Fórum - Téma


M6 GH Senzor tlaku v pneumatikách


Fórum 6 GH M6 GH Senzor tlaku v pneumatikách

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2  3  4

MAX6  
J.
2013-11-04 23:53:35

swestr: No koukneš na disk a v místě kde čouhá ventilek ven je buď rovná oválná plocha a nebo neni. Ruzný příklady toho jak ta ploška na disku vypadá (těch dizajnů je samozřejmě mraky). Prostě ten disk v místě kde z něho čouhá ventilek nesmí bejt zaoblenej,jinak by se museli koupit spešl snímače.

2014-03-23 12:03:26

chápu z toho dobře, že pokud u ústí ventilku je tvar klasické šroubové matice, tak jsou tam vždy sensory tlaku?

díky

2014-03-23 13:47:48

marcoss: Ne, to jestli máš a nebo nemáš senzory tlaku poznáš podle toho ventilku co ti leze ven u disku. Klasický gumový ventilek snad poznáš, k tomu jak to vypadá když máš senzory tlaku přikládám fota. To označené červeně je matice kterou se ten senzor přitahuje k disku a přesně proto musí být v disku rovná plocha kvůli správnému dotažení. Samozřejmě taky záleží jaké máš auto. Třeba u Mazdy 3 BK tento systém pokud vím vůbec není, u BL je řešen těmito krabičkami v disku a BM už to má řešené stejně jako CX-5 a tudíž přes ABS systém kola.

2014-05-02 10:06:55

Dejte si na ty senzory pozor. Jsou z hliníku, který rád reaguje snad úplně se vším o soli nemluvě. Mám M6 GH dovoz z Itálie a při přezouvání na letní kola mě servisák upozornil, že ty matice, které drží senzor v ráfku jsou už naprasklé a dá ty kola s nimi raději dozadu. Kola jsem nechal přezout s tím, že to vyřeším v Mazda servisu o týden později.

To už jsem bohužel nestihl, protože mi po dvou dnech od přezutí ta jedna matice ulítla asi ve 130kmh, ventilek se senzorem zapadl a kolo se okamžitě vyfouklo. Stihl jsem sjet na vedlejší a auto odstavil. Jelikož jsem měl Mazdu týden a rezervu jsem chtěl teprve pořídit a tudíž ji v autě neměl, musel jsem zavolat do servisu. Borec přijel kolo jsme vzali k němu a po sundání pneumatiky zjistili, že je plná černých otřepů. Vyměnil ventilek za obyčejný, kolo nafoukl a dojel jsem na něm domů. Dva dny starou pneumatiku jsem musel ale vyhodit a pořídit novou, takže mě celá tato sranda stála několik tisíc. Na nic jsem nečekal a z druhého zadního kola jsem ten načatý ventilek se senzorem nechal vyhodit rovněž.

Když jsem uviděl z jakém stavu je ten ventilek, na kterém je našroubovaná ta matice, bylo mi jasné že to musím buď vyhodit ze všech kol nebo vyměnit. Podařilo se mi snadno najít opravárenské sady, kde je ale pouze těsnění a matice, což problém neřeší. Ventilek se uvádí jako součást senzoru a tudíž člověka tlačí k investiční akci cca 2000 Kč z jeden senzor. Naštěstí ten ventilek lze ze senzoru sundat povolením jednoho šroubku a na ebay lze koupit rozšířená opravná sada: http://www.ebay.co.uk/itm...Mazda&hash=item2a3a5b88c4

Na předních kolech jsem senzory zatím nechal, ale vařím hlavu zda objednat opravnou sadu pro všechna kola nebo se kontroly tlaku v pneumatikách vzdát. Odpoledne sem dám ještě fotky jak ten ventilek vypadá, když je zoxidovaný.

Každopádně jakmile zjistíte, že je matice nebo ventilek naprasklý, okamžitě je vyměňte.

