam leju za naftu! Mám vyzkoušené, že když tankuju Shell V power, tak to dělá klidně každých 100-150 Km, a průměrná spotřeba vyleze na 7,4 L na 100. Začal jsem jezdit výhradně na Benzinu, a tankovat Vervu, a četnost regenerace se snížil na těch 250-300 Km, a průměrná spotřeba 6,3, už dlouhodobě. Ale i tak se mi to zdá hodně časté.

Otázka je, co to způsobuje a jak to opravit případně.

2015-09-22 18:19:17

jak poznáte že vám to dělá regeneraci? Rožne se kontrolka? Já mam naježděno cca 5tis km a zatím nic akorát jednou já ručně přes konektor.

2015-09-22 22:10:01

scud: Mluvím o autě po FL, ale myslím, že platí i před FL. Na počítači sleduješ okamžitou spotřebu.Když je zařazena rychlost a nešlapeš na plyn ( dojíždíš ke křižovatce, nebo jedeš z kopce), tak to ukazuje 0. No a při regeneraci to ukazuje tak 2,3 l. I při jízdě se to pozná podle nápadně velké okamžité spotřeby. Normálně to ukazuje při ustálené jízdě třeba okolo 6 l a při regeneraci prostě víc - třeba 10l. Dá se to okoukat. Stačí to chvíli sledovat a dojdeš na to.

2015-09-23 07:37:07

Ano, přesně tak jak píše enzo. Okamžitá spotřeba je znatelně výší, a da se všímat trochu zvýšení hluk motoru.

2015-10-27 15:17:25

Bliká mi oranžová DPF jak mám provést regeneraci.Pry je to možná i tím , že jsem měnil olej a on ho o malinko přelil .

Poradí někdo ?

2015-10-27 19:49:31

jopetoka: Pokud ta kontrolka předtím nepřetržitě svítila, tak to chtělo provést regeneraci, ale nebyly splněny podmínky. Tak začne blikat a regenerace se musí provést vynuceně v servisu.

Pokud předtím nic nesvítilo a nyní bliká, tak to bude ten olej. Po každé výměně se to musí odblokovat v řídící jednotce. To se dělá v autorizáku. Pokud ti to měnil někdo mimo autorizák, tak auto o tom neví a jen říká, že máš vyměnit olej

2015-10-28 05:20:46

enzo :Ahoj . Děkuji moc ,takže myslíš , že zajet do Mazdy odblokovat ?

2015-10-29 14:52:44

Mám M6 GH a s DPF jsem si užil taky dost.

V létě mi začal vycházet z výfuku bílý kouř. Nejdříve to bylo po 200 km, pak po 100 km a po dalším měsíci už to kouřilo nepřetržitě. Byl jsem z toho na hlavu. 3 x jsem to dal do Mazdy a nic mi nenašli. Při poslední návštěvě přišli s verzí, že mi asi odchází jeden střik a to je ta příčina. No nezdálo se mi to. Pro kontrolu jsem to dal do neznačkového servisu a ty mi oznámili, že mám načnuté palivové čerpadlo ( bordel v nádrži ). O.k. řekl jsem, jejich nabídku na zprostředkování nového za 60.000 Kč jsem odmítl a udělal jsem u Boshe generálku čerpadla ( závadu konzultovali se servisem mazdy ). Po montáži motor dále kouřil. Nechal tedy vyčistit vše co se týkalo palivové cesty ( demontáž/montáž nádrže, erge-ventil, lištu, vstřiky...) a nic. A vždy jsem se opatrně zeptal " a nemůže to být DPF filr ??? ". Vždy stejná odpověď - ten je o.k. !

Zkrátím to. Stálo mě to 40.000 Kč a závada stejná- bílý kouř a výkon v prdeli.

Pak si to auto vzal známý do garáže a za hodinu volá. Je to ten filtr. A byl. Propálila se keramická vložka...

Dnes jezdím v pohodě. Filtr vyléčený amatérem na dvorku. 2 měsíce jsem neměl auto a dnes nemám už ani iluze o značkových servisech.

Zdravím z Ústí nad Labem.

Honza

2015-10-29 15:52:22

Ahoj z Teplicka , nemáš na toho člověka kontakt ? Mě to nehulí , ani výkon nepadl ,ale bliká kontrolka PDF, po výměně oleje .

2015-10-29 17:04:53

dá se nějak vůbec poznat zda pravidelně auto provádí regeneraci DPF?

2015-10-29 17:05:27

hroch07: kolik máš na tacho? a jakým způsobem to ten známej opravil?

2015-10-29 18:02:06

Zítr jedu do Mazda servisu v Jirkově 13 : 30 Dám vědět Honziku , co řekne diagnostika.

2015-10-29 20:42:35

marcoss: Koukni na můj příspěvek v tomto tématu. Popisuji to tam - je to jednoduché - jen sleduješ okamžitou spotřebu.