2014-11-18 22:19:02

Ahoj, koupil jsem Mazdu 3 rv 2009 a samozřejmě tam tyto ventilky mám. Po té, co mě servisák v Mazdě vzkřísil, když jsem po jím vyřčené částce za sadu čidel omdlel, jsem taktéž začal přemýšlet, jak se vypořádám s TPMS senzory. Určitě se mi líbí už jen to, že lze poškozené části vyměnit za rozumný peníz, ale to neřeší druhou sadu kol... Vzhledem k tomu, že zatím nikdo nepřišel s elegantním způsobem, jak softwarově problém řešit, přemýšlel jsem, jak to elegantně obejít. Tak mě napadlo podívat se na konstrukci těch senzorů a jestli jsem to dobře pochopil, tak tlak měří opravdu samotné plastové tělo a ventilek je jen vedlejší součástí. Pokud tomu tak opravdu je, tak nejelegantnější řešení bude senzory vyměnit za obyč ventilky a samotné senzory prostě připevním na místo, kde je stále tlak a není vystavené vnějším vlivům. Bohu dík za rezervu v kufru. Když do ní vložím všechny senzory a připevním je k disku (aby se v případě použití rezervy nepoškodily), tak bych měl zabít dvě mouchy jednou ranou .

Co vy na to?

MAX6  
J.
2014-11-18 22:48:29

def77: Řešení to taky je,ale docílíš tim akorát toho,že ti nebude svítit kontrolka tlaku pneu na budíkách když použiješ druhý disky. Teda jestli jsem to dobře pochopil,tak by jsi vlastně TPMS odstavil trvale,protože by jsi je vyhodil i z těch prvních disků a dal je jen do rezervy. Nebylo by jednodužší a asi i levnější si nechat tenhle systém vypnout přes PC aby ta kontrolka nesvítila a pak si jí nechat zapnout nebo ten TPMS nechat vypnutej "trvale" než by jsis našetřil třeba na druhou sadu senzorů ? Dneska se pohybujou okolo 6500-7500Kč za sadu (4ks) a třeba se ta cena někdy sníží nebo se na vrakáči objeví nějaký auto,ze kterýho by to šlo vykuchnout.

2014-11-19 19:04:02

max6: Samozřejmě že by to bylo lepší vypnout přes PC, ale zatím jsem se nikde nedočetl jak (kromě návštěvy servisu)... Po pravdě jsem ještě ani nenašel, dosud, jaký program Mazda pro obsluhu vlastně používá, třeba u Fiatu + sezdané automobilky se používá FIATECUSCAN a s tím programem je možné nastavovat spoustu parametrů. Nicméně zpátky k tématu, ano, to čeho jsem tímto návrhem chtěl dosáhnout opravdu bylo, najít nejlevnější cestu, jak zhasnout kontrolku

MAX6  
J.
2014-11-19 19:17:48

def77: Já měl na BL taky jen jednu sadu TPSM čidel na letňákách a zimy jsem přežíval s rozsvícenou kontrolkou,což když u nás trvá ta pravá "zima" asi 2 měsíce se dalo rozdejchat.

Mazda by měla používat IDS software s čtečkou VCM,ale co doopravdy maj třeba v autorizáku to nevim. http://www.ebay.com/sch/i...=0&_nkw=mazda+ids&_sop=12

Ani bych se nedivil kdyby někde používali třeba jen ScanTool s čtečkou od číňanů a nebo naopak maj něco brutálnějšího než IDS. Nevim.

2014-11-19 19:41:57

No nevím jak v BL, ale v GH TPMS přes originální diagnostiku deaktivovat nešel...