2015-11-04 22:11:24

Tak jsem čekal, že se mi sejde více změřených hodnot mezi regeneracemi. Ono taky není důvod to sledovat, když vše klape tak, jak má. Já mám stále interval okolo těch 400 km. Jednou se mi stalo, že byl interval 290 km, ale to nevím, čím to vysvětlit. Vše bylo standardní. Poslední regenerace proběhla po 350 km, ale to jsem tomu trochu dal a dálnici jsem držel 160 - 190 km/hod. Tak jsem to asi rychleji zacpal - aspoň si to tím vysvětluji.

Nicméně by mě zajímalo, jaký je interval u skoro nového motoru - nebo u málo jetého motoru 2,2 v GH. Při každé další a další regeneraci totiž zůstává malinké množství popílku a ten se ve filtru hromadí. Tím se filtr postupně zaplňuje a zkracuje se interval mezi regeneracemi.

2015-11-23 08:03:20

jopetoka: No to je normální, chce to jen nastavit v ŘJ výměnu. Lze si za pár korun koupit udělátko do OBD II a SW za pár korun do noťasu a všechno si může dělat člověk sám i s diagnostikou.

2015-11-24 04:47:01

Ahoj kucí, o zahájení regenerace DPF. Vysledovat jsem, že když se zahájí reg. tak trochu jakoby šokubne v motoru a malinko se sníží výkon a ve volno lebku se zvednou otǎcky cca. na 900. Př normálu jsou volno běžné otáčky cca. 700ot/min (alespoň u mé lásky). Jak píšou kluci tak reg. probíha cca. po těch 400-500km podle stylu jízdy. Ještě jeden můj osobní poznatek/ rada- pokud zjistím dle předchozích skutečností spotřeba, otáčky zahájení reg. tak se jí snažím pokud možno vždy dokončit. Snažím se držet otáčky cca. na 2200 a jet top kur možno plynulou jízdou. Zjistil jsem, že když se reg. nedokončí, tak při následné jízdě se při dosažení potřebné teploty opět zahájí. Toto můj poznatek - jak to máte vy? P.S. mám model 6 GH-MZR CD 2.2, 132kW, r.v. 2011.

2015-11-24 06:41:04

maxim: No co k tomu říci. Asi nikdo na světě se nevěnoval regeneracím u M6 tolik co já. Je to jeden bod, který mi u M6 GH 2,2 136 kW maximálně prudí. Již 3 roky sleduji přesně regenerce, jednu za druhou. Jak mi prudí regenerace, tak jsem prudil i autorizák. Nikdo neumí vysvětlit zákonitosti SW v ŘJ a také to, proč tak často regeneruje. Jak několik lidí popisuje skutečně ve většině případů při jejím přerušení začne po dalším startu a zahřátí motoru regenerovat znovu. Někdy od samého začátku a někdy se podaří chytit i jak říkám druhý dech regenerace a to po krátké pauze jedu asi 4 km jízdy a regenerace chytne a po 11 km se dokončí, proto raději také "dojíždím" regenerace a motor nevypínám do doby jejího vypnutí. Vlivů na regeneraci je mnoho: město - mimo město, kvalita nafty a také trochu řípa - bez řípy (Optimal diesel), způsob jízdy a pracovní režim motoru, teplota vzduchu, stav motoru a použití oleje. Kdo se chce babrat v tomto problému a chce vědět všechno, doporučuji koupit skener OBD II s wifi za cca. 700 a SW app Forscan do ntb, mobilu nebo iPadu. Pozor Najednou se vám otevře tolik hodnot o motoru, že budete mít hlavu, že neprojdete dveřma. Jinak tato sranda za celkem 1000 Kč umí i mazat chyby, téměř kompletní diagnostiku, třeba korekci vstřiků, nastavit km po výměně oleje, ruční regenerace DPF atd. Dokonce lze nastavit na mobilu pípnutí začátku regenerace, (jen u androidu). Lze i to, že nastavením speciálních PIDů lze získat info i % zaneřádění DPF s jeho váhou, cca. v 65% zanesení začne regenerovat (u běžne zaneseného filtru), ale to již zacházíme téměř do laboratoře. U výše popsaného stačí, že mám nastaveno, že mi ukáže zahájení a ukončení regenerace, připočítá další regeneraci do datového pole a hotovo. Pro upřesnění proběhlo 385 regenerací na 121000 km. To je vyčteno z ŘJ. Hodně zdaru s prudičem EU v podobě DPF.

2015-11-24 07:42:25

jardam: ahoj, mohl by jsi mi prosím doporučit internet stránky kde sehnat to OBD. Je nějaké, které má třeba vazby na iPhone nebo iPad. Rad bych měl také přehled. Díky moc za info. Jarda alias maxim

2015-11-24 08:06:08

maxim: já mám iPhone6+ a mám na něm SW DashCmd a ten umí udělat přístrojovku a přenáší "všechny" data do mobilu přes wifi (nedoporučuji BT) vypadá to efektně, ale je to hračka ne diagnostika. Potom mám diagnostický SW ForScan Lite, který umí téměř celou diagnostiku (5 Euro na app ?) a http://www.aliexpress.com...2114.01020208.8.94.coRpNg Stačí ?

Ale k provádění servisních zázahů zatím je uvolněna verze Forscan na Windows, bude i na iPad. viz www.forscan.org


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 15