2014-11-20 01:29:59

Taky na BL mám senzory jen na jedné sadě disků. U zimní sady jsem se rozhodl že mi to za ty peníze nestojí. Kdyby to nějak pípalo nebo jinak obtěžovalo než jen rozsvícením kontrolky, tak bych to asi řešil, ale jediné co se při nepoužití senzorů stane je to že po startu asi na 10s kontrolka bliká a pak svítí. Jde o to vlastně, že to ŘJ nedostává nízké údaje o tlaku, ale vlastně žádné a tudíž začne svítit ta kontrolka kvůli tomu že si ŘJ myslí že je s TPMS něco špatně.

2015-02-17 08:27:26

5900,- 4ks senzoru Mazda UK: http://shop.wrights-mazda...eces_-_with_nut_BB0137140

2015-02-28 17:33:07

Zdravim, koukam ze s temi senzory je docela problem hlavne financni coz se mi take nelibi. Jelikoz se chystam vymenit origo disky za par mesicu za jine tak bych se chtel zbavit svitici kontrolky take. Zatim jsem nic neresil pac mam M6 GH teprve par mesicu. Jeden znamy z prace ma kamose co pracoval v mazde v servisu v UK. Zkusim se ho zeptat jak to s tou kontrolkou vyresit a co za diagnostiku pouzivaji. Pristi tyden dam vedet. Sorry za hacky a carky - mam anglickou klavesnici.

2015-03-04 18:26:53

Ahoj Mazdaci, upozornuji predem ze na sensory na EBAY si davejte pozor protoze auta v EVrope pouzvaji na TPMS jinaci frekvence nez v Americe. Jinak ta kvalita je ruznoroda, ten opravnym sadam by clovek neveril a kdyz jse videl i na Aukru ze nekdo chce za opravnou sadu 800 kc na jeden kus ventilku, sel jsme radeji do novych neoriginalnich ale se zarukou 5 let od vyrobce na funcost a baterii, 2 roky na vyrobek.

Jinak na M6 GH jsem kupova ted sadu pro tatu a vysla me z dopravou na 3500 kc.

Mazdar

2015-03-05 08:59:10

Initium> a nejaky link by prosim nebyl, cos to presne koupil?

2015-04-11 21:42:55

kto má neoriginálny senzor, je to neoriginál určený pre mazdu alebo stačí aby mal rovnakú frekvenciu ako ostatné?

tzn: mám ešte 2 funkčné origo k tomu dokupim 2senzory pracujúce na rovnakej frekvencii, bude to fungovať???

poprípade vymeniť všetky 4...

2015-07-28 08:39:05

Vcera rano jsem sedl do auta a rozsvitila se mi kontrolka tlaku v pneumatikach. Protoze mi nesly rukou sundat cepicky, zajel jsem do pneuservisu a skoncilo to 4-mi znicenymi ventilky (nastesti jsem mel jeste celou druhou sadu na zimnich kolech). Vzhledem k cene novych sensoru je skoda cca 10.000,- Kc.

Varuji proto kazdeho pred pouzivanim kovovych cepicek!

2015-08-03 21:00:31

fantozzi: Drahá zkušenost, ale díky za radu.

2015-08-05 08:08:43

Ahoj, škoda za 10 kkč to být nemusí jestli jsou v pořádku snímače. Například zde najdeš opravné sady http://www.autokelly.cz/a...snimace-tlaku-v-pneu-TPMS. Jedna sada ventilek + zbytek stojí 233 + 252 = 485 kč za opravu jednoho čidla. Dát 2000 kč za opravdu takového ku*vítka je pořád dost, ale lepší než 10 kkč.

2015-09-11 21:19:01

Mazdar

Az nedko bude chtit, mam tu jednu sadu senzoru. Nabizim ji v inzeratech. Takze pokdu je chcete, napsite mi interni zpravu domluvime se.

Initium

2015-10-21 13:43:22

initium: Ahoj, už jsem tu sadu nainstaloval do zimních plecháčů a fungují bez problémů. Auto ani nepoznalo, že jsem vyměnil letní 18" za zimní plecháče 16" se senzory od Tebe . Díky


Odpovědět

1  2  3  